Kalm 22.12.2005 21:25:11 | |
---|
Metälzouni on varsinainen urospedaali. Mylvii kuin kasseille potkittu puhveli. Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
Räbbänä 22.12.2005 21:30:46 | |
---|
Metälzouni on varsinainen urospedaali. Mylvii kuin kasseille potkittu puhveli. Hyvä vertaus :D Muistakaa lapset! Festareilla kannattaa varoa 1) Satu-setiä 2) Namu-setiä 3) Sentencediä. Jälkimmäinen aiheuttaa vakavan hevimusiikin riippuvuuden. Nuo kaksi ensimmäistä voi siis unohtaa. |
gator 22.12.2005 21:31:36 (muokattu 22.12.2005 21:32:28) | |
---|
Metal Zone kyllä jakaa täällä mielipiteitä yhtä vahvasti kuin Gibson/Tokai-aihe. Itte olen kyllä tosta spedusta saanut irti hyvää murinaa. Nimenomaan komppimurinaa. Jos ei säätely onnistu ni ton kanssa menee kyllä helposti sormi suuhun. Onhan siinä kokonaista kuusi pyörivää osaa joiden kanssa voi pelata(ruuveja yms. ei lasketa). edit. hifistelyä. |
Kalm 22.12.2005 21:37:46 (muokattu 23.12.2005 13:17:21) | |
---|
.. Nimenomaan komppimurinaa.. Tuollaisen plöräyksen sai aikaan kun pisti zonen särön puoliväliin, tuikkasi laatikon kiinni Jubileen kylkeen, asensi SM57:n ämyrin eteen ja tapaili muutamat sulosoinnut: http://www.saunalahti.fi/~vesheln/clips/2553_MT2_Dist12_SM57_E.mp3 Hoho. EDIT: ja särö siis pelkästään polkimesta, eli vahvistin täysin kliininä. Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
DaKiller 22.12.2005 21:38:36 | |
---|
Itte olen kyllä tosta spedusta saanut irti hyvää murinaa. Nimenomaan komppimurinaa. Jos ei säätely onnistu ni ton kanssa menee kyllä helposti sormi suuhun. Onhan siinä kokonaista kuusi pyörivää osaa joiden kanssa voi pelata(ruuveja yms. ei lasketa).
Samaa mieltä. |
Metal Zone kyllä jakaa täällä mielipiteitä yhtä vahvasti kuin Gibson/Tokai-aihe. Itte olen kyllä tosta spedusta saanut irti hyvää murinaa. Nimenomaan komppimurinaa. Jos ei säätely onnistu ni ton kanssa menee kyllä helposti sormi suuhun. Onhan siinä kokonaista kuusi pyörivää osaa joiden kanssa voi pelata(ruuveja yms. ei lasketa). Mitähän muuten siitä nappulasta tapahtuu? Siinä on myös sivuilla pari reikää, mille en oo keksiny käyttötarkotusta... Minä täällä moi! |
Carpenter 22.12.2005 22:02:22 | |
---|
Kannattaa joskus kokeilla säätää tuota Metal Zonea ja ottaa siihen soundiin MIDDLEÄ mukaan. Niin ja vaikka kääntää sitä trebleä pienemmälle. Komppaan. Mie saan Metal Zonesta todella hyvän kasarihevisaundin juuri tällä tavalla. Eli treblet aika pienella ja middleä kehiin. Dempit erottuu hyvin ja toimii hyvin bändin kanssa. Eli ei todellakaan mikään midscoop-pörinä. Saahan tosta toki sellaistakin. Eli ihan monipuolinen pedaali hyvän EQ:n ja gain-nappulan ansiosta, mutta aika tarkka säätöjen suhteen. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Eki79 22.12.2005 22:33:04 | |
---|
Metal Zonea voi suositella myös/varsinkin aloittelijoille. Sama se mikä Harley Bentonin kitara ja vahvistin tms paketti kotoota löytyy, kun kytkee MT-2 niin hyvin pystyy säätämään suurinpiirtein Metallican, Mokoman yms. kuulosta surinaa. Ja se taas motivoi huomattavasti vähän treenaan lisää soittoa. Muistan, että itellä oli aluksi tärkeintä saada lisää säröä kehiin, ku soitti 10W vahvarilla. mm. Seek and Destroyta. Pikkuhiljaa huomas kyllä, että hyvä soundi on muuta kuin "hulluna säröä ja kieliiin lyödään aina täysillä". Hei......HÖH...i!!! Soitettaisko välillä Panteraa...? |
Boltsa 22.12.2005 22:47:33 | |
---|
Kannattaa joskus kokeilla säätää tuota Metal Zonea ja ottaa siihen soundiin MIDDLEÄ mukaan. Niin ja vaikka kääntää sitä trebleä pienemmälle. Niin ja säröt 1/4-tasolle. Boltsa |
Lord of the strings 23.12.2005 00:09:25 | |
---|
Proge ei ole musiikkityyli. Proge on elämäntapa. |
migreeni 23.12.2005 00:34:50 | |
---|
Tässä on taas sellainen kirjoitus ettei ole taidettu koko laitetta soitella vaan "ollaan vain kuultu" juttuja siitä. Myin sen pois kun oli niin paska |
Jackson Dinky 23.12.2005 01:56:52 | |
---|
Joku liitti metal zonen tilitukseen mutta siitä lähtee kauhea piipitys soundi. ._. |
DaKiller 23.12.2005 11:13:13 | |
---|
Joku liitti metal zonen tilitukseen mutta siitä lähtee kauhea piipitys soundi. Jokseenkin hämmentävä kommentti. |
