Päärynä 23.12.2005 01:56:02 | |
---|
Eli Freddie Freeloaderin soolo kolahti kybällä ja nyt pitäs alkaa tutustumaan herraan enemmänkin. Suositelkaas levyjä, joko herran soolotuotannosta tai muiden levyjä joissa Kelly soittelee. Tyhmästä päästäisestä kärsii koko kettupopulaatio. |
Sammo 23.12.2005 08:16:35 (muokattu 23.12.2005 08:17:01) | |
---|
Wes Montgomeryn Smokin' At Half Note on aivan mahtava !! |
baron 23.12.2005 09:31:43 | |
---|
Äh, mulla on yksi soolo-CD, mutta en ulkoa muista sen nimeä, vain sen että se on hyvä. Jos illalla muistan kaivaa esiin, kerron. My name is Baron, Sir Baron. |
Epämuusikko 23.12.2005 14:41:22 | |
---|
Kelly at Midnight: hyvä stankkulevy jota on vissiin vaikea löytää. Itselle kolahtaa myös Joe Hendersonin Four!-levy (Henderson, Kelly, Cobb, Chambers). Onhan tuo muutamalla muullakin... "It's hard to have a relationship in this business, man. You're always travelling, keeping weird hours, you know. It's gonna take a very special woman, you know....
or a bunch of average ones". -Bill Hicks |
baron 23.12.2005 20:06:03 | |
---|
Äh, mulla on yksi soolo-CD, mutta en ulkoa muista sen nimeä, vain sen että se on hyvä. Jos illalla muistan kaivaa esiin, kerron. Se mun CD on "Kelly Blue" vuodelta 1959. Voisin kyllä suositella, siinä on puhaltajina Nat Adderlay ja Ben Golson ja Kellyn omia sävellyksiä ja jazz-stankkuja todella tyylikkäinä versioina. My name is Baron, Sir Baron. |
Dirk 23.12.2005 20:37:03 | |
---|
Hieno soittaja ja loistava komppaaja. Levyjä en osaa tarkemmin sanoa, löytyy myös monelta muulta Milesin levyltä... |
Simplex 24.12.2005 22:51:29 (muokattu 24.12.2005 22:52:07) | |
---|
Hieno soittaja ja loistava komppaaja. Levyjä en osaa tarkemmin sanoa, löytyy myös monelta muulta Milesin levyltä... Hieno pianisti, totentotta! Smokin' At The Half Notella aivan verraton ja levy on muutoinkin mun top 3:ssa. Milesin levyillä Kelly ei mun mielestä soita kuin Kind Of Bluella jossa ainoastaan kakkosraidan "Freddie Freeloader", muutoin pianistina toimi Bill Evans. Milesin ekan kvintetin pianisti oli Red Garland ja tokan Herbie Hancock, myöhemmin kuvioissa Chick Corea ja sit alkoi fuusio touhut eikä W.K. enää niissä tainnut olla kartalla. Voi tietenkin olla et on sit jotain livejuttuja tai ennen ekaa kvintettiä on ollut jollain levyillä jotain mutta enpä usko. Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
Dirk 25.12.2005 12:57:00 | |
---|
Muistelisin, että Milesin Someday My Prince Will Come -levyllä soittais Kelly. Mutta tuo tais ollakkin aikaa, jolloin Milesin kokoonpano etsi oikeaa koostumustaan... |
baron 25.12.2005 14:23:17 | |
---|
Hieno pianisti, totentotta! Smokin' At The Half Notella aivan verraton ja levy on muutoinkin mun top 3:ssa. Milesin levyillä Kelly ei mun mielestä soita kuin Kind Of Bluella jossa ainoastaan kakkosraidan "Freddie Freeloader", muutoin pianistina toimi Bill Evans. Milesin ekan kvintetin pianisti oli Red Garland ja tokan Herbie Hancock, myöhemmin kuvioissa Chick Corea ja sit alkoi fuusio touhut eikä W.K. enää niissä tainnut olla kartalla. Voi tietenkin olla et on sit jotain livejuttuja tai ennen ekaa kvintettiä on ollut jollain levyillä jotain mutta enpä usko. Kun tunnut tuntevan Miles Davisin uraa ja tuotantoa, niin onko niin, että Monk on soittanut ainoastaan levytyksissä Milesin kanssa kuulumatta koskaan samaan bändiin? My name is Baron, Sir Baron. |
joetail 25.12.2005 14:26:42 | |
---|
Täytyy suositella suosikkipianistiani loistavan tenorifonistin Hank Mobleyn kanssa levyillä Soul Station ja Roll Call. Kellyn groove on jotain aivan uskomatonta... |
Simplex 26.12.2005 16:23:11 (muokattu 26.12.2005 16:25:28) | |
---|
Kun tunnut tuntevan Miles Davisin uraa ja tuotantoa, niin onko niin, että Monk on soittanut ainoastaan levytyksissä Milesin kanssa kuulumatta koskaan samaan bändiin? Näin olen asian ymmärtänyt. Tuohon Kelly asiaan palatkseni ja asiaa enemmän tutkittuani löysin pari merkintää 50-luvun lopun New Yorkissa tehdyistä live levytyksistä joissa W.K. soitti Milesin bändeissä ja todentotta "Someday My Prince Will Come " -levyllä mutta missään nimessä ei voida puhua että Kelly olisi soittanut monilla levyillä, ehei. Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
M.i.k.key 26.12.2005 16:28:00 (muokattu 26.12.2005 16:28:53) | |
---|
Kaksi sanaa: Kelly Blue Eli siis Wyntonin oma levy, Baron siitä jo ehtikin mainita. Mä lopetan nää hommat! |
tviinika 26.12.2005 21:54:28 | |
---|
Kellyä löytyy Milesin kanssa Friday and Saturday Night in the Blackhawk, loistava livelevy, jossa Kellyn soittoa parhaimillaan! Myös Miles at Carnegie Hall on hyvä ja muitakin livevetoja löytyy tuolta ajalta paljon. Cannonball/Coltrane-levy on myös mahtava, Kelly,Chambers,Cobb-rytmiryhmänä. |
Kellyä löytyy Milesin kanssa Friday and Saturday Night in the Blackhawk, loistava livelevy, jossa Kellyn soittoa parhaimillaan! Myös Miles at Carnegie Hall on hyvä ja muitakin livevetoja löytyy tuolta ajalta paljon. Cannonball/Coltrane-levy on myös mahtava, Kelly,Chambers,Cobb-rytmiryhmänä. kuuntelen just sun kitarointia! asiaa Saapuilija |
MrShaft 28.12.2005 22:27:28 (muokattu 29.12.2005 04:06:36) | |
---|
Kellyä löytyy Milesin kanssa Friday and Saturday Night in the Blackhawk, loistava livelevy, jossa Kellyn soittoa parhaimillaan! Myös Miles at Carnegie Hall on hyvä ja muitakin livevetoja löytyy tuolta ajalta paljon. Cannonball/Coltrane-levy on myös mahtava, Kelly,Chambers,Cobb-rytmiryhmänä. WKn erityisen hieno trio-levy on myos: Wynton Kelly : Full view jossa loistaa nuori Ron McClure ja Jimmy Cobb. EDIT:Typo MrS Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein |