Bluesmies 28.07.2003 13:36:03 | |
---|
Onko näillä soundeissa paljonkin eroa? Otetaan nyt vaikka ad 15 vs. ac-15. Esim. jos verrataan säröä ja cleania. Ainakin hinta on suunnilleen samanlainen. Olen paljon kuullut puhuttavan, että orangessa olisi enemmän "munaa". Onko kukaan päässyt kunnolla vertailemaan näitä kahta merkkiä? Kitara on tyhmä!! |
askomiko 28.07.2003 13:38:59 | |
---|
Terve taas:) Jos ad15 on samanlainen kuin ad30, niin näin: Orangessa on kaksi kanavaa, ja säröä lähtee noin 8x enemmän. Puhtailla helkkäillessä voisi jopa sanoa samankaltaisiksi. En ole tosin vierekkäin testannut. Mutta kummiskin. |
pimp 28.07.2003 15:12:32 | |
---|
Terve taas:) Jos ad15 on samanlainen kuin ad30, niin näin: Orangessa on kaksi kanavaa, ja säröä lähtee noin 8x enemmän. Puhtailla helkkäillessä voisi jopa sanoa samankaltaisiksi. En ole tosin vierekkäin testannut. Mutta kummiskin. paitsi että ad15 ei oo kahta kanavaa. hyvää kesää, anna pesää Perustakaa joku mun kanssa bändi, pliis! |
Roberto 28.07.2003 19:03:44 | |
---|
Noh. Peruslähtökohdiltaan Oranget on hyvin samanlaisia kun vaikkapa Hiwatt-merkkiset vehjakset tai vanhat pleksi-Marshallit. Eli helvetisti mölyä ja yläpäätä tulee niin että silmiin sattuu. Ihan mahtavia, siis. Vox taasen on nerokkuudessaan hiukan alakerta- tai muta-voittoisempi laite josta mölyä piisaa myös. Siis loistavaa. Näistä varsinkin Hiwattia ja Voxia ostaessa ei kannata tuijottaa wattimääriä, sillä 1 oikea watti on noin 2000 Hughes&Kettner/TraceElliot/LisääOmaJapsivehkeesi-wattia. Esim Voxin AC15 piisaa ihan oikeaankin rock-yhtyeeseen oikein mainiosti. Toinen asia on kitaran ja vaffarin yhteensopivuus. Jos kitara on Fender, osta Vox. Jos kitara on Gibson tai vaikka Hagström tms., osta Orange tai Hiwatt, tai vaikka Fenkku. Fender+Fender=+200dB@2kHz. |
askomiko 28.07.2003 19:30:19 | |
---|
Noh. Peruslähtökohdiltaan Oranget on hyvin samanlaisia kun vaikkapa Hiwatt-merkkiset vehjakset tai vanhat pleksi-Marshallit. Näin kai wanhoissa, ja isoissa Oransseissa. Tätä AD:tä en kykene kuvittelemaan Marshallin sukulaiseksi. Class A, el-84, ja helkkäkirkonkellosoundi. Onhan tuo jo nimeämispolitiikkaa, AD15 - AC15, AD30 - AC30. Toista maata ovat kai vaikkapa Orange Overdrive ja OTR. Luulisin! Sikälihän tuo on ihan Marshall, että sisällä ei ole paljoa osia. Mutta sitten taas ihan eri siistiydellä rakennettu. :) |
JartZA 28.07.2003 19:41:08 | |
---|
No kun tässä on menossa nyt tälläinen Orange vs. Vox kamppailu niin lisäänpä siihen uuden taisteluparin. Vox Pathfinder 15r vs. Orange Crush 15r. Vertailkaapas näitä kahta. Herrat olkaa hyvä! Suolamureena on murea. |
askomiko 28.07.2003 21:16:23 | |
---|
Crush on samanlainen tirinäpurkki kuin vaikka Fenderin tai samikin pienimmät. Pathfinderillä sentään tekeekin jotain. Ainakin isolla. Jos niitä on montaa mallia. |
Bluesmies 28.07.2003 22:05:30 | |
---|
Alan tulla pikkuhiljaa (heh!!) siihen tulokseen, että hankin tuon ad 15/12-combon. Kitara on tyhmä!! |
Roberto 28.07.2003 23:04:26 | |
---|
Alan tulla pikkuhiljaa (heh!!) siihen tulokseen, että hankin tuon ad 15/12-combon. Pöh. Osta Vox AC15 ja siihen Fenkku Proreverb päälle. Lähtee mekkalaa :) |
Bluesmies 28.07.2003 23:54:55 | |
---|
Pöh. Osta Vox AC15 ja siihen Fenkku Proreverb päälle. Lähtee mekkalaa :) Fenkku proreverb... eli? Mähän ostan orange, prkl!! =) Kitara on tyhmä!! |
Tompsi 29.07.2003 00:02:08 | |
---|
Mähän ostan orange, prkl!! =) Mä näkisin että sä oot nyt asian ytimessä. Pidä siitä kii! |
Bluesmies 29.07.2003 00:05:55 | |
---|
Mä näkisin että sä oot nyt asian ytimessä. Pidä siitä kii! No yritetään! Kitara on tyhmä!! |
JartZA 29.07.2003 11:20:07 | |
---|
Mähän ostan orange, prkl!! =) Musamaailmassa on mokoma tarjoushintaan 799€. Suolamureena on murea. |
Muhvinssi 29.07.2003 11:30:54 | |
---|
Kokeilin musamaailmassa sitä orange 30w nuppia ja kaappia ja kuulosti mun korvaan hirveen suttuselta. jos vertaa voxin ac-30:een niin ihan erilaisia vahvistimia. |
