Aihe: Hellraiser
1 2
Mörkö
26.12.2005 20:09:37
Onkos porukka katsellut kyseisiä kauhuelokuvia? Minusta nämä ovat aivan mahtavia vaikka kaikki eivät pidäkkään. Varsinkin herra pinhead on äijä! Tuli tässä muutaman päivän aikana katseltua osat 1-4.

Muistaako muuten kukaan kuinka monta näitä on tehty? Olen nimittäin joskus ennenkin nähnyt jotain hellraisereita ja ne ei kyllä ollut mitään tältä 1-4 väliltä.
"vinsentti on vihree nyrsijä"
Mörkö
26.12.2005 20:45:40
Ykkönen oli tosi hyvä, kakkonen vielä ihan katsottava. Mutta kolmonen ja nelonen jo tosi huonoja. Kolmosessa taisi olla Lemmy jossain pienessä sivuroolissa?

Olen samaa mieltä tuosta paremuusjärjestyksestä mutta en nyt sanoisi kolmosta ja nelosta tosi huonoiksi.
Jani The Rock
26.12.2005 21:00:07

Eka Hellraiser on mun kirjoissani parhaita kauhuelokuvia ikinä.

Näiden leffojen ystävien kantsii hankkia käsiinsä opus nimeltä Pandemonium - further explorations into the worlds of Clive Barker. Siinä on aika kattavasti juttua aiheesta, mm. maskien teosta ja näyttelijöitäkin on haastateltu.
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
Kimmo72
27.12.2005 00:19:43
Nehän on ihan loistavia... Nyt kun tossa oli juttua kerran niin kannattaa ostaa koko "mäyris"
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=26&t=112427
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
ozz3
27.12.2005 01:19:01
Ensimmäinen on silkka mestariteos.
Killed by death MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 Päivän video
vexu
27.12.2005 10:25:47

Kyllähän tuo ensimmäinen on noita oikeita kauhuklassikkoja, eikä kyllä kakkonenkaan sen huonompi ole. Harmillista vain, että tänä vuonna onkin päästy jo kahdeksanteen osaan asti. Eihän noilla ole nykyisin enää mitään tekemistä alkuperäisen idean kanssa. Otetaan vain joku satunnainen kässäri mikä pöydälle on tuotu ja lisätään sekaan viiden minuutin edestä cenobitejä.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
carnation
27.12.2005 11:09:17
Katsoin ensimmäisen osan tässä vuosi, pari sitten, koska muistikuvat siitä olivat niin hatarat. Täytyy sanoa että ei se kyllä vaikuttanut enää samalla tavalla kuin joskus vähän nuorempana. Aika kökköä meininkiä, vaikka onhan siinä hyviäkin ideoita. Hellraiserit nyt muutenkaan eivät ole kuuluneet meikäläisen suosikkeihin oikeastaan koskaan ja jatko-osat (no, jatko-osa, en ole varmaan katsonut kuin kolmosen) ovat vielä pahempaa huttua. Ensimmäisellä osalla lienee suurikin kulttiarvo tietyissä piireissä, mutta itse en paljoa siitä välitä. Ehkä semmoset 2,5/5 olisi minun pisteeni sille.
How bizarre.
OSTAKAA LEVYJÄ!
Mechanizm
27.12.2005 14:00:56
Eka ja toka oli pikkujannuna kovia juttuja ja varmaan vieläkin. Pitäisi katsoa pitkästä aikaa uudestaan. Ne jatkot ovat omasta mielestäni täyttä paskaa.
Joitakin vuosia sitten kun Hellriser ilmestyi ensimmäistä kertaa suomidvdnä kaveri osti sen emännälleen heti syntymäpäivälahjaksi. Oli vähän oma lehmä ojassa, nainen kun ei kauhusta piittaa pätkääkään.
You still think swastikas look cool? In a real fourth reich you'll be the first to go!
anttipi
27.12.2005 16:48:29

En ole nähnyt kuin ykkösosan, ja se on kyllä klassikko.

Jotenkin sellainen kutina on yleisen mielipiteen perusteella, etten ole kovin paljosta jäänyt paitsi, kun en ole noita jatko-osia katsonut...
"Log From Blammo!"
arppah8
27.12.2005 18:42:19

En ole nähnyt kuin ykkösosan, ja se on kyllä klassikko.

