Petronome 22.12.2005 22:20:19 | |
---|
Tällä hetkellä on tuossa käytössä Rolandin RD-300sx, jossa on kyllä nätti pianosoundi ja hyvä tatsi. Kuitenkin, kaipuu realismiin on loputon, ja nyt on pyörinyt mielessä, että mitä jos laittaisi puukoskettimisen kontrollerin ja ottaisi soundit tietokoneelta vaikkapa Ivorysta. Tämä edellyttäisi luonnolisesti kyseisen softan hankintaa, mutta ennenkaikkea erinomaista kontrolleria. Kysymys kuuluukin, missä on paras (tiedän, makuasia, mutta kuitenkin) tatsi? Puukoskettimet taitavat viedä pisimmälle, mutta niitä ei turhan monessa mallissa näy. Onko kawain keikkapianot ainoita, joissa niitä käytetään (jos Yamahan digi-pianoja ei oteta huomioon)? Kawailla näyttää olevan uusi malli, MP 8, puukoskettiminen keikkapiano. Tavoitteenani oli kuitenkin, että tämä operaatio (kontrolleri + Ivory) pyörisi siinä 1000-2000 euron välimastossa, ja tuo MP 8 maksaa 2400e + siihen vielä softa päälle. Joten, mitenkäs ne Kawain vanhemmat mallit? Uutena ei taida saada, käytetty käy hyvin jos löytyy. Eli liikkuuko niitä käytettynä, mihin hintaan, ja ovatko edes hyviä? Muita malleja? En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
R.Syke 22.12.2005 22:24:19 (muokattu 22.12.2005 22:24:37) | |
---|
Huh. Luotatko noin kovasti tuon softan toimintaan? Korgin stagepiano on se mihin itse luotan. Ja muissa soundeissa Nord Electro. Tässä nyt olen taas tietysti mahdollisimman väärässä. Kohta tulee Motif-ryhmä murhaamaan. |
Jabbe 22.12.2005 22:31:43 | |
---|
Kohta tulee Motif-ryhmä murhaamaan. Älä osta... Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
musamies 23.12.2005 00:11:48 | |
---|
Nyt on munkin mielestä hyvä idea! Meikäläisellä oli Rhodesissa puukoskettimet ;-) |
Petronome 23.12.2005 12:49:40 (muokattu 23.12.2005 12:50:22) | |
---|
No selvennetäänpä nyt vähän... Olen täysin tietoinen softan plussa- ja miinuspuolista. Haenkin tässä lähinnä laitetta studiokäyttöön. Toiseksi, nuo yleisimmät keikkapianot on läpi käyty, mm. Korgit ja Yamahat, lopulta päädyin tähän RD300sx:ään, joka ei ikävä kyllä vieläkään oikein tyydytä mieltä. Myös Motif on nähty. Vuodenpäivät käyttelin ES:ää, mutta aika ajoi ohi siitäkin. Eli siis edelleen on ne puukoskettimet haussa. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
Jabbe 23.12.2005 13:15:18 (muokattu 23.12.2005 13:17:05) | |
---|
Osta Rhodes (ja miditä se)! :) Jos keksit hyvän ratkaisun ni kerro mullekin. Nim. "toinen Motifiin ja RD300SX:än kyllästynyt." Tää vaikuttaa kyl hyvältä, mut tosiaan tulee vähä kalliiks.. http://www.kawaius.com/digital_actions.htmDogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
Janus 23.12.2005 13:25:58 | |
---|
|
teroyk 23.12.2005 14:26:08 (muokattu 23.12.2005 14:27:33) | |
---|
Jos omistat akustisen pianon, niin äärimmäistä realismia tarjoaa Moog PianoBar (Helsingin Soundatassa olin jopa näkevinäni yhden tuollaisen). Tsekkaa videot: http://www.moogmusic.com/detail.php?main_product_id=71 Aloin miettiä aika ovelaa käyttöä...ottaa akustisesta pianosta äänetkin ja muokkaa mididatan mukaan efekteillä, tässä pääsiskin oikeuksiin mididataa ymmärtävä analogiefektilaite...puuttuu vain piano, että pianobar ja tollanen efektilaite ;) |
Clasu 24.12.2005 05:49:24 | |
---|
Niin puukoskettimet? Kawai keikkapiano on tosihyvä mutta muistuttaa kosketukseltaan hieman rhodesia eli ihan aitoa flyygelin tuntua et saa kawaillakaan. Parasta olisi ostaa oikea flyygeli mutta toisaalta ne on hiukan epäkäytännöllisiä kokonsa puolesta ja "hinnan" Minä voin myydä oman kawai mp9000:sen joka on tällähetkellä turha johtuen Yamahan C3 flyygelistä jonka hankin äskettäin. Mp9000 on puukoskettimet ja stagepianoksi "HYVÄT SOUNDIT" hakkaa kyllä muut merkit. Ei muuta kuin tarjouksia peliin.. |
mack the knife 24.12.2005 15:52:15 | |
---|
Osta Rhodes (ja miditä se)! :) Jos keksit hyvän ratkaisun ni kerro mullekin. Nim. "toinen Motifiin ja RD300SX:än kyllästynyt." Tää vaikuttaa kyl hyvältä, mut tosiaan tulee vähä kalliiks.. http://www.kawaius.com/digital_actions.htm Onko RD myynnissä? Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. |
