Hämy 11.12.2005 14:08:57 | |
---|
Hei! Ajattelin opetella soittamaan pianoa ja ajattelin että minkälaisia neuvoja suosittelisitte? Voisitteko sanoa joitain hyviä kirjoja millä pääsee pianon soiton alkeisiin? Kiitän jo etukäteen! |
mr.muzak 11.12.2005 14:11:21 | |
---|
Hei! Ajattelin opetella soittamaan pianoa ja ajattelin että minkälaisia neuvoja suosittelisitte? Voisitteko sanoa joitain hyviä kirjoja millä pääsee pianon soiton alkeisiin? Kiitän jo etukäteen! Iso apu olisi käydä pianotunneilla. Edistyisit paljon nopeammin alussa ja myöskin samalla korjaantuisi mahdolliset "väärin opitut" tavat. |
jezze-90 21.12.2005 20:34:00 | |
---|
Kaikki pianonsoittajat aloittivat aikanaan Aaronin pianokoulusta, mutta se taitaa olla jo niin vanhanaikainen. Itse aloitin Suomalaisen Pianokoulun Alkusoitto kirjasta. |
baron 21.12.2005 20:59:29 | |
---|
Kaikki pianonsoittajat aloittivat aikanaan Aaronin pianokoulusta, mutta se taitaa olla jo niin vanhanaikainen. Itse aloitin Suomalaisen Pianokoulun Alkusoitto kirjasta. Joo, ennen tuli hyviä pianonsoittajia. My name is Baron, Sir Baron. |
mack the knife 21.12.2005 21:08:48 | |
---|
Kaikki pianonsoittajat aloittivat aikanaan Aaronin pianokoulusta, mutta se taitaa olla jo niin vanhanaikainen. Itse aloitin Suomalaisen Pianokoulun Alkusoitto kirjasta. On kai se vanhanaikainen, mutta sieltä on lähdetty. Keinu menee ulkoa vieläkin ja rahastakin on päässy soittamaan. Ai niin, kokeilin, Intiaanitanssikin menee ulkoa. Ja Heinäsirkka. Mitähän siinä vielä oli, ei muista enää. Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. |
baron 21.12.2005 21:09:29 | |
---|
On kai se vanhanaikainen, mutta sieltä on lähdetty. Keinu menee ulkoa vieläkin ja rahastakin on päässy soittamaan. Ai niin, kokeilin, Intiaanitanssikin menee ulkoa. Ja Heinäsirkka. Mitähän siinä vielä oli, ei muista enää. Luistelijat? My name is Baron, Sir Baron. |
mack the knife 21.12.2005 21:16:11 | |
---|
Luistelijat? Joo, oli se. Pitääpä huomenaamuna yrittää muistaa, mielessä on jotain... Kerrostalossa ei kehtaa enää pilittää tähän aikaan. Oli siellä muuten Venelaulukin. Vai oliko se kakkosessa? Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. |
teroyk 21.12.2005 23:45:02 | |
---|
Kaikki pianonsoittajat aloittivat aikanaan Aaronin pianokoulusta, mutta se taitaa olla jo niin vanhanaikainen. Itse aloitin Suomalaisen Pianokoulun Alkusoitto kirjasta. Mulla tyssäs Aaronin pianokouluun n. 10 vuodeksi, että en soittanut olleenkaan nuoteista...mikä ei ollut välttämättä huono asia, tulipahan kunnolla keskityttyä soundien viilaamiseen ;) |
Mulla tyssäs Aaronin pianokouluun n. 10 vuodeksi, että en soittanut olleenkaan nuoteista...mikä ei ollut välttämättä huono asia, tulipahan kunnolla keskityttyä soundien viilaamiseen ;) Mä ihan vakavissani mietin, että kun pianon (tai lähes vastaavan tekniikan tarvitseman soittimen) soittoa on harrastettu 400 vuotta (korjatkaa tarvittaessa) ja huippupianisteja on ollut 200 vuotta, onko viimeisen 10-20 vuoden aikana todella keksitty jotain merkittävää uutta pianonsoiton opiskelussa? Siis onko Aaron vanhanaikainen ja jos on, missä mielessä? My name is Baron, Sir Baron. |
Lonnie 22.12.2005 00:02:28 | |
---|
Mää oon nyt Thompsonin kanssa lähteny liikenteeseen. Uhkaa nahkatakkijätkä vettää turrrppaan, mutta minä poika steppailen vaan! A-ha-ha!
