Aihe: Mitä on blues?
1 2 3 4 59 10 11 12 1321 22 23 24 25
Manicci
21.12.2005 13:06:00
EC=BB toiseen toihan on bluesin suhteellisuussteoria arvon Einstein.

Tästä suon kyllä plussapisteen :)
Rock'n'Roll nousee
Blue Moon
21.12.2005 17:54:48 (muokattu 21.12.2005 17:55:17)

Blues on hirveää.

Anna Eriksson toteaa (HS NYT-liite 43): "Mutta ei minulla ole mitään sitä (Apulantaa) vastaan. Kyllä punk menee. Mutta jos joku musiikki on hirveää niin blues!"
- Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin
Blue Moon
21.12.2005 17:56:35

Moon siivonnu koko päivän. Tää on aika bluesia.

Sisäkkö-blues.
- Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin
texjazz
21.12.2005 23:17:22

Blues on hirveää.

Anna Eriksson toteaa (HS NYT-liite 43): " Mutta jos joku musiikki on hirveää niin blues!"

Eli: mitä on blues= hirveää.

Real bad!
Surullisilla talonmiehillä on melankolia
reijoteppo
22.12.2005 11:02:05
Blues on hirveää.

Anna Eriksson toteaa (HS NYT-liite 43): "Mutta ei minulla ole mitään sitä (Apulantaa) vastaan. Kyllä punk menee. Mutta jos joku musiikki on hirveää niin blues!"

Bluesminister sinister Kuloniemi tuohon sano ohjelmassaan, että vaikka kuinka onkin kovasti rakastunut, niin silti vois vähän miettiä mitä sanoo! :)
rok
22.12.2005 12:38:17
Blues on hirveää.

Aika kovaa puhetta tädiltä jonka plagiaattikipale soi taajaan radiossa...
"Markalla saa markan tavaran"
Lonesome
22.12.2005 13:22:43
Blues on hirveää.

Tää on just niin tätä. Siis bluesia. Raavaat miehet repii sielunsa verille (ja siinä sivussa sormensa). Ja sitten kauniit nuoret naiset sanoo, että blues on hirveää...
"The generation that would change the world is still looking for its car keys." Bob Walkenhorst/The Rainmakers: Drinkin' on the Job
Blue Moon
25.12.2005 03:49:12

reijoteppo: Bluesminister sinister Kuloniemi tuohon sano ohjelmassaan, että vaikka kuinka onkin kovasti rakastunut, niin silti vois vähän miettiä mitä sanoo! :)

Jep. Vaikka sinällään sillä tuskin on väliä, mitä joku poppari on bluesista mieltä. Ja popparilla en tässä tarkoita Kulista...
BigPapa
25.12.2005 11:54:11 (muokattu 25.12.2005 11:58:40)

Blues on hirveää.

Mitä on Anna Eriksson?Täh..............Ei minulla ole mitään sitä (Blues) vastaan.Kyllä ränttä menee.Mutta jos joku on ihan hirveetä niin kyllä se on Anna Eriksson.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
buju
25.12.2005 13:31:43
Blues on hirveää.

Enpä yhtään ihmettele Anna Erikssonin kommenttia. Luulempa että bluesin soittajilla on samanlaiset tuntemukset Erikssonin musiikkia kohtaan. Ainakin minä olen sitä mieltä, että Eriksson saa ihan vapaasti inhota bluesia.........ehkä se on just niinku pitää.
Damn right, I´ve got the blues
BigPapa
25.12.2005 13:47:46

Enpä yhtään ihmettele Anna Erikssonin kommenttia. Luulempa että bluesin soittajilla on samanlaiset tuntemukset Erikssonin musiikkia kohtaan. Ainakin minä olen sitä mieltä, että Eriksson saa ihan vapaasti inhota bluesia.........ehkä se on just niinku pitää.

Muuten ihan hyvä mutta jätetään toi musiikkia pois tosta Erikssonin perästä.Inhotahan saa vapaasti mitä tahansa,mutta ei kai sitä tarvitse julkisesti tuoda esille ja vieläpä jonkin Apulannan seurassa.Apulannan ja bluesin vertailu on vähän sama kun verrattaisiin paskaa ja konvehteja.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
blyysi
25.12.2005 14:34:44 (muokattu 25.12.2005 14:39:11)

Onkohan tämä taiteilija Eriksson koskaan kuunnellut muuta tai tutustunut omaehtoisesti mihinkään muuhun musiikkiin, kuin mitä lauluopettajat, tuottaja tai manageri ovat hänen eteensä lykänneet..?
bluesfin
27.12.2005 16:27:16

On se vaan helvetin hyvä ettei tavikset, tuulipuvut ja teinit tiedä bluesista yhtään mitään. Se vasta noloa olisi jos em. ryhmät ostaisivat levyjä tai kävisivät keikoilla. Parempi on vaan, että pysyy sivistyneempien harrastuksena, vähän niin kuin jazz -vaikka ei niin sivistyneiden kuitenkaan. Kunnalliset bluestaiteilijan virat pitäisi saada äkkiä ja keikat pois räkälöistä kunnon estradeille.
Tasapaino
27.12.2005 23:02:25
Apulannan ja bluesin vertailu on vähän sama kun verrattaisiin paskaa ja konvehteja.

