Aihe: Rastat
1 2
Loony
23.07.2003 00:21:38
Voisko joku kertoa tarkasti miten itse tehdään rastat. Niiden hoito jne. kiitos
Angie
23.07.2003 00:45:14 (muokattu 30.07.2003 22:21:23)
Voisko joku kertoa tarkasti miten itse tehdään rastat. Niiden hoito jne. kiitos

Dreadlocksit saat kun vaan lakkaat harjaamasta hiuksia.
Mulla oli joskus nuorempana tosi hienot, mutta niihin meni suunnilleen 4 kuukautta, sit ne alkoi kiristää päätä ja piti alkaa avamaan. Kesti 5 ja puol tuntia ja se oli kivuliasta. En suosittele dreadlockseja, jos olet valkoihoinen, kas kun valkoisilla on yleensä sellainen hiuslaatu, joka ei oiken rastoitu, niinkuin pitäisi..Siksi takut alkaa kiristää päänahkaa helpommin, kuin mustilla.

Mun kaveri teki rastat omiin hiuksiinsa näin:

1. Ota sopivankokoinen hiussuortuva sormiesi väliin,
riippuen siitä, kuinka paksut rastat haluat.
2. Kierrä suortuvaa ympäri.
3. Tupeeraa(=harjaa/kampaa ylöspäin, siis latvasta juureen, mieluiten pienin ja tihein harjausliikkein) ja pidä samalla kieritetyn suortuvan latvasta kiinni. Hyviä välineitä ovat erittäin tiheäpiikkinen metallinen kampa ja luonnonharjaksista, esim. villisian harjaksista tehty karkea hiusharja. Kannattaa käyttää molempia, lopputulos pysyvämpi.
4. Kierrä suortuvaa lisää ympäri, samaan suuntaan.
5. Tupeeraa lisää.
6. Kierrä lisää
7. Tupeeraa lisää.
8. Toista kohtia 4.-7. kunnes suortuva on melko pysyvä patukka.
9. Sivele pintaan RUTKASTI(!!) hiusvahaa.
10. Tee kohdat 1.-9. uudelleen, kunnes patukoita on toivottu määrä tai kunnes pää on täynnä niitä.
11. Varmista, että hiusvaha on kuivunut patukoihin, siis että
se ei ole enää kosteaa/kovin tahmaista/millaista hiusvaha nyt on ennen kuin se on kuivunut...
12. Suihkuta RUTKASTI(!!) hiuslakkaa koko päähän. (hiuskiinteitä täytyy laittaa sen takia, että niiden "kiinnityshiukkaset" edistävät hiuksen takkuuntumista ja pitävät patukat paremmin kasassa rastoittumisen ajan)
13. Anna hiuslakan kuivahtaa, laita joku huivi päähän, joka peittää kaikki patukat ja anna olla sen sisällä vaikka seuraavaan päivään asti. Huivi suojaa ulkoisilta rasitteilta ja kaikki hiuskiinteet ovat varmasti muhineet hiuksissa kauan.
14. Kun seuraavan kerran peset tukan, pese tukkasi (siis ihan oikeasti) mäntysuovalla.
Rastathan siis pestään sitten jatkossakin niin, että kastelet, puristelet pesuaineella ja huuhtelet vedellä ja puristelemalla.
Mäntysuopa kuivattaa hiuksia, joka saa ne menemään vielä enemmän takkuun, joka tekee rastoista kestävämmät.
15. Kuivaa tukka puristelemalla pyyhkeellä, jos käytät fööniä, se takuttaa hiuksia vielä vähän enemmän, plussaa siis.
16. Laita taas hiusvahaa, nyt voi jo laittaa ihan vain inhimillisesti.
17. Pese ainakin seuraavat 3 kertaa mäntysuovalla, sen jälkeen voit siirtyä tavalliseen shampooseen. Euroshopperi tai joku käy hyvin, kunhan se ei ole mitään sellaista, jolla on toimivia sivuvaikutuksia, kuten: helpommin kammattavat, kiiltävämmät, sileämmät, jne..
18. Kannattaa käyttää huivia kahden ensimmäisen viikon ajan, että patukat ehtivät kunnolla rastoittua, eivätkä ala aukeilemaan. Huivin sisällä patukat pysyvät kasassa, pidä siis huivia myös öisin. Yö on petollisinta aikaa, pää kiehnää tyynyä vasten. Huivi on myös pidettävä rakastellessa, uidessa(!!!), jne.
19. Kannattaa myös välillä fiksailla patukoita tupeeraamalla karkealla luonnonharjalla, hiusvahalla ja -lakalla, että ne menee mahdollisimman takkuisiksi ja selvittämättömiksi.
20. Muutamien viikkojen jälkeen pitäisi voida myös unohtaa kaikki hiuskiinteet, koska siinä vaiheessa patukat ovat jo niin takussa, että aukeamisesta ei ole toivoakaan.

