Aihe: Mikrofoni ei toimi?
1
HeikKi rahvi
18.12.2005 14:08:56
Itselläni ei ole aiemmin ollut mikrofoneja, joten olen hieman hukassa.

Sain käyttööni Shure beta 57 mallisen mikin. En vain saa kyseisetä mikistä minkäänlaista signaalia.

Olen yrittänyt nauhoittaa tietokoneella ja minidiscillä. Kun kyteken laitteisiin 10 euron messengerimikin, niin homma toimii, mutta kun liitän laitteisiin Shure Beta 57, mitään ei tapahdu. Mistä tämä johtuu?
fourier
22.12.2005 16:46:55
No olen vain aloitteleva ääniteknikko mutta käsittääkseni viisseiskat tarvii 48V phantom virran toimiakseen... tätä ei esim dynaamiset 58:it tarvitse. Eli välttämättä et saa mikkiäsi ainakaan helposti kytketty koneeseen vaikka kyseessä onkin ihan hyvä mikki.
PL
22.12.2005 17:36:47
Tarvitset piuhan, jossa on toisessa päässä naaras XLR ja toisessa 3,5mm plugi.

XLR:ssä 1 ja 3 kytkettynä yhteen ja tämä kökkö kytketään plugin groundiin. XLR:n 2 kytketään plugin tippiin.
aimotuska
22.12.2005 20:42:51 (muokattu 22.12.2005 20:44:23)
Tarvitset piuhan, jossa on toisessa päässä naaras XLR ja toisessa 3,5mm plugi.

XLR:ssä 1 ja 3 kytkettynä yhteen ja tämä kökkö kytketään plugin groundiin. XLR:n 2 kytketään plugin tippiin.

Paitsi että... melko monessa multimediatason soittimessa/tallentimessa on käsittääkseni jonkunsortin phantom-syöttö. Ei sitä phantomia toki tässä tapauksessa tarvita, mutta tällöin siinä 3,5mm plugissa on myös ring, jonka voi huoletta kytkeä suoraan kolmospinniin. Näin meillä on mahdollisimman geneerinen piuha, joka toimii myös phantomia vaativilla elektreeteillä ja konkilla.

EDIT: kolmospinniin...
My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)