Aihe: drop D
1 2
Pnctocn
19.12.2005 17:43:21
ei muuta tarvitse tehdä kuin virittää kitara uudestaan.

...jossa on (mielestäni) helvetillinen homma. Floydi on ainakin itsellä yhden vireen kitara.
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
McNulty
19.12.2005 17:44:54
...jossa on (mielestäni) helvetillinen homma. Floydi on ainakin itsellä yhden vireen kitara.

Siksi omistetaankin useampi kitara :)
Miulla on toinen LP D-vireessä, toinen E-vireessä, Ibanez Eb-vireessä ja Charvel C#-vireessä :)
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
rosberg
19.12.2005 18:37:50
Miulla on toinen LP D-vireessä, toinen E-vireessä, Ibanez Eb-vireessä ja Charvel C#-vireessä :)

mulla taas stratot c#, d, Eb, Eb ja E-vireissä.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
Pnctocn
19.12.2005 19:38:07

siksi omistetaan vain yksi floidillinen kitara (Eb), muita on helpompi säätää milloin mihinkin virityksiin.
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
formaldehyde
19.12.2005 20:09:52
Periaatteessahan capon avulla voi vetää drop-D:hen myös. Jos siis pitää kitarassa yhen sävelaskelen standardia alempaa virettä. Ja tarvii siis sellaisen capon joka on tavallaan toisesta päästä auki. Näin mä joskus tein kunnes tajusin että helpommalla pääsee kun vaan vääntää sitä E kielen tappia. Muutaman kerran jälkeen sitä hioa oppii saamaan vireen suoraan lähes kohdalleen.
Vandalism: as beautiful as a rock in a cop's face
epeli
19.12.2005 20:27:03

Samoin d-vireen kanssa pitää muistaa että takaisin paluuta pussihousuissa ja väärinpäin pidettävän lippalakin kanssa soitettavasta pomppumetallista ei enää ole :)

eli siis drop-d on vaan pomppumetallia varten? vai tarkoitatko drop-viritystä yleensä? ejettelin vaan kun esim mokoma ja stam1na käyttää drop-d:tä ja ne ei ihan ole pomppumetallia...
Death before dishonor.... ....bukkake before all!!!!
Da Make
19.12.2005 21:03:21 (muokattu 19.12.2005 21:07:04)
Kvinttiin virettyä kuudettakieltä on käytetty yleisesti kitaranhistorian aikana vaihtelivissa musiikillisissa tarkoituksissa.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
simbabben
22.12.2005 09:43:17 (muokattu 22.12.2005 09:46:05)
....
Vade Retro, Sanlaclaus!
rattledad
22.12.2005 10:29:22

esim Lonnie Johnson käytti vanhoissa levytyksissään pelkästään drop-d:tä ...ei ihan ole pomppumetallia tuokaan.

http://www.redhotjazz.com/ljohnson.html
Strutsi
22.12.2005 11:31:29
on todellakin, kun floikka on kelluva (niinkuin kuuluukin).

No ei todellakaan ole. Minulla meni muutama minuutti.
Pudotin Alinta kieltä, räpläsin ruuveja vähän ja viritin. Talla tietysti vaakasuorana.

Siinä olisi kyllä tietysti mukava olla vähän paksumpi E-kieli, kun joskus tahtoo mennä vähän lörpäksi, mutta kyllä sillä soittaa.
"No onhan proge ihan mukavaa jos se on hyvää eli sopivan hevahtavaa"
wiggy
22.12.2005 11:37:54

eli siis drop-d on vaan pomppumetallia varten? vai tarkoitatko drop-viritystä yleensä? ejettelin vaan kun esim mokoma ja stam1na käyttää drop-d:tä ja ne ei ihan ole pomppumetallia...

Tai Soundgarden, onko metallia ensinkään? Myös Led Zeppelinin Moby Dick vedetään drop-deellä. Ja monet Foo Fightersin kappaleet. jne jne...
dmntn
22.12.2005 11:44:26

Tästä mun piti kirjottaa :D:D Nii mikset väsää? Vähä ois hyvä! :P ...

Ehkä ensvuonna, koska en viitti pelkällä vasemmalla ruveta kirjottaan. On nääs tää *vetin jännetuppitulehdus oikeas kädes!
Minä täällä moi!
Jucciz
22.12.2005 14:21:14 (muokattu 22.12.2005 14:29:50)
Miten tämä liittyy kitarakamoihin?

Niin no, kai sen verran, että kyllähän nyt vireen vaihtaminen on ehdottomasti kätevintä kiinteätallaisilla kepeillä. Normaalivireestä Drop-D:hen päässee muillakin konsteilla, mutta radikaalimmat viritykset eivät onnistu kielilukkohirvityksillä kätevästi, kuten mikään muukaan.
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
dmntn
22.12.2005 14:39:10

Miten tämä liittyy kitarakamoihin?

En tiedä? Annoin ekassa kirjoituksessani linkin vastaavaan topicciin.

Niin no, kai sen verran, että kyllähän nyt vireen vaihtaminen on ehdottomasti kätevintä kiinteätallaisilla kepeillä. Normaalivireestä Drop-D:hen päässee muillakin konsteilla, mutta radikaalimmat viritykset eivät onnistu kielilukkohirvityksillä kätevästi, kuten mikään muukaan.

Kukin tyylillään.
Minä täällä moi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)