Aihe: Klassisen musiikin sävellysohjelmia?
1
wrshredder
23.12.2005 00:03:32
Mitä suosittelisitte? sibelius on tietenkin ihan jees mitä oon nähny ,mutta muita en oikein tiedä.. olisi näin hyvä tietää ennenkuin sisko alkaa säätää mun konetta kuntoon (sillä aikaa kun oon armyssa) niin voin hankkia ajoissa kaikki ohjelmat mitkä tartten.. eli on myös vähän kiirus.

Kaikki ideat kelpaa. Nettisivulinkit olis tosi uuberia..
Kiitoksia.
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
dewil
23.12.2005 01:13:12

Sibeliusta on kyl kehuttu asiallisten ihmisten toimesta, nuottikuvan tekoon parhaaksi. Go for it!
Ps:sillä voi säveltää jopa muutakin kuin klassista musiikkia ;)
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
baron
23.12.2005 09:46:44 (muokattu 23.12.2005 09:47:58)

Toinen vaihtoehto olisi Finale.
Siinä ne kai ovatkin.

Tai mitä tarkoitat sävellysohjelmalla?
Finale on nuotinkirjoitusohjelma, joka lisäksi soittaa tuotoksen midinä ulos.
My name is Baron, Sir Baron.
Ukko
23.12.2005 10:19:22

Finale on nuotinkirjoitusohjelma, joka lisäksi soittaa tuotoksen midinä ulos.

Soittaahan ne muutkin. Kyllähän audio/sekvenseri softat käyvät myös tarkoitukseen jos niissä on kunnollinen nuotinnos systeemi. Lisäksi saa tuotosta itse kuunneltavaksi paremmassa mittakaavassa pluggareiden ynm. ansiosta eri lailla kuin puhtaasti nuotitussoftissa. Se on niin tarkoitusperistä kiinni.
Klezberg
23.12.2005 10:39:07 (muokattu 23.12.2005 10:53:39)

Soittaahan ne muutkin. Kyllähän audio/sekvenseri softat käyvät myös tarkoitukseen jos niissä on kunnollinen nuotinnos systeemi. Lisäksi saa tuotosta itse kuunneltavaksi paremmassa mittakaavassa pluggareiden ynm. ansiosta eri lailla kuin puhtaasti nuotitussoftissa. Se on niin tarkoitusperistä kiinni.

Noissa on kyllä se ero, että sekvensserisoftat on tehty sitä ajatellen että soitetaan sisään (midinä) ja sitten ehkä nuotinnetaan. Nuotinkirjoitusohjelmissa on enemmän ajateltu sitä miten nuotit on helppo kirjoittaa. Rajat toki vähitellen hämärtyy mutta silti valinnassa kannattaa ajatella sitä kummalla tavalla pääasiassa haluaa työskennellä.
Ukko
23.12.2005 11:07:59

Noissa on kyllä se ero, että sekvensserisoftat on tehty sitä ajatellen että soitetaan sisään (midinä) ja sitten ehkä nuotinnetaan. Nuotinkirjoitusohjelmissa on enemmän ajateltu sitä miten nuotit on helppo kirjoittaa. Rajat toki vähitellen hämärtyy mutta silti valinnassa kannattaa ajatella sitä kummalla tavalla pääasiassa haluaa työskennellä.

Tottapa turiset. Toisaalta jos nuotintajalta löytyy kiipparistina kykyjä niin sekvensseri hyvillä nuottitoiminnoilla voi olla parempi. Nuottisofta taas parempi päinvastaisessa tapauksessa.
Klezberg
23.12.2005 11:28:31

Tottapa turiset. Toisaalta jos nuotintajalta löytyy kiipparistina kykyjä niin sekvensseri hyvillä nuottitoiminnoilla voi olla parempi. Nuottisofta taas parempi päinvastaisessa tapauksessa.

