bullseye 23.12.2005 20:13:57 | |
---|
Onko teidän mielestä kannatavaa vaihtaa Boss GT-6 GT-8:aan? Niinku onko siinä mitään tarpeellista uutta sälää kuin parempi väri ja enemmän nappuloita? Jos vaikka vaihdossa antaa kutosen, vaikka kyllä siitä vielä jää maksettavaa. |
JTL 23.12.2005 20:25:52 | |
---|
Paha mennä sanomaan. Itsekkin olen samaa pohtinut mutta olen päättänyt että ei ole sen arvoista, etenkin kun käytän nykyään GT-6:sta pääasiassa vaan efektejä. Mallinnuksethan kai on tuossa uudessa versiossa huomattavasti paremmat. http://bedimmed.kypara.net
"Tummaa trashmetallia viiltävällä annostuksella tappavia melodioita!" |
Ziggy Bubba 23.12.2005 21:50:30 | |
---|
Jos mallinnuksia haluaa, Pod XT Live on huomattavasti parempi kuin Boss GT-8.. Molemmat omistaneena. Joo, Bossin myin viikon jälkeen. Line 6 tuli tilalle jäädäkseen. Tuo podi vois olla sulle tarpeeksi erilainen, tai sitten Vox Tonelab SE :) www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Fonisoul_ 24.12.2005 00:02:43 | |
---|
Jos mallinnuksia haluaa, Pod XT Live on huomattavasti parempi Jos taas efektejä ainoastaan käyttää, suosittelisin kuitenkin tuota GT:tä. XtLivestä nimittäin puuttuu Bossista löytyvät efektilenkki ja efektien täysin vapaa sijoittelu, joten on aika mahdotonta saada vaikkapa boostausta vahvistimen eteen ja kaikua vahvistimen efektilenkkiin, mikä taas Bossissa onnistuu. Tämä on ainakin itseäni harmittanut, joskaan ei enää kun en ota säröjä vahvistimesta, vaan pedaaleista -> kaikua ei tarvi änkeä efektilenkkiin. Soul with the capital "S"... |
CHRt 24.12.2005 00:16:49 | |
---|
|
Ziggy Bubba 24.12.2005 10:21:43 (muokattu 24.12.2005 10:23:34) | |
---|
Eli tarkennanpa vähän: GT-8 on varmasti treenikämpälle (tai kotiin) vahvistimen kaveriksi oiva peli. Efektilenkkiin kiinni ja mallinnukset pois... Tämä saattaa hyvän vahvarin kanssa olla suorastaan loistava kombinaatio. Efekteissä on sitten ihan älyttömästi säätövaraa, enemmän kuin normaali kitarankurittaja edes tarvitsee. XT Liveä suosittelen lämpimästi kotistudiosessioihin, varsinkin kun suoraan "linjaan" nauhotellaan. Kitaraetuasteena siis ihan ässä, puhtaissa ja pikkurosoissa on tapahtunut iso kehitys kakkos-Podin jälkeen.. Hi-gain soundit on entistä realistisemmat mutta hiukan digisirinää on ajoittain kuultavissa. Efektit on mulle ainakin enemmän kuin riittävät. Hommasin muuten just tommosen Behringerin OD/dist pedaalin ja hyvin toimii boostina, paremmin kuin monet noista mallinnetuista purkeista. Eikä pidä unohtaa myöskään sitä Tonelab SE:tä. Hård-rockkiin ja siitä kevyempään todella laadukasta soundia. Mahtaisikohan se putki sitten auttaa.. Efektit taisivat nopean testailun perusteella olla suht ok, mutta säätömahdollisuudet ei tainnu olla kummoset. Tähän päälle vielä Korgin Toneworksit ja Digitechin en-nyt-muista-mitkä :) Valinnanvaraa on siis runsaasti. www.mikseri.net/sigkk Fattest shite on the planet! |
Niknak 24.12.2005 11:00:56 | |
---|
Itse vaihdoin ja en ole katunut. Kyllä ne vahvistinmallinnuksetkin ovat loistavia. Parempia kuin GT6ssa. |
Korjatkaa jos olen väärässä: GT-8 keikoille, kotisoitteluun yms. XT Live studiosessioihin, nauhoituksiin ym? E: Tai siis näihin nämä soveltuvat toisiaan paremmin..? |
Fonisoul_ 24.12.2005 12:00:28 | |
---|
Korjatkaa jos olen väärässä: GT-8 keikoille, kotisoitteluun yms. XT Live studiosessioihin, nauhoituksiin ym? E: Tai siis näihin nämä soveltuvat toisiaan paremmin..? Ehkä noinkin mutta aika karu yleistyshän toi on. Riippuu myös vahvistimesta ja siitä mistä säröt otetaan. Esim XT Live ei todellakaan ole huono kotisoitteluun... =) Soul with the capital "S"... |
bullseye 24.12.2005 14:09:06 | |
---|
Eli siis jos GT-8 olis noin efektien puolesta "se" laite, niin toi Vox Tonelab SE olis sitten mallinnuksien hoitoon hyvä? Ja sit jos tarvii jotain raskaampaa säröö nii ne kyllä pitäs löytyy jonkinlaisena GT:stä. Se vaikuttaa muutenkin vähän hepposelta tuo Pod. |
Invader 24.12.2005 15:56:18 | |
---|
Se vaikuttaa muutenkin vähän hepposelta tuo Pod. Hepposelta? Raskaanpaan menoon varsinkin en ihan heti kyllä keksi parempaa mallintajaa mitä Pod XT. Tai sitten ei.. |
32788 24.12.2005 16:03:24 | |
---|
Hepposelta? Raskaanpaan menoon varsinkin en ihan heti kyllä keksi parempaa mallintajaa mitä Pod XT. Luulen, että tuossa tarkoitettiin noita muovikuoria. Ei ne välttämättä ydinpommia kestä, mutta tuota perusmallia ei ole tarkoitettukaan lattialle. Tuo Live on sitten kestävämpi. Ja Pro (räkkiin). Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
Invader 24.12.2005 16:08:51 | |
---|
Luulen, että tuossa tarkoitettiin noita muovikuoria. Ei ne välttämättä ydinpommia kestä, mutta tuota perusmallia ei ole tarkoitettukaan lattialle. Tuo Live on sitten kestävämpi. Ja Pro (räkkiin). Jaa joo, aivan. Tosin ainakin omassa munuaisen muotoisessa XT:ssäni on metallikuoret. Ja juu, eipä sitä järkeä olisi lattialle laittaakaan, sitä varten on floorboardit tai sitten Live-malli. Live-mallissa pitäisi kyllä kaiken järjen mukaan olla vähintäänkin riittävän kestävät kuoret. Tai sitten ei.. |