askomiko 29.07.2003 16:18:58 (muokattu 29.07.2003 16:20:03) | |
---|
jos vertaa voxin ac-30:een niin ihan erilaisia vahvistimia. No niinhän se onkin! Soitappa sitä comboa, niin onpas taas varsin erilainen kuin uppi+kaappi-tsudeemi. Umpikaappi, varsinkin Orangen tonnin painava 4x12" tekee äänelle ihan eri juttuja kuin avoin combo. Minusta ainakin se combo on helkkäävä kuin mikä. Ja kotonakin, 4x10" umpikaapilla helkkää, vaikkakin eri tavalla kuin sillä combolla. Vähemmän, mutta kivasti silti. |
Jaa, Orange kirkas? En ole (vielä) kokeillut kun AD15/12:sta, mutta siinä soundissa ihan eq keskellä on niin tasapainonen fiilis ettei paljoa paremmasta väliä. Nostin diskanttia, ja bassoakin pikkasen, ja vehkeestä lähti niin upeat soundit mitä oon ikinä kuullu putkivahvistimesta lähtevän, sekä puhtaana että täydellä säröllä. Humppareilla testailin, mutta splitattunakaan ei soundi ollut haitallisen terävä mun makuun. Hellaksen Matchless oli karvan terävämpi ihan sävyt keskellä. Jos Orangessa olisi ollut kaiku tai power amp in, olisin mitä luultavimmin ostanut sen. Nyt kuitenkin monipuolisuus meni edelle, ja talliin tuli Fender Blues Deluxe. On tossa sellanenkin piirre, että tämmöstä Fenderiä uskaltaa roplata ja kokeilla modifikaatioita, sen sijaan johonkin Orangeen en lähtis asentamaan efektilooppia tai muitakaan modeja. Toisaalta, muita modeja se ei todellakaan tarttisi. -Aki. Ostakaa mun Boss SD-1 ja TW-1! :o) |
sihvoh 29.07.2003 21:06:07 | |
---|
...tämmöstä Fenderiä uskaltaa roplata ja kokeilla modifikaatioita, sen sijaan johonkin Orangeen en lähtis asentamaan efektilooppia tai muitakaan modeja. Toisaalta, muita modeja se ei todellakaan tarttisi. Eihän tuo modien teko eroa mitenkään noiden välillä. Samoilla periaatteilla se efektiluuppi tulisi tuohon Orangen etuasteen ja pääteasteen väliin kuin muihinkin... vai olenkos pahasti väärässä ? Onkos muuten kellään tuon AD12/15 kytkentäkaaviota olemassa ? Voisi olla että tekaisen seuraavaksi projektiksi moisesta kloonin jos kytkentä löytyy jostain. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Bluesmies 30.07.2003 11:15:39 | |
---|
AD15/12:sta, mutta siinä soundissa ihan eq keskellä on niin tasapainonen fiilis ettei paljoa paremmasta väliä. Nostin diskanttia, ja bassoakin pikkasen, ja vehkeestä lähti niin upeat soundit mitä oon ikinä kuullu putkivahvistimesta lähtevän, sekä puhtaana että täydellä säröllä. Totta tuhiset, nuorukainen! Kitara on tyhmä!! |
Aki 30.07.2003 13:37:26 | |
---|
sihvoh: Eihän tuo modien teko eroa mitenkään noiden välillä. Teknisesti, ei. Ajatustasolla kyllä. Jos on styrkka missä on lähes täydellinen soundi, ei tee mieli edes avata laitetta, korkeintaan vaihtaa putkia. Jos kyseessä on vain hyvä laite kuten Blues Deluxe, ei tee ollenkaan pahaa kokeilla eq:hun eri konkkia ja asentaa bias-potikka. Fenkussa ei tartte pelätä, etteikö korjaaja saisi sitä alkuperäseen kuntoon jos ite ryssii. Jos mulla olis Ferrari, en lähtis poraamaan ovipaneeleihin aukkoja kajareita varten. Omaan Sierraan sen tosin tein vallan mielelläni. Joku pelko arvon tai laadun laskusta siihen liittyy. Onkos muuten kellään tuon AD12/15 kytkentäkaaviota olemassa? Voisi olla että tekaisen seuraavaksi projektiksi moisesta kloonin jos kytkentä löytyy jostain. Luulen että tän luokan kytkikset pidetään jo melko visusti jemmassa. Ja ainiin, se on AD15/12... ;o) -Aki. Ostakaa mun Boss SD-1 ja TW-1! :o) |
sihvoh 30.07.2003 15:34:38 | |
---|
...Jos on styrkka missä on lähes täydellinen soundi, ei tee mieli edes avata laitetta No olet tuossa kyllä sinänsä oikeassa. Jos moisen tekee niin pitää pystyä muutokset poistamaan myös niin ettei niistä jää jälkiä, reikiä tms... Luulen että tän luokan kytkikset pidetään jo melko visusti jemmassa. Ja ainiin, se on AD15/12... ;o) Juu meni numerot väärinpäin mutta silti kytkentää ei ole vielä löytynyt... kele. I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |