Säröpiru 24.12.2005 20:23:22 | |
---|
Olen nyt soitellut 2 vuotta kitaraa ja mulla on tollanen Craten GX15R vahistin ( http://www.crateamps.com/html/product.cfm?pid=50 ). Se pelaa vallan hyvin, mutta nyt on pikkuhiljaa tullut vähän ahdistava tunne sillä soitella paljon rakastamiani death metal kipaleita kun särössä ei ole vaan tarpeeksi munaa. Pystyykö jokin pedaali pelastamaan päivän? Minulla ei ole mitään kokemusta pedaaleista ja en siis oikein tiedä niistä varsinaisesti mitään. Olen toki katsellut netistä joitakin malleja ja vaikkapa Zoom 505II tuntuu olevan kovasti kehuttu ja varsin edullinen. Voisiko vaikka tämän mallin ostaminen olla kannattavaa minulle? Entä onko jonkinlainen tai useampikin pedaali kitaran soitossa perushyödyllinen kapine joka kannattaa hankkia, vai onko se puoliturha lisä? Heittäkääpä jotakin viisasta tähän aiheeseen liittyen. Kaipaan joitakin vinkkejä asian suhteen sillä olen epätoivoinen kun uuteen vahvistimeen ei nyt tällä erää rahkeet riitä, mutta jotakin lisäpotkua on saatava. Kiitän! |
Humbucker 24.12.2005 21:09:26 | |
---|
Iteltä löytyy kyseinen vahvistin kotona, ja saundit on ilman mitään erillispedaalia ihan "rok". Mutta kun otan säröt Bossin ME-50:stä (multiefekti), niin saundi paranee aivan huikeasti. Suosittelen että vältät noita Zoomin muovirompeita ja hommaat jonkun säröpedaalin, kun kerran säröä tarvitset lisää. |
32788 24.12.2005 23:16:28 | |
---|
Hoho, mistäs olet kuullut Zoomeista hyvää sanottavaa? Ite en ole kuullut kuin huonoa. Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
Säröpiru 24.12.2005 23:23:43 | |
---|
Olen lukenut palautteita ihan nopeasti sieltä sun täältä. Foorumeilta siis. Saakos noita edellä mainitun tyylisiä pedaaleita millä hinnalla? Alle sata euroa olis Budjetti mieluusti, jos tarve vaatii ni voi venyä hieman. Mitä voisitte suositella hintaluokassa alle n. 150e vaikkapa? Tai minkäs hintanen tuo Edellä mainittu malli onkaan joka saa muutosta aikaan? |
dmntn 25.12.2005 01:45:58 | |
---|
Minä täällä moi! |
Jag 25.12.2005 01:56:57 | |
---|
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
baron 25.12.2005 02:01:14 (muokattu 25.12.2005 02:02:01) | |
---|
Kun kerran säikeen otsikko oli yleisluontoinen niin mä kerron kiipparinäkemuksen: Ilman muuta, kiippareilla pitää olla vähintään kaksi pedaalia, mieluummin neljä. Katso tarkemmin kosketinpalstan sustainpedaalisäikeeltä. My name is Baron, Sir Baron. |
Säröpiru 25.12.2005 12:11:39 | |
---|
Kannattaako minun tilata pedaali jostakin? jos juu niin mistä suosittelisitte. Vai olisiko esim. kuopiossa hyvin tavaraa myynnissä ihan suoraan liikkeestä? |
BoNey 25.12.2005 14:44:10 | |
---|
Kannattaako minun tilata pedaali jostakin? jos juu niin mistä suosittelisitte. Vai olisiko esim. kuopiossa hyvin tavaraa myynnissä ihan suoraan liikkeestä? Kyllä täältä Kuopiosta ihan hyvin nuista kolmesta liikkestäkin löytää. Esim. nuita Behringerejä on näkynyt useammassakin liikkeessä, samoin kuin Bosseja jonka kopioita nuo ovat. MUH |
Säröpiru 25.12.2005 15:26:34 | |
---|
Ok kiitos paljon. Täytynee poiketa sitten Kuopion musaliikkeissä katselemassa ja kyselemässä. Kunhan ensin tulen pois patonkien pyhästä maasta, Ranskasta... Pariisista varmaan löytys hyvin mutta ei mahdu matkaan enää mitään ja täkäläiseen musakaupaan kun menee kyselemään pedaaleja englanniks ni ei saa mitää yhteyttä niihin... Kielitaito ei oo täällä päivän sana.. Saatanpa kertoilla sitten osuinko kultasuoneen sen pedaalin oston kanssa. Kiitosta vielä neuvoista ja huomautuksista! |
Wikekd 25.12.2005 18:25:44 (muokattu 25.12.2005 18:26:46) | |
---|
Sieltä päin ne pedaalit irtois kyllä varmasti 20-40 euroa halvemmalla mitä täältä kotosuomesta. Ja vois saada jopa kohtuullisia multiefektejä 150€:lla (juuri ME-50). Sanakirja käteen ja kauppaan! (tinkauskulttuuri kunniaan) Ja metalzone "säröjä" kannattaa vältettä katkeraan loppuun saakka. Hyi helv*tti mikä soundi niistä lähtee. Ihan Bossin od sarja kelpaa |
dmntn 25.12.2005 19:51:54 | |
---|
Ja metalzone "säröjä" kannattaa vältettä katkeraan loppuun saakka. Hyi helv*tti mikä soundi niistä lähtee. Tää on kyllä niin mielipideasia.. Onneksi en ollu kuullut pedaalista vielä mitään kommenttia, kun sitä testasin. Ilman ennakkoluuloja totesin sen ihan *vetin hyväksi pienen säätösession jälkeen! Minä täällä moi! |
Sieltä päin ne pedaalit irtois kyllä varmasti 20-40 euroa halvemmalla mitä täältä kotosuomesta. Ranskassa on yleinen hintataso aika paljon korkeampi kuin Suomessa, en sitten kitarakamoista tiedä... Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
Miikka X 25.12.2005 21:45:57 (muokattu 25.12.2005 21:47:34) | |
---|
Mulla oli Bossin Metal Zone, jos jotain murhasäröjä kaipaat, osta ihmeessä sellainen. Muuten älä kajoa siihen vehkeeseen. |
Keppis 25.12.2005 22:30:00 | |
---|
Minusta aina kannattaa muista se, että kun ostat pedaalia tai muuta soittokamarompetta, niin osta kerralla laatua. Ei tarkoita sitä, että tuhat euroa multiefektilautaan tai kahensadan pedaaleja kymmenen. Kuvitellaanpa tilanne: Erkki ja Pertti ovat päättäneet myydä sielunsa Saatanalle ja alkavat soittamaan hevi rokkia. Erkillä ja Perttillä on 20€uroa rahaa nokkaa kohden. Erkki lähtee heti kauppaan kyselemään pedaalitarjouksia ja myyjä näyttää tuohon hintaluokkaan sopivaa behringer DÖÖT MEDAL-säröpurkkia. Erkki kelaa, että tämähän surisee rangasti ja ostaa vermeen. Pertti on kuullut juttua, että behringerit on IHAN HUONOJA, joten Pertti menee kesäksi töihin ja tienaa 50€ lisää. Nyt Pertillä on 70€uroa taskussa astuessaan soitinkauppaan. Pertin mukaan tarttui kaupasta BOSSIN MEDAL ZONE, joka surisee rangasti. Kaksi vuotta on kulunut ja Erkki ja Pertti ovat saaneet hevi medallin soitosta tarpeekseen. Erkin behringer-pedaalin muovikuori on halki, plugi on reistannut viimesen vuoden ja potikat rahisee melkein rangemmin kuin itse särö. Soitinliikkeen kauppias nauraa itsensä hengenvaaraan, kun Erkki käy tarjoamassa vehjettä myyntiin liikkeeseen. Pertti on kuullut juttua Muusikoiden.netin torista, jossa hän myy metallikuorisen ja hyväkuntoisen pedaaalinsa 55€urolla. Yhteenveto: Erkki menetti 20€uroa ja sai päänsärkyä ja vitutusta. Pertti menetti 15€uroa ja sai nauttia rangasta medalsäröstä niin kauan kuin halusi. Että tämmöstä. Suosittelen välttelemään kaikkia muovikuorisia ja suorastaan epäilyttävän halpoja pedaaleja ja efektilaitteita(Esim. behringerit ja jotkut Zoomit) Suosittelen hankkimaan lujarakenteisia ja laadukkaita vehkeitä(Esim. Boss, Line6, Digitech...) tietoa laatueroista löytyy tältä sivustolta. "Ei soiteta Paranoidia, nyt soitetaan heviä!"
http://www.mikseri.net/fobia |
Säröpiru 25.12.2005 23:59:56 | |
---|
Jos tahtoo kunnon murinaa ni tää Bossin SD-2 voittajan valinta? Nytkun noita oon ajan kuluks katellu enemmänkin ni on tullu mieleen ihan itsellenikin että kyllä sen pitää olla kestävä. Nää Bossin veikeen väriset pökäleet vaikuttaa asiallisilta. |
Tympee Huttunen 26.12.2005 00:35:45 (muokattu 26.12.2005 00:36:29) | |
---|
Mulla oli Bossin Metal Zone, jos jotain murhasäröjä kaipaat, osta ihmeessä sellainen. Muuten älä kajoa siihen vehkeeseen. Mulla olis muuten myynnissä samanlainen pedaali...privaa (Toimii muuten miedoillakin säröillä, kunhan osaa) Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
Räbbänä 26.12.2005 11:26:55 | |
---|
Itelä on sama ongelma. Vahvari on Marsun vs 8080 ja kaipaisin siihen ehkä hieman potkua pedaalilla. Mitä suosittelisitte? Vai ostaisinko Flangerin jostain halvalla? Suositelkaa vaikka jottain niin helpompi lähteä ettimän ja testailemaan ettei tarvi kaupan jokaista purkkia testata. Muistakaa lapset! Festareilla kannattaa varoa 1) Satu-setiä 2) Namu-setiä 3) Sentencediä. Jälkimmäinen aiheuttaa vakavan hevimusiikin riippuvuuden. Nuo kaksi ensimmäistä voi siis unohtaa. |
Lord of the strings 26.12.2005 14:44:06 | |
---|
Itelä on sama ongelma. Vahvari on Marsun vs 8080 ja kaipaisin siihen ehkä hieman potkua pedaalilla. Mitä suosittelisitte? Vai ostaisinko Flangerin jostain halvalla? Suositelkaa vaikka jottain niin helpompi lähteä ettimän ja testailemaan ettei tarvi kaupan jokaista purkkia testata. Digitechin suristimet kattelisin. Proge ei ole musiikkityyli. Proge on elämäntapa. |
Moimies 26.12.2005 22:39:36 | |
---|
Metal Zone on hyvä, vaatii vaan sitä säätämistä säätämisen perään, josta johtuen ensivaikutelma voi olla huono. Itse myin pois ja tilalle tuli Digitech DF-7, lähinnä sen takia että yks DF-7:n mallinnoksista on Metal Zonea matkiva. Laadukkaita kumpikin omasta mielestäni. Heviä Perkele! Niijoo, moi. |