Jotenkin sellainen kutina on yleisen mielipiteen perusteella, etten ole kovin paljosta jäänyt paitsi, kun en ole noita jatko-osia katsonut...

Musta kakkososa on ainakin yhtä hyvä kuin ykkönen, ellei jopa parempi. Jotenkin kiero tunnelma siinä. Ja onhan se tohtoriskenobiitti melkoinen ilmestys... The doctor is in!

Mutta kakkosesta eteenpäin sarja on kyllä melkoista kuraa. Tosin lopetin uusien osien bongailun nelosen jälkeen. Tuolla nelosella on kyllä yksi "hienoimpia" käännöksiä ikinä... Bloodline -> Veriviiva. Voi itku.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
anttipi
27.12.2005 18:52:51 (muokattu 27.12.2005 18:54:29)

Nythän mä hokasin, että muistin väärin: minä olen nähnyt sen kakkososan. Ilmeisesti olin asian kuitenkin aktiivisesti unohtanut, koska Internet Movie Databasessa olen antanut sille näköjään arvosanaksi 1/10. Toisin sanoen, en tykännyt yhtään...

Tuolla nelosella on kyllä yksi "hienoimpia" käännöksiä ikinä... Bloodline -> Veriviiva. Voi itku.

Tuosta tuli mieleeni tuossa kakkososassa näkemäni käännöskukkanen (jossain loppufighttien kohdalla). Elokuvassa sanotaan jotenkin "there's no anesthetic at hand" ja se oli suomennettu aivan tolkuttoman mahtavasti "ei ole puudutusainetta, käsileikkaukseen". Siis MITÄH?? :D
"Log From Blammo!"
KTULU
27.12.2005 20:30:15
Sairaita.
Pinaattikeitto on pahaa...
Fadead
27.12.2005 22:40:07 (muokattu 28.12.2005 00:10:24)
No ykkösessä ainakin on kauhuelokuva-historian hienoimpia örkkejä.

edit: kirjotushärö
Tyhmät teot johtuvat siitä, että jokainen on oman itsensä orja.
Mörkö
28.12.2005 02:22:10
Mikä teitä vaivaa. Ei minustakaan ne jatko-osat vedä vertoja ensimmäiselle mutta ei ne nyt noin huonoja ole. Olihan niissä alkuperäinen idea vesitetty aika pahasti mutta kuitenkin.
Raipe
28.12.2005 15:53:02
Muistaako muuten kukaan kuinka monta näitä on tehty? Olen nimittäin joskus ennenkin nähnyt jotain hellraisereita ja ne ei kyllä ollut mitään tältä 1-4 väliltä.

Muistaakseni niitä oli 6-8.

Ykkönen ja kakkonen oli rautaa.
Nelosen olen myös nähnyt ja se oli aikamoista kuraa.

Visuaalisesti näyttäviä leffoja jos ei muuta.
Jos joku käy vittuileen niin kannattaa sanoa sille:"Dissected Corpse Emulation Wars"
juuso a
29.12.2005 18:45:46

Kyllähän se ykkönen on jokseenkin järkyttävä. "I need more!" Vai mitäs se siellä ullakolla sanoikaan kun ei ne ruumiit vielä riittäneet.:P Kakkonen (vai olikohan kolmonen) oli minusta liian pitkälle vietyä. Ihan liikaa verellä mässäilyä.
Ääh.. Emmie jaksa.
bedlam
30.12.2005 10:42:13

Ykkönen on hieno neljän tähden kauhistelu. Ei mielestäni mikään suuri klassikko, mutta oikein hyvä lajissaan.

Kakkonen menee vielä kohtuullisen hyvänä jatko-osana ainakin verrattuna kauhuleffojen yleiseen jatko-osien tasoon. Kolmonen oli jo sellaista paskaa, etten pidemmälle ole vaivautunut katsomaan.
http://www.mikseri.net/kiasma
Ta Wicked G
10.01.2006 15:01:22
"Ah, Kirsty, we have such sights to show you!"

Aika mahtavia ovat, Barker ossoo.
Fuck the reality! I'm going home!
bedlam
10.01.2006 15:08:58

"we have such sights to show you!"

Joskus musiikin sijaan päässäni saattaa pyöriä esim. leffalausahduksia. Tämä on juurikin yksi sellainen.
http://www.mikseri.net/kiasma
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)