Aihe: Millon bändiin?
1 2
Musahullu
25.07.2003 18:46:59
Kuinka monta vuotta kannattais soittaa kitaraa, että vois alkaa harkita omaa bändiä?
Rokkariarvid
29.07.2003 17:03:48
Kannattaa liittyä bändiin heti vaikka ei osais soittaa yhtään mitään! Bändissä kehittyy soittotaito tosi nopeasti. Yleensä nyrkkisääntönä pidetään sitä että kannattaa pyrkiä niihin bändeihin, jossa on sinua parempia soittajia. Mutta jos ei osaa soittaa vielä paljon mitään niin kannattaa perustaa vaikka kavereiden kanssa joku bändi ja aloittaa soittamaan jotain yksinkertaisia kappaleita ja sitten siirtyä vaikeampiin.

Asiaa!
syö jo perse!
Tanu
29.07.2003 17:27:13
Kannattaa kyllä mahdollisimman pian liittyä. Itse soittelin noin vuoden tai puolitoista ennen liittymistä, ja osasin tuolloin jo suht hyvin sooloilla ja soittaa levyjen päälle sekunnilleen, mutta bändissä olin ihan hukassa rytmeistä aluksi. Jos siis tarpeeksi ajoissa liityt bändiin, voit pistää jäätymisesi kokemuksen puutteen piikkiin. Minulla ei ollut mitään tekosyytä.
Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo.
zorro
29.07.2003 19:12:44
heti kannattaa mennä nii oppiiki jotaki
jos se et ole sinä.... se on joku muu!
re infecta
30.07.2003 09:24:25
heti kannattaa mennä nii oppiiki jotaki

Siinäpä on vain se, että jos on aloittanut (kuten minä) 20+ iällä soittamaan kitaraa, on pikkasen hankala löytää aloittelevia kokoonpanoja. 14-16 -vuotiaat teinit eivät halua tällaista vanhusta treeneihinsä, ja oman ikäiseni ovat taas jo niin pitkällä että kaltaistani nakkisormea ei kaivata sotkemaan heidän bändinsä kuvioita.
Kuoleman jälkeinen elämä on ajatuksena vastenmielinen.
Heart Of Steel
30.07.2003 10:37:23

Riippuu musiikin vaativuudesta. Jos haluat soittaa punkkia, on vaan parempi mitä vähemmän osaat ja pystyt. Jos haluat soittaa vaikkapa Heavy Metallia, harjoittele ainakin vuosi yksin ja paljon. Ja jatka harjoittelua yksin, vaikka bändissä soittaisitkin.

Metronomi tai rumpukone on paljon parempi treenikaveri kun kasa huonosti taimissa pysyviä amatöörejä. Niin, ja tamppaa sitä jalkaa kun soitat.
Vimpo
30.07.2003 18:39:34

Riippuu musiikin vaativuudesta. Jos haluat soittaa punkkia, on vaan parempi mitä vähemmän osaat ja pystyt. Jos haluat soittaa vaikkapa Heavy Metallia, harjoittele ainakin vuosi yksin ja paljon.

Aika provoa.
Zebastian
30.07.2003 18:49:49
Kuinka monta vuotta kannattais soittaa kitaraa, että vois alkaa harkita omaa bändiä?

Kyllä me perustettiin bändi vaikkei osattu ees soittaa. Eikä osata vieläkään.
Zebastian
30.07.2003 18:52:16
Siinäpä on vain se, että jos on aloittanut (kuten minä) 20+ iällä soittamaan kitaraa, on pikkasen hankala löytää aloittelevia kokoonpanoja. 14-16 -vuotiaat teinit eivät halua tällaista vanhusta treeneihinsä, ja oman ikäiseni ovat taas jo niin pitkällä että kaltaistani nakkisormea ei kaivata sotkemaan heidän bändinsä kuvioita.

Toi on varmasti ihan totta, mutta kyllä se siitä. Jos et löydä saman tasoisia/ikäisiä bändikavereita, niin opettele vaan itseksesi soittamaan edes jotain biisejä ja teoriaa, ja pyri sitten bändiin.
Tanu
30.07.2003 19:10:01
Toi on varmasti ihan totta, mutta kyllä se siitä. Jos et löydä saman tasoisia/ikäisiä bändikavereita, niin opettele vaan itseksesi soittamaan edes jotain biisejä ja teoriaa, ja pyri sitten bändiin.