No jaa. Apulanta on itse asiassa saanut joihinkin biiseihinsä paljonkin tunnetta, sitä munaa, mistä bluesissakin on kyse. Ei tietenkään samassa muodossa mitä bluesissa, mutta kuitenkin. Ja ihan musiikillisestikin arvostan joka ikistä omaa tietään raivannutta bändiä enemmän kuin vaikkapa juuri Anna Erikssonia tai mitä muuta tuotantoyhtiön tuotetta tahansa. Ei sillä etten pitäisi bluesista enemmän kuin punkista, mutta on muutakin musiikkia kuin bluesia, jolla on arvoa sekä musiikillisesti että tunnelman ja tunteen kannalta.
[( Vapaustaistelija Tasapaino )]
Veikko
27.12.2005 23:06:49
No jaa. Apulanta on itse asiassa saanut joihinkin biiseihinsä paljonkin tunnetta, sitä munaa, mistä bluesissakin on kyse..

Siitäkö bluesissa onkin kyse? Tunteesta ja munasta?
Bono Estente!
R.Syke
27.12.2005 23:13:19 (muokattu 27.12.2005 23:15:47)
Siitäkö bluesissa onkin kyse? Tunteesta ja munasta?

-Jaaha. Täällä on palattu juurille. Munille ja vituillehan koko blues on tarkoitettukin.

Oikein haiseva blues on suoraan varpaanvälistä. Eikä se edes haise parhaalle. Parhaalle haisee se isosta kainalosta kaivettu surumielinen hässäkkäblues...

Torakat, saivarit, täit ja muut mukana. Ja satiaiset.
blyysi
28.12.2005 17:27:58 (muokattu 28.12.2005 17:29:52)

On se vaan helvetin hyvä ettei tavikset, tuulipuvut ja teinit tiedä bluesista yhtään mitään. Se vasta noloa olisi jos em. ryhmät ostaisivat levyjä tai kävisivät keikoilla. Parempi on vaan, että pysyy sivistyneempien harrastuksena, vähän niin kuin jazz -vaikka ei niin sivistyneiden kuitenkaan. Kunnalliset bluestaiteilijan virat pitäisi saada äkkiä ja keikat pois räkälöistä kunnon estradeille.

Heh.. Bluesmiehillä ei taida riittää suvaitsevaisuutta kuin mustille, jos ne on siis bluesmiehiä;). Onneks pystyin itse teininä piiloutumaan yleisöön ja mulle myytiin levyjä.. Toivottavasti ei verkkarisankarina joudu tulevaisuudessa ongelmiin;)

Artistit tosiaan kaipaisivat enemmän arvostusta, mutta elitismi elitismin vuoksi on minusta yleisesti ottaen aika hanurista..lähes asian kuin asian kohdalla. Tosin rohkeaa elitismiäkin voidaan joskus tarvita, mutta tuskin se bluesia kovastikaan eteen päin vie.
Mage
29.12.2005 08:39:39
mutta tuskin se bluesia kovastikaan eteen päin vie.

Tämä nyt on taas kovin subjektiivinen näkökulma mutta mihinköhän sitä bluesia pitäisi viedä? Aika vaikea kuvitella että blues BLUESINA villitsisi muuta kuin pientä marginaalijoukkoa ja kun taas sekoitetaan sitä poppiin ja rockiin tai vaikka Kletzmer musiikkiin päästään taas perusasioiden äärelle "onko Gary Moore bluesia".
Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän
blyysi
29.12.2005 09:12:31

Tämä nyt on taas kovin subjektiivinen näkökulma mutta mihinköhän sitä bluesia pitäisi viedä? Aika vaikea kuvitella että blues BLUESINA villitsisi muuta kuin pientä marginaalijoukkoa ja kun taas sekoitetaan sitä poppiin ja rockiin tai vaikka Kletzmer musiikkiin päästään taas perusasioiden äärelle "onko Gary Moore bluesia".

Ei varmasti valtavirtaa tule, mutta en tiedä olisiko eristäytyminenkään hyvä vaihtoehto. Itse ainakin toivottaisin kenet tahansa tervetulleeksi bluesfanien joukkoon. Kukaan tuskin voi väittää, että blueskeikoilla käy liikaa porukkaa tai että levyt viedään käsistä. Tämä taas on samaa iänikuista paskanjauhantaa, mutta aina kun joku Mooren kaltainen heppu tuo bluesia laajempaa tietoisuuteen, löytyy joukosta myös musiikin suhteen aktiivisia ja uteliaita henkilöitä (joukossa voi olla myös tuulipukukansaa tai teinejä), jotka sitten alkavat diggailla sitä "oikeaa" bluesiakin..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)