Tankero 23.12.2005 10:27:50 | |
---|
Joulun kunniaksi vähän hömppthreadiakin. Mikä on ollu lajitovereille mieluisin tai paras joululahja aikuisiällä? Mulle se oli noin kymmenen vuotta sitten saamani essu. Sellainen hieno, kerninen essu. Liittyi silloiseen harrastukseeni. Sain sen yllättäen ja pyytämättä. Varmasti, vissiin. |
clave 23.12.2005 10:38:45 | |
---|
Mulle se oli noin kymmenen vuotta sitten saamani essu. Sellainen hieno, kerninen essu. Liittyi silloiseen harrastukseeni. Sain sen yllättäen ja pyytämättä. Harrastitko seppänä oloa? "En oo tehny sulle hyvää enkä pahaa, pikemminkin päinvastoin" |
uruttaja 23.12.2005 10:42:08 | |
---|
Kun sain pojan sairaalasta kotiin jouluaattona. Jännättiin että pääseekö kotiin, vai tuleeko sairaalajoulu. |
R.Syke 23.12.2005 10:50:11 | |
---|
Joulun kunniaksi vähän hömppthreadiakin. Mikä on ollu lajitovereille mieluisin tai paras joululahja aikuisiällä? Mulle se oli noin kymmenen vuotta sitten saamani essu. Sellainen hieno, kerninen essu. Liittyi silloiseen harrastukseeni. Sain sen yllättäen ja pyytämättä. Kato. Mulla on lähes sama! Esiliina, jossa komea kokin kuva ja saksaksi teksti: 'Hier kocht der Chef!' Piru, Hukilas, meillähän on sittenkin lahjoja. |
pekkajau 23.12.2005 11:04:08 | |
---|
Raha on paras retkieväs. |
R.Syke 23.12.2005 11:08:38 (muokattu 23.12.2005 11:08:48) | |
---|
Tämmöset essutko pojilla on? http://www.punanaamio.fi/tuhmat/5384S.jpg Pekka on nyt tuhma. Mikä ero on muuten tuhmalla ja tyhmällä? Tuo esiliina on mulla kyllä kaapissa. Otan sen ulos, kun P. Koivuniemi tulee meille kylään. Ja se tapahtuu (selaa kalenteria) v. 2018. |
Tankero 23.12.2005 11:36:52 | |
---|
Kato. Mulla on lähes sama! Esiliina, jossa komea kokin kuva ja saksaksi teksti: 'Hier kocht der Chef!' Piru, Hukilas, meillähän on sittenkin lahjoja. Voihan Fak, joulu pilalla. Yhteisiä piirteitä Boldiksen kans. Mulla lukee Harrods, kun se on sieltä kyläkaupasta ostettu. Sellainen kivan tummanvihreä. Kelpaa se päällä kokkailla. Yleensä mulla ei sitten kokatesa muuta olekaan päällä. Varmasti, vissiin. |
Tankero 23.12.2005 11:37:31 | |
---|
Harrastitko seppänä oloa? HOHO Kylymän raudan seppähän minä oon ollu pikku ikäni. Varmasti, vissiin. |
Tankero 23.12.2005 11:38:53 | |
---|
Varmasti, vissiin. |
R.Syke 23.12.2005 11:40:06 (muokattu 23.12.2005 11:42:43) | |
---|
Voihan Fak, joulu pilalla. Yhteisiä piirteitä Boldiksen kans. Mulla lukee Harrods, kun se on sieltä kyläkaupasta ostettu. Sellainen kivan tummanvihreä. Kelpaa se päällä kokkailla. Yleensä mulla ei sitten kokatesa muuta olekaan päällä. -Mulla taas ei ole alla mitään. Kirjaimellisesti :( Mutta: tolla esiliinalla aiheutin mökin grillijuhlissa konsonanttipitoisen sanatulvan. Siellä oli nimittäin berliiniläinen lääkäri suomalaisine vaimoineen. Jml. että nuo saksalaiset osaavat juhlia. Vieläkin tulee se huovisen sympatiatippa pippelin päähän, kun noita juhlia muistelen... nimim. pitkä saksa, liian pitkä... |
Kyllä se oli tyttäreni tervehtyminen sairastelujen ja leikkauksen jälkeen, se paras joululahja, itku pääs kun laihaks ja pikkuiseks käyny neito kysy sängystä, et saankohan mä tänä vuonna kinkkua ees maistaa.. On mukavaa olla rappiolla, olla vaan täysi nolla... |
R.Syke 23.12.2005 11:43:46 | |
---|
Kyllä se oli tyttäreni tervehtyminen sairastelujen ja leikkauksen jälkeen, se paras joululahja, itku pääs kun laihaks ja pikkuiseks käyny neito kysy sängystä, et saankohan mä tänä vuonna kinkkua ees maistaa.. Nytkö? Tänä jouluna? Onneksi olkoon, jos näin on. |
manjaana 23.12.2005 11:45:47 | |
---|
Nytkö? Tänä jouluna? Onneksi olkoon, jos näin on. Ei nyt, on tästä jokunen vuosi vierähtänyt. Silloin sitä oppi laittamaan nämä jouluhössötykset meleko tarkasti järjestykseen.. On mukavaa olla rappiolla, olla vaan täysi nolla... |