Noin. Kyllä se ainakin mun kaverilla toimi...
You've got that rainbow feel but the rainbow has a beard.
Angie
23.07.2003 00:47:44 (muokattu 23.07.2003 01:04:41)
Ai niin joo, ja yksi tärkeä neuvo on:
UNOHDA kaikki mahdolliset hoitoaineet ja hoitosuihkeet!
Loony
23.07.2003 01:19:21
Paljon kiitoksia että näit vaivaa vastaamaan noin hyvin tähän kysymykseen! Eli eikun rastoja pyörittelemään :)
Lähikauppias
23.07.2003 10:13:05

Dreadlocksit saat kun vaan lakkaat harjaamasta hiuksia.

Tämä ei sinänsä voi pitää paikkaansa, sillä minä en ole koskenutkaan hiuksiini kammalla tai harjalla noin kahteen vuoteen, ja ihan normaalit ne vielä ovat.
Angie
25.07.2003 00:51:49 (muokattu 25.07.2003 00:56:24)
Tämä ei sinänsä voi pitää paikkaansa, sillä minä en ole koskenutkaan hiuksiini kammalla tai harjalla noin kahteen vuoteen, ja ihan normaalit ne vielä ovat.

hmm. No, voi myös tosin johtua mun hiusteni
melko huonosta kunnosta (johtuu värjäämisestä),
niiden pituudesta, tuuheudesta ja
luonnonkiharuudesta, koska kivat takkupatukat
mulle ainakin tuli..

Paljon kiitoksia että näit vaivaa vastaamaan noin hyvin tähän kysymykseen! Eli eikun rastoja pyörittelemään :)

Ole hyvä vaan, mukava olla avuksi. *niiaa*
Mä toivotan sulle onnea, toivottavasti toimii.. :)

edit: typotypotypo, v*ttu.
Makuupussimies
25.07.2003 17:16:50

Sama juttu. Viimeksi kampasin hiukset joskus 3. tai 4. luokalla.
"It's better to burn out than to fade away" -Kurt Cobain
Angie
28.07.2003 13:27:50
Sama juttu. Viimeksi kampasin hiukset joskus 3. tai 4. luokalla.

hmph.. mulla täytyy olla aika eriskummallinen kuontalo sitten, kun se sillä tavalla takkuun meni.
Unworthy Knight
29.07.2003 10:46:36
hmph.. mulla täytyy olla aika eriskummallinen kuontalo sitten, kun se sillä tavalla takkuun meni.

Pituudella on vaikutusta asijaan. Joku pystäri ei mene koskaan sekasin.Pitempi letti menee päivässä takulle.
"...So croak the king of Grey."
Unworthy Knight
29.07.2003 12:31:23
On mulla tohon leukaan asti. Ei se silti takkuile
Noh jaa ei siis kovin lyhkäset mutta ei viellä pitkätkään...Ehkä sulla on hyvät myrkyt päähän?
"...So croak the king of Grey."
Lähikauppias
29.07.2003 13:24:20

Noh jaa ei siis kovin lyhkäset mutta ei viellä pitkätkään...Ehkä sulla on hyvät myrkyt päähän?

