Mustikkamuffinssi 26.12.2005 22:45:16 (muokattu 26.12.2005 22:47:17) | |
---|
Jep, vitsillä minäkin tuon heitin. (see myhiö @ the end) Soittotuntuma on tosiaan erilainen ja alapään kuulostelu on ehkä enemmän voitolla akustisesti kuin sähköskebassa... sillä vahvistimen läpi tuutattuna 8-settikin saadaan kuulostamaan jykevältä ja rankalta. Makuasioita tietenkin kaikki kieli- ja virehässäkät. Sillä kannattaa soittaa mikä tuntuu parhaimmalta itselleen ja mikä kuulostaa hyvältä. Eikös Dick Dale soittele .014 tai .015 setillä? Ja SRV:llä tais olla .013 käytössä myöskin kera 25,5" skaalaisen Fender Stratocasterin. Meikäläistä kyllä hirvittäis jotain Ibanezia tai Jacksonia/Charvelia virittää E-vireeseen jollain .013 setillä, ihan jo ohuen kaulan ja kaularaudan puolesta :) Oho. En huomannut hymiötä. Kun en itse niitä käytä, niin en kiinnitä niihin niin huomiota. "my strings are .018s, .038s, .048s, .039s, .049s, .060s," -Dick Dale Noin mainosti mies Fenderin sivuilla. Vaikuttaa aika oudolta jos G-kieli on paksumpi kuin D-kieli. EDIT: Näin sanoo toinen sivusto: "Dale's string sizes are 16p, 18p, 20p. 38w, 48w, 58w" Kuullostaa vähän uskottavammalta. Don't forget, kids... The faster you download, the bigger your penis is. |
Jarrari 26.12.2005 22:57:02 | |
---|
Nyt täytyy myöntää, että olen hitusen pihalla, että mikä sopii mihinkin. Olisko jotain nyrkkisääntöä, minkä paksusta minkälaisiin skaaloihin tai jotain. jotain yleistä. Eipä siihen mitään nyrkkisääntöä ole. Tietysti, jos on todella pitkä skaala kitarassa, niin eihän siihen lyhytskaalaiset kielet oikein riitä. Trooperis tarttee muuten aika paljon tota korkeaa e:tä, sooloissa ja main riffin ykkös kitarassa. Joo, pakko oli... |
McNulty 27.12.2005 00:14:18 | |
---|
Oho. En huomannut hymiötä. Kun en itse niitä käytä, niin en kiinnitä niihin niin huomiota. "my strings are .018s, .038s, .048s, .039s, .049s, .060s," -Dick Dale Noin mainosti mies Fenderin sivuilla. Vaikuttaa aika oudolta jos G-kieli on paksumpi kuin D-kieli. EDIT: Näin sanoo toinen sivusto: "Dale's string sizes are 16p, 18p, 20p. 38w, 48w, 58w" Kuullostaa vähän uskottavammalta. Dale on siitä jännä että hänellä on kielet "väärinpäin". Eli 6. kielen, E-kielen tilalla onkin ohuin kieli jne. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk! |
pekurides 27.12.2005 00:44:45 | |
---|
ja mulla on korkeenpaikankammo...:) |
McNulty 27.12.2005 01:22:38 | |
---|
ja mulla on korkeenpaikankammo...:) pelkäät soittaa korkeimpia säveliä? Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk! |
JartZA 27.12.2005 02:16:49 | |
---|
pelkäät soittaa korkeimpia säveliä? Ymmärrettävää jos soittaa kovaa treblet täysillä ja ilman tulppia. "SG - nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann |
Ukko 27.12.2005 10:17:21 | |
---|
Ja SRV:llä tais olla .013 käytössä myöskin kera 25,5" skaalaisen Fender Stratocasterin. Meikäläistä kyllä hirvittäis jotain Ibanezia tai Jacksonia/Charvelia virittää E-vireeseen jollain .013 setillä, ihan jo ohuen kaulan ja kaularaudan puolesta :) Eikös SRV:n keppi ollut puolikkaan alavireessä. Sillä on meinaan melko iso vaikutus paksuilla kielillä soitettaessa. |
Sleepless 27.12.2005 11:29:59 | |
---|
Ei noin ohuella setillä voi soittaa mistään vireestä. Nehän menee sormesta läpi nuo ohuemmat kielet. E-vireessä 0.11 ja 0.12 on oikein sopivia settejä. Mieluusti ala-E noin 0.60. Eikä mene. Sormenpäät kyllä kestää, jos ovat riittävän kovat. Sehän riippuu ihan täysin kitarasta... Johonkin floikkakeppiin kun tommosen 12-60 setin laitat E-vireeseen niin ei mahda jouset riittää. Tai saa olla ainakin ne 5 paikallaan ja helv. jäykkiä jousia. Hiljaa hyvä tulee. |
diabami 27.12.2005 14:10:42 | |
---|
Siinä viritellessä vertailet ylä-eetä välillä vaikka a# tai b kanssa, että se ei ole kiristynyt liikaa. |
Hank Marvin_ 27.12.2005 15:16:47 | |
---|
Eikös SRV:n keppi ollut puolikkaan alavireessä. Sillä on meinaan melko iso vaikutus paksuilla kielillä soitettaessa. Eikös tuo Eb vireestä vedelly...!!??!! Mut ei sillä mitään maata kaatavaa vaikutusta ole... |
dmntn 27.12.2005 15:30:02 | |
---|
Eikös se ohjesääntö näitten vireitten kans oo, että aina puolisävelaskelta matalempi vire tarttee yhtä pykälää paksummat kielet? Esim. E-vire = 9-setti ja Eb-vire = 10-setti jne. Minä täällä moi! |
LamaAjanElvis 27.12.2005 15:42:06 (muokattu 27.12.2005 15:44:45) | |
---|
Mua rupiaas ainaki hirvittämään, jos pitäis ykstoistanen vetää perusvireeseen.. Ei siinä mitään. Mulla stratossa 11setti E-vireessä ja kärsii kyllä bendailla, tiluttaa tai runnoa miten vaan, eikä ole koskaan napsahtanut. Äkkiseltään menee pikkaus päin persettä kun vaihtaa jonkun muista kitaroista joissa "liian kepeä" tatsi (9 ja 10setit). edit: tais mennä minun kirjoitus enemmän soitto kuin kamajutuiksi. In the city.... you must fight to survive. He sold tortillas on the corner.
And the mob wanted in.
Sormet lähtee soundista. |
Ukko 27.12.2005 16:20:27 | |
---|
Eikös tuo Eb vireestä vedelly...!!??!! Mut ei sillä mitään maata kaatavaa vaikutusta ole... On sillä silloin kun soitellaan paksummilla kielillä. |
Naama-amis 27.12.2005 16:28:27 | |
---|
On kyllä kumma pelko. Yksi tuttu jamppa oli kans ennen aina housut ihan pyykissä kun piti ylä-E vetää vireeseen kympin setillä. Silmät kiinni ja naama kaukana vimpaimesta oli meininki virittäessä. Helpotti kuitenkin kun pistin sen pari kertaa vetämään mun telen (49-12 setti) vireeseen. |
Jannipaali 27.12.2005 16:40:07 | |
---|
On kyllä kumma pelko. Yksi tuttu jamppa oli kans ennen aina housut ihan pyykissä kun piti ylä-E vetää vireeseen kympin setillä. Silmät kiinni ja naama kaukana vimpaimesta oli meininki virittäessä. Helpotti kuitenkin kun pistin sen pari kertaa vetämään mun telen (49-12 setti) vireeseen. Sehän on niin, että paksu setti katkeaa helpommin e-vireessä. Ranggaa rässiä.
Katsokaa kuvauksestani, että mitä on tällä kertaa myynnissä. Halvalla lähtee rompetta. |
Sehän on niin, että paksu setti katkeaa helpommin e-vireessä. Pitänee paikkansa. Melkoinen makuasiahan tämä vire / setti -asia on. Eräs tuttu vetelee 8-satsilla Eb:stä, eikä se ressukka jaksa oikein mun kepillä vedellä. Enkä minä puolestaan osaa sen kamppeilla - tuntuu vaan oudolta. Se on hyvä, mistä ite tykkää. M oon niin kova jätkä, et en ees seiso omien sanojen takana. I'm rexpekt, junou!? |
Mustikkamuffinssi 27.12.2005 18:37:42 | |
---|
Eikä mene. Sormenpäät kyllä kestää, jos ovat riittävän kovat. Sehän riippuu ihan täysin kitarasta... Johonkin floikkakeppiin kun tommosen 12-60 setin laitat E-vireeseen niin ei mahda jouset riittää. Tai saa olla ainakin ne 5 paikallaan ja helv. jäykkiä jousia. No joo. Makuasioita kuulemma. Noista floikkakitaroista en osaa sanoa kun en harrasta. Don't forget, kids... The faster you download, the bigger your penis is. |
KaRa 27.12.2005 18:38:02 (muokattu 27.12.2005 18:38:32) | |
---|
Mut haluan pitää 11 (tai jopa paksumpia) kieliä... niin eikö E siis ole paras mahdollinen vire? Tähän asti kyllä ei ole ollut onkelmaa. Ja ei kai se haittaa vaikka tallan kielilovet on liiat ohuet paksummille kielille? siis että ne on vaan siinä loven päällä. Tuskin.. ei pitäisi... kai... kunhan varmstan Se on hyvä, että homma toimii ja saadaan palautetta. |
RG 27.12.2005 18:44:27 | |
---|
Onpas tärkeä topikki taas. Voe herranjesta. |
Pumpuli 27.12.2005 18:45:39 | |
---|
Mut haluan pitää 11 (tai jopa paksumpia) kieliä... niin eikö E siis ole paras mahdollinen vire? Tähän asti kyllä ei ole ollut onkelmaa. Ja ei kai se haittaa vaikka tallan kielilovet on liiat ohuet paksummille kielille? siis että ne on vaan siinä loven päällä. Tuskin.. ei pitäisi... kai... kunhan varmstan Kyl se saattaa hiukan olla huono asia jos se kieli ei ole siinä lovessa kunnolla. Venyttäessä (tai rankalla kädellä sahatessa) voi paukahtaa pois siitä kohdaltansa ja siten tippua tallapalan väliin ja mennä poikki ja sitten suurella voimalla iskeytyä pahaa tietämättömän soittajan sormeen ja sormi saattaa lähteä irti ja pää katketa ja neitsyys mennä.. (sori) ;) Siis kyllä kielen pitäis levätä suhteellisen hyvin siinä lovessaan. Suuri m-net toivelaulukirja valmistuksessa!
http://tinyurl.com/9te63 |