Aihe: vahvistinta..
1
kimple87
25.12.2005 18:38:26 (muokattu 25.12.2005 18:40:10)
moro!.. täs olen uutta vahvistinta kattellut jonka budjetti olis 500-650.. soundi sais olla aika blues ja middle ja pitääs olla kompo.. käytetty saa olla! classic olis uutena 550 sitten olis tuo laney vc30 mutta en tiiä paljon maksaa käytettynä sitten olis joku traynori.. deluxekin vois olla ihan jees mut ei pääse testaan.. ehdotuksia
Jeesus on Herra http://www.mikseri.net/artistit/?id=41880 kalamies#8 >-)))>
Hornanturska
25.12.2005 19:05:16
Kyllä mä Classicia voin suositella. Nyt kuukauden päivät olen sellaisella rämpytelly. Ei se maailmoja mullista, mutta kyllä siitä perustuuttaus lähtee. Jos on siis "perus-soundille" käyttöä niin sellainen ehdottomasti!
Aki
25.12.2005 23:39:19

Classic 30:stä en voi suositella. Ne on jatkuvasti rikki, kokeile vaikka haulla etsiä tietoa.

Traynor on hyvä, Valvetronix on loistava, paljon on muutakin hyvää, mutta Classicia en sinuna hankkisi mistään hinnasta.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Mustikkamuffinssi
25.12.2005 23:55:02
Kyllähän tuohon hintaan löytyy käytettynä kaikenmoista. Torilla olisi tämmöinen. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=85511 Aika kattava selostus tuossa kuvauksessa tosin, mutta vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. Eikä se classicaan huono ole. Tämä siis tietenkin täysin puolueeton kyseisen laitteen omistajan mielipide. Mutta on toi mun fender parempi.
Don't forget, kids... The faster you download, the bigger your penis is.
whagabam
26.12.2005 02:02:39
VC30 on kuulemma hyvä mutta ei oo paljon käytettynä näkyny. Ruottista asti kävi yks tyyppi semmosen hakemassa kun halvemmalla sai. Eli jos edukkaasti löydät niin osta pois.
excuse me I must be on my way....
McNulty
26.12.2005 02:39:47
Classic 30:stä en voi suositella. Ne on jatkuvasti rikki, kokeile vaikka haulla etsiä tietoa.

10 hajonnutta Classic 30 comboa on suhteessa huomattavasti vähemmän kuin yksi hajonnut Koch. Sillä noita C30 on varmasti enemmän myös liikenteessä, eri aikakausilta ja eri tavalla kohdeltuina. Minä tiedän monta tapausta missä C30 on ollut luotettava peli treeniksellä ja keikoilla vuodesta toiseen.

Enemmän minä kommentoisin C30:n elementtiä ja tehdasputkia kuin tuota yleistettyä hajoamista joka ei pidä paikkaansa.

Traynor on hyvä, Valvetronix on loistava, paljon on muutakin hyvää, mutta Classicia en sinuna hankkisi mistään hinnasta.

Jos pelkää että putki menee rikki, niin ei kannata putkivahvistimeen edes koskea. Kuulostaa vähän siltä tuo siun "pelonlietsominen" :) Se on aiheetonta, sillä hyvin kohdeltu ja huollettu laite kyllä kestää menossa mukana! Vahvistinta ei tarvitse hakata, potkia, kolhia jokaiseen seinään ja ovenkarmiin, sitä ei tarvitse kuskata heti soiton päätyttyä jolloin putket ovat herkimmillään särkyä jne.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Aki
26.12.2005 17:16:57

Jos pelkää että putki menee rikki, niin ei kannata putkivahvistimeen edes koskea. Kuulostaa vähän siltä tuo siun "pelonlietsominen" :) Se on aiheetonta, sillä hyvin kohdeltu ja huollettu laite kyllä kestää menossa mukana! Vahvistinta ei tarvitse hakata, potkia, kolhia jokaiseen seinään ja ovenkarmiin, sitä ei tarvitse kuskata heti soiton päätyttyä jolloin putket ovat herkimmillään särkyä jne.

Jos sulla ei ole romuuntuvista Classiceista kokemusta, olen onnellinen puolestasi. Mun kokemus ei pohjaudu ainoana putkivahvistimena olleeseen Classiciin, vaan kolmen tutun huoltomiehen kanssa käytyihin keskusteluihin, ja kahteen yksilöön (uusi ja käytetty) jotka olivat hoitovastuullani parin vuoden ajan, toinen oli omani.

Ennen ja jälkeen tuon olen omistanut putkicomboja mm Carvinilta, Traynorilta, Fenderiltä ja Mesalta, ja kaikki niistä oli reilusti Classicia luotettavampia. Tämä ei valitettavasti ole mielipidekysymys.

Toki, onhan jollekin sattunut tulla loistoyksilö, tai sitten häntä ei haittaa jatkuva putkien helinä, pätkimiset, poksumiset, ja muut ylimääräiset äänet joita mitkään muut vahvistimet eivät päästä.
McNulty
26.12.2005 17:28:22
Jos sulla ei ole romuuntuvista Classiceista kokemusta, olen onnellinen puolestasi. Mun kokemus ei pohjaudu ainoana putkivahvistimena olleeseen Classiciin, vaan kolmen tutun huoltomiehen kanssa käytyihin keskusteluihin, ja kahteen yksilöön (uusi ja käytetty) jotka olivat hoitovastuullani parin vuoden ajan, toinen oli omani.

