Aihe: Bändipaitoja muotikaupoista
1 2 3 4
Valterr
22.12.2005 10:41:02
Ne jotka tämmöisestä huolestuvat todistavat vaan olevansa wänäbii
Työ vapauttaa.
Vemmy
22.12.2005 11:07:36
Pitäisikö tässä nyt sitten huolestua, kun jalassa on H&M:ltä ostetut Motörhead-bokserit..? Lemmy saa noistakin omat rahansa, joten entä sitten... Ainoa mikä tässä asiassa hiukan naurattaa, on se värivalikoima naisten puolella... Aikoinaan nauratti kun Nemissä (siis ei Demissä, huom.) oli vitsi niistä pinkeistä niittivöistä, ja eivätkö laajentaneet paitoihinkin... No, minä olenkin puristi Henry Fordin parhaiden perinteiden mukaisesti... Ja jos bändipaidat ovat muotia ni perskeles, tässähän on oltu muodin edelläkävijöitä jo vaikka kuinka kauan... Vapiskaa, Calvin Klein, Armani ja muut... =)

Ei muuta kuin lisää Motörheadia, Ramonesia ja Clashia H&M:ään ja muihin vastaaviin. Jos edes joka kymmenes paidan ostaja kiinnostuu paitansa tekstistä sen verran että kerran viitsii googlettaa, niin niistä joku voi oikeasti kiinnostua musiikistakin. Ja ensimmäinen joka kitisee, että "nii mut ei ne oo aitoja faneja" saa suksia suohon... Ne "aidot ja alkuperaiset" fanit ovat syntyneetkin jo ennen 70-lukua, jolloin tämänkin palstan käyttäjistä suuri osa oli vielä suunnitteluasteella, osalla oli vielä vanhemmatkin syntymättä.
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
Rattata
22.12.2005 11:09:46
Sehän on hyvä asia.
Ehkä joku pissistyttö tai -poika saattaa ohjautua sitä kautta uudenlaisen musiikin pariin ja rekisteröityä vaikka muusikoiden.nettiin ja perustaa bändin.

Älkää jaksako omia bändejä. Kyllä niitä paitoja voi pitää vaikka ei musiikkia olisi koskaan kuullut. Se ei vähennä bändin arvoa vaan nostaa sitä. Ilmaista promoa.

Mä olen kyllä pikkasen eri mieltä. Mun mielestä jos bändipaitaa pidät, niin kyllä sen pitää kertoa siitä että vähän fanitat kyseistä bändiä. Näin sen pitäisi mennä, minusta.
blaa blaa blaa
THV-klubi #8
Super-Jari
22.12.2005 11:43:21
Mä olen kyllä pikkasen eri mieltä. Mun mielestä jos bändipaitaa pidät, niin kyllä sen pitää kertoa siitä että vähän fanitat kyseistä bändiä. Näin sen pitäisi mennä, minusta.

en ns tajuu
Aleksi-serkku
22.12.2005 15:08:25
Nyt menee offtopicoinniksi, mutta mä en ole oikeen koskaan pystynyt ymmärtämään tota "muoti ja muotikaupat on ihan perseestä" -ajattelua. Minä käytän vaatteita ihan vaan siksi, että paleleminen ei ole mukavaa ja alastomana olen helkkarin ruma. Mä en koe mun vaatteideni muodikkuutta mitenkään erityisen tärkeänä. Olkoon sitten kymmenen vuoden takaa tai uusinta huutoa suoraan Milanosta, massatuotantoa tai uniikkikappaleita, pääasia on että tykkään ja viihdyn itse.
"Drunk people in Denver! Sing it!"
salmivaara
22.12.2005 16:06:33

en ns tajuu

ootko ns tyhmä
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
nooramone
22.12.2005 18:12:49
Nyt menee offtopicoinniksi, mutta mä en ole oikeen koskaan pystynyt ymmärtämään tota "muoti ja muotikaupat on ihan perseestä" -ajattelua. Minä käytän vaatteita ihan vaan siksi, että paleleminen ei ole mukavaa ja alastomana olen helkkarin ruma. Mä en koe mun vaatteideni muodikkuutta mitenkään erityisen tärkeänä. Olkoon sitten kymmenen vuoden takaa tai uusinta huutoa suoraan Milanosta, massatuotantoa tai uniikkikappaleita, pääasia on että tykkään ja viihdyn itse.

Niin mutta voi sitä vähän ajatella että mistä kaupoista niitä vaatteita ostaa ja ottaa selvää mistä ne on peräisin, ja vähän miettiä että missä ne on tehty ja kenen toimesta. Vähän voi miettiä mitä tukee.
älä kysy vaan pogoo.
Henkka Hevimies
22.12.2005 18:24:11
Niin mutta voi sitä vähän ajatella että mistä kaupoista niitä vaatteita ostaa ja ottaa selvää mistä ne on peräisin, ja vähän miettiä että missä ne on tehty ja kenen toimesta. Vähän voi miettiä mitä tukee.

