Tympee Huttunen 24.12.2005 17:43:57 (muokattu 24.12.2005 17:45:20) | |
---|
Jeps, eli olen (itsekin aloittelijana) tehnyt pedaalirakennusta aloitteleville sivuston, jossa kerrotaan kitarapedaalien rakentamisesta. Sivulta löytyy tietoa komponenteista, piirilevyistä yms. asiaan liittyvästä. Sivuston osoite: http://koti.mbnet.fi/plommi/Tomi/ Nyt tarvitsisin vinkkejä sivuston parantamiseen yms. Laitoin linkin tälle alueelle, koska tarvitsen kommentteja nimenomaan henkilöiltä, jotka eivät muuten elektroniikka-ja soitinrakennus-alueella liiku. Toki kaipaan kipeästi neuvoja myös niiltä, jotka pedaaleja jo rakentavat. E: Oho. Otsikossa virhe. Voisiko joku moderaattori korjata? Hyvää joulua! Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
myrtonen 24.12.2005 17:46:23 | |
---|
Helvetin hyvät sivut! Saat plussaa. Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin?
Silakka! |
32788 24.12.2005 17:54:48 | |
---|
Muistaakseni jenkeissä nuo A ja B noissa potikoissa menevät toisin päin, mutta muuten ihan asiaa. + Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
Tympee Huttunen 24.12.2005 17:56:57 | |
---|
Muistaakseni jenkeissä nuo A ja B noissa potikoissa menevät toisin päin, mutta muuten ihan asiaa. + Tämä tosiaan unohtui. Täytyy lisätä asia seuraavalla päivityskerralla. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
Joel Harald 24.12.2005 18:02:25 | |
---|
Hienoa. Joululahjaksi plussaa. Ostetaan telecasterin kaulamikki. |
pardy 24.12.2005 18:03:57 | |
---|
Mahtava. Itsellekin avuksi. Plussaa ja hyvää joulua! |
Jucciz 24.12.2005 18:35:26 | |
---|
Voi olla että kysyn tyhmiä, mutta miksi virrasta puhuttaessa tuolla mainitaan voltit, vaikka voltti on ymmärtääkseni potentiaalin ja potentiaalieron eli jännitteen yksikkö, ja ampeerit ilmoittavat virtaa... kö? |
myrtonen 24.12.2005 18:37:17 | |
---|
Voi olla että kysyn tyhmiä, mutta miksi virrasta puhuttaessa tuolla mainitaan voltit, vaikka voltti on ymmärtääkseni potentiaalin ja potentiaalieron eli jännitteen yksikkö, ja ampeerit ilmoittavat virtaa... kö? Yleensä vahvistimissa kantavirta on 0.6 volttia (jos kantavirta on alle 0.5 volttia, transistori ei toimi Niin, tuossa ainakin. En edes huomannut. Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin?
Silakka! |
32788 24.12.2005 18:37:58 | |
---|
Voi olla että kysyn tyhmiä, mutta miksi virrasta puhuttaessa tuolla mainitaan voltit, vaikka voltti on ymmärtääkseni potentiaalin ja potentiaalieron eli jännitteen yksikkö, ja ampeerit ilmoittavat virtaa... kö? Jännite olisi parempi sana. Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
Lego 24.12.2005 18:57:51 | |
---|
Jännite olisi oikea sana. Kuten Jucciz sanoikin, virrasta puhuttaessa tarkoitetaan ampeereita. |
Tympee Huttunen 24.12.2005 19:25:22 (muokattu 24.12.2005 19:54:30) | |
---|
Oho. Tollaisia erehdyksiä ei saisi tulla, mutta niitä aina tulee. Kiitos Juccikselle ja muille oikaisusta. (Paitsi nyt tuli mieleen, että kirjassa nimenomaan muistaakseni kerrottiin kantavirrasta). E: Jeps. Ekalla googletuksella tulee juttua myös suoraan kantavirrasta. Kantavirta siis tosiaan on se 0.6volttia. Eli tuossa kohtaa virhettä ei ole tapahtunut. Toisaalta, tekstissä luultavasti on muitakin vastaavanlaisia kohtia. Helpostihan tuossa tiimellyksessä sekaisin menee. Korjataan, kun ehditään. E: Tosiaan tuo virta-kohta löytyi kondensaattori-kohdasta ja on korjattu jo. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
maza 24.12.2005 21:15:46 (muokattu 24.12.2005 21:16:24) | |
---|
Kantavirta ei voi olla 0,6 volttia vaan kantavirta on X ampeeria. Sen sijaan kannalle tarvitaan N voltin jännite, että virta ylipäätään kulkisi... Anyway hieno homma, että olet jaksanut tällaiset sivut kyhätä! |
sn 24.12.2005 22:22:55 | |
---|
Erinomaista. Hyvä johdanto siihen miten voi itse pienellä vaivalla ja muutaman kympin satsauksella tehdä omia kustomoituja kopioita harvinaisista monta sataa maksavista "vintage"-efekteistä. Tai vaikka parilla kympillä samanlaisen boosterin kuin mitä eri butiikkimerkit kaupittelevat parilla kolmella sadalla. Satan, oscillate my metallic sonatas |
