Youni 25.12.2005 15:05:24 (muokattu 25.12.2005 15:05:54) | |
---|
Sanokaas muuten samalla että mihin kohtaa pystyakselilla nuija osuu teillä kalvoon? Itsellä on 20" basari ja jos yrittää laittaa sitä osumakohtaa mahdollisimma lähelle keskikohtaa niin tuntuma muuttuu ihan kamalaksi ja voimattomaksi kun sitä nuijan vartta on esillä niin vähän. Jos taas laittaa nuijan osumaan enemmän yläreunaan niin tuntuma ja voima kyllä paranee mutta tuntuu kun basarista tulisi sillon pelkkää kolinaa ja ei yhtään matalampaa, lämmintä soundia. Mikä neuvoksi? :( Itsellä on noin lätkän verran ylempänä keskikiohdasta nuija 20" basarissa. Saundiin olen tyytyväinen, kuten myös tuntumaan. Makuasioita kuinka keskellä nuijia haluaa pitää. Raiserin kanssa tomiasettelu ei olisi mieleinen. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |
Sanokaas muuten samalla että mihin kohtaa pystyakselilla nuija osuu teillä kalvoon? Itsellä on 20" basari ja jos yrittää laittaa sitä osumakohtaa mahdollisimma lähelle keskikohtaa niin tuntuma muuttuu ihan kamalaksi ja voimattomaksi kun sitä nuijan vartta on esillä niin vähän. Jos taas laittaa nuijan osumaan enemmän yläreunaan niin tuntuma ja voima kyllä paranee mutta tuntuu kun basarista tulisi sillon pelkkää kolinaa ja ei yhtään matalampaa, lämmintä soundia. Mikä neuvoksi? :( Perkule en oo ite kiinnittäny huomioo tuolta kannalta. Pitää ruveta säätämää/testamaan Janne pentele!!!!!!! |
Riba 25.12.2005 15:25:52 | |
---|
Sanokaas ihan vertailunvuoksi että kuinka monta senttiä teillä on sitä nuijan vartta esillä eli ihan se kiinnytyskohdan ja nuijan välinen osuus? |
Bacchus 25.12.2005 15:39:38 | |
---|
Vähän samasta syystä olen tykästynyt Yamahan Flying Dragon nuijiin; eli ovat sopivan raskaat että on aikalailla parempi tuntuma kun soittelee, tuntee oikeen sen osuman osana soittoa. Onhan se vähän raskaampaa tietenkin treenata jotain 7 minsan tuplamättöbiisejä mutta sitten tietää ainakin että ne menee millä vaan nuijilla. Mun mielestä Yamahan nuijat oli käsittämättömän kevyet, ei mitään tuntumaa. Jopa IC:n nuijat tuntui jykevämmiltä. DW:n ja Eliminatorien nuijat sopii omaan jalkaan parhaiten. Rakastinko/sinua toveri/rakkauteni halkesi! |
Niskamies 25.12.2005 16:23:48 | |
---|
Raiserin kanssa tomiasettelu ei olisi mieleinen. Mutta basarisaundi on v*****i parempi. |
Limbus 25.12.2005 18:50:50 | |
---|
Soitin Laineella pitää ostaa erikseen huopanuijat ja sitten vasta niihin kumi päät. Kallista. Minulla kävi joskus 1½ vuotta sitten hyvä mäihä,kun osti Taman Iron Cobra-tuplikset. Myynnissä oli Soitin-Laineella jokin erikoispaketti, johon sisältyi huopa,-kumi sekä puunuijat kaikki samaan pakettiin. :) Sitte vaihdoin aquarianin sellaset mustat läpyskät ja nehän kesti peräti 5 treenikertaa kun on jo läpi asti. Että jos joku jaksais kertoa millanen lärpäke on kestänyt parhaiten niin vois ajatella?! Minulla oli sama ongelma Evansien mustien lätkien kanssa. Sitten vaihdoin sellaisiin Evansin läpinäkyviin, ja niiden kanssa on nyt tahkottu puoli vuotta eikä merkkiäkään hajoamisesta. http://www.netzmarkt.de/thomann/tho ... sn=5331ea0db9025969148e1635eb5764d5 Käsittääkseni on aika kestävä lätkä. Olen kuullut että on tosi huono, hajoaa tosi äkkiä. Mutta en tiedä, en ole kokeillut, ettäjottavaan huhupuheista päätellen. Mutta kaikkia huhuja ei kannata uskoa... ;) En ole muusikko,koska olen rumpali,koska rummuttaminen ei ole musiikkia,vaan hirveää räiskettä ja paisketta. |
Riba 25.12.2005 19:06:46 (muokattu 25.12.2005 20:23:34) | |
---|
Kertokaas vielä lisää kokemuksia noiden IronCobrien kumi/muovinuijien soundista. Toimiikos ne allround-soittelussa ja perusjutuissa kuinka? Ilmeisesti ei kuitenkaan ihan niin paljon napsua kuin puunuijissa? |
Animosity 25.12.2005 20:20:25 | |
---|
