Eat my ass and balls |
Jag 25.12.2005 03:00:47 | |
---|
No Randalia ei tuoda käsittääkseni Suomeen. Eli et missään.. Englejä puolestaan nyt on vähän ympäri Suomea. Riippuu asuinpaikastasi. "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
Barska 25.12.2005 03:02:41 (muokattu 25.12.2005 03:05:18) | |
---|
Juu. Thunderi tuli ostettua puoliksi vahingoissa joulun alla. Tosin se reverbillä oleva E320 malli. Hyvä on mun mielest, etenkin hintaisekseen. Lead "kanava" aika hevi, vähän liiaksi gainia ja sirinää, miun makuun, joku varmaan tykkää. Käyttökelpoinen sekin kuitenkin, suurin ongelma mulla se tuossa, että jos leadin veivaa hyväksi, ei muut oikein mun makuun toimi (vakio putkia muihin vaihtelemalla tuonkin sais pelittämään kertoi isot pojat...). Vaan nou hätä, crunch kanava pelaa mulle oikke hyvin. Kuin cleani myös. Ja ainakin noi mun lempi säristimet (bluesbreaker, bluesdriver ja TS) toimii oikein hyvin tuon edessä, etenkin jos crunchia boostaa noilla, niin saapi oikein kivoja leadi säröjä ulos. Noin jos tuota soundillisesti kuvata pitäisi jotenkin, niin sellainen perusterve kelpo putkipuhdas ja crunch tuosta irtoaa, hyvä, mut pikkasen persoonaton, mikä hyväkin musta... Siit musta hyvä vaikka pedaaleilla rakentaa soundia on. Sit säröt toimii toisaalta oikein hyvin, mutta mitä enemmän moderniin higainiin päin mennään, alkaa soundi mennä kireemmäksi/sirisevämmäksi, mut samalla jotenkin musta etäisen tunkkaiseksi. Siis vaikka yläpäätä on niin, että korvissa vihloo, niin jotenkin suttuisen kumma yläpää silti on. Tai sit mun korvissa vaan vikaa.. Kuitenkin higain soundi sitten taas on persoonallinen, jotkut varmaan tykkää, huono soundi sekään ei oo. Ja tosiaan nupikoita veivaamalla senkin saa toimimaan, tosin ei yhtä vaivatta kuin puhtaampia soundeja. Bluesista kevyempään heviin tuota uskaltaa ihan vaikka suositella, miusta... Edit: Tärkein jäi pois, ainakin Soundstore, se uus Hesan putiikki pitää Thunderia reverbillä ihan hyllyssä... Randallia ei taida olla nykyään missään??? "Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..." |
Jag 25.12.2005 03:04:44 | |
---|
Joo. itseä ei Englit miellytä juuri niiden kireyden takia. "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
P-Nut 25.12.2005 03:08:59 (muokattu 25.12.2005 03:10:41) | |
---|
suurin ongelma mulla se tuossa, että jos leadin veivaa hyväksi, ei muut oikein mun makuun toimi (vakio putkia muihin vaihtelemalla tuonkin sais pelittämään kertoi isot pojat...) Tämä on juuri ongelmana noissa "halvemman" puoleisissa putkivahvistimissa, että on vain yksi EQ, joka on sitten esim. 2 kanavalle yhteinen. Särön saaminen mieluisaksi aiheuttaa usein sen, että clean ei sitten olekaan mieluinen. Joillekin tämä ei tosin tuota minkäänlaista ongelmaa, mutta makuja on monenlaisia :) Kompromisseja ja esim. pedaaleja käyttämällä tuosta ongelmasta luulisi kuitenkin selviävän. Damn, that's a fine pile of duckshit :] |
jpm83 25.12.2005 03:10:18 | |
---|
Itselläni tuo randali on ja on hyvä vehje, saa kaivettua bluesia jos haluaa ja säröä löytyy rankempaan heviinkin. Omani ostin viime keväänä Markun musiikista nurmosta, se oli kyllä viimeinen joka niillä oli. |
Barska 25.12.2005 03:37:37 | |
---|
Tämä on juuri ongelmana noissa "halvemman" puoleisissa putkivahvistimissa, että on vain yksi EQ, joka on sitten esim. 2 kanavalle yhteinen. Juu totta, mut ei se mikä mua tuossa mättää... Eli Thunderin kanssa tuossa se ongelma, että kun on vain yksi kanavien yhteinen gain säätö, niin lead kanavalla tulee liiaksi gainia => sirinäksi minusta menee soundi. Ja hiukan gainia pudottamalla saa leadinkin toimimaan samoilla eq asetuksilla ihan bueno. Kuitenkin gainia pitää pudottaa niin paljon, ettei se pelkällä kitaran volumella onnistu... Tuonkin kanssa olisi varmaan oppinut elämään, mutta kun tosiaan tykkään boostailla crunch kanavaa säröpedaaleilla... Ja sieltä löytyi SE soundi(-t). "Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..." |
rakula 25.12.2005 11:08:03 | |
---|
No voihan pakara. Olisi vaan hyvä testata tuota Randallia ennenkuin rupeaa tilaamaan jotain. Sattuisiko joku tietämään olisiko jossakin pääkaupunkiseudun lähistöllä kauppaa jossa olisi vaikka käytettynä tuota? Voinhan mä tietty testata jonkun kotonakin. Eat my ass and balls |
Rinneto 25.12.2005 11:46:16 (muokattu 25.12.2005 11:50:10) | |
---|
|
Kasperi Tervonen 25.12.2005 11:59:30 (muokattu 25.12.2005 12:01:36) | |
---|
Toki noita saa combonakin, jos semmonen kiinnostaa enemmän. Eikös tuo fallen angel combokin maksa (uutena siis) yli tonnin? Eli taitaa mennä vähän budjetin yli... Märkyys on kosteuden sielu. |
Rinneto 25.12.2005 12:01:16 (muokattu 25.12.2005 12:03:31) | |
---|
|
Kasperi Tervonen 25.12.2005 12:07:33 (muokattu 25.12.2005 12:08:59) | |
---|
No katoppa tuolta. Jos nyt en ihan väärin kattonu, niin johonkin 400-500 lähtee kombona. Ja tuo nuppi+ kaappi olis yhteensä 650. No mutta tuleehan sitä hintaa aika runsaasti lisää jos ne tuolta Suomeen tilaa. Ainakin soundatassa nuo Ashdown kombot maksavat yli tonnin (mitä nyt myyjään on uskomista). Märkyys on kosteuden sielu. |
Rinneto 25.12.2005 12:10:04 | |
---|
No mutta tuleehan sitä hintaa aika runsaasti lisää jos ne tuolta Suomeen tilaa. Ainakin soundatassa nuo Ashdown kombot maksavat yli tonnin (mitä nyt myyjään on uskomista). Mutta kullä se hinta (ainakin comboissa) jaa alhasemmaks kun esim. toi Thunder. |
Kasperi Tervonen 25.12.2005 12:17:23 (muokattu 25.12.2005 12:18:56) | |
---|
Mutta kullä se hinta (ainakin comboissa) jaa alhasemmaks kun esim. toi Thunder. Ootkos nyt ihan varma? ...No mutta jos todella jää, niin kannattaahan noitakin varmasti testata (ja siellä siellä soundatassahan noita on). Märkyys on kosteuden sielu. |
Aki 25.12.2005 12:19:07 | |
---|
Carvin BelAir ei ole hevivahvistin, mutta äärimmäisen hyväsoundinen rock-peli. Hintaa oisko ollut ~900€. Ainakin Espoon Musiikista ja Huttuselta löytyy hyllystä. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Rinneto 25.12.2005 12:23:52 (muokattu 25.12.2005 12:24:17) | |
---|
Ootkos nyt ihan varma? ...No mutta jos todella jää, niin kannattaahan noitakin varmasti testata (ja siellä siellä soundatassahan noita on). No eikös se Suomenmaa laita siihen vielä viidenneksen hintaa lisää, eli 60w kombo = n.600+120=720. 40w combo = 480+100=580. Nupissa plus kaapissa taas menee vähän yli: 650+130= 780. Ja noihin vielä pk:t päälle, mutta nehän ne tulee Tompaltakin tilatessa. |
päänahka 25.12.2005 12:33:27 | |
---|
Juu totta, mut ei se mikä mua tuossa mättää... Eli Thunderin kanssa tuossa se ongelma, että kun on vain yksi kanavien yhteinen gain säätö, niin lead kanavalla tulee liiaksi gainia => sirinäksi minusta menee soundi. Ja hiukan gainia pudottamalla saa leadinkin toimimaan samoilla eq asetuksilla ihan bueno. Kuitenkin gainia pitää pudottaa niin paljon, ettei se pelkällä kitaran volumella onnistu... Tuonkin kanssa olisi varmaan oppinut elämään, mutta kun tosiaan tykkään boostailla crunch kanavaa säröpedaaleilla... Ja sieltä löytyi SE soundi(-t). Aika jännää. Mä just modasin omaani niin, että gainin määrän ero crunchin ja leadin välillä kasvoi. En siksi että leadille saisi enemmän gainia, vaan että puhdas olisi mahdollisimman puhdas, ja crunchillekin on näin enemmän käyttöä. Vielä jonain päivänä teen tuosta leadista vähemmän treblekkään. Presence ois kans kiva... Soolot on perseestä. AKKK #7 |
rakula 25.12.2005 12:46:28 (muokattu 25.12.2005 12:46:45) | |
---|
Tietääkö siis kukaan tarkkaa hintaa soundatassa noille ashdown fallenangel 40 ja 60 wattisille ? Ajattelin, jos tinkiä vois... Eat my ass and balls |
Barska 25.12.2005 13:04:19 | |
---|
Aika jännää. Mä just modasin omaani niin, että gainin määrän ero crunchin ja leadin välillä kasvoi. Presence ois kans kiva... Presensce ois tosiaan aika kiva tuohon, mut sit pitäis ostaa joku kallliimpi Engli kai.. Niin, mulla toi "puhdaskin" sillai hyvinkin pitkälti rosolla, crunchi sitten ennemminkin sitä mitä Engl käyttiksessä kuvaa soft leadiksi... Mut mä tykkäänkin kitaran volalla siivoilla puhtaammaks soundia tarpeen mukaan. Sit jos leadiä modaat vähemmän treblekkääks, nii saa kertoa muillekin mikä siitä ja miten tuli... Vois olla kova juttu nimittäin. "Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..." |
Kasperi Tervonen 26.12.2005 13:40:10 | |
---|
Tietääkö siis kukaan tarkkaa hintaa soundatassa noille ashdown fallenangel 40 ja 60 wattisille ? Ajattelin, jos tinkiä vois... Muistaakseni joku soundatan myyjä sanoi mulle, että kyllä noi ashdownin putkikoneet yli tonnin maksaa. No mutta soita itse sinne soundataan ja kysy. Märkyys on kosteuden sielu. |