Mike M. Hiirenloukku 20.12.2005 17:12:35 | |
---|
Eli otsikko kertoo kaiken. Tonepadin http://www.tonepad.com/project.asp?id=22 projekti. Itse luulen että on-on-on kytkin jossa "leveyssuunnassa" 4 napaa ja katkaisijan liikesuunnassa 3.. Olenpa tietämätön. That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Mike M. Hiirenloukku 20.12.2005 19:01:06 | |
---|
Vastaan itselleni, joskin muilta kysyvään sävyyn: Toimisikohan 4x3 kiertokytkin... That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Joel Harald 20.12.2005 22:25:54 | |
---|
Vastaan itselleni, joskin muilta kysyvään sävyyn: Toimisikohan 4x3 kiertokytkin... Hmm, missä siinä sellaista tarvitaan? Ostetaan telecasterin kaulamikki. |
Mike M. Hiirenloukku 20.12.2005 22:50:22 | |
---|
Hmm, missä siinä sellaista tarvitaan? No ei varsinaisesti sellaisia, mutta joku joskus jossain on säveltänyt ko. kytkimillä sen toimimaan. Kolme kytkintähän siis tuohon tarvitaan kytkemään eri moodit päälle. That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Mike M. Hiirenloukku 21.12.2005 22:30:10 | |
---|
Eli siis tarkoitus on saada 3 asentoa, joista jokaisessa kytkeytyy 2 napaa siten, että asennossa 1 kytkeytyy napa a sille varattuun kohtaan 1a ja napa b sille varattuun omaan kohtaan 1b. Asennossa 2 taas kytkeytyy nuo samat navat seuraaviin kohtiin eli napa a kohtaan 2a ja napa b kohtaan 2b. Samoin 3a ja 3b. Kuulostanee epäselvältä, mutta tuommonen pitäs saada enkä ymmärrä miten sen 4x3 kiertokytkimestä kyllä voi irti saada... Apua! That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Metal God 21.12.2005 23:06:25 | |
---|
"How much more black could this be? and the answer is: None ... none more black." |
Mutta missä tuossa tarvitaan sellasta? Mun ymmärtääkseni siinä on neljä erillistä kytkintä. Vai oonko mä nyt ihan väärillä teillä... Ostetaan telecasterin kaulamikki. |
Metal God 21.12.2005 23:39:47 | |
---|
Mutta missä tuossa tarvitaan sellasta? Mun ymmärtääkseni siinä on neljä erillistä kytkintä. Vai oonko mä nyt ihan väärillä teillä... Kolme kytkintä. Homma hoituu kolmella kiertokytkimellä. Jää vaan turhia napoja kytkimiin kyllä, mutta silti. :) "How much more black could this be? and the answer is: None ... none more black." |
Joel Harald 22.12.2005 01:10:11 | |
---|
Kolme kytkintä. Homma hoituu kolmella kiertokytkimellä. Jää vaan turhia napoja kytkimiin kyllä, mutta silti. :) Mutta miks niitä kaikkia pitäis saada samaan aikaan säädettyä? Niinku tollasella kiertokytkimellä? Ostetaan telecasterin kaulamikki. |
Metal God 22.12.2005 09:33:08 | |
---|
Mutta miks niitä kaikkia pitäis saada samaan aikaan säädettyä? Niinku tollasella kiertokytkimellä? Siis eihän niitä samaan aikaan säädetäkkään. Itseäni lainaten; kolmella kiertokytkimellä "How much more black could this be? and the answer is: None ... none more black." |
Joel Harald 22.12.2005 11:26:15 | |
---|
Jaajaa, asia selvä. Aattelin vaa ku tuossa topicin avauspostauksessa haettiin sellaista kytkintä jossa kaikkien pitäisi samaan aikaan pyöriä :) Ostetaan telecasterin kaulamikki. |
jyrkkis 22.12.2005 11:28:33 | |
---|
|
Joel Harald 22.12.2005 11:48:09 | |
---|
Niin hei ja build-reportteja tänne sitte heti ku alkaa valmistumaan, jos tuollaisia väsäätte. Oon vähän kahen vaiheilla että pitäiskö tehä tollanen ku sen Behkun kopion sais siihen 38 euroon... Ostetaan telecasterin kaulamikki. |
Metal God 22.12.2005 11:49:34 | |
---|
