Aihe: Oikean käden paikka?
1
Werde
23.12.2005 12:03:43
Ongelma on seuraavanlainen: Omissa kitaroissani on molemmissa kielet hyvin lähellä runkoa. Soitettaessa esim. nopeatempoista dempattua alternatea (lue: sahausta) tai kolmosia downstrokien sekaan ottaa käsi hieman tukea kitaran rungosta. Kun taas soitan kitaralla jossa kielten ja rungon väliin jää isompi rako (esim. tune-o-matic tyyppisissä tallaratkaisuissa) ei soittamisesta tahdo tulla mitään.

Onko tuo käden lepuuttaminen runkoa vasten virheellistä? Eli pitäisikö käden olla kokonaisuudessaan tallan päällä / ilmassa. Onko ainoa ratkaisu ongelmaan hankkia kitara jossa tuen ottaminen ei ole mahdollista, ja opetella soittamaan sillä? (Saanko siis yhden hyvän syyn lisää hankkia uusi soittopeli :)
"Raha ei tee onnelliseksi vaan sen käyttäminen"
dmntn
23.12.2005 12:21:13

Soita niin, että tuntuu hyvältä! Ite otan ainaki tukea pikkurillillä ja nimettömällä bodysta.
Minä täällä moi!
J.Ahonen
23.12.2005 12:26:37
Sama kun Marzzulla. Minulla tukee käsi miltein aina kieliin, jotka eivät soi. Plus sormet bodya vasten.
32788
23.12.2005 13:53:19 (muokattu 23.12.2005 13:55:44)
......
Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti
derble
23.12.2005 16:42:34
Ite otan ainaki tukea pikkurillillä ja nimettömällä bodysta.

Musta tää ei vaan kannata. Oma soittoni parani (ehkä) sen myötä kun tuosta hankkiuduin eroon.
dmntn
23.12.2005 16:46:12

Musta tää ei vaan kannata. Oma soittoni parani (ehkä) sen myötä kun tuosta hankkiuduin eroon.

Hannemanis on kyllä kieltämättä tyyliä...
Minä täällä moi!
jyrki_i
24.12.2005 22:59:49
Kun taas soitan kitaralla jossa kielten ja rungon väliin jää isompi rako (esim. tune-o-matic tyyppisissä tallaratkaisuissa) ei soittamisesta tahdo tulla mitään.

Tune-o-matic -tallan kanssa voi kämmenen reuna tukeutua kieliin tallan takana. Kompatessa ei tarvi välttämättä kuin käsivarren ottaa kiinni bodyn reunaan.
Snowblind
24.12.2005 23:38:00 (muokattu 24.12.2005 23:40:23)

Itsellä alakieliä soitettaessa kämmensyrjä ottaa rungosta hieman tukea ja yksittäisiä kieliä muualta soitettaessa tuo peukalon "reuna vai mikä onkaan" lepää kevyesti kielten päältä. Pikkusormi on yleensä aina rungossa kiinni, jotenkin saa enemmän kontrollia ja parempaa tuntumaa hommaan sillein.
I'm not insane, I'm just smarter than you.
Jag
25.12.2005 02:23:41

Itellä pikkusormi on kiinni 1. kieles (paitsi sillon kn soitan 1 kieltä). Tiedän että on väärin.
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
aijommi
25.12.2005 18:13:22
Itse en taas osaa Stratolla soittaa miellyttävästi, tuunoumätik tallaan on helpompi tukea. :)
Skitta istuu kanssani. Kevät sulaa. Fiilis on palannut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)