Aihe: Cubase se export lisää biisiin hallikaikua(?)
1
rijnswand2
25.12.2005 00:41:04
joulupäivää

Tein tuossa joulubiisin. Viisi wav -raitaa. Kaikki hyvin, kunnes muutan export -toiminnolla projektin yhdeksi waviksi. Tällöin Cubase SE lisää mukaan hallikaikua (tai siltä se kuulostaa). Lisäksi sama Wav-raita kuulostaa huomattavasti hiljaisemmalta muissa soittimissa. Kun soitan tätä wavia Cubasessa ei ole eroa alkuperäiseen projektiin. Olen nyt kolme tuntia etsinyt ratkaisua hakumoottoreilla netistä ilman tulosta. Olisin kovin kiitollinen, jos joku osaisi kertoa missä kämmään.

rjnswnd
Firewalk
25.12.2005 11:09:45
Millä ohjelmalla soitat wavia?
rijnswand2
25.12.2005 14:38:51
Millä ohjelmalla soitat wavia?

Real playerilla, wintoosan omalla playerilla jne. kaikilla sama tulos. Kokeilin kaikki vaihtoehdot, jotka tulivat mieleen ennen täällä utelemista.

rjnswnd
atoni
26.12.2005 21:53:54

joulupäivää

Tein tuossa joulubiisin. Viisi wav -raitaa. Kaikki hyvin, kunnes muutan export -toiminnolla projektin yhdeksi waviksi. Tällöin Cubase SE lisää mukaan hallikaikua (tai siltä se kuulostaa). Lisäksi sama Wav-raita kuulostaa huomattavasti hiljaisemmalta muissa soittimissa. Kun soitan tätä wavia Cubasessa ei ole eroa alkuperäiseen projektiin. Olen nyt kolme tuntia etsinyt ratkaisua hakumoottoreilla netistä ilman tulosta. Olisin kovin kiitollinen, jos joku osaisi kertoa missä kämmään.

rjnswnd

Tää ei nyt ole Cubase vastaus, mutta samantapainen homma kävi itellä Pro Toolssilla. Tein ekaa kertaa PT:ssa bounssaamisen, niin olin vahingossa jättänyt multiple mono (tai mono (summed)) valinnan päälle. Tämä teki ihme vaihevirheen ja hallikaiun. Sitten valitsin formaatiksi auto stereo interleaved, niin johan rokkas. Tsekkaas, mikä Cubasessa olisi vastaava asetus.
cubasisti
27.12.2005 19:34:55
Kuulostaa todella ihmeelliseltä. Kokeiles importata se bouncaamasi wav Cubasen raidalle takaisin. Häviääkö kaiku?
Deadline tekee mestarin.
rijnswand2
27.12.2005 19:40:30
Kuulostaa todella ihmeelliseltä. Kokeiles importata se bouncaamasi wav Cubasen raidalle takaisin. Häviääkö kaiku?

Näin juuri tapahtuu, siksi en oikein keksi mistä päin tätä lähtisi purkamaan. Wav toimii Cubasessa juuri niin kuin pitääkin, mutta vain Cubasessa.

rjnswnd
cubasisti
27.12.2005 21:37:55
Johtuu todennäköisesti äänikortista. Cubase käyttää ASIO-ajureiden kautta äänikorttia "raakana", mutta Windows Media Player ja kumppanit työntävät äänen johonkin toiseen rööriin, jonka kautta ääneen tulee kaiku mukaan.

Kokeilepas laittaa Cubasen Device Setupista käyttöön "ASIO Multimedia Driver". Muuttuuko ääni?
Deadline tekee mestarin.
rijnswand2
27.12.2005 23:49:57
Johtuu todennäköisesti äänikortista. Cubase käyttää ASIO-ajureiden kautta äänikorttia "raakana", mutta Windows Media Player ja kumppanit työntävät äänen johonkin toiseen rööriin, jonka kautta ääneen tulee kaiku mukaan.

Kokeilepas laittaa Cubasen Device Setupista käyttöön "ASIO Multimedia Driver". Muuttuuko ääni?

Testasin tuon, kaiku ilmaantui Cubaseenkin. Nyt huomasin, että unohdin mainita koneessani olevan kaksi äänikorttia; Inca Cubasea varten ja Soundblaster 64 pelejä ja mediasoittimia varten, kun tämä Inca käsittelee asioita vain 48 Khz:llä. Tämä viive/kaiku esiintyy vain toistettaessa SB:llä. Mutta olen ennen soittanut waveja tuolla yhdistelmällä menestyksekkäästi. Tämä kyseinen projekti on ainoa, jossa wavit mättää. Kokeilin vielä saman projektin erillisiä waveja, niissäkin on kaikua. Edellisen biisin sessioista koneelle jääneet wavit sen sijaan toimivat playereilla. Pitää jatkaa pähkäilyä.

rjnswnd
cubasisti
28.12.2005 00:46:25
Siinä SoundBlasterissa on nyt joku kaikuhärdelli päällä. Koita saada se pois.
Deadline tekee mestarin.
rijnswand2
28.12.2005 11:35:49
Siinä SoundBlasterissa on nyt joku kaikuhärdelli päällä. Koita saada se pois.

Sieltä SB:stä löytyi asetuksista/efekteistä "auditorium" hallikaiku päällä. Missä ihmeen vaiheessa minä tuon olen mennyt tekemään. Se sitten vaikutti kaikkiin playereihin, kun oli SB:n asetuksissa. Joka tapauksessa; ongelma ratkesi, kiitos vastanneille ja erityisesti Cubasistille. Menen hyvillä mielin jatkamaan musiikintekoa.

rjnswnd
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)