Yleiselektroniikan kautta voi tilata RS luettelosta ( www.rsfinland.com) tuote numero 337-481. Tuo sopii täydellisesti, ja vie vähemmän tilaa ku kiertokytkin. "How much more black could this be? and the answer is: None ... none more black." |
Mike M. Hiirenloukku 22.12.2005 12:31:06 | |
---|
No noinhan se tietysti toimii. Minä ymmärsin kytkiksestä että sinne tulee 3 kytkintä, joista jokainen tarttee 2 napaa jotka vaihtuu järjestyksessä, eli tuolla kytkimellä sen kyllä saa. Spelektroniikasta minä ainakin semmosen bongasin ja sieltä kuitenkin teen tilauksen kun pitää muutakin tilata. Kiitos vielä kaikille. Aina sitä oppii. That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Mike M. Hiirenloukku 10.01.2006 01:12:24 (muokattu 10.01.2006 01:14:48) | |
---|
Laitanpa tämän topicin perään ihmettelyni, johon en vastausta keksi: Koska haluan taiteilla ja tehdä kaiken hankalasti, tein laitteen (siis aiheeseen liittyvän;)) reikäverolle. Jo kahtena yönä olen sitä testaillut, mutta hyvin hiljaisella volyymillä naapurisovun säilyttämiseksi. Ongelmana on se, että laitteesta kuuluu kitaraa muistuttava ääni ainoastaan kun drive -potikka on puolenvälin tienoilla. Jos sen kääntää täysille, kuuluu ainoastaan inhaa vinkunaa ja kitaran signaali erittäin hiljaisena ja äänenvoimakkuutta itsestään muutellen. Muut potikat tuntuu toimivan ok. Mistä siis vikaa lähtisin etsimään? Kytkennät ovat mielestäni kaikki oikein. Linkki tonepadiin avausviestissä. Laite on "kierrätysvehje", eli sen komponentit trankkuja ja ictä vaille on purettu erinäisistä laitteista. Voiko esim. kerkot, joiden jalkojen yläosassa oleva (usein oranssinruskea) lienee eriste, on murtunut jalkojen kohdalta pois, vaikuttaa asiaan. Entä voiko esim. elkon tai polkon onnistua rikkomaan kuumuudella? Paljon kysymyksiä, mutta tyhmiä sellaisiahan ei ole olemassakaan. Kiitos. MuOK: Ikinä aiemmin en ole potikoiden kuoria efekteissä maadottanut. Voiko se olla ongelmani? Aiemmin en ongelmaan johtuen siitä törmännyt. That's the spirit - Tuo on pirtua. |
2N3904 10.01.2006 10:26:12 | |
---|
Ongelmana on se, että laitteesta kuuluu kitaraa muistuttava ääni ainoastaan kun drive -potikka on puolenvälin tienoilla. Jos sen kääntää täysille, kuuluu ainoastaan inhaa vinkunaa ja kitaran signaali erittäin hiljaisena ja äänenvoimakkuutta itsestään muutellen. Muut potikat tuntuu toimivan ok. Kuulostaa siltä, että laitteesi säröaste värähtelee. Tuossa GT-2:n säröasteessa on kiinteä vahvistus (kytkimien asennot tietty vaikuttaa siihen; onko ongelma olemassa kaikilla kytkinten asennoilla?). Drive-potikka säätää säröasteelle tulevan signaalin tasoa. Siitä, että pienillä driven arvoilla ongelmaa ei ole, voisi arvailla, että säröasteen kytkentä on kunnossa, eikä se itsessään värähtele. Driveä lisättäessä kenties säröasteesta lähtevä signaali pääsee jotenkin kytkeytymään säröasteen tulopuolelle ja alkaa ruokkimaan itse itseään. Tai itse asiassa se varmaan pääsee kytkeytymään koko ajan, mutta pienillä driven arvoilla lähtösignaali on luonnollisesti pienempi ja kierron edellytykset eivät täyty. Yritä tehdä uusi sijoittelu reikälevylle (tai puukota vanhaa) siten, että kiinnität erityistä huomiota siihen, että signaali ei missään vaiheessa pääse kytkeytymään signaalitiellä takaisinpäin. Myös maan ja käyttöjännitteen reitteihin kannattaa kiinnittää huomiota; häiriöt saattavat kytkeytyä myös niiden kautta. Eri operaatiovahvistimien käyttöjännitteiden erottaminen toisistaan RC-lenkillä voisi auttaa. Itse asiassa suosittelen kyllä sitä Behringerