Aihe: Snake multikaapeli Thomannilta?
1 2
Toad
25.12.2005 19:33:09
Tarvitsisimme treenikämppästudioon vielä 24 plugi-plugi linjaa Fostexin 24-raiturin ja Mackie 32*8:n välille. Thomannilta näyttäis saavan mukavaan hintaan noita 8 kpl viuhkoja:

http://www.thomann.de/thoiw3_the_ss … e_sk4213_snake_klinke_prodinfo.html

Onko kellään käytössä noita Snake-piuhoja, ja onko toiminu luotettavasti? Piuha nyt on aina piuha, mut oon tullu erinäisten tapausten johdosta vähän epäileväksi Thomannin juttujen suhteen. Suosituksia laadukkaista multikaapeleista otetaan myös vastaan, kiitos.
Antti1
25.12.2005 19:38:13
Jos vehkeet toimii balansoiduilla liittimillä, niin ehdottomasti balansoituja piuhoja laitteisiin! Ei mulla muuta. Noi kelpaa varmaan perusdemoiluun ihan hyvin välikaapeleiksi.
"Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune
BenGlenton
25.12.2005 19:39:11
Noi SSSSSSSnaket toiminevat ihan hyvin treenikämppäolosuhteissa, mutta keikoille en ottaisi niitä, eli en usko että kestävyys on ihan parasta.

Jos asut pääkaupunkiseudulla, saat ostettua noit viuhkoja myös Audiodivarista, joka löytyy helsingin kalliosta.

Tsekkaa:
www.audiodivari.com
www.supremecourtband.fi
Toad
25.12.2005 19:59:10 (muokattu 25.12.2005 19:59:44)
Jos vehkeet toimii balansoiduilla liittimillä, niin ehdottomasti balansoituja piuhoja laitteisiin! Ei mulla muuta. Noi kelpaa varmaan perusdemoiluun ihan hyvin välikaapeleiksi.

Toimii kummallakin, sekä raiturista että mikseristä saa määritellä pelataanko balansoiduilla vai -mattomilla. Tähän asti ei oo ollu minkäänlaisia häiriöitä kolmella balansoimattomalla viuhkalla toimiessa. Keikoille noita ei oo tarkoitus ikinä ottaakaan.
Risk
25.12.2005 20:15:31
Kannattaa harkita myös sellaista vaihtoehtoa että hankitte kaapelin ja liittimet erikseen ja juotatte niistä itse valmista tavaraa.
aimotuska
26.12.2005 12:32:32 (muokattu 26.12.2005 12:32:46)
Itse tekemällä saa lähes poikkeuksetta laadukkaampaa kamaa kuin ostamalla jotain valmiiksi hajonneita sssnakeja. Semmosen kun survoo seinän sisään ja antaa muhia vähän aikaa, niin kyllä rätisee. Piuhat hapettuu ihan omia aikojaan ja tinaukset irtoilee.

Ja kyllähän niitä piuhoja nitkutellaan liittimien juuresta myös kiinteissä jutuissa, kun vaihdellaan kanavajärjestyksiä mikseristä jne. kun ihan aina ei jaksa hölkätä sinne toiseen päähän.
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
Toad
26.12.2005 12:54:54
Itse tekemällä saa lähes poikkeuksetta laadukkaampaa kamaa kuin ostamalla jotain valmiiksi hajonneita sssnakeja. Semmosen kun survoo seinän sisään ja antaa muhia vähän aikaa, niin kyllä rätisee. Piuhat hapettuu ihan omia aikojaan ja tinaukset irtoilee. Ja kyllähän niitä piuhoja nitkutellaan liittimien juuresta myös kiinteissä jutuissa, kun vaihdellaan kanavajärjestyksiä mikseristä jne. kun ihan aina ei jaksa hölkätä sinne toiseen päähän.

Näinhän se tietysti on. Rahaa tommosen 24 piuhan itte tekemiseen tietty menee aika reilusti. Meil ei oo tarkoitus upottaa niitä kyllä seinään, vaan mikseri ja raituri on ihan vierekkäin. Sikäli tuo 3m Snakekin on vähän turhan pitkä. Systeemi on kyllä tarkotus tehdä sellaseksi, että kanavajärjestyksiä ei tarvia vaihtaa juuri koskaan - sisäänmenot raituriin mikserin kanavista direct outeilla, ja kuuntelu takasin tape returneihin. Tuo Mackien pöytä toimii kyllä onneksi hienosti tonkaltaiseen systeemiin.
consider silence.
Risk
26.12.2005 13:36:01
Rahaa tommosen 24 piuhan itte tekemiseen tietty menee aika reilusti.

Pari metriä Cordialin moninapakaapelia 24 kanavalle maksaa n. 20 € ja 48 kpl Neutrikin monoplugiliittimiä n. 50 €. Yhteensä siis noin 70 € + työ. Sssnakeja en ole käyttänyt mutta saattavat ne toimiakin... niiden korjaaminen voi kyllä olla vähän hankalaa jos liittimet ovat kiinteästi valettu kaapeliin.
docj
26.12.2005 15:59:56 (muokattu 26.12.2005 16:01:22)
Käytän itsekin sssnake-kaapeleita varsin paljon, enkä ole erikseen huomannut mitään negatiivista mainittavaa. Kotikäytössä siis. Mihinkään keikalle tai muuhun vakavamieliseen en kyllä mielellään raahaisi; muoviin valettuja ja halvan oloisia ovat. (Tosin on niitä metalliliittimillä varustettuja sssnakejakin näemmä.) En näitä aivan paskoiksi sanoisi, vertauksena esimerkiksi kodinkonekaupoista saatavat halpis antenni- ja rca-narut ovat huomattavasti useammin "paskoja", monet jopa käyttökelvottomia.

