Aihe: Kitaran viritys vatuttaa..
1 2 3 4 5
dmntn
25.12.2005 20:16:34

Btw.. haluan vain tietää; Onko hyvä suoritus 16 vuotiaalta, jos osaa SRV:n Little Wingin ulkoa kokonaan alusta loppuun hyvin ja asenteella, RHCP:n Cant Stopin funkkityyli -demppaamalla, Under The Bridgen kikoilla maustettuna ym.. jonkin sortin vaikeita kappaleita? tai no ei nuo suhteessa vaikeaita ole, mutta jokatapauksessa....

..kaikki riippuu ja roikkuu pikkueen kireydestä..
Minä täällä moi!
KaRa
25.12.2005 20:21:12
..kaikki riippuu ja roikkuu pikkueen kireydestä..

Ny kyl men vähä ohi.
Se on hyvä, että homma toimii ja saadaan palautetta.
Les Fender
25.12.2005 20:40:16
Onko hyvä suoritus 16 vuotiaalta, jos osaa SRV:n Little Wingin
No ainakin Jimi Hendrixin Little Wing on hyvä, oisko tuo sit hyvä kopio?
Eli 16-vuotias soittaa kopion kopiosta ulkoa, ehkä seuraavaksi sisältä. Hyvä jos jotain soitaa, soittaminen on parasta.

Ynkie Malmsteen kuulemma osasi 16-vuotiaana Blacmoren tuotannon etu, taka ja sivuperin. Ans kattoo, voi siittäkin kitaristi kehittyä.

jonkin sortin vaikeita kappaleita? tai no ei nuo suhteessa vaikeaita ole, mutta jokatapauksessa....

Jos noita on sen 9-? vuotta veivannut niin jotain muutakin vois koittaa!

..kaikki riippuu ja roikkuu pikkauksen kireydestä..
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
KaRa
25.12.2005 20:48:45
"ym..." nuo oli vain ne mitä eniten tällähetkellä soitan. Osaan (ilkeä sanoa tuota "osaan". Tuntuu siltä, että olisin joku alentava kingi) mm. Red Hot Chili Peppersin koko tuotannosta noin 60 - 80%, Joitakin Hendrixin kappaleita, pakolliset BS:ät ym... improvisoin kyllä suurimman osan. "Ongelma" on siinä se, että vaikka tiedänkin skaaloja, niin jostain syystä en kuitenkaan ajattele niitä, vaan improvisoidessani liikutan sormiani otelaudalla miten nyt hyvältä vaan tuntuu ja silti se kuulostaa hyvältä, eikä "epävireiseltä"... no blaah... aivan sama. Unohtakaa...
Les Fender
25.12.2005 20:52:51
improvisoidessani liikutan sormiani otelaudalla miten nyt hyvältä vaan tuntuu ja silti se kuulostaa hyvältä
=) Tuo oli jo legendaarista luonnehdintaa!!!
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Antti1
25.12.2005 21:29:09 (muokattu 25.12.2005 21:29:22)
Mikä Rosbergiä kiukuttaa, kun joka tekstiin täytyy tulla uhoamaan? Siivompaa käytöstä, antaa pojan kirjoitella.
"Paskat soundit bändikäyttöön, hyvät soundit sängynlaitasoittoon." -Fortune
Hornanturska
25.12.2005 21:36:48
Kiitos, tuo lause motivoi minua. :D

Btw.. haluan vain tietää; Onko hyvä suoritus 16 vuotiaalta, jos osaa SRV:n Little Wingin ulkoa kokonaan alusta loppuun hyvin ja asenteella, RHCP:n Cant Stopin funkkityyli -demppaamalla, Under The Bridgen kikoilla maustettuna ym.. jonkin sortin vaikeita kappaleita? tai no ei nuo suhteessa vaikeaita ole, mutta jokatapauksessa....

Oot paras. Nyt kannattaa lopettaa treenaus ja siirtyä kaljanjuontiin.
sn
25.12.2005 21:40:30

Mielummin näitä kuin tilutusta. Ääninäytteitä saa laittaa...
Satan, oscillate my metallic sonatas
KaRa
25.12.2005 21:49:32 (muokattu 25.12.2005 21:50:55)
Mielummin näitä kuin tilutusta. Ääninäytteitä saa laittaa...

Laitan kyllä heti kun saan uuden kitaran (Joku Fender Strato). Tuolla kitaralla en taatusti pistä mitään näytteitä. Soittelen tuolla kyllä paljon, vaikka kielet rämisee, soundi on peiska ym.. mutta minä vain soitan silti, muuten tulisi jotain oireita.

Ja minäkö uhoon? En!
En ole koskaan niin hyvä, että olisin tyytyväinen. kehityn kokoajan.
ja vaikka olenkin 15 (viikon päästä 16) niin en ole teinix pelle, jotka ostaa HB:n, pistää galleriaan kuvia siitä ja poseeraa hienosti takana. Hyi vattu!
Syvimmät pahoitteluni tästä purkautumisesta.
Miikka X
25.12.2005 21:57:21
Pistä helvetisti kaikkia suojavarusteita. Talvitakki, paksut hanskat, laskettelukypäjä ja -lasit jne. Luulisi ettei enää sen jälkeen pelota virittää.
sn
25.12.2005 22:02:22
olen 15 (viikon päästä 16)
soittanut melko aktiivisesti 9 - 11 vuotta

Minkä nuorna oppii, sen vanhana taitaa.
KaRa
25.12.2005 22:03:30
Minkä nuorna oppii, sen vanhana taitaa.

Toivon mukaan...
Bald Anus
25.12.2005 22:33:23

tarkoitatko nyt pikku-E:tä?

Se on ylä-e.
THV-Klubi #12
Mustikkamuffinssi
25.12.2005 22:38:47
Eipä tuossa nyt mitään ongelmaa ole. Rakaisukin on yksinkertainen. Virität vain sen kitaran vireeseen. Ei se kieli siitä mihinkään katkea. Helppoa.
Don't forget, kids... The faster you download, the bigger your penis is.
sn
25.12.2005 22:44:35
Pitää alkaa soittaa tr00satanörinäblakkismetallia Dropped G-vireellä niin ei ole kielet liian tuikalla
Jarrari
26.12.2005 17:49:31
Kai sä soitat ja kuuntelet vaan Trooperia ja Paranoidia? Hanki ohuemmat kielet, .009 tai .010, ja sitten virittelemään ne lätkäkamat päällä.
arvid70
26.12.2005 17:58:43
Kai sä soitat ja kuuntelet vaan Trooperia ja Paranoidia? Hanki ohuemmat kielet, .009 tai .010, ja sitten virittelemään ne lätkäkamat päällä.

=O) paha paha
KAUPPIAAN PUHETTA!!
Sleepless
26.12.2005 18:04:22
Läheppä koittaa ysi-setistä ihan liikkeelle.. Mua rupiaas ainaki hirvittämään, jos pitäis ykstoistanen vetää perusvireeseen..

Mä soitan tuon paksusella setillä C:stä=).

Vois olla se 9-46 tai 9-42 aika sopiva setti jos meinaat E-vireessä soittaa. Olen minäkin muutaman kielen saanu virittäessä poikki, mutta ne olikin D'addarioita.
Hiljaa hyvä tulee.
Jebe-
26.12.2005 18:06:13
...olen soittanut melko aktiivisesti 9 - 11 vuotta eli luulen jo tietäväni, että viritän oikein x) mutta en ilmeisesti.

Ei millään pahalla, mutta jos noin kauan on soittanut eikä saatana saa kitaraa edes vireeseen niin on jossain jotain vikaa kyllä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)