Hössö 23.12.2005 10:42:27 | |
---|
Terve kaikki, ja hyvää joulua! Mitä mieltä ootte, olisiko suhteessa järkevämpää ostaa Ibanezin rg 1570 kuin ESP KH-602. Meinaan tuossa KH:ssa maksaa varmasti tuo pelkkä nimikin jo.. Tosin ibassa ei sitten esim. aktiivielektroniikkaa ole, mutta muuten varmaan samanveroinen peli, olenko oikeassa? |
Strutsi 23.12.2005 10:59:29 (muokattu 23.12.2005 11:01:04) | |
---|
Terve kaikki, ja hyvää joulua! Mitä mieltä ootte, olisiko suhteessa järkevämpää ostaa Ibanezin rg 1570 kuin ESP KH-602. Meinaan tuossa KH:ssa maksaa varmasti tuo pelkkä nimikin jo.. Tosin ibassa ei sitten esim. aktiivielektroniikkaa ole, mutta muuten varmaan samanveroinen peli, olenko oikeassa? Eikös ESP:n KH maksa aika huikeasti? Ei ole siis LTD? Sanoisin että yleensä ibanezilla on kyllä parempi hinta/laatu -suhde. Elikkäs joo katsoin musamaailmasta että siellä on tuon hinta on 1176€. Ja se on siis LTD. Sanoisin että saat RG1570:n paljon halvemmalla ja sitten jos haluat niin voit ylimääräisillä rahoilla vaihtaa siihen mikkejä. Annan ääneni Ibanezille E: Niin ja hyvää joulua joo :) "No onhan proge ihan mukavaa jos se on hyvää eli sopivan hevahtavaa" |
Junkers 23.12.2005 11:01:28 (muokattu 23.12.2005 11:02:36) | |
---|
Kumpiki varmaa ihan soittokelposia pelejä, mutta mitä ny olen ibanezeja ja ESP (ltd) keppanoita kokeillu ni ihan erilaiselta ne tuntuu käteen, että eipä tuos ny auta ku mennä kokeilemaa.. E: Argh oliko toi ESP noinki kallis :)..no sit varmaa lähtis ibanezi mullekki :) 4-ulotteinen hyperpallo voidaan viipaloida xyz-aliavaruuden suuntaisiksi viipaleiksi, eli palloiksi, joista muodostettuja hypertilavuuselementtejä integroidaan w-suunnassa välillä w=-R...R |
-K- 23.12.2005 11:03:06 | |
---|
Iba on tehty japanissa ja tavallaan myös ajattomampi. Talla parempi ja mikit huonommat. Käytetty Rg550 tai 570 sanon mä, jää rahaa kunnon mikkeihin. Ei suotta elämys. |
Pumpuli 23.12.2005 11:36:18 | |
---|
No tuota esp:tä en ole päässyt testaamaan niin paha vertailla, mutta omistan itse tuon 1570:n ja kyllä olen ollut niiin tyytyväinen kitaraan että ei ole ollut sinänsä mitään uuden kitaran hankintaa mielessäkään. Löyty se "minun" keppi vihdoin. JEMin hankinta oli mielessä ennen tuota ja sitten satuin testaamaan tuota kitaraa tuossa kesällä ja se oli rakkautta ensisilmäyksellä. Tosiaan mikit on vähän heikohkot mutta tuosta levytukusta saisi esimerkiksi dimarzion evolution talla+kaula humpuukit 180 euroon. Lookki on tosiaan ajaton tuossa mallissa. Suuri m-net toivelaulukirja valmistuksessa!