Tietysti jos jaksaa, ja on taitoa, kannattanee rakentaa nuo kaapelit itse. Saa myös helpommin oikean pituisia ja -tyyppisiä.
aimotuska
26.12.2005 18:47:59
(Tosin on niitä metalliliittimillä varustettuja sssnakejakin näemmä.)

Samaa roskaa. XLR-liittimistä ropisee ruuvit jo kotikäytössä, piuhat menee itsekseen poikki ja tinaukset on tehty kiinalaisen ala-asteen teknisen työn tunnilla.
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
Jucciz
26.12.2005 19:11:12 (muokattu 26.12.2005 19:13:53)
Minä en suosittele SSSnakeja mihinkään. Todella ala-arvoista työtä - ostin parikymmentä patch-piuhaa pari vuotta sitten ja niistä valehtelematta yli puolet on jo käyttökelvottomia. Neutrikia, Cordialia ja kolvi on oikea vastaus jos on laadukkaita piuhoja vailla - eivätkä ne niin kalliiksi tule.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
JPQ
26.12.2005 19:59:53

Minä en suosittele SSSnakeja mihinkään. Todella ala-arvoista työtä - ostin parikymmentä patch-piuhaa pari vuotta sitten ja niistä valehtelematta yli puolet on jo käyttökelvottomia. Neutrikia, Cordialia ja kolvi on oikea vastaus jos on laadukkaita piuhoja vailla - eivätkä ne niin kalliiksi tule.

Millähän sanalla löytäisi laadukkaan väärikoodatun johtonipun t
kaupasta ? entäs CAEn piuhat onko mihinkään ja jos linkki
auttaa niin: http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-181238.html
jollei niin mikähän olisi vastaava johto kun linkitetty laadumerkillä
thomannilta esimerkiksi kun ainoa mitä löysin äkkiä on CAE,ja Sssnake.

Entäs Klotz PRO piuhat stpaulssoundissa onko johonkin esim.
16parinen plugi piuha eli onko siinä yhteensä 16 mono johtoa eli
riittäisi 16 stereolaitteelle.
Risk
26.12.2005 20:06:13 (muokattu 26.12.2005 20:08:43)
Millähän sanalla löytäisi laadukkaan väärikoodatun johtonipun t
kaupasta ?

http://www.thomann.de/thoiw3_online_catalogue_ka.html

yhteensä 16 mono johtoa eli riittäisi 16 stereolaitteelle.

Eikös pikemminkin kahdeksalle?
JPQ
26.12.2005 20:16:53

http://www.thomann.de/thoiw3_online_catalogue_ka.html

Eikös pikemminkin kahdeksalle?

no 16-parinen mitä se tarkoittaa ? mietin siis tuota stpaulssoundin
piuhaa tokihan en ole yli 10väriä plugeissa nähnyt ja luonnossakin
vain 6.
hannu666
26.12.2005 20:39:22
On muuten niin huonoja kaapeleita että menee rikki ihan kotikäytössäkin!!

Ostin joskus vuosia sitten typeryyksissäni muutan ja ei ole mitään hyvää sanottavaa, teetä tai tee itse, luutupiuhaa (esim. cordial) ja laatuliittimet (neutrik) niin eipähän tarvi ostaa koskaan enää uusia kaapeleita.

Lyhyesti: ÄLÄ OSTA!!
oltsi88
26.12.2005 21:24:22

Mulla on tusinanverran sssnaken patchipiuhoja, 15metrinen kaukokaapeli ja xlr -piuhoja. Xlr- piuhojen ruuvit tippuu itsestään, muuten kaikki piuhat ovat toimivia (ja halpoja).
Boltsa
26.12.2005 23:06:47
Minä en suosittele SSSnakeja mihinkään. Todella ala-arvoista työtä - ostin parikymmentä patch-piuhaa pari vuotta sitten ja niistä valehtelematta yli puolet on jo käyttökelvottomia.

Jep, ostin joskus parikymmentä SSSnake xlr-piuhaa ja onkohan yksikään ehjänä. Niillä tuli tehtyä ehkä kymmenkunta keikkaa ja ei ees kohdeltu kaltoin näitä. Käsittämättömän heikkoja tekeleitä.
Boltsa
Keppis
27.12.2005 09:27:36
Noh. Snakepiuhathan on tunnetusti maailman halvimpia kitarasäröjä.

Itsellä vain huonoja kokemuksia snakeista.
"Ei soiteta Paranoidia, nyt soitetaan heviä!" http://www.mikseri.net/fobia
Puavali
27.12.2005 10:05:32
Samaa roskaa. XLR-liittimistä ropisee ruuvit jo kotikäytössä, piuhat menee itsekseen poikki ja tinaukset on tehty kiinalaisen ala-asteen teknisen työn tunnilla.

Kiinassa on muuten tapana, että koulut tekee alihankintana joitain tuollaisia juttuja ja ilotulitusraketteja...
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)