Aihe: Mesa/Boogie ym.
1
PekkaRii
28.07.2003 16:32:44
En ole hirveästi jaksanuseurailla kitarakamppeiden kehittymistä, kuhan oon skulaillu mun Ibanezin RG-570 keppiä ja touhunnu iänkaikkisella Korgin A4 multiefektillä. Ihan hyviä ovat, olen tyytyväinen.

Tässä kesäduunissä istuessa rupes mietityttään Mesa/Boogiet. Saishan nää kaupastakin selville, mutta minkä verran noi 40-50 wattiset combot maksaa, esim. tommonen Nomad-sarjan vempula. Jos joku nyt tietää..

Missäs muuten noi multiefekstit menee? Mikä on se juttu?
Täytyy käydä kaupoilla vissiin..

Kiitti kumminkin jos joku jaksaa valaista..
Pitää olla maha tai selkäranka näkyy
D-Kay
28.07.2003 16:34:18 (muokattu 28.07.2003 16:34:27)

Mesat on Suomessa suht kalliita. Ei taida mitään Mesan vahvaria saada uutena alle 2000 euroon.
"you'll be a lover in my bed and a gun to my head" -Billy Corgan
LaXu
28.07.2003 16:39:56
Mesat on Suomessa suht kalliita. Ei taida mitään Mesan vahvaria saada uutena alle 2000 euroon.

Itseasiassa se F-30 maksaa "vain" jotain 1500€ ja F-50 1800€.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
D-Kay
28.07.2003 16:45:47

Itseasiassa se F-30 maksaa "vain" jotain 1500€ ja F-50 1800€.

Tosiaan. Unohdin kokonaan tuon uuden sarjan. Kysymys kuulukin: Onko nuo niin hyviä, että niistä kannattaa maksaa noin paljon? Kyseessä nyt kuitenkin on hinnaltaan kuluttajaystävällisempi sarja, jossa on jouduttu tinkimään laadusta.
LaXu
28.07.2003 16:49:31
Tosiaan. Unohdin kokonaan tuon uuden sarjan. Kysymys kuulukin: Onko nuo niin hyviä, että niistä kannattaa maksaa noin paljon? Kyseessä nyt kuitenkin on hinnaltaan kuluttajaystävällisempi sarja, jossa on jouduttu tinkimään laadusta.

Mitä olen noista lukenut, niin ovat lähinnä sellaisia ok perusvahvistimia, eli ei mitään erikoista muttei myöskään totaalisen huonoa. Ylihintaisia nuo kaikki Mesat ovat minun mielestäni.
D-Kay
28.07.2003 16:56:45 (muokattu 28.07.2003 16:57:00)

Ylihintaisia nuo kaikki Mesat ovat minun mielestäni.

Niinhän nuo tuppaa olemaan. Jos Mesan haluaa, niin kannattaa ostaa suomesta halvalla vaikka JCM-800 ja vaihtaa jonkun amerikkalaisen kanssa päittäin Mesaan :) Sielläpäin ovat nimittäin marsut aika ylihinnoteltuja.
askomiko
28.07.2003 22:00:40
F-sarja oli minusta aika kökkö. Nomadilla jo soittaakin. Tosin, sekin soundi on jotenkin melkein liian...helppo. Melkein kuin joku Line6. Smooth.
Kjukka
28.07.2003 22:07:56

Mullakin jäi F-sarjasta vähän mitäänsanomaton kuva kun testailin kitaroita sen kanssa. Siinä oli se tyypillinen Mesa-ongelma; huonoa saundia ei saa muttei sitten taas sitä täydellistäkään.

Sen sijaan tosta mun Studio preampista ei löydy moitteen sijaa. Ja se on vielä edullinenkin, joskin niitä ei löydy kuin käytettynä.

-juki
As one so bright will now fade away, Fire burning out I gotta say goodbye / I'd give this life for just one day, To feel alive again one time before I die
soolo
28.07.2003 22:47:28
Mullakin jäi F-sarjasta vähän mitäänsanomaton kuva kun testailin kitaroita sen kanssa. Siinä oli se tyypillinen Mesa-ongelma; huonoa saundia ei saa muttei sitten taas sitä täydellistäkään.

Sen sijaan tosta mun Studio preampista ei löydy moitteen sijaa. Ja se on vielä edullinenkin, joskin niitä ei löydy kuin käytettynä.

