JPQ 11.12.2004 22:25:54 | |
---|
Mikähän olisi järjevin tapa mitata kanavatasapaino ? toimiiko ideani että syötän molempiin kanaviin kohinaa ja mittaan tasot ? ja käytin tuota juuri tosin yhdellä synaalla gongia/cymbaalia? + basari yhdistelmää kun ei löytynyt kohina samplea.. eli mahdollisimman yläharmonia rikasta ääntä yritin käyttää. Vai onko parempaa rtestiä koska havaisin että sahalla tulee suuremmat heitot ja tuo samainen syna joka teki poikkeksen sai testin oboella koska se on saundi (sen lisäksi ettei ole saha samplea..) mitä stringien lisäksi eniten siitä käyttänen. |
kivi 11.12.2004 23:02:03 | |
---|
|
JPQ 12.12.2004 03:03:27 | |
---|
Toimiiko ideani mitenkään ? koska ei löytyne äkkiäkään cdsoitinta tai ainakaan piuhoja jolla sen saisin mikseriin kiinni koska silloin voisi testata soittaen cdeeltä noi testiäänet. Oletan että ideani toimii järjellä ajatellen kun kyse äänistä joiden pitäisi olla yhtä kovaa lisäksi se taas puoltaa sitä että jokin mättää ideassa hyvinkin koska sahalla heitto onkin suurempi... entäs miten paljon balanssi saa heittää ? (desibeleinä...) PS. olisikohen Terratec 512i laadukas kortti ? (äänitys ja toisto käyttöön ei ole väliä miten softasynien yms. kanssa toimii....) jos vertaamme soundblastereihin tiedän ääri hyvin ettei ole äänikäyttöön ei mutta.... |
Säätäjä 12.12.2004 03:25:09 (muokattu 12.12.2004 03:31:01) | |
---|
Joo ei mulla mitään asiaa ollutkaan, väärä ajankohta kirjoittaa yhtään mitään yhtään mihinkään. Pim pom. |
kivi 12.12.2004 14:52:50 | |
---|
Joo ei mulla mitään asiaa ollutkaan, väärä ajankohta kirjoittaa yhtään mitään yhtään mihinkään. Joku järki tuossa saattaa olla, mutta hiljaiseksi tuo kysymys minutkin vetää. Hiukan mua alkaa kiinnostaa, mistä kysyjä on saanut valtavan intonsa mitata juuri "kanavatasapainoa" niin että siitä on jaksanut toista vuotta ihmetellä. Mä tarjouduin mittaamaan ongelmalaitteilla tuotetun stereoklipin, voin vaikka pistää ruutukaappauksen goniometrin ruudusta tms. kysyjälle. Siitähän sen näkis. Mutta jos kysymys on jostain, mikä ei käytännössä kuulu, ja näkyy mittareilla vain silloin kun ei oo varsinaista signaalia, silloin en olis huolissani. Ne jatkuvasti kalibroituvat mittarit eivät ole luotettavia kuin silloin, kun ääntä tosiaan tulee koko ajan liki nollatasossa. Suosittelen, että kysyjä unohtaa toistaiseksi koko ongelman, ja tekee vaan. |
d-iivil 12.12.2004 20:39:08 | |
---|
Suosittelen, että kysyjä unohtaa toistaiseksi koko ongelman, ja tekee vaan. Kuin myös. Sen lisäksi suosittelisin kysyjälle ilmoittautumista jollekkin äidinkielen kertauskurssille. Eihän tuommoista tekstiä lue humalassakaan. |
Mäkin diggaan sahasta, sillä saa kätevästi laudanpätkän poikki |
stalkkeri 23.12.2005 10:33:55 | |
---|
Mikähän olisi järjevin tapa mitata kanavatasapaino Kohta on taas syntymäpäivä. Onnea kaksivuotiaalle! http://tinyurl.com/92vg3 |
cozmo 23.12.2005 16:35:04 | |
---|
Mikähän olisi järjevin tapa mitata kanavatasapaino ? toimiiko ideani että syötän molempiin kanaviin kohinaa ja mittaan tasot ? ja käytin tuota juuri tosin yhdellä synaalla gongia/cymbaalia? + basari yhdistelmää kun ei löytynyt kohina samplea.. eli mahdollisimman yläharmonia rikasta ääntä yritin käyttää. Vai onko parempaa rtestiä koska havaisin että sahalla tulee suuremmat heitot ja tuo samainen syna joka teki poikkeksen sai testin oboella koska se on saundi (sen lisäksi ettei ole saha samplea..) mitä stringien lisäksi eniten siitä käyttänen. Sun laitteet ei kohise ja niissä on kanavatasapaino täydellinen, niin kauan kun osaat sen omin korvin havaita. Ja jos kanavatasapainossa oikeesti ilmenee jotain niin sit käännä panorointisäädintä. :P |
Woodoo 23.12.2005 18:26:56 (muokattu 23.12.2005 18:30:49) | |
---|
Mulla oli kerran lainassa yksi alesiksen 150grammaa viis euroo vehje :) siinä ei kirjaimellisesti ollut kanavatasapainoja ja pan-nipuskallakaan ei tehnyt mitään. Jos ajattelet samoin omasta mikseristäsi, heitä sillä vesilintua ja osta uusi. Tosin en usko että ongelmasi on niin suuri. Musiikista ei mittareilla saa mitenkään päin hyvän kuuloista. On toki tärkeää että tuntee laitteensa, mutta ainakin mun mielestä on hiukan fiksumpaa opetella laitteet kuuntelemalla, ei mittareita tuijottamalla. 10 000€ mikseristä tarkastaisin tuollasen asian ihan vaan siksi että se maksoi 10 000€ ja odottaisin sen hintaluokan vehkeeltä hiukan jo laatua. Lukihäiriö ei estä kirjoitusta, mutta kirjaimien painaminen on hieman vähäisempää :) |