dmntn 23.12.2005 11:35:29 | |
---|
Joku liitti metal zonen tilitukseen mutta siitä lähtee kauhea piipitys soundi. Eikös tilutus oo sellasta kauheeta piipitystä? Minä täällä moi! |
Da Make 23.12.2005 12:31:33 | |
---|
En kyl suosittele... Tosi kirkas ja korviin sattuva särö, joka kaiken lisäksi mössäytyy omaan soundiinsa. Jos oot hullu tiluttelija, niin voisit ehkä hommata... Ole nyt jo hiljaa jos et osaa. Tietysti jos sillä ajelee jotain Fender Frontman 15 vahvaria niin ei siitä voi saada hyvää soundia ulos, johtuen mm. aika pitkälti tuon vahvarin vakio pelti elementin paskuudesta. Kokeilkaa kunnon vahvarilla jos haluatte tietää miltä soundaa okeasti! Melkein mitään säröpedaaleja ei kannata käyttää ihan halvimpien trankku vahvarien kanssa. Itselläni on ajoittain MT-2 modatun JCM-800 50w (6550 pääte, 12AT7 etus) yksikanavaisen putkinupin kanssa käytössä. Kunnon soundiin avain: Ensin BOSS CS-3 compura sitten -> MT-2, suht koht neutraalit säädöt, säröä 2astetta minmistä ylöspäin, tämän jälkeen ketjussa on BOSS DS-1 josta varsinainen (lievä) särö otetaan, ja lopuksi vielä Behringerin EQ muokkaamassa soundia mieleisekseni tarvittaessa. Muutamia vinkkejä metalzonen säätämiseen: 1. Laita säröä tarpeeksi vähän 2. Älä boostaa yläpäätä ollenkaan tai korkeintaan kello yhteen kääntämällä 3. Valitse tarkkaan Mid-Freq (eli keskarin vaikutusalueen sijainti) 4. Älä boostaa keskaria liikaa, älä myöskään dimetä sitä nollille koska se korostaa hillittömästi yläpäätä. 5. Käytä hyvää vahvistinta. (Halpa ja hyvä: esim. Randall RG75) |
DaKiller 23.12.2005 12:52:45 | |
---|
Melkein mitään säröpedaaleja ei kannata käyttää ihan halvimpien trankku vahvarien kanssa.
Muuten mainio kirjoitus mutta tuohon voisin puuttua sen verran, että niin MT 2:n kuin SD-1:nkin olen saanut toimimaan todella hyvin myös trankkujen kanssa.
|
Da Make 23.12.2005 12:57:16 (muokattu 23.12.2005 13:08:06) | |
---|
Muuten mainio kirjoitus mutta tuohon voisin puuttua sen verran, että niin MT 2:n kuin SD-1:nkin olen saanut toimimaan todella hyvin myös trankkujen kanssa. Niin no, riippuu tietysti vahvarista, kyllähän toi MT-2 toimii paremman trankunkin kanssa hyvin. Siis kuten Tech21 TM60, useimmat Valvestatet... mutta ei niiden ihan rutkumpien aloittelijan combojen kanssa. (Tai sitten mulla oli niin kovat ennakko asenteet frontmania ja erästä Ibanez 10w comboa kohtaan etten tullut perehtyneeksi säätämiseen kylliksi.) ps. MetalZonea ei säädetä kokeilemalla "no laitetaan tätä nyt vaikka melkein täysille ja tota vähän vähemmän.." pitääkin siis tietää mitä mikäkin potikka tekee ja hakea soundi kohdalleen. ps./e.2: Kannattaa aloittaa laittamalla sävynsäätimet klo 12 jolloin niiden ei pitäisi leikata tai boostata mitään taajuuksia. Mid freq vaikka siihen hyvään ~750hZ alkupisteeseen. Särö nollille, Level klo. 12. Siitä sitten vaan muokkaamaan pikkuhiljalleen. Kamerakännykkä tms. on kätevä "presettien tallentamiseen". |
Sir Härö 23.12.2005 13:16:40 | |
---|
Eli ei!!! Metal Zonesta ei saa mitään hevisäröjä ulos, koskaan, mitenkään. Tuo sana "metal" tulee tuohon pedaaliin vain ja ainoastaan sen metallisesta koteloinnista. Toisekseen ne säätimet tuossa pedaalissa on ihan turhaan, niillä kun ei voi lainkaan vaikuttaa soundiin ja onhan se muutenkin noloa jos HEVIMIES joutuu steppaan lavalla jonkun pienen rasian päällä. Mieti nyt kahdesti itsekin... Hoho! Halkesin. Tää on dadaa parhaimmillaan. Pillun maku, tahtooko panna, viina.
|
gator 23.12.2005 14:13:03 | |
---|
Itte olen soitellut yhden kiertueen lainatulla Jcm-800/metalzone-kombinaatiolla. Lisäks oon kokeillu tuota oman Laneyn kautta. Eli putkistyrkkareilla vaan. Trankun kaa luulis helposti jäävän ohueks tuo soundi. Mut niistä vehkeistä en sano mitään. |
dmntn 23.12.2005 14:38:54 | |
---|
ps./e.2: Kannattaa aloittaa laittamalla sävynsäätimet klo 12 jolloin niiden ei pitäisi leikata tai boostata mitään taajuuksia. Mid freq vaikka siihen hyvään ~750hZ alkupisteeseen. Särö nollille, Level klo. 12. Siitä sitten vaan muokkaamaan pikkuhiljalleen. Kamerakännykkä tms. on kätevä "presettien tallentamiseen". pitääpä testiä tota leveli sydeemiä.. Minä täällä moi! |