-juki

hmm edullinen kuinka edullinen
elämä on laiffii
Kjukka
28.07.2003 23:06:37

hmm edullinen kuinka edullinen

Itse maksoin viime vuonna omastani kolmen unitin räkin kanssa 455€. Noiden hinta taitaa tosin olla noussut.

Tietenkin myös pääte ja kaappi pitää ostaa kavereiksi.

-juki
As one so bright will now fade away, Fire burning out I gotta say goodbye / I'd give this life for just one day, To feel alive again one time before I die
vekku
29.07.2003 00:15:44
oon kans kauhistellu mesan hintoja.. tää niiden "lippulaiva" Road King
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-161667.html
niin siis helvetti, 4399e !
sanovat että se on hyvä nupiksi, että parempaa nuppia ei kukaan tarvi tj. , mutta että silti siinä ei ole mitään mikä loppujen lopuksi kattais ton hinnan.
Ibanez RG550BK Epiphone Les Paul std Laney TF200
askomiko
29.07.2003 01:00:58 (muokattu 29.07.2003 01:01:12)
Ainakin jos miettii monta valtaisan hyvää vahvaria saisi, jos täräyttäisi 4400e. :) Heh. Pitäskähän miettiä mitä kasaisi. :) Salettiin tulisi parempi ja laajempi valikoima kuin Road Kingistä. Roudattavuus vähän huonompi, mutta painaa se Road kingikin varmaan 60kg.
LaXu
29.07.2003 01:42:23
Juu. Road Kingissa tulisi varmasti ongelmaksi valintojen liiallinen runsaus, laitteessahan on edessä ja takana ties kuinka monta kytkintä, nappia ja potikkaa.
monotone
29.07.2003 13:52:39

oon kans kauhistellu mesan hintoja.. tää niiden "lippulaiva" Road King
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-161667.html
niin siis helvetti, 4399e !
sanovat että se on hyvä nupiksi, että parempaa nuppia ei kukaan tarvi tj. , mutta että silti siinä ei ole mitään mikä loppujen lopuksi kattais ton hinnan.

No eihän tolla rahalla saa vielä edes Mad Professor nuppia, jotta suhteellista kaikki. :-)

Road Kingistä varmaan on juuri haluttu tehdä jonkun sortin lippulaiva. Harva Mersun ostajakaan aloittaa S-sarjalaisella - varmaan Road Kinginkin ostajat tulevat merkin muiden mallien käyttäjistä, jotka ovat ne itselleen sopiviksi todenneet. Ja kyllähän noista Mesoista yleensä rahalle löytyy väärttiä, ainakin näistä karvalakki-malleista. :-) Mun miälestä.
"Suurena miehenä tajusin mä sen, että mulla oli aukkoja tiedoissa."
JLM
29.07.2003 14:29:19

Custom-Soundsissa on pitkään ollut käytetty F-30 myynnissä noin 850e hintaan. Aika tyyris käytetyksi 30w comboksi mielestäni. Ostakaapas joku se ja kertokaa mielipiteenne :)
kimurantti1
29.07.2003 19:45:05
Niin no, Mesa/Boogiehan on yksi markkinoiden parhaista, joskin ei halvimmista. Jos hintalaatu suhdetta rupeaa miettimään niin en kyllä ikinä suosittelisi Mesaa, mutta jos rahaa riittää niin mikä ettei...
Aki
29.07.2003 20:17:08

Makuasioita (tietysti), mutta uudet F:t ja Nomadit eivät saa mitään tehtyä, joka oikeuttaisi hinnan olevan yli aivan tavanomaisten monikanavaisten trankkuvahvistimien. Pieniä nättejä putkisäröjä niistä ei oikein meinaa saada (F-50), ja isot säröt on helposti vähän tukkoon meneviä ja ilmaisukyvyttömiä (Nomad). Ainakin hintaansa nähden. No, hyvät kajarielementit niissä kyllä on.

Tosi värittynyttä, joo, mutta olen erittäin ärsyyntynyt koko firman olemassaoloon. V-Twin on ainoa testaamani hintansa arvoinen tuote firmalta.

Jos meinaa upeasoundista putkicomboa hankkia, on yhtenä ensimmäisistä syytä tarkastaa Orangen AD15/12 combo. Ärsyttävän simppeli laite, mutta vielä ärsyttävämmän täydellisen kuuloinen ja tuntunen.

-Aki.
Ostakaa mun Boss SD-1 ja TW-1! :o)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)