Aihe: Jouduttekko miettimään lyriikoita kirjoittaessa?
1
Ozzman
20.07.2003 16:51:19
Eli kun olette keksineet aiheen mistä kirjoittaa niin jouduttekko miettimään mitä kirjoittatte vai tuleeko lyyrikat aivan suoraan?

Minulla itsellä joskus pitää miettiä mut joskus tulee myös suoraankin.
Turpaan ottaminen on taitolaji!
Unworthy Knight
20.07.2003 17:07:27
Minulla menee yleensä niin että kirjotan pari riviä ja vasta sitten saan sen idean...Ja yleensä sekin vääristy
"...So croak the king of Grey."
Mimi
20.07.2003 17:31:25 (muokattu 20.07.2003 17:31:59)
Minulla menee yleensä niin että kirjotan pari riviä ja vasta sitten saan sen idean...

Aivan, ekaks keksin/saan sattumalta mieleeni jonkun törkeen hienolta kuulostavan pätkän, sit mietin hetken että keksinkö tähän jatkookin ja haen vihkon ja kirjotan ylös... Viimesenä tulee nimi...

Edit: hioin lainausta...
per aspera ad astra
Nimismies
20.07.2003 19:56:09
Kertsi tulee monesti helposti, kuten myös eka säe. Toista ja kolmatta pitää joskus hieman vääntää.
"Rockmusiikissakin on voimaa" - Petri Anjalankoskelta
butterfly
20.07.2003 22:32:12
Joskus kestää sairaasti miettiä jotain tiettyä sanaa joka sopisi biisiin, mutta aika useasti ne lyriikat syntyy siinä mielentilassa mikä on ja sitten ne onkin pakko kirjoittaa ylös..
Unworthy Knight
20.07.2003 22:35:30
Oikeestaan pitää listä...Lyrikkaa tulee helposti...mutta kuinka hyvää lyrikaa onkin sitten toinen tarina.

Helposti saa sellsen mättö biisin aikaan jossa sanotus on vähän tois sijanen.Ei nyt mitään kuraa mutta ei sillä kyllä ylpeilläkkään.
"...So croak the king of Grey."
VÄKIPÄÄ
21.07.2003 00:34:53
Itsellä tulee aina päähän sellainen "nyrkki-pointti-totuus" josta tulee kertosäe. Se on se keskeinen tiivistetty idea ja sanoma. Sitten se saattaa muhia kuukausia päässäni tai yhdistyä johonkin toiseen hauskaan tai nokkelaan sanailunpätkään. Sitten siihen rakentelen ympärille sanat (puhun siis koko ajan biisin teosta, en runon kirjoituksesta) jotka lähes poikkeuksetta ovat jonkinlaisessa tarinamuodossa. Tietysti metaforana jollekkin henkilökohtaiselle tunteelle.

Kyllä joskus on tullut väkisin hakattua sanoja kasaan kun on illalla bänditreenit ja pitäis olla jotain kasassa. Ei kovin huonoja kokonaisuuksia kuitenkaan ole tullut! kova itsekritiikki pitää tasoa yllä, 70- 80% kaikesta materiaalista menee hukkaan koska se ei omasta mielestäni ole tarpeeksi hyvää, säästän vain parhaat. Päässäni tai paperilla.... Jos puolenvuoden päästä vielä muistan jonkin tänään tekemäni värssyn, se ei voi olla huono!
Alkoholi ei ole ratkaisu ongelmiin, VÄKIVALTA ON!
HCW
21.07.2003 00:51:54
Itsellä lähtee kaikki yhdestä lauseesta tai biisin nimestä.Siltä pohjalta rupeaa rustaamaan.Mulla on tapana tehdä ensin musa,sitten tekstit (kummatkin yhtä tärkeitä). Sitä vaan kirjoittaa samasta aiheesta 3-5 eri versiota ja luonnosta ja kasaa niistä jutun yhteen.Eri asia kelpaako sittenkään.Yleensä ei =)
Jos olen huomaamattani kuollut,keneltä kysyn kelloa?-Pablo Neruda. Mitkä ovat kuukautiset? -"Kun siittiö ei löydä siemensyöksyä, niin kohtu tulee verenä ulos"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)