Sanokaas ihan vertailunvuoksi että kuinka monta senttiä teillä on sitä nuijan vartta esillä eli ihan se kiinnytyskohdan ja nuijan välinen osuus? Itellä on Tony Laureanolta pöllityt mitat. Elikkäs n.13 senttiä =) Köyhän ei kannata ostaa mitään halpaa... |
Legatus 25.12.2005 20:27:23 | |
---|
Itellä on Tony Laureanolta pöllityt mitat. Elikkäs n.13 senttiä =) Toimiiko? Janne pentele!!!!!!! |
Animosity 25.12.2005 21:50:51 | |
---|
Toimiiko? Jap. Mulla on jouset tappiinsa kiristettynä ja se variable drive-hommeli kans herkimmillään, ni tatsi on uskomattoman hyvässä kondiksessa. Se beaterin korkeus mulla toimii siten että jos mulla olis beatteri yhtään korkeammalla ni nuijan ja kalvon väliin jäis hirvittävä rako, vaikka siinä on koko jalan paino päällä, joka puolestaan haittaisi spedun hallittavuutta aikas paljon. Nyt se on sellane justiinsa passeli =) Köyhän ei kannata ostaa mitään halpaa... |
Demonium 26.12.2005 00:22:14 | |
---|
Itsellähän on Pearl Eliminaattorin mukana tulleet, sit Evansin lätkällä. muovipuoli osuu kalvoon. hyvin on kestänyt ja suosittelen, ainakin metallimusaan -Rumpukuolema- |
Aegis 26.12.2005 00:28:39 | |
---|
Siirryin tässä hetki sitten ihan perinteisiin nuijiin jotka jostain vanhoista Milleniumeista sain. Mukavan läski on soundi, nyt on vaan pedaali ihan erituntuinen IC:t ollu muutaman vuoden. Ei lähe tukutuku vielä todellakaan. Mukavasti läskiintyneeseen soundiin olen tyytyväinen, mutta nyt vaan tosiaan täytyy totutella tuntumaan. Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
grind 26.12.2005 01:47:25 | |
---|
Lentävien lohikäärmeksien vakionuijilla mennään, puiset tai muoviset pitäs kyllä saada. Tekee aika paljon tuntumalle sen nuijan varren "muistilukon" paikan säätäminen, varren yläpäähän laitettuna alkaa polkeminen olla jo melkoista ylämäkeä. |
ddrum54 26.12.2005 14:29:20 | |
---|
Lentävien lohikäärmeksien vakionuijilla mennään, puiset tai muoviset pitäs kyllä saada. Tekee aika paljon tuntumalle sen nuijan varren "muistilukon" paikan säätäminen, varren yläpäähän laitettuna alkaa polkeminen olla jo melkoista ylämäkeä. Laita se "muistilukko" oikealle paikalleen, niin värähtelytkin vähenee. Käyttöohjeesta löytyy se oikea paikka. Se ei siis ole painonsäädinpalikka. 2`n 4 |
grind 26.12.2005 16:37:15 | |
---|
Laita se "muistilukko" oikealle paikalleen, niin värähtelytkin vähenee. Käyttöohjeesta löytyy se oikea paikka. Se ei siis ole painonsäädinpalikka. Ai, muistilukoksi olen sitä nähnyt jossain kutsuttavan. Käyttöohjetta ei tullut mukana, onko sen paikka siis vain siinä juuressa? |
ddrum54 26.12.2005 21:00:58 | |
---|
Ai, muistilukoksi olen sitä nähnyt jossain kutsuttavan. Käyttöohjetta ei tullut mukana, onko sen paikka siis vain siinä juuressa? Joo, on. Sille on ihan oma kolo siellä. Estää mm. nuijan irtoamisen, jota on kuulemma tapahtunut ko. pedalissa. 2`n 4 |
Migo 26.12.2005 21:09:19 | |
---|
Todennäköisyys sille, että kukaan kavereistani haluaisi yhtään mitään t-kaupasta, on hyvin lähellä nollaa. Tietääkö kukaan saako mistään muualta Suomesta IC:n kuminuijia valmiina? No missäspäin asut? Itsekkin tarttis kamaa Thomanilta. Voitais jotenkin sumplia, jos välimatka ei ole liian pitkä. Minimaalisen Isonenäinen ja Kuolemattoman Kaoottinen Optimisti.
http://www.akuankka.fi/tekemista/touhola/sudenpentunimigeneraattori/ |
Moso 26.12.2005 23:01:46 | |
---|
huopa |
The Prisoner 26.12.2005 23:11:08 | |
---|
Joku joskus sanoi, että kaikki nuijat käy kaikkiin pedaaleihin. Eipäs toiminu mun Premierin pedaalista revitty huopanuija Yamahan tuplissa. Vai enkö vain osaa? :D Joskus vaan voisi olla hiljaa. |
Youni 27.12.2005 16:29:07 | |
---|
Mutta basarisaundi on v*****i parempi. ...jos nuijaa laskee nuijan mitan verran keskelle, eli noin kolme senttiä. En jaksa uskoa, että se kovin muuttuu se ääni. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat |