Aihe: Sarjanumero generaattori
1 2
hanu767
21.12.2005 11:15:29 (muokattu 21.12.2005 11:20:32)
Aloitin jokunen aika sitten ohjelmoimaan harjoituksen vuoksi (piti saada jotain "järkeviä" projekteja ohjelmoinnin harjoitteluun) ohjelmaa, johon käyttäjä syöttäisi kitarastaan/bassostaan sarjanumeron ja ohjelma näyttäisi tietoja mitä sen perusteella voi kertoa, lähinnä valmistusajankohdan, joissain tapauksissa muutakin informaatiota.

Olen nyt saanut ohjelman siihen pisteeseen, että sarjanumeron perusteella ohjelma pystyy näyttämään Fendereiden valmistusajankohdan n. vuoden tarkkuudella.

Olisiko kellään tietoa onko tätä syvemmälle mahdollista päästä. Siis esim. kuukauden tarkkuuteen? Ilmeisesti valmistajalla itsellään on tietoa tarkemmista valmistusajankohdista, mutta onko tätä tietoa missään julkisena?

Tarkoitus olisi myöhemmin laajentaa ideaa muihinkin merkkeihin, jos innostus vielä kestää, mutta nyt alkuun käsittelyssä siis ainoastaan Fenderit.
"Balanced heart needs no disguise" -Kingston Wall, For All Mankind
fox
21.12.2005 11:43:51

Olisiko kellään tietoa onko tätä syvemmälle mahdollista päästä. Siis esim. kuukauden tarkkuuteen? Ilmeisesti valmistajalla itsellään on tietoa tarkemmista valmistusajankohdista, mutta onko tätä tietoa missään julkisena?

Vakio-Gibsoneitten sarjanumerolla pääsee päivän tarkkuuteen, poislukien siis Historic- CustomShop- ja vastaavat, joitten tarkempi ajoitus tarvii yhteydenottoa tehtaalle..
Fenkusta en tiedä, mutta uskoisin toki tehtaalla olevan tietoa..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
jansu
22.12.2005 08:14:32
Olisiko kellään tietoa onko tätä syvemmälle mahdollista päästä. Siis esim. kuukauden tarkkuuteen?

Yleisellä tasolla en osaa sanoa, mutta ainakaan Fendereissä käsittääkseni et pelkän sarjanumeron perusteella taida päästä kuukauden tarkkuudelle (voin toki olla väärässä). Sen sijaan kaulaleiman perusteella saat usein jo tarkempaa tietoa. Esim. mun '74 Tele Customissa on kahdeksannumeroinen koodi, jonka perusteella sain selville että ko. kaula on valmistettu (tai siis leimattu) torstaina 5. syyskuuta 1974.

Huomioitavaa on tosin, että kaulan valmistumis- / leimauspäivä ei tarkoita samaa kuin koko kitaran valmistumispäivä. Esim. Fenderillä saattoi ainakin juuri 70-luvulla olla bodyn sarjanumeron ja kaulaleiman ero jopa yli vuoden, ja muutenkin Fenderillä käytettiin sarjanumeroita tuolloin varsin liberaalisti :-)

Harmi, että mikään kolmesta saitista joita käytin Customini numeroiden tulkkaamiseen ei näytä enää olevan toiminnassa.

- Jansu
Tässä ei lue mitään.
ReBeat
22.12.2005 08:22:36

Huomioitavaa on tosin, että kaulan valmistumis- / leimauspäivä ei tarkoita samaa kuin koko kitaran valmistumispäivä.

Oon muistellut asioita ja aika satavarmasti oma F-stratoni on kaupasta ostettu jo vuonna '90 vaikka kaulassa onkin N1 + 6 numeroa. Back to the future.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
hanu767
22.12.2005 15:22:53
Esim. mun '74 Tele Customissa on kahdeksannumeroinen koodi, jonka perusteella sain selville että ko. kaula on valmistettu (tai siis leimattu) torstaina 5. syyskuuta 1974.

Näin vähän aavistelinkin, että tarkempaan ajankohtaan olisi mahdollista päästä. Täytyy jatkaa etsimistä...
"Balanced heart needs no disguise" -Kingston Wall, For All Mankind
Jag
22.12.2005 16:02:23

Siis onko kaulaleimassa oleva sarjanumero eri kuin kitaran varsinainen sarjanumero? (Onko tämä numero kitara kohtainen?)

jos näin on niin missäköhän se mahtaa sijaita se oikea sarjanumero?
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
fox
22.12.2005 19:36:00

Vähän off-topic: nuo kaikenlaiset leimat on ihan hauskoja kuriositeetteja selvitellä kun saa vanhan soittimen käsiinsä. Mun kitaran kaulan tarkasti heppu nimeltä Xavier Armenta ja bodyn valmisti joku Pedro M. Eihän noilla tiedoilla mitään tee, mutta hauska selvitellä silti. Paitsi jos kyseessä olisi joku vähän vanhempi keppi ja kaulasta löytyisi kirjaimet T.G. (Tadeo Gomez) ja mikeistä A.Y. (Abigail Ybarra), niin sitten olis ainakin ameriikan pojat tohkeissaan :-)

Abigail on kaiketi vieläkin/oli ainaki 2004 talossa?? Pitkän uran on tehny kitaramikkejen parissa..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Jag
22.12.2005 20:40:38

Joo, (korostan että tiedän hieman vain Fendereistä) tää kaulaleima on eri kuin tallaan tai kaulalevyyn stanssattu tai lavan decalin yhteydessä lakan alla oleva sarjanumero. Omassani kaulaleima on jotain 07 33 xx xx kun taas sarjanumero 51xxxxx. Niin, ja ainakin noissa 70-luvun Teleissä sarjanumero löytyy (useimmiten?) myös tarrana esim. pleksin kääntöpuolelta ja/tai kaulataskun pohjalta.

no per...missäköhän sitten tässä mun........

EIKU ....kyl tossa kaulan alla lukee et: "Crafted in Japan" Serial number R 02...........
kait toi nyt se sarjanumero on. Mutta onko mahdollista löytää vielä joku toinenkin numero? Tossa kaulaa pitävässä pultti levyssä ei oo mitään. Eikä päälisin puolin muita nro.ita näy
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Aki
23.12.2005 00:32:22

Sarjanumerogeneraattori on yhdyssana. :o)
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
weelie
23.12.2005 10:19:28
no per...missäköhän sitten tässä mun........

EIKU ....kyl tossa kaulan alla lukee et: "Crafted in Japan" Serial number R 02...........
kait toi nyt se sarjanumero on. Mutta onko mahdollista löytää vielä joku toinenkin numero? Tossa kaulaa pitävässä pultti levyssä ei oo mitään. Eikä päälisin puolin muita nro.ita näy

Päivämääräleima on monesti kaulan tyvessä, siis itse kaulaan leimattuna. Tietysti voi löytyä myös pleksin alta vastaava bodylle. Ja nämä päivämääräthän sitten voi olla vaikka eri vuotta.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Juzzu
23.12.2005 10:24:05
hanu767
26.01.2006 22:30:59 (muokattu 26.01.2006 22:31:33)
Sain vihdoin käännettyä ohjelman nettiin. Kehitys on vielä kesken, mutta USA tai Mexican Fendereiden omistajat käykääpä testaamassa millaisia tuloksia tulee ;)

http://www.itframe.net/2/generaattori/v1.02/
Kimmo72
26.01.2006 22:41:43
Sain vihdoin käännettyä ohjelman nettiin. Kehitys on vielä kesken, mutta USA tai Mexican Fendereiden omistajat käykääpä testaamassa millaisia tuloksia tulee ;)

Tommonen: Mexican Fender , Valmistusvuosi 2003-2004

Eli ei mitään uutta :/
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. "She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Johnny99
28.01.2006 00:12:28

U.S.A Fender , Valmistusvuosi 1993 - 1994

Täsmää.
Myykää mulle pink paisley tele/strato
Johnny99
28.01.2006 00:12:29 (muokattu 28.01.2006 00:12:42)
Hups.
Myykää mulle pink paisley tele/strato
Aki
28.01.2006 00:19:16

Fender Am Dlx Strat
Antaa pari vaihtoehtoa, joista 87-88 -haarukka oikein.
Ostakaa mun Ibanez SZ520 '03!!
hanu767
28.01.2006 11:24:13 (muokattu 28.01.2006 12:22:30)
EDIT

Ei mitään, selvis jo...
Charvel
28.01.2006 13:27:03
U.S.A Fender , Valmistusvuosi 2005 Täsmää.
goose
29.01.2006 11:17:46
Hmm.. Mites American Vintage sarja? Oman teleni viisinumeroinen sarjis ei tuota tulosta? Tosin ei siihen liene tarvettakaan kun tarkka "uunista ulos" päivä on tiedossa.
Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)