Sielä lapussa(niskasi takana) lukee aina,notta "Made In Taiwan" ja "Made In Indonesia". Sieltä voitte luntatamistä ne on peräisin ja missä ne on tehty.
I sold your dog to a Chinese restaurant.
saha
22.12.2005 18:30:07
Luin ekan sivun ja hihittelen vallattomasti.

Toivottavasti ottavat valikoimiinsa jotain Megadethiä, sitä kun ei oikein ole tarjolla jossei pändin hemsidalta tilaa(=jenkeistä).
Henkka Hevimies
22.12.2005 18:30:48
Luin ekan sivun ja hihittelen vallattomasti.

Toivottavasti ottavat valikoimiinsa jotain Megadethiä, sitä kun ei oikein ole tarjolla jossei pändin hemsidalta tilaa(=jenkeistä).

Niimp. Ja Autopsy paidan haluaisin mielelläni.
I sold your dog to a Chinese restaurant.
Super-Jari
22.12.2005 19:30:19
ootko ns tyhmä

kannattaa ns edes kysyä?
Super-Jari
22.12.2005 19:31:15
Vähän voi miettiä mitä tukee.

Entä jos ei kiinnosta?
Rattata
22.12.2005 19:37:27
en ns tajuu

Mitä kohtaa?

No joo. Mutta yritäppä sitten olla ostamatta vaatteita jotka ei oo tehty lapsityövoimalla. Kaikki Niket, Adidanakset, Puumat sun muut huippuhyvät coolmerkit on tehty yhtälailla siellä. Perseestähän se, mutta minkäs teet. Kaikki ajattelee sen dokkarin takia aina pelkästään H&M:stä tuota.
blaa blaa blaa
THV-klubi #8
Aleksi-serkku
22.12.2005 19:56:40 (muokattu 22.12.2005 19:57:18)

No tässä ei kauaa kestänytkään.

Niin kuin tuossa aiemmin tuli jo esille, niin nykyään ainut tapa olla varma siitä, ettei vaatteidensa valmistuksessa ole vahingoitettu yhtään ketään tai mitään on mennä kauppaan, ostaa siemeniä, kasvattaa itse omat puuvillansa josta sitten valmistaa kankaat ja vaatteet itse.

Myöskään se, että vaate on ostettu jostakin "epämuodikkaammasta" kaupasta kuin H&M tai vastaava ei mun mielestäni kerro yhtään mitään sen eettisyydestä. Samat lapset ne farkut valmistavat, olivat pöksymme sitten David Beckhamin tai Tarjoustalon mallistosta, noin niin kuin kärjistetysti sanottuna.
"Drunk people in Denver! Sing it!"
Roitto
22.12.2005 21:20:17

Tilanne on tämä.
Ne lapset jotka ovat töissä tehtaissa ja firmoissa saavat melko varmasti paremman elämän kuin ne nk. vapaat lapset. Mieti hetki itsekin. Lapset hortoilevat kadulla, vailla rahaa, paikkaa missä nukkua sekä suuri osa ilman kunnollisia vaatteita. Mitä saavat tehtaaseen tai yhtiöön töihin mennessään?
Vaatteita
Rahaa (palkka, olkoonkin että on pieni)
Koulutusta (kyllä, ne käyvät suurin osa koulua)
Paikan nukkua
melko turvallisen elinympäristön (ei ole "namusetiä" eikä muuta vastaavaa)

Toki tämä tieto voi olla propagandaa, mutta mistä tiedät että omat tietosi eivät ole?
Mutta kaiken A ja O on kuitenkin hyvät biisit. Pelkällä paskanhajulla ei eteenpäin pääse.
salmivaara
22.12.2005 22:09:48

kannattaa ns edes kysyä?

ns kannattaa tai ei?
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Mirrinsane
22.12.2005 22:50:06

Eli mä en voi pitää BsB-paitaani vain siksi, että on kiva, kun söpöt pojatmiehet on kiinni mussa.
pardy
22.12.2005 23:08:25

Älkää jaksako omia bändejä. Kyllä niitä paitoja voi pitää vaikka ei musiikkia olisi koskaan kuullut. Se ei vähennä bändin arvoa vaan nostaa sitä. Ilmaista promoa.

Tästä tuli hieman aihetta sivuten mieleen että itse tykkään juurikin ostella monien vielä tuntemattomien bändien paitoja vaikka en olisi ikinä musiikkia kuullutkaan. Ja vaikka en tykkäisikään, niin mielestäni se on erittäin fiksua tukea kanssamuusikoita ja saattaa näitä bändejä sellaisten ihmisten tietoisuuteen jotka musiikista sitten lopulta innostuvat.

Aloittajan valittamassa tapauksessa sama juttu. Kuten joku jo ekalla sivulla sanoi niin sehän on vain hienoa että ehkäpä jokunen ihq-pissis sitten oikeasti kiinnostuu siitä bändistä minkä paitaa kantaa ja rupeaa parhaassa tapauksessa itsekin soittamaan.
Pitkavirta
22.12.2005 23:19:13
iik
ghettoblast
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)