Aihe: V-amp Pro
1
moikki
28.07.2003 21:27:45
Pari kysymystä kyseisestä härdellistä.

Elikkäs montako efektiä kyseissä laitteessa saa yhtäaikaa päälle?
Ja laitankos minä ton sitten efektilooppiin ja miten minä vedän ne johdot kun siinä loopissa volyymi on kokoajan sama?

Mulle tulee tuo varmaankin täälä viikolla.
Tukka kasvaa, minä en.
-K-
28.07.2003 21:35:27
Laitteessa saa päälle reverb:n ja minkä tahansa muun efektin yhtäaikaa päälle. Sekä Flanger, phaserin ja choruksen kanssa saa vielä delaynkin.

Joo jos laitat sen nuppiin tai comboon kiinni niin efektilenkin paluusen vain kiinni.
Ei suotta elämys.
hanipai
28.07.2003 22:31:18
Laitteessa saa päälle reverb:n ja minkä tahansa muun efektin yhtäaikaa päälle. Sekä Flanger, phaserin ja choruksen kanssa saa vielä delaynkin.

Joo jos laitat sen nuppiin tai comboon kiinni niin efektilenkin paluusen vain kiinni.

Jos teillä on kokemuksia sekä V-amp prosta, että V-amp 2:sta niin voisitteko laittaa tänne. en viitsi tehdä uutta topiccia.
Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin.
-K-
28.07.2003 22:34:26
Jos teillä on kokemuksia sekä V-amp prosta, että V-amp 2:sta niin voisitteko laittaa tänne. en viitsi tehdä uutta topiccia.

Onhan noita kummastakin, soundillisesti laitteista ei eroa löydy. Ainoastaan monipuoliset liitännät ja on/off kytkin tekevät PRO:sta tavallista mallia paremman. Olisiko mitään erityistä kysyttävää malleista ?
Ei suotta elämys.
hanipai
29.07.2003 02:02:07
Onhan noita kummastakin, soundillisesti laitteista ei eroa löydy. Ainoastaan monipuoliset liitännät ja on/off kytkin tekevät PRO:sta tavallista mallia paremman. Olisiko mitään erityistä kysyttävää malleista ?

Eikö mitään uutta ole lisätty ominaisuuksiin?
Ostan Roland Vdrums kamaa ja Yamaha KP-65 basaripadin.
vjvesa
29.07.2003 07:00:07
Kiinnostaisi miten v-amp pron särösaundit eroavat esim. laneyn tf -sarjan laitteista? Ainakin -k-:lla pitäsi olla kokemusta. Onko järkevää sijoittaa v-ampiin + päättäriin, jos pelkkää mättösaundia hakee, kun esim. käytetyn tf700 nupin saattaa saada v-amp pron hinnalla?
Kamalista profiilista
moikki
29.07.2003 10:25:56
Hei -k- voitko laittaa joitain hyviä patcheja joissa on susta hyvät saundit siis ihan mikä mallinnus on päällä ja nuppien asennot?
Tukka kasvaa, minä en.
Kimmo72
29.07.2003 10:31:56

Ja choruksen saa myös compressorin kanssa :)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
moikki
29.07.2003 10:40:25

Vielä tämä, kun siinä mun vahvarissa on kokoajan samat volumet loopissa niin mitenkäs minä saan siitä sitten tarpeeks melua ulos? Pitäskö se laittaa sendistä vamppiin ja siitä sitten siihen paluuseen?
Tukka kasvaa, minä en.
moikki
29.07.2003 10:52:28
Ei kannata, jos särösoundeja meinaa käyttää. Pelkkä return vaan. Jos ei potku riitä (mitä kyllä riittää, vahvarista riippuen tosin..) niin sitte vahvari etuseks.

Kyllä siitä pitäs irrota 125w tosta mun waffarista. No sittenpähän tuo selviää kun saa tuon laitteen että miten käy ton loopin kanssa..
Tukka kasvaa, minä en.
-K-
29.07.2003 18:33:13
Kiinnostaisi miten v-amp pron särösaundit eroavat esim. laneyn tf -sarjan laitteista? Ainakin -k-:lla pitäsi olla kokemusta. Onko järkevää sijoittaa v-ampiin + päättäriin, jos pelkkää mättösaundia hakee, kun esim. käytetyn tf700 nupin saattaa saada v-amp pron hinnalla?

Kyllä minä ainakin itse päädyin selvästi v-amp + pääte ratkaisuun. Se on mielestäni soundillisesti parempi + että monipuolisuutta löytyy enemmän. Tf-sarjassa on vähän se vika että siitä ei saa irtoamaan kovilla volilla kovin hyvää soundia ja hiljaisillakin volilla keskialuetta pitää leikata että saa hyvän soundin. Tietysti makuja on monenlaisia mutta kyllä minä mielelläni Tf800lla soittelin sen 1,5 vuotta mutta ehkä liika yksitoikkoisuus alkoi vaivata. Riffittelyssä laneyn särö ei toiminut ihan niin hyvin kuin odotin. Toisaalta laneyn särö laulaa tiluissa mukavammin.
Ei suotta elämys.
-K-
29.07.2003 18:34:16 (muokattu 29.07.2003 18:39:41)
Vielä tämä, kun siinä mun vahvarissa on kokoajan samat volumet loopissa niin mitenkäs minä saan siitä sitten tarpeeks melua ulos? Pitäskö se laittaa sendistä vamppiin ja siitä sitten siihen paluuseen?

V-ampissa on master volume ettei hätiä mitiä.

EDIT: jos sulla on combo niin kannattaa käyttää ehkä v-ampista joitain, vaikka esim 1x10" mallinuksia että saa hieman potkua lisää. Ainakin ilman kaappimallinnusta saa nuppi+kaapista ihan hyvät soundit mutta combon kanssa saattaa jäädä hieman ohkaiseksi. Toki voi yritellä eq:stä vääntää hieman alapäätä lisää.
Ei suotta elämys.
-K-
29.07.2003 18:36:09
Hei -k- voitko laittaa joitain hyviä patcheja joissa on susta hyvät saundit siis ihan mikä mallinnus on päällä ja nuppien asennot?

On mulla jotain mikkien vertailumielessä tehtyjä vanhoja clippejä mutta ne on mikitetty kaapista ja soitettu 7-kielisellä. Pistä vaikka pikaviestillä mailiosote jos kiinnostaa niin koitan ne koneeni uumenista etsiä.
Ei suotta elämys.
moikki
30.07.2003 11:28:52
Semmosta vielä että kuinka tuo v-amp suhtautuu muihin pedaaleihin jos laitan vaikka tubescreamerin väliin?
Tukka kasvaa, minä en.
Peki
30.07.2003 12:09:48
Semmosta vielä että kuinka tuo v-amp suhtautuu muihin pedaaleihin jos laitan vaikka tubescreamerin väliin?

käsittääkseni ei oikein suhtaudu :) Varsinkin kun tube screamerin on hyvin nihkeä ellei oo putkistyrkkari käytössä. kun se on nimenomaan TUBEscreamer.
"Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann
moikki
30.07.2003 12:21:32 (muokattu 30.07.2003 12:24:40)
Miten muuten tapahtuu sen midilaudan ohjelmoiminen? Pitää semmonen varmaan ostaa kuhan saan rahaa.

Edit: Mistä ulostulosta minä pistän ton siihen mun vahvariin?
Tukka kasvaa, minä en.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)