Minä voin myydä oman kawai mp9000:sen joka on tällähetkellä turha johtuen Yamahan C3 flyygelistä jonka hankin äskettäin. Mä... mä... mä.. oon vihree...... ...kateudesta! My name is Baron, Sir Baron. |
M.i.k.key 25.12.2005 14:35:11 | |
---|
Minä voin myydä oman kawai mp9000:sen joka on tällähetkellä turha johtuen Yamahan C3 flyygelistä jonka hankin äskettäin. Ei muuta kuin tarjouksia peliin.. Mä voisin ostaa ton sun Hammond C3:sen :)
Mä lopetan nää hommat! |
Jabbe 25.12.2005 21:44:48 | |
---|
Onko RD myynnissä? Riippuu paljo tarjoot.. ;) Pistä viestiä jos oikeasti kiinnostaa. Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. |
mack the knife 26.12.2005 00:10:10 | |
---|
Riippuu paljo tarjoot.. ;) Pistä viestiä jos oikeasti kiinnostaa. En mä edes tiedä, paljonko sen ovh on. Pistä sä viestiä paljonko haluat. Mulla pikku hiljaa varmaan Kurzin 76 sanoo sopimusta irti ja ennen sitä pitäis tehdä jotain. Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. |
Teijo K. 27.12.2005 12:02:32 | |
---|
Ei ihan täysin liity, mutta olisko tällaista keikkapianoa olemassa? - 88 painotettua kosketinta. - Halpa (n. tuhannen euroa tai vaikka vähemmänkin) - Hyvät pianosoundit, mutta juurikaan muuta ei sitten tarvita. Ehkä jotain sähköpianoa... - Mahdollisimman kevyt, nykyinen raahattava malli painaa noin 50kg. - Omat kaiuttimet olisi plussaa, mutta ei pakolliset. Mikä voisi olla paras vaihtoehto? Kiitos. :) Munsta. |
Janus 27.12.2005 12:06:37 | |
---|
Ei ihan täysin liity, mutta olisko tällaista keikkapianoa olemassa? - 88 painotettua kosketinta. - Halpa (n. tuhannen euroa tai vaikka vähemmänkin) - Hyvät pianosoundit, mutta juurikaan muuta ei sitten tarvita. Ehkä jotain sähköpianoa... - Mahdollisimman kevyt, nykyinen raahattava malli painaa noin 50kg. - Omat kaiuttimet olisi plussaa, mutta ei pakolliset. Mikä voisi olla paras vaihtoehto? Kiitos. :) Tollaset kriteerit täyttäviä on useampiakin... mä kallistuisin Yamaha P60:n suuntaan, joka on todella simppeli ja täyttää kaikki noi vaatimukset ja hinta uutena sijoittuu 600-700 euron väliin. http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA … VNM%253DLIVE%2526AFLG%253DY,00.html |
N_Bates 27.12.2005 12:35:49 | |
---|
Tollaset kriteerit täyttäviä on useampiakin... mä kallistuisin Yamaha P60:n suuntaan, joka on todella simppeli ja täyttää kaikki noi vaatimukset ja hinta uutena sijoittuu 600-700 euron väliin. ...ja valmistus on lopetettu. F-musassa oli yks kpl jäljellä tossa pari viikkoa sitten, mutta sekin ällöllä hopeavärityksellä, joten jäi ostamatta. Uusi p70-malli pitäs tulla piakkoin, ja on vielä halvempi, mutta siinä on joku uusi koskettimisto, ja kovasti veikkaan että ei ole noiden aikasempien yammujen veroinen se. Omistan virallisesti semi-pron bassovahvistimen! |
Janus 27.12.2005 12:45:10 | |
---|
...ja valmistus on lopetettu. F-musassa oli yks kpl jäljellä tossa pari viikkoa sitten, mutta sekin ällöllä hopeavärityksellä, joten jäi ostamatta. Uusi p70-malli pitäs tulla piakkoin, ja on vielä halvempi, mutta siinä on joku uusi koskettimisto, ja kovasti veikkaan että ei ole noiden aikasempien yammujen veroinen se. Jep, veikkasinkin että on loppunut valmistus, kun Thomanniltakaan ei enää saa, mutta yksittäisiä kappaleita (nimenomaan tota P60S-hopeanväristä mallia) löytyy varmaan maamme musaliikkeistä edelleen. Itse ainakin diggasin tatsista, jos hopeinen väri ei haittaa, niin ainakin soittelisin vähän musaliikkeitä läpi ja kävisin testaamassa. |
baron 27.12.2005 15:45:30 (muokattu 27.12.2005 15:46:48) | |
---|
P-90 on se, mitä nykyisin valmistetaan, hinta reilut tonni tai hyvälle tinkijälle kenties alle, parannettu painos mainituista. Paino 18 kg, ei kaiuttimia P-120 muuten sama, mutta omat kaiuttimet, vähän kalliimpi ja painavampi. My name is Baron, Sir Baron. |
N_Bates 27.12.2005 15:48:18 | |
---|
P-90 on se, mitä nykyisin valmistetaan, hinta reilut tonni tai hyvälle tinkijälle kenties alle, parannettu painos mainituista. Paino 18 kg, ei kaiuttimia P-120 muuten sama, mutta omat kaiuttimet, vähän kalliimpi ja painavampi. paitsi että myös p120 on lopetettu ja sen tilalle on tullut p140. Veikkaisin että myös p90 korvautuu kohta jollain uudella. Omistan virallisesti semi-pron bassovahvistimen! |