Aihe: Ibanez ZR tremolo?
1 2
puu9000
21.12.2005 13:40:52

Mulla on joitakin kuukausia ollut tuommonen S470DXQM. Tyytyväinen olen ollut. Hieno soundi ja hyvä soittaa. Ulkonäkökin on kohdallaan tällä loimuvaahterakannella. Jotkut nauhat vähän särisevät tehdassäädöillä, mutta eivät pahsti. Humbuukkerit on vaihdettu Duncanin JB:hen ja Jazziin.

Sitten siitä tallasta. Kun painaa alaspäin tallaa, ei menaa virettä saada millään pois vaikka kuinka rankoo, mutta kun nostaa kammesta ylöspäin, laskee vire kun vapauttaa tallan. Osaako joku selittää tätä? Olen jonkin verran säädellyt tallaa, mutta ominaisuus ei tunnu katoavan.
Da Make
21.12.2005 14:49:30
Sitten siitä tallasta. Kun painaa alaspäin tallaa, ei menaa virettä saada millään pois vaikka kuinka rankoo, mutta kun nostaa kammesta ylöspäin, laskee vire kun vapauttaa tallan. Osaako joku selittää tätä? Olen jonkin verran säädellyt tallaa, mutta ominaisuus ei tunnu katoavan.

Sääditkö vasta/työntöjousta myös? Onko tallasi suorassa kitaran kannatta vasten, tuo systeemi on kuulemma aika tarkka sen suhteen.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
jami87
24.12.2005 12:06:26
Sori offtopic, mutta en viitsinyt aloittaa uutta ketjua, kun täälläkin puhutaan floikista ja vastaavista. Eli kysymys kuuluu, mikä floikka tässä Fenderin stratossa on:
http://www.thomann.de/thoiw3_fender_mexfrstdstratsb_prodinfo.html ?

Ja tää taitaa olla sama kitara:
http://www.fender.com/products/search.php?partno=1134700506
Mnetin karvaisimmat sääret!
THV-Klubi #29
Romantikkoitkijät #17 :´-)
jami87
24.12.2005 19:49:18
Fenderin leimoilla varustettu, minusta ei niin hyvä lisenssi floikka.. Tai lähinä kammen kiinitys vaikutti huonosti suunitellulta.. se kiristysmutteri kannattaa kiristää pihdeillä etteivät kierteet kulu.

Jahas, kiitoksia. Taidan siis vaan kytätä jotain Ibanezia kunnon tallalla. Jumalaton floikka-GAS päällänsä. :)
Mnetin karvaisimmat sääret!
THV-Klubi #29
Romantikkoitkijät #17 :´-)
Snowblind
25.12.2005 04:23:35 (muokattu 25.12.2005 04:28:33)

Ainakin tuota vartenhan se on suunniteltukin.

Jos tuon ZR:n rakenne ei tapa kampifluttereita, niin tässähän rupeaa pikkuhiljaa harkitsemaan siirtoa RG:stä S:ään.

Harmony centralista noista S hommista luin kun S470 omallakin ostoslistalla ja siellä joku tiesi kertoa että tuosta tremolosta voi sen zero point systeemin ottaa nopeasti hitoille ja sitten lähtee kunnon flutteritkin.
I'm not insane, I'm just smarter than you.
puu9000
27.12.2005 09:15:40 (muokattu 27.12.2005 09:16:58)

Juu itekin kokeilin ottaa ton Zero Point -systeemin, eli kaks jousta ja tapin pois. Ilman niitä talla on kuin floikka, paitsi että kuulalaakeroituna, mikä ei ole haitaksi.

Ymmärsinkö muuten oikein, että toi flutteri meinaa sitä, että nostaa/laskee kampea, ja päästää nopeasti irti, niin että talla jää vibraan?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)