fx 16.12.2005 12:29:51 | |
---|
Jes, eli olen treeneissä jo pidemmän aikaan yrittänyt yliohjata Fender Twin Reverb Reissue '65 mallin vahvistimeni siedettävillä volyymeillä. Olenkin tässä jokseenkin onnistunut, iskemällä bright kytkimen ylös ja pitämällä Eq: 8-10 välillä vahvistimesta. Ikävä kyllä särön määrä on hyvin vähäinen ja saundi treblet täysillä ja vielä bright kytkin päällä on päätäsärkevä. Vahvistin on todella kovaääninen ja volume kitarasta riippuen on 2-3 paikkeilla. Eli, kysymys kuuluukin: millä tavoin saisin vahvistimen säröytymään aiemmin ja enemmän? Kiitos FX |
SirElwood 16.12.2005 12:31:36 (muokattu 16.12.2005 12:31:49) | |
---|
Eli, kysymys kuuluukin: millä tavoin saisin vahvistimen säröytymään aiemmin ja enemmän? Keinokuormalla. |
Rämppy 16.12.2005 13:00:05 | |
---|
Laita overdrive-pedaali kitaran ja vahvistimen väliin. 65 Twin Reverb on tunnetusti vahvistin, joka ei sellaisenaan juurikaan säröydy (ellei soita aivan stnan lujaa). Se ei ole Twinin juttu. Overdrive-pedaalien kanssa Twini kuullostaa erittäin hyvältä. Voit laittaa kaksi overdriveä peräkkäin: ekalla komppiroso ja soololuukutuksiin polkaiset sen toisenkin päälle (spedut voi olla päinvastaisessakin järjestyksessä: makuasia) . Toimii. Takaan sen. Esim. bossin od-pedaalit toimivat hyvin. Mulla on peräkkäin sd-1 ja od-3. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Kyllä se melkein vaatii jonkun pedaalin siihen eteen ja sillon toimii kyllä hyvin. Mukavaahan twinissä on kun ne 6L6 putket tuutta sitä bassoa tarvittaessa mielin määrin. Pelkkää volumea lisäämällä se ei lähde säröhakuisessa komppailussa oikein toimimaan sooloilussa kyllä toimii sekin tujuilla mikeillä. Itsellä on pari erilailla modattua sd-1:köstä ja sitten yks "erikois"-fuzz jolla saa kyllä todella jykevää murinaa. Sittenhän voi koittaa niitä perinteisiä eli ottaa pari päättäriä pois jolloin tehot puolittuu ja volaa voi vääntää enempi. Niin ja just törmäsin tuossa semmoseen juttuun kun joku oli pistänyt Twiniin 6V6 päätteputket 6L6:sten tilalle ja kyselin siitä tuolta elektroniikka osiostakin. JJ:n 6V6-putket kai kestäisivät ja silloinhan siitä tulisi kai n.44wattinen eli vähän tuonne solidstate rectifierillä varustetun tuplatehoisen deluxe reverbin suuntaan mentäis jos en ihan hakoteillä ole. Niin ja sitten on vielä tuo ;) http://www.custom-sounds.com/epages … 5f42743d94dcd0106b5/UserTemplate/35Vintagee, tottakai, tai melkein.. |
mloyttyn 24.12.2005 22:42:23 | |
---|
Voi myös kytkeä kaiuttimet 16 ohmin kuormaan, jolloin kuuluu hiljempaa. Onko joku kokeillut? Pikaisella tutustumisella jäi se fiilis, että soundi meni vähän tunkkaiseksi. |
kimurantti1 24.12.2005 22:48:35 (muokattu 24.12.2005 22:48:54) | |
---|
--volume kitarasta riippuen on 2-3 paikkeilla. Tämä taitaa kuitenkin olla se ongelma jos ei säröydy tarpeeksi. Overdrive pedaalin minä hommaisin. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |