Aihe: Harjoituskirja.
1
adretlan
26.12.2005 21:57:34 (muokattu 26.12.2005 21:58:29)
Kun tuntuu kitaransoiton reenaaminen jääneen vähemmälle koko soittouran aikana, niin kai sitä sitten pitäisi joku opus löytää: :)

Tarkoitus siis olis etsiä kirja, jossa olisi eri harjoituksia ja tekniikoita yms.
Ei siis teoriaa, kitaran historiaa, kitaran huoltoa, 100 sivuista liitettä eri soinnuista eikä muutakaan turhaa kilkettä. Sellaista mistä voisi kattoa että mitä reenais kun ei oikein tiedä että mitä tekisi ku ei ole opettajaa.

Suositelkaa omien kokemuksien mukaan.
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
adretlan
26.12.2005 23:49:05 (muokattu 26.12.2005 23:54:24)
Tästä on ollut paljon juttua aikaisemminkin. Sellainen kirja jota jaksan mainostaa, on harri Louhensuon Blues Station. Siinä keskitytään nimenomaan erilaisiin soittotekniikoihin. Ei missään nimessä nopeuteen, vaan venytyksiin, vibratoon ja slideihin -> yleishyödyllisiin juttuihin jonka jo kaikki herra Farerin ihastuttavan kauhistuttavasta esimerkistä muistaa, että niitäkin olisi syytä harjoitella:)

Edit: Niin, ja soinnut (ylipäätän teoria) on sellainen asia mitä kannattaa edes hieman opiskella.

Teoriaa opiskelen kuula-opistossa. 3/3 suoritettu. (vaikkakin käytännössä kitaran kanssa oon silti tarvinnu hyvin vähän. ) :)
Sointujen muodostaminen ei ole mikään ongelma, joten kirjassa ne olis turha olla. Lisää hyödyttömiä sivuja vaan.

EDIT: Tuo Blues Station vaikuttaa kyllä mukavalta kirjalta, kun vähän googletin. Tuo voisi jopa lähteä tilaukseen. Tosin varmaan vanhempien kukkarolla. :)
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Jannipaali
26.12.2005 23:53:06
Suuri Kitarakirja.

Siellä on vaikka mitä.
Ranggaa rässiä. Katsokaa kuvauksestani, että mitä on tällä kertaa myynnissä. Halvalla lähtee rompetta.
J_Mikkonen
26.12.2005 23:57:55
"Ei siis teoriaa, kitaran historiaa, kitaran huoltoa, 100 sivuista liitettä eri soinnuista eikä muutakaan turhaa kilkettä. Sellaista mistä voisi kattoa että mitä reenais kun ei oikein tiedä että mitä tekisi ku ei ole opettajaa."

Suuri Kitarakirja.

Siellä on vaikka mitä.

Tuossahan on justiinsa kaikki asiat mitä ei pitäisi olla.
Kauniisti soi blues.
Coran
27.12.2005 00:49:19
"Kirjan sisältö on verrattaen vaativaa ja Blues Station on suunnattu perusasiat jo omaksuneille soittajille."

Olisiko aloittelijalle muita suosituksia?
Shut Up 'N Play Yer Guitar!
käsi
27.12.2005 01:20:01

mulla on joku satrianin tekemä opus, jossa keskitytään nimen omaan tekniikoihin jne. siinä on koottu sen aikoinaan tekemät harjoitukset, oliko senyt guitar world lehdelle. hyvä mun mielestä.

tuo blues station on varmaan parhaimpia mitä olen itse löytänyt
jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)