Toinen vaihtoehto on tietysti kysellä kavereilta tai tutuilta, onko näillä kiinnostusta musiikkiin. Jos kaveripiiristä löytyy parikin, jotka ovat kiinnostuneet instrumentin opettelusta, niin siitä se lähtee. Jos bändi tuntuu vähän kaukaa haetulta, niin voi ainakin harjoitella yhdessä. Kokemusta siitäkin saa, ja se kuulostaa pirusti paremmalta kuin yksinäinen kitara/baaso/rumpu.
Se siitä sitten. Saatanan tylsä peruspeelo.
Heart Of Steel
30.07.2003 19:19:19

Aika provoa.
Tarkoitus ei ollut ärsyttää ketään.
Heart Of Steel
30.07.2003 19:19:55

Kyllä me perustettiin bändi vaikkei osattu ees soittaa. Eikä osata vieläkään.

Siinäs näet! Heh...
Zebastian
30.07.2003 21:11:52
Toinen vaihtoehto on tietysti kysellä kavereilta tai tutuilta, onko näillä kiinnostusta musiikkiin. Jos kaveripiiristä löytyy parikin, jotka ovat kiinnostuneet instrumentin opettelusta, niin siitä se lähtee. Jos bändi tuntuu vähän kaukaa haetulta, niin voi ainakin harjoitella yhdessä. Kokemusta siitäkin saa, ja se kuulostaa pirusti paremmalta kuin yksinäinen kitara/baaso/rumpu.

Totta. Ajattelin tuota itsekin, mutta kovin harvat varmaankin aloittavat soittamisen +20-vuotiaina. Siis ajattelin, että Re Infectalla ei välttämättä ole sellaisia kavereita, jotka olisivat kiinnostuneet aloittamaan soittamisen... Mutta en tiedä vaikka olisikin:)
sihvoh
31.07.2003 18:16:21
...kovin harvat varmaankin aloittavat soittamisen +20-vuotiaina...

Poikkeuksiakin on kuten allekirjoittanut. Joskus 14-15 vuotiaana tuli rakennettua sähkökitara ja näppäiltyä jotain Landolaa pari vuotta. Sittemmin homma jäi ja nyt vuosi sitten 20+ ikäisenä (lue 37) tein paluun :-)

Bändiin ei ole vielä tullut kiirettä mutta asia kieltämättä täytyy jollakin tavalla joskus silti toteuttaa. Tällä hetkellä treenailen itsekseni taustanauhojen ja levyjen mukana.

Rytmitajun, teorian, skaalojen, yms... treenaaminen on melkoisen tylsää yksikseen mutta nykyään se on helpompaa kun paljon apuvälineitä, hyviä kirjoja, lehtiä, CD-levyjä, Guitarport ja Muusikoiden.net muiden sivustojen lisäksi. Jos ei kaikkien noiden avulla opi yhtään soittamaan niin sitten pistän kitarat seinälle koristeeksi.

Harmittaa kun en itse tajunnut jatkaa silloin kun olin 20+ koska eihän siinä mitään olisi menettänyt jos homma ei olisi toiminut joten ei muuta kuin HETI BÄNDIIN VAAN ennekuin tulee kaikkea muita esteitä kuten muutama perheenjäsen lisää.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Keppis
04.08.2003 16:19:49
Meiän rumpali osti rummut ja seuraavana päivänä jo soiteltiin.
Kyllä mies kivun kestää mutta ei häpeää!
JCM
04.08.2003 16:26:50

Kannattaa harkita mahdollisimman pian. Eka kerrasta bändissä ei tule koskaan mitään, mutta siinä kehittyy ja oppii paljon nopeammin kuin yksin soitellessa.

Ihan sama kuinka kauan olet soittanut. Hommaa itsesi bändiin mahdollisimman pian.
Käyhän äänestämässä:ROCK
SANTHYR
Hyvä tapa!
Jabe
04.08.2003 17:00:15

Mulla oli eka bändi 8-vuotiaana. Minä soitin muovisia bongorumpuja. Vähän isommat pojat soitti pianoa ja kitaraa. Meillä oli kovia jameja, ja viittaamalla (!) sai pyytää soolovuoroja. Jostain syystä mun viittomisia ei aina huomattu :-) Se bändi hajosi kyllä aika pian, samoihin aikoihin kun isäni osti minulle ensimmäisen kitaran (hmm ...?).

Mutta bändiin vaan. Koita löytää samantasoisia tai vähän itseäsi parempia soittokavereita. Niin sitä oppii. Ja kitaratunteja suosittelen myös.
"Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend". -Martin Luther King, Jr.
coffeemaker
05.08.2003 10:07:48
Heti vaan bändiin. Johan se on paljon hauskempaakin soitella muiden kanssa.
'I am too lazy to live and too afraid to die'
Jonte
05.08.2003 11:40:59

Heti kun jonkun helpomman biisin komppaaminen alkaa sujua.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)