Aihe: Nu metal kitarasaundeista
1 2
Skebaristi
23.12.2005 23:47:00

Mesan Dual rectolla lähtee
oiva tumpeloinen
23.12.2005 23:47:58 (muokattu 23.12.2005 23:48:45)
Taitaa olla Mesan Recto-sarja ottanut tukevan jalansijan tuon tyylisuunnan soundeissa.

DIT: Taitaa olla joulua ilmassa, kun oon näin hidas.....ei kuulu tapoihin. Pahoittelen.
leather rebel
23.12.2005 23:48:09
Mesat sun muut high-gain-jenkkivahvarit.
"I really don't care about Kirk (Hammett) he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
Exhausted
24.12.2005 00:10:29

evanesence

Ben Moody on ainakin Line6:n sponssaama. HD147 ja Pod Pro kuulemma käytössä.

51-koodia

Videossa näkyy ainakin Marshall JCM 2000-sarjan vahvareita

HIM

Taitaa Laneyn 100-wattisella putkinupilla soitella. Eri asia sitten mitä studiossa.

Eiköhän yllä mainittu mesan rectifier ole ihan hyvä sveitsinlinkkari modernin rockin ja hevinkin soittamiseen, tosin voi olla turhan hintava ostaa vain "jos sattuu tarvitsemaan"
ötzi
24.12.2005 00:14:44
Line6sella meidän kitaristi vetää uskomatonta nu metal paskaa. sillä soitetaan hard rockkia ja se tunkee sitä saatanan paskaa joka reikään! (sori...)
Otteet on kitaristeille, Kovat otteet on basisteille!
myrtonen
24.12.2005 00:16:19
Line6sella meidän kitaristi vetää uskomatonta nu metal paskaa. sillä soitetaan hard rockkia ja se tunkee sitä saatanan paskaa joka reikään! (sori...)

Kuulostaa, että on bändit sisäiset kemiat kohdallaan.
Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin?
Walrus
24.12.2005 02:05:00
Vaikka en todellakaan ole mikään mallintavien ystävä voin kyllä sanoa että kyllä Flexulla saa ne nu-metalli soundit studiossa hyvin onnistumaan. Useampi kommpikitararaita vaan pohjalle jytisemään niin eiköhän se siitä ala nu-metallilta kuullostamaan. Niin ja bassoon kans vähän säröä soundiin niin johan alkaa potkimaa.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
McNulty
24.12.2005 02:34:38 (muokattu 28.01.2006 14:00:25)
Kornin jollain pojalla tais olla käytössään 4x10" kaappi... se on vissiin riittävän napakka kitarakäytössä. Tiedä sitten... Mesaa niillä aika monella on käytössään jos ihan nunnuka-nunnuka metallista puhutaan.

Nymmiä lähären Luostholle lysthin pithoon!
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
arrgh
24.12.2005 04:02:44
Studiossa 51 Koodia taisi viimeisimmällä levyllään käyttää ainakin Voxin AC-30:stä (kyllä, myös särövalleihin) ja Marsun JCM900:sta.
tommi_899
24.12.2005 10:30:23

Taitaa Laneyn 100-wattisella putkinupilla soitella. Eri asia sitten mitä studiossa.

Jos tarkemmin vielä niin Laney VH100r. ja taitaapa niitäkin olla muutama kappale.
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
Viper51
24.12.2005 10:53:50
Guitar World:sta joskus lueskelin, että Korn:lla ois ollut
keikoilla Diezelin VH4:set ja studiossa Rectifierit.
Nykyään voi olla tilanne toinen.
Aki
24.12.2005 13:37:57

En juuri harrasta genreä, mutta totesin Simulanalogin ilmaisen JCM900 VST-plugarin olevan erittäin upea juuri rankkojen särösoundien muodostamisessa. DI-boksilla koneelle, tolla vaffari, ni kyllä jytisee. Tuolla hinnalla ehdottomasti kokeilemisen arvoinen.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
kimurantti1
24.12.2005 14:10:43 (muokattu 24.12.2005 14:24:36)
Jos kerran pelkkään studiotyöskentelyyn ja nimenomaan rankempaan musiikkiin tulee, niin harkitsisin vakavasti Mesan Rectifier preampia: http://www.mesaboogie.com/Product_I … eries/RectoPreAmps/RectoPreAmp.html

Noita ei käytettynä pahemmin taida liikkua, en ainakaan Suomessa ole nähnyt, mutta GuitarBargainsilta taisi saada postikulut mukaan laskettuna n. 1500e.

Niin kuin yllä sanottiin, on tosiaan tuo Recto määritellyt aika hyvin nykypäivän rankemman hevibändin soundin. Aivan varmasti löytyy muitakin hyviä, mutta jos ei tuolla saa soundeja modernimpaan hevimeteliin niin sitten ei varmaan millään :)

Edit: Niin, ja tuo on se ei-niin-halpa ratkaisu. Kaikkein hinta/laatu-ystävällisin ratkaisu olisi varmaan Pod XT Pro. Tai ainakin sen minä hommaisin jos lähtisin studiohommia enemmän tekemään. Mutta tosiaan - jos on varma, että tulee pelkkään studiotyöskentelyyn, niin mä kyllä kyseenalaistaisin kokonaisen vahvistimen tarpeellisuuden -> itse lähtisin preamp-linjalle ehdottomasti.
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa." -Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005)
Alexi_69
24.12.2005 14:53:43
Minkäs tyyppisiä vahvistimia/ kaiuttimia nykypäivän keskiraskaat kitaristit oikein käyttävät? (evanesence, 51-koodia, HIM tms. musasuunnan edustajat) Olen itse tippunut pahasti kärryiltä, koska on pitkä aika siitä, kun olen viimeksi kitarakamoja miettinyt..

Teen pääasiassa studiotyötä ja minulta löytyy line6 flextone 3xl ja sitten softapuolella amp farmia jne, mutta silloin kun on joskus tarve tehdä kyseisen tyyppistä raskaampaa saundia, niin ei se oikein noilla mallintimilla uskottavasti onnistu..

Ehdotuksia hankinnoiksi?

Yksi sana: KRANK!

Sillä saat myös vähän raskaampaakin soundia, ku Nu Metal tasoo. Krankensteinia käyttää esim Arch Enemy:n kitaristi. Krank on juuri sopiva tommoseen touhuun!
Epiphone: Les Paul, Yamaha: ERG - 121
Torniojaws
24.12.2005 14:58:36

Ei tuo Krank kovin mairittelevia kehuja saa ulkomailla. Kihisevä ja muovisen kuuloinen kuulemma. Mitä Arch Enemyyn tulee, on itse levy kuitenkin nauhoitettu Krankin lisäksi Mesalla Andy Sneapin perustyyliin.
Relativity ¤ Vortech ¤ Coldway -- TJ 13
McNulty
24.12.2005 15:03:42
Ei tuo Krank kovin mairittelevia kehuja saa ulkomailla.

Johtuen lähinnä siitä Harmony-Central jupakasta.

Kihisevä ja muovisen kuuloinen kuulemma.

Kyllä se ihan toimiva on (ainakin Rev.1) mitä itse testailin. Sopii tiettyyn musaan, eikä todellakaan kaikkien juttu. Kyllä sillä silti irtosi varsin toimivat murinat. Se 4x12" kaappi Eminenceillä toimii helkkarin hienosti.

Mitä Arch Enemyyn tulee, on itse levy kuitenkin nauhoitettu Krankin lisäksi Mesalla Andy Sneapin perustyyliin.

Nämä sponsorisopimukset on aina vähän hämääviä, niin kuin Helasen Peesu, siis Kumupekka sanoi, niin vaikka Hahtolla on keikoilla rummuttimina Pearlit niin Kumuilla se silti studiossa kannuttaa ja kaikkialla missä Pearl-logon ei tarvitse näkyä :)
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
Vilhelmus
24.12.2005 15:50:57

Minkäs tyyppisiä vahvistimia/ kaiuttimia nykypäivän keskiraskaat kitaristit oikein käyttävät? (evanesence, 51-koodia, HIM tms. musasuunnan edustajat) Olen itse tippunut pahasti kärryiltä, koska on pitkä aika siitä, kun olen viimeksi kitarakamoja miettinyt..

JCM-sarjalainen 51Koodilla tosiaan oli myös ekan levyn kiertueella, tosin aika pedaalitouhua muistaakseni säröpuoli oli. Muistikuvat ovat hataria.

Mutta puhuisin myös Krankin puolesta. Jos modernia, amerikkalaista säröä tuhdimmasta rockista eteenpäin hakee, niin Revolution on ainakin kova sana.
moottorisaha
24.12.2005 17:15:15

Kihisevä ja muovisen kuuloinen kuulemma.

Keksin muutaman vaihtoehdon. Joko 1) et ole koskaan edes testannut Krankkia, 2) et ole osannut säätää sitä (se sweep-eq hanikka on aika omalaatuinen tapaus), 3) sinulla on aivan helvetin outo käsitys siitä, että mitä muovinen ja kihisevä soundi tarkoittaa. :) Tuosta nimittäin oikeasti irtoaa helvetin tukevat ja murisevat (mutta silti erottelevat) säröt.
"I think that all these classical masters have one big thing in common: when they play slow, it's tasteful and when they play fast, they RIP!" - Michael Angelo Batio
Jehu
24.12.2005 18:25:17
Ei tuo Krank kovin mairittelevia kehuja saa ulkomailla.

Johtuen lähinnä siitä Harmony-Central jupakasta.

Mikäs juttu tuo on?

Itse testailin Krankin nuppia enkä oikein pitänyt.
Bring me my kebab.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)