On ne nyt sen verran pitkät että kotopuolessa maaseudulla pimppirallikuskit laulavat "aikuinen nainen mä oon" kun minä kävelen ohi. Ja kyselevät, että kumpi noista on mies ja kumpi nainen, kun tyttöystävän kanssa käyn kaupassa.

Maitokauppashampoota minä oon päähäni lykännyt 2-3 kertaa viikossa. Hoitoaineita en käytä, ne on naisille ja täytyy munkin jotain miehisyyttä itsessäni säilyttää.
Bassballs
29.07.2003 13:25:53

Mun kaveri teki rastat omiin hiuksiinsa näin:
Jadajadajada.....

Noin. Kyllä se ainakin mun kaverilla toimi...

Minun (kämppä)kaverit teki vähän samaan tyyliin, mutta ilman tuota huimaa määrää myrkkyjä. Kai ne niihin hiuksiin jotain laittoi, mutta lähestulkoot pelkällä tupeeraamisella ne rastat syntyi.
Ei sekuntiakaan liian aikaisin.
Karlsson
29.07.2003 21:07:40

Eiku voi. Ite en ole varmaan 4-5 vuoteen harjannut ja aika rastafarista käyvä olen. Ja kun mulle yrittää tekemällä tehdä rastoja, niin ne aukeaa viikossa.

Mä oon niinku au naturel...
"Luuletsä et sä osaat laulaa?" -Känninen Pekka Pohjola Robert Plantille
Mirrinsane
29.07.2003 23:28:05

i can't believe it, mä olen julkku!
(vilkaiskaa angien ensimmäistä viestiä)
lisään vielä tuohon ohjeeseen, ettei saa antaa vanhemmille periksi, että rastat pitäisi saada pois... siitä ei hyvä seuraa..
(siis jos vielä asuu himassa)
c'mon baby light my fire
Mirrinsane
29.07.2003 23:29:40

ainiinjavielä, minä en käyttänyt ihan noin paljoa myrkkyjä... oli ne kaunis näky*huokaisee* kampaaja-rastat ovat muuten mauttomia, liian säännöllisiä...
c'mon baby light my fire
Angie
30.07.2003 22:20:38
ainiinjavielä, minä en käyttänyt ihan noin paljoa myrkkyjä... oli ne kaunis näky*huokaisee* kampaaja-rastat ovat muuten mauttomia, liian säännöllisiä...

Jep, mutta koska sä et käyttänyt tuota määrää myrkkyjä, sun rastat sai auki vain monen tunnin kampaamisella. Hahah.
Kunnolliset rastat ovat sellaiset, joista ei pääse eroon kuin ajelemalla irti!!!
jenna
31.07.2003 14:30:58

mun kaveri väänsi itselleen rastat ihan kepeesti tupeeraamalla semmoset hyvät alut. sit se mätkäs päähänsä villapipon, jonka sisään se oli tunkenut kaiken maailman lakkaa ja mömmöö ja piteli sitä päässään yötä päivää muutaman päivän ajan. lopulta piti vaan öisin. sama herra myös pesi hiuksensa mäntysuovalla aina kun kiireiltään kerkesi. hienot rastat tuli.
äeti ei opettanut minua äänestämään/vaan ajattelemaan,/ettei valkoinen valhe ole sen härskimpää/kusetusta kuin punainen totuus -juice leskinen-
Mirrinsane
18.02.2004 22:17:24

joo, mulle tuli ikävä mun kauniita hiuksiani. muutama viikko sitten tupeerasin koko pään(päivämääräkin taisi olla 1901:) ja annoin olla. mun pää on hiano. khyllä.
c'mon baby light my fire
Henga
18.02.2004 22:25:06
Jaa, kerran täällä on hienoja rastoja kerran, niin omakuvaan vaan kuvia kiitos! =) Voimme vertailla kenellä on parhaimmat, heh
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)