http://tinyurl.com/9te63 |
apuri 23.12.2005 11:43:57 (muokattu 23.12.2005 12:03:00) | |
---|
Torilla on ESP M-II aika halvalla. Tsekkaisin sen ihan ekana. Iban ja LTD kaulaprofiileissa on sen verran eroa että kannattaa testata kummasta tykkää enemmän. |
Hössö 23.12.2005 13:28:42 | |
---|
Jep, mielenkiintoisia vastauksia! Noista kauloista sen verran, että siinä KH:ssa on mielestäni huomattavasti paksumpi kaula kuin siinä RG:ssä, ehkä tuo ibanez tuntuisi kätöseen hiukka istuvammalta, mutta ne mikit kyllä vähän epäilyttää. Harrastan itse elektrooniikkaa, joten mikkien vaihto ei tuottaisi ongelmaa, mutta en ole sitä tyyppiä joka ostaa kitaran ja vaihtaa siihen heti kättelyssä mikit.... |
Noista kauloista sen verran, että siinä KH:ssa on mielestäni huomattavasti paksumpi kaula kuin siinä RG:ssä, ehkä tuo ibanez tuntuisi kätöseen hiukka istuvammalta, mutta ne mikit kyllä vähän epäilyttää. Harrastan itse elektrooniikkaa, joten mikkien vaihto ei tuottaisi ongelmaa, mutta en ole sitä tyyppiä joka ostaa kitaran ja vaihtaa siihen heti kättelyssä mikit.... Sen verran sanoisin, että jos Ibanez tuntuu käteen paremmalta ja siinä nyt on hieman parempi tallakin, niin osta ihmeessä se. Mikkejä ja elektroniikkoja tosiaan voi vaihdella miten lystää, tallan tai muiden mekaanisten osien kansa saa olla vähän tarkempana. Ei ne Ibanezinkaan mikit mitkään totaalisen huonot ole. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
Hiku 23.12.2005 15:12:25 | |
---|
siinä nyt on hieman parempi tallakin Perusteluja kaivataan. Tästähän saadaan jälleen tappelu käyntiin: Edge Pro vs. OFR. :D Ei vaineskaan, ei jouluna saa tapella, sen jälkeen sitten. Ei tartte auttaa! |
saha 23.12.2005 15:12:29 | |
---|
|
-AK- 23.12.2005 15:39:42 | |
---|
Osta ihmeessä pois tuo RG3120 käytettynä. Siinä on vanha laatupeli hyvillä mikeillä ja muillakin osilla. Itsellä jos olisi varaa ja tarvetta, niin heti nappaisin pois. |
Sleepless 23.12.2005 15:53:06 | |
---|
Perusteluja kaivataan. Tästähän saadaan jälleen tappelu käyntiin: Edge Pro vs. OFR. :D Ei vaineskaan, ei jouluna saa tapella, sen jälkeen sitten. Hyviä talloja molemmat. OFR toimii ehkä paremmin jos meinaa vaihtaa paksumpia kieliä ja soittaa alavire meininkiä. Noilla kitaroilla on kyllä niin iso hintaero että hinta/laatu suhde on todennäköisesti enemmän kohdallaan tuossa Ibassa. Ja se ei oo edes kopio niinku toi LTD=). Hiljaa hyvä tulee. |
-Prokitaristi- 23.12.2005 17:00:46 | |
---|
Ja se ei oo edes kopio niinku toi LTD=). Niin, alkuperäisesti jo Aasialainen :) |
Ze Kink 23.12.2005 17:02:04 (muokattu 23.12.2005 17:03:35) | |
---|
Iban ottaisin, sillä laatueroa noissa ei pahemmin ole, ja Iba on reilusti halvempi. Joskin kyllä mielummin etsisin käsiini käytetyn Rg1550:sen vaahteraotelaudalla, sillä se on mielestäni tyylikkäämpi. Tuskinpa tuo Ltd:kään huono on, hintaa vaan on vähän liikaa. Kaulathan noissa on kyllä erilaisia, joten kannattaa kuitenkin käydä kokeilemassa. E: Ja tosta Ibanezista kyllä tosiaan joutaa mikit vaihtoon, eivät ole mitkään kovin hyvät. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
-K- 23.12.2005 17:03:35 | |
---|
Niin, alkuperäisesti jo Aasialainen :) Joo, ja ESP on jenkki, just joo. Ei suotta elämys. |
kimurantti1 23.12.2005 23:45:12 (muokattu 23.12.2005 23:47:26) | |
---|
Perusteluja kaivataan. Tästähän saadaan jälleen tappelu käyntiin: Edge Pro vs. OFR. :D Ei vaineskaan, ei jouluna saa tapella, sen jälkeen sitten. Ihan pelkästään vaikka käyttömukavuus. Plus tietenkin sellainen fakta, että OFR ei ole pitkään aikaan kehittynyt juuri mitenkään, kun taas Ibanez kehittelee tallojaan lähes koko ajan. Joo, ei jouluna :) Kyllä mäkin käytettynä mieluiten katselisin vanhempaa RG-mallia (550->), mutta noista kahdesta valitsisin Ibanezin. Toria tosiaan kannattaa seurata. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
DZN 24.12.2005 02:20:25 | |
---|
Onhan toi esp ltd neck-thru-body. Mä pidän siitä enemmän. On kai kalliimpi tehdä kans. Itse pidän enemmän myös kh-602 hardwaresta. Mulla oli kh-2 kaks vuotta ja siinä oli kyllä todella ohut kaula, hyvin saman tapainen kun ibanezin wizard. Tosta kh-602 en muista niin tarkasti. Kokeilin sitä vain ohi mennen. Viikon viisaus: osta se, joka miellyttää enemmän! Jouluja kaikille! |
-Prokitaristi- 24.12.2005 11:04:16 (muokattu 24.12.2005 11:04:59) | |
---|
Joo, ja ESP on jenkki, just joo. Tuliko mieleen että kommentti saattoi olla vaikka läppä? |
-K- 24.12.2005 11:20:01 | |
---|
Tuliko mieleen että kommentti saattoi olla vaikka läppä? likewise. Ei suotta elämys. |