dmntn 24.12.2005 22:30:18 (muokattu 24.12.2005 22:36:27) | |
---|
Tuossa virheessä tarkoitetaan luultavasti diodin kynnysjännitettä. Eli transistorihan koostuu kahdesta diodista, joiden kynnysjännitteet ovat 0,6 volttia. Tätä alempi jännite saa transistorin ns. "tukkoon". Plussaa tulee kuitenkin! E1: Nyt tarvitsisin vinkkejä sivuston parantamiseen yms. - Voisit kertoa esim. noiden vastusten värikoodien merkityksen, tyyliin ensimmäiset kolme viivaa kertoo vastuksen arvon ja seuraava vastuksen arvon heittoprosentin.. vai oliko se noin? Mutta kuitenkin, antaa vaikka linkin johonkin sivustolle, missä kerrotaan eri värien arvot 0, 1, 2 jne.. musta, ruskea, punainen.. ja muu oleellinen niille, jotka eivät yleismittaria omista. Minä täällä moi! |
pardy 24.12.2005 23:24:51 | |
---|
Voisit kertoa esim. noiden vastusten värikoodien merkityksen, tyyliin ensimmäiset kolme viivaa kertoo vastuksen arvon ja seuraava vastuksen arvon heittoprosentin.. vai oliko se noin? Mutta kuitenkin, antaa vaikka linkin johonkin sivustolle, missä kerrotaan eri värien arvot 0, 1, 2 jne.. musta, ruskea, punainen.. ja muu oleellinen niille, jotka eivät yleismittaria omista. Jep. Tässä ois esim. yks laskuri: http://www.sengpielaudio.com/calculator-colorcode.htm |
superfly 24.12.2005 23:40:00 | |
---|
Hieno sivusto kyllä. Olet kertonut selkeästi juuri niistä asioista mitkä ovat esim. minulle epäselviä. Voisit kertoa hieman enemmän noista pedaaleista mitä olet saanut valmiiksi. Miltä kuulostaa? Ja mahdollisia ääninäytteitä toki myös kehiin. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Tympee Huttunen 25.12.2005 18:22:27 (muokattu 25.12.2005 18:25:22) | |
---|
Tuossa virheessä tarkoitetaan luultavasti diodin kynnysjännitettä. Eli transistorihan koostuu kahdesta diodista, joiden kynnysjännitteet ovat 0,6 volttia. Tätä alempi jännite saa transistorin ns. "tukkoon". Plussaa tulee kuitenkin! E1: - Voisit kertoa esim. noiden vastusten värikoodien merkityksen, tyyliin ensimmäiset kolme viivaa kertoo vastuksen arvon ja seuraava vastuksen arvon heittoprosentin.. vai oliko se noin? Mutta kuitenkin, antaa vaikka linkin johonkin sivustolle, missä kerrotaan eri värien arvot 0, 1, 2 jne.. musta, ruskea, punainen.. ja muu oleellinen niille, jotka eivät yleismittaria omista. Värikoodi on kyllä tulossa, mutta copyright-juttujen vuoksi minun pitää se mitä ilmeisimmin itse tehdä. Hieno sivusto kyllä. Olet kertonut selkeästi juuri niistä asioista mitkä ovat esim. minulle epäselviä. Voisit kertoa hieman enemmän noista pedaaleista mitä olet saanut valmiiksi. Miltä kuulostaa? Ja mahdollisia ääninäytteitä toki myös kehiin. Ääninäytteistä en vielä niin tiedä, sillä ainoa millä voin hyvin niitä äänittää on Behkun V-ampin läpi. Suoraan linjastakaan en viitsisi äänittää. Yritän kuitenkin jotakin saada aikaan. Voisi kiteyttää, että Muffi kuulostaa hyvältä ja LoFo (tarkoituksella) huonolta:) Muffiin on tulossa mitä ilmeisimmin kohta oma modaus (särön määrälle oma säätö). Seuraava projekti mitä olen miettinyt on Sans Ampin pedaali. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
vmak 25.12.2005 21:58:06 | |
---|
Elektrolyyttikondensaattorin kytkemisessä kannattaa olla tarkkana, sen pitää olla juuri oikein päin. Tuohon voisi lisätä että väärin päin kytkettäessä se räjähtää ja voi vaurioittaa näköä. ööh.. ..joo |
Juustonaksu 25.12.2005 22:10:08 | |
---|
Mahtavaa, että ihmiset jaksavat näin joulun pyhinäkin tehdä tällaista! :) Plussaa! "Inhimillisen tiedon huipentuma on ymmärtää kaiken maallisen turhuus" - George Byron - Ja vitut, mä haluan kalliimpaa kamaa |
Tuohon voisi lisätä että väärin päin kytkettäessä se räjähtää ja voi vaurioittaa näköä. ..ainoastaan se ongelma, että kaikki haluaa nähdä kun se räjähtää ja täten kytkee sen väärin.. Minä täällä moi! |