R.Syke 23.12.2005 11:52:06 (muokattu 23.12.2005 11:54:02) | |
---|
Ei nyt, on tästä jokunen vuosi vierähtänyt. Silloin sitä oppi laittamaan nämä jouluhössötykset meleko tarkasti järjestykseen.. Aivan. Äitini kuoli muutama päivä ennen joulua muutama vuosi sitten. Juhliminen oli hillityä. Samaten, kun yhtenä aattona, tuli puhelu, että hyvä tuttava oli aamuhämärissä ajanut kolarin ja kuollut. Nyt ei tommoisia murheita ole sattunut. Loma virkistää. Kinkku uuniin 10 minsan päästä. Sen kunniaksi ehkä pieni glögi? Viime jouluna oli sitten tuo tsunami, jossa muuan tuttu, joka ihmeen kaupalla selvisi hengissä. |
manjaana 23.12.2005 11:53:49 | |
---|
Aivan. Äitini kuoli muutama päivä ennen joulua. Juhliminen oli hillityä silloin. Samaten, kun yhtenä aattona, tuli puhelu, että hyvä tuttava oli aamuhämärissä ajanut kolarin ja kuollut. Nyt ei tommoisia murheita ole sattunut. Loma virkistää. Kinkku uuniin 10 minsan päästä. Sen kunniaksi ehkä pieni glögi? Täytyy ottaa glögiä ehtoolla, mie paistan kinkun yötä myöten, se on ollu aina mun juttu... On mukavaa olla rappiolla, olla vaan täysi nolla... |
R.Syke 23.12.2005 11:56:47 (muokattu 23.12.2005 11:57:08) | |
---|
Täytyy ottaa glögiä ehtoolla, mie paistan kinkun yötä myöten, se on ollu aina mun juttu... Hyvä tapa, jos kinkku on iso! 125 astetta ja koko yöhän siinä menee... Nyt kun porukat on vähentynyt, riittää tommonen kolmen tunnin paistelu. Ja aika alkaa. NYT! Mitäs ne traditiot nyt olivatkaan, baron? |
Tankero 23.12.2005 12:02:56 | |
---|
Hyvä tapa, jos kinkku on iso! 125 astetta ja koko yöhän siinä menee... Nyt kun porukat on vähentynyt, riittää tommonen kolmen tunnin paistelu. Ja aika alkaa. NYT! Mitäs ne traditiot nyt olivatkaan, baron? Paras tapa laittaa kinkku on käyttää se Wiikin palvomossa. Varmasti, vissiin. |
baron 23.12.2005 12:03:08 | |
---|
Aivan. Äitini kuoli muutama päivä ennen joulua muutama vuosi sitten. Juhliminen oli hillityä. Mun 88-vuotias äitini joutui alkuviikosta tehohoitoon, mutta näyttää selviävän, on jo siirretty tavalliselle vuodeosastolle. Sekin mahdollisuus kävi mielessä, että hän olisi voinut jouluksi kuolla. Mun mielestä ei joulu ole sen huonompi aika kuolla kuin mikään muukaan. Olisi muuttanut vähän joulujuhlan luonnetta, mutta ei välttämättä huonoon suuntaan. Kun suku nyt joka tapauksessa kokoontuu jouluksi meille, niin olisi ollut tilaisuus muistella häntä yhdessä. My name is Baron, Sir Baron. |
kuunsirppi 23.12.2005 12:10:03 | |
---|
Mun 88-vuotias äitini joutui alkuviikosta tehohoitoon, mutta näyttää selviävän, on jo siirretty tavalliselle vuodeosastolle. Sekin mahdollisuus kävi mielessä, että hän olisi voinut jouluksi kuolla. Mun mielestä ei joulu ole sen huonompi aika kuolla kuin mikään muukaan. Olisi muuttanut vähän joulujuhlan luonnetta, mutta ei välttämättä huonoon suuntaan. Kun suku nyt joka tapauksessa kokoontuu jouluksi meille, niin olisi ollut tilaisuus muistella häntä yhdessä. Onneksi kaikki on tällähetkellä hyvin! Hänellä on jo ollut tähänkin mennessä pitkä elämä. Kaikki pääse samaan, eikä lähellekään. Lauloin sulle, sulle vain mä lauloin. Tanssin sulle, sulle vain. |
LaKe 23.12.2005 12:13:12 | |
---|
Meilläkin tuli eilen suru-uutinen. Vuosi sitten meni perheen 11-vuotias poika ja eilen tuon pojan pappa, emännän setä. Sellaista lahjaakaan, mikä on ihan vilpittömästi yllättänyt, en ole saanut vuosiin. Itse annoin viime jouluna vaimolle seksikkään alusasusetin suklaarasiaan piilotettuna: -Ole hyvä! -Kiitos, että sä oot ihana! (hymyilee ja alkaa avaamaan pakettia) ...Suklaata, kiitos... (Täydellinen ilmapiirin jäätyminen. Jos pettymyksen voisi tuntea, tää tipahti lattian läpi. Syvä hiljaisuus ja seuraavan paketin avaaminen.) Makustelin vielä hetken. Tekstiviesti kitaristilta ostettuaan uuden putkinauhakaiun:
"Kyllä nyt on hieno vehjeh jeh jeh jeh jeh..." |