Kenties ovat myyneet sille suunnalle niitä sekunda-luokan yksilöitä kun täällä on useampi C30 toiminut ihan moitteetta :)

Ennen ja jälkeen tuon olen omistanut putkicomboja mm Carvinilta, Traynorilta, Fenderiltä ja Mesalta, ja kaikki niistä oli reilusti Classicia luotettavampia. Tämä ei valitettavasti ole mielipidekysymys.

On täälläkin ollut juttua siitä kuinka Mesan päätteet rikkovat sulakkeita. Samoin tuossa on vahvistinhuollossa käynyt useita vanhempia (niitä harmaita karvapintaisia) Carvinin nuppeja remontissa ja vikaa on edelleenkin. HML:n Satapantista taitaa löytyä edelleen tuollainen Carvinin nuppi jos jotain kiinnostaa remppaaminen. Eli kyllä sitä vikaa esiintyy myös paljon Peavey C30 comboa kalliimmissakin värkeissä.

Fender Hot Rod Deluxekaan ei saa kaikkialta kiitosta luotettavuudestaan... siitä lisää suurten poikain foorumeilla rapakon takana.

Toki, onhan jollekin sattunut tulla loistoyksilö, tai sitten häntä ei haittaa jatkuva putkien helinä, pätkimiset, poksumiset, ja muut ylimääräiset äänet joita mitkään muut vahvistimet eivät päästä.

Kuten sanoin, ne tehdasasenteiset putket eivät ole mielestä kovin laadukkaita eikä osa aina edes kuljetuksen jälkeen kunnolla kohdillaan. Vaihdoin aikanaan omaani Svetlanat vaikka se kalliiksi tulikin ja biasointi suoritettiin kunnolla ammattilaisen toimesta, niin johan loppui helinät ja muut "ylimääräiset äänet".

Pienen alkusäädön jälkeen soundit paranivat ja koneesta tuli erittäin luotettava kaveri. Toki, nyt tässä voidaan sitten ajatella, että Peavey Classic 30 combon saa halvalla, mutta siihen päälle vielä 200e putkiremppaa ja kenties 100e uusi elementti... aletaan olla jo hinnoissa millä saadaan paljon muitakin vahvistimia.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Mustikkamuffinssi
26.12.2005 19:07:23
Nojoo. Itseltänikin meni nuo tehdasputket classicista paskaksi. Mutta kun siihen vaihtoi JJ:n putket, biasoi sen ja laitoin Celestionin kaiuttimeksi niin hyvin on pelannut. Hinta tietenkin nousee. Ja kun vaihtoi semmoisen elementin jossa on vähän enemmän "smooth" yläpää, niin tuo trble potikkakin alkaa toimimaan vähän enemmän minun haluamallani tavalla.
Don't forget, kids... The faster you download, the bigger your penis is.
Aki
26.12.2005 20:19:59

Kenties ovat myyneet sille suunnalle niitä sekunda-luokan yksilöitä kun täällä on useampi C30 toiminut ihan moitteetta :)

Taannoin löysi onneksi netistä hyvin helposti vinkkejä ja modeja, niin moni kun oli kärsinyt samojen ongelmien kanssa.

Eli kyllä sitä vikaa esiintyy myös paljon Peavey C30 comboa kalliimmissakin värkeissä.

Takuulla, joka ikisessä hintaluokassa, mutta se todennäköisyys tuolle on aika eri luokkaa.

...tehdasasenteiset putket...

Ne tietenkin vaihdettiin molempiin peleihin ennen käyttöönottoa. JJ:n putket pitäis kyllä kestoltaan olla parhaasta päästä, mutta satunnaisessa soitossa 6kk on niin lyhyt kesto, ettei sitä pitäis joutua miltään vahvistimelta hyväksymään.

aletaan olla jo hinnoissa millä saadaan paljon muitakin vahvistimia.

Ehdottomasti samaa mieltä. Classic 30 - vaikkakin ihan ok-soundinen - ei ole ihan niin upea laitos, että sen huoltelu ja modaaminen tuntuisi tarkoituksenmukaiselta.

En keksi mitään piirrettä Classic 30:ssä, jota Vox AD50VT ei päihittäisi aivan ylivoimaisesti. Poislukien ehkä paino, joka taitaa olla samoissa lukemissa, ja koko joka on Voxissa hieman isompi.
Guitaristi
26.12.2005 20:38:21

Marsun JTM-30 voisi olla myöskin sulle sopiva peli. Turun Superostiksessa onkin juuri nyt yksi myynnissä. Lähtee hyvät puhtaat ja kivat rosot kunnon rokkiräminään asti.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
kimple87
27.12.2005 16:01:23
kiitoksia ihmisille.. jucciz saa plussan ääninäytteistä;) kerran livenä kuullut heppua:D.. onko kellään kokemusta craten vahvareista, soundas aika hienosti.. tais olla malli joku vintage club 50 ja se oli 2x12.. saisin ehkä alle 700 käytetyn.. kertokaa ihimees jo on kokemusta crateista!
Jeesus on Herra http://www.mikseri.net/artistit/?id=41880 kalamies#8 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)