Ja keyboardille on vaihtoehtoja. Puhaltajille löytyy midiohjaimia, niin saksofonin/huilun sormituksella että trumpetin kaltaisia. Vähän vaikeita löytää tosin. Itselläni on vanha Yamaha. Akailta on tulossa uusi malli jossa on syntikka sisäänrakennettuna. Puhaltimien lisäksi myös jousistemmojen soittaminen sisään luulisi sujuvan tuollaisella. Ainakin väki soittaa jousiakin niillä. Midiviulua ei ole tullut vastaan, kitaroita sitten taas kyllä on.
wrshredder
23.12.2005 13:13:22
Toinen vaihtoehto olisi Finale.
tsekkaan..

Niin siis kun sävellän jotain niin että voisin sitten tuotokseni "kirjoitta" ylös siihen sävellysohjelmaan ja kuunnella miltä tämä loppujenlopuksi sitten kuullostaa,. Mieluiten vielä helppokäyttöinen ja selkeä. mulla menee hermot jos heti ohjelman avattua naamalle hyppää 10 sekvensseri-hq-midi-säätönupikka.-interfeissiä :D
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
Klezberg
23.12.2005 13:25:14

tsekkaan..

Niin siis kun sävellän jotain niin että voisin sitten tuotokseni "kirjoitta" ylös siihen sävellysohjelmaan ja kuunnella miltä tämä loppujenlopuksi sitten kuullostaa,. Mieluiten vielä helppokäyttöinen ja selkeä. mulla menee hermot jos heti ohjelman avattua naamalle hyppää 10 sekvensseri-hq-midi-säätönupikka.-interfeissiä :D

No kokeile Sibeliuksen kokeiluversio täältä http://www.sibelius.com/download/

Ja Finalen miniminiversion saa ilmaiseksi täältä http://www.finalemusic.com/notepad/

Noita on sikäli paha verrata että toinen on täysi versio kokeiltavaksi ja toinen taas ilmainen hyvin riisuttu malli. Mutta niistä saa kyllä käsitystä millaisia nuo ovat.
wrshredder
23.12.2005 13:41:05
Niin siis mulla on linux ja siksi en noita jaksa sädellä nyt kun on hankalaa. niinkuin sanoin sisko laittaa koneen kuntoon sitten, winen avullahan noi saa myös toimimaan linukassa.
Itseasiassa mulla on nyt koneessa sibelius3 mutta se on vähä sekasi. pitää säätää vaan.

löysin myös tälläisen:
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=9c4c7d
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
dewil
23.12.2005 16:40:22

Miroslav Philharmonic on soundibankki, se siis tuottaa ääntä nuottikuvasta, mikä
on ensin tehty just esim. sibbellä.
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
wrshredder
23.12.2005 18:17:47
Miroslav Philharmonic on soundibankki, se siis tuottaa ääntä nuottikuvasta, mikä
on ensin tehty just esim. sibbellä.

Niin eli kun sävellän Sibellä kappaleen niin voin sen sitten (jollain konstilla) soittaa sen tuolla MF:lla ja näin saada ulos paremman laatuista musiikkia,,
Tahtoo saada nuo! :D
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
cubasisti
23.12.2005 20:29:12
Ei kun hommaat Sib4:n ja siihen GPO:n, niin ei tarvi mitään eksportoida mihinkään. Kirjoitat vain sen kappaleen niin kuin kirjoittaisit oikealle orkesterille ja painat Sibeliuksesta PLAY.
http://www.sibelius.com/products/gpo_sibelius/
Deadline tekee mestarin.
wrshredder
23.12.2005 20:51:54
Ei kun hommaat Sib4:n ja siihen GPO:n, niin ei tarvi mitään eksportoida mihinkään. Kirjoitat vain sen kappaleen niin kuin kirjoittaisit oikealle orkesterille ja painat Sibeliuksesta PLAY.
http://www.sibelius.com/products/gpo_sibelius/

!!?
Aika heikot laitevaatimukset ! :D
Kattoo nyt saako tota skulaamaan edes mun koneelle, lähinnä varmaan kirjottelisin piano / kitara kappaleita ylös enkä mitään sinffonia kappaleita ,mut silti.. :/

kiitti vinkistä kumminkin.
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)