Megaman #011 Walkin´-man
THV #22 |
baron 22.12.2005 00:17:01 | |
---|
Mää oon nyt Thompsonin kanssa lähteny liikenteeseen. John Thompson's Modern Course Teaching Little Fingers To play Toi on ihan hyvä, Aaronin aikalainen. My name is Baron, Sir Baron. |
Fuzzy Boner 22.12.2005 07:34:12 | |
---|
Vi Spelar Piano 1&2 ! Saapuilija |
baron 22.12.2005 07:37:22 | |
---|
Vi Spelar Piano 1&2 ! Mihis sitä kakkosta tarvitaan? Aaronissakin on neljä osaa ja mulle riitti eka. Eiks muka soitosta huomaa? My name is Baron, Sir Baron. |
Psc. im Schach 22.12.2005 07:51:10 | |
---|
Minä tiesin kaksi ensimmäistä ääntä jolla Für Elise alkaa, tulostin nuotit netistä, kuuntelin kappaleen levytystä ja opettelin sitä kautta soittamaan ja lukemaan nuotteja. Yksi tapa tämäkin, joskin myönnän että kesti kauan ennenkuin harmoniat osuivat kohdalleen. |
mack the knife 22.12.2005 09:28:09 | |
---|
Silloin kun mä olin Aaron-iässä, sanottiin, että kaikki pystyy soittamaan kakkosen loppuun asti. Sitten kun tarvitaan musikaalisuutta ja todellista innostusta, niin klaaraa jo kolmosen ja nelosen. Kolmonen oli vihreä ja nelonen ruskea. Mä en päässy kolmosta loppuun... Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. |
baron 22.12.2005 09:30:55 (muokattu 22.12.2005 09:31:54) | |
---|
Silloin kun mä olin Aaron-iässä, sanottiin, että kaikki pystyy soittamaan kakkosen loppuun asti. Sitten kun tarvitaan musikaalisuutta ja todellista innostusta, niin klaaraa jo kolmosen ja nelosen. Kolmonen oli vihreä ja nelonen ruskea. Mä en päässy kolmosta loppuun... Ollaan tasoissa!!! Oliks se niin, että eka sininen, toka punainen ja kolmas vihreä? (Mä en ymmärrä, minne mun Aaronit on hävinneet, vois aloittaa uudestaan paremmalla menestyksellä) My name is Baron, Sir Baron. |
mack the knife 22.12.2005 09:45:27 | |
---|
Ollaan tasoissa!!! Oliks se niin, että eka sininen, toka punainen ja kolmas vihreä? (Mä en ymmärrä, minne mun Aaronit on hävinneet, vois aloittaa uudestaan paremmalla menestyksellä) Joo, oli. Etkö saanu koskaan sitä ruskeaa - IV:tä? Siinä se piru oli jo vaikeita kappaleita. Mulla tais jäädä se aika kuvienkatsomisasteelle. Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. |
teroyk 23.12.2005 14:34:19 | |
---|
Siis onko Aaron vanhanaikainen ja jos on, missä mielessä? Ne biisit kuulosti aikoinaan olevan niin syvältä, että vaikka oppi sen ekan biisin soittamaan, niin ei siitä tuntunut olevan mitään iloa...sitä paisi pianon soittoon vois lähteä tutustumaan sointukomppaamisen kautta ja sitten pikkuhiljaa melodiaa. |
mack the knife 23.12.2005 14:57:43 | |
---|
Ne biisit kuulosti aikoinaan olevan niin syvältä, että vaikka oppi sen ekan biisin soittamaan, niin ei siitä tuntunut olevan mitään iloa...sitä paisi pianon soittoon vois lähteä tutustumaan sointukomppaamisen kautta ja sitten pikkuhiljaa melodiaa. Ei kuule, ei se noin mene. Väärästä päästä lähdet. Ei niistä treeneistä missään muussakaan asiassa aina iloa ole, mutta hyötyä on. Kun lähdet "sointukomppaamisesta" liikkeelle, niin susta tulee moneksi vuodeksi mattomikko. Pikkuhiljaa melodiaa. Joo joo. Karhu karvat kapsahutti, hukka huulet humpsahutti, kettu kielen kepsahutti. Se oli vitun synty. |
Fuzzy Boner 23.12.2005 15:03:22 | |
---|
Kun lähdet "sointukomppaamisesta" liikkeelle, niin susta tulee moneksi vuodeksi mattomikko. No mut esim Mikkey tekee yli 300keikkaa vuodessa tuolla metodilla. hoho Saapuilija |