Aihe: Efektiä bassolle
1 2 3
pikkupeikko
21.12.2005 11:29:43

Oon päättänyt että tarvitsisin jonkinlaisen säröefektin. Mutta enpä minä noista tiedä yhtään, että mikä ois hyvä. Auttakaa?!
Koskaan ei voi mennä niin paskasti, ettei siitä positiivisesti ajattelemalla voisi tehdä paskempaa.
Nazareth
21.12.2005 11:44:26
Tossa on jotain juttua. Haku ei toiminu joten piti vähä mennä merta edemmäs kalaan :)

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=35&t=23281&co=270
"Ei juma! Nyt vasta tajusin että tossa avatarissa tuo hahmon kasvo näkyy! Aikaisemmin näin sen niinku että nuo silmät oli kuullokkeet ja se katseli tonne avan ylänyrkkaa kohti! - Jogo2000"IMIK #27 AKKK#6
pikkupeikko
21.12.2005 13:12:50

*ahdistusirvistys*

eipä tuosta kovin hyvin saanut irti että mikä kannattaisi ostaa.

no mutta...rahaa ei ole paljoa, että sen mukaan pitäisi jokin valita. en tarvitse mitään hirveän mahtiponttista pärinää, jotain sellasta vain, ettei kaikkia biisejä tarvitse ihan pehmeällä soundilla soittaa, tai pelkällä säröllä. vaihtelua, millä saa kertsit rokkaamaan. :)
Koskaan ei voi mennä niin paskasti, ettei siitä positiivisesti ajattelemalla voisi tehdä paskempaa.
nro5
21.12.2005 13:16:49 (muokattu 21.12.2005 13:22:07)
...rahaa ei ole paljoa, että sen mukaan pitäisi jokin valita. en tarvitse mitään hirveän mahtiponttista pärinää, jotain sellasta vain, ettei kaikkia biisejä tarvitse ihan pehmeällä soundilla soittaa, tai pelkällä säröllä. vaihtelua, millä saa kertsit rokkaamaan. :)

No, kokeile Digitechin bass driveria. Se ei ole kovin kallis ja varsin monipuoliset pörinät siitä irtoaa. Tai sitten Dodin 250 preampin. Se toimii tosi hyvin bassolla ja on Digitechiä halvempi, joskaan ei yhtä monipuolinen.

Edit: siis Dod 250 overdrive preamp
Samu S.
21.12.2005 13:21:14
Häräntappo-osastolla monet "kitaralle tarkoitetut" purkit toimivat bassolla varsin hyvin. Edullista ja saatavilla olevaa pikkuroson tuottajaa ei tule äkkiseltään mieleen. EBS:n MultiDrivessä on ainakin mun makuun varsin herkku soundi, mutta halvallahan semmoista ei saa.

Jokerina esitän Behringer BDI21:tä!
Mulleio mitn.
Nelikielipiru
21.12.2005 13:23:11

Bossin ODB-3 poljin vois olla kohillaan, siitä saat kammo säröt ja sitten pikku pörinätkin. Ja hintakaan ei oo mikään hirvee, t-puoti antais sellasen sulle 89e hintaan mutta tuolla torillakin niitä on sillontällön myynnissä käytettynä. Ja käsittääkseni on hyvin kulutusta kestävä purnukka.

Oma kohtaset kokemukset on ainakin hyvät, oon käyttäny muutaman vuoden rokin/hevin/popin soittamiseen särönä, pelkästään volymen buustimena, joskus choruksen pohjalle silleen et asetan todella kirkkaan suodin tohon ja sitten viellä chorus perään ja näppäilemään.
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
Olli.M
21.12.2005 13:23:22
Häräntappo-osastolla monet "kitaralle tarkoitetut" purkit toimivat bassolla varsin hyvin. Edullista ja saatavilla olevaa pikkuroson tuottajaa ei tule äkkiseltään mieleen. EBS:n MultiDrivessä on ainakin mun makuun varsin herkku soundi, mutta halvallahan semmoista ei saa.

Komppaan. Halpa ja hyva.
Myy mulle halvalla Dod FX25B muljutin.
nro5
21.12.2005 13:28:21
Niin tai Electro-harmonixin double muff. Halpa on sekin.
Värinä
21.12.2005 16:17:51
Itse juuri hommasin tuon Double-muffin ja tykkäsin soundista. Vaikka en muuten kun kuulokkeilla vielä ole päässyt soittaan. Single puolella lähtee ihan mehukkaat pörinät ja double asennossa saa ihan älyraa'at surinat.

Joulun jälkeen pääsen oman vahvarin kanssa soittamaan sillä niin saa vielä paremman kuvan miltä se ihan oikeesti kuulostaa. Kuuloke ja 15" elementti ei ole ihan sama asia...
L.Ruoska
21.12.2005 18:45:35

Kokeile sitä Behringerin 19€ säröpömpeliä, otat kimpassa jonkun kanssa t-kaupasta jotain nii ei tuu kalliiksi. Ilmeisesti se on se sama mitä tossa on suositeltu..joku BODXXX se oli. Tai sitten joku semmonen viidenkympin Zoomi missä viritin ja muutkin efektit. Huomaat pian ettei sitä säröä niin kauheesti tuu käytettyä joten ei kannata ihan sokkona tunkea paria sataa mihkään.
stenel
21.12.2005 20:13:43
Jos rahaa ei ole paljon, niin silloin kannattaa katsastaa Fulltone Bassdrive tahi EBS:n Multidrive, ei tarvitse enää ostella myöhemmin ns. parempia vermeitä.
hemmo
21.12.2005 20:15:50

Jos rahaa ei ole paljon, niin silloin kannattaa katsastaa Fulltone Bassdrive tahi EBS:n Multidrive, ei tarvitse enää ostella myöhemmin ns. parempia vermeitä.

Lauseessanne on dilemma sekä paradoksi.

Jos rahaa ei ole, niin sitä ei ole. Munsta.
"Oot hullu haalija" -hellasärö.
Ihme Basisti
21.12.2005 20:35:30
Lauseessanne on dilemma sekä paradoksi.

Jos rahaa ei ole, niin sitä ei ole. Munsta.

Munsta myös!
Basistin retku Withered Within
bize
21.12.2005 23:24:45
Edullista ja saatavilla olevaa pikkuroson tuottajaa ei tule äkkiseltään mieleen.

Marshallin blues breakerista saa kevyen pikkuroson. samoin jo aiemmin mainituista digitechin bassdriverista ja odb-3:sta. itelläni on noista 2 jälkimmäistä, tosin vähällä käytöllä nykyisin..

Heitän jokerina behringerin putkietusen:

http://www.thomann.de/thoiw3_behrin … e_ultragain_micpreamp_prodinfo.html
"All wiring is silver soldered point-to-point, made from a mixture of Teflon-insulated pure silver and the purest copper (0.99999%) that combine the superior high frequency extension of silver and the exceptional low frequency impact factor of ultra-pure
Visakoivu
22.12.2005 10:26:24 (muokattu 22.12.2005 11:17:38)

Ainakaan meikäläisellä ei tuo behkun BOD toimi. Kaikki pedaalin säädöt pitää olla täysillä, että saa siitä jotain pärinää irti, eikä se ainakaan mun mielestä ole sittenkään hyvän kuuloista. Mutta jos on mahdollista, testaa. Sillä sen näkee. Ja jos oot treelta niin voin vaikka lainata sellaista testiin : )
Visakoivu
22.12.2005 10:38:07 (muokattu 22.12.2005 10:50:14)
Jaa mutta katos, tuttuja. Olis joskus aikaisemmin tullut puhetta asiasta niin olisit ottanut ton multa lainaan kun kävitte treella kattomassa moneybrotheria.
Samu S.
22.12.2005 11:03:04
Ainakaan meikäläisellä ei tuo behkun BOD toimi.

Siitä en tiedä mitään. Mulla oli mielessä se Behringerin bassoetunen.

http://www.behringer.com/BDI21/index.cfm?lang=ENG

Mitä tulee Bossin ODB-3:een, niin se ei minusta ole kovin halpa, eikä sen pikkuroso-osasto ole MUNSTA ihan sen mättöpuolen veroista - joka sitten toimiikin jo miun maun mukkaan.
Mulleio mitn.
pikkupeikko
23.12.2005 12:26:13

Jaa mutta katos, tuttuja. Olis joskus aikaisemmin tullut puhetta asiasta niin olisit ottanut ton multa lainaan kun kävitte treella kattomassa moneybrotheria.

?
pikkupeikko
23.12.2005 12:27:45

pitääpä nyt käyttää vähän aikaa noiden tutkimiseen ja vaikka uskaltaa suunnata musaliikkeeseen. thomannilta vois tietty tilata, kun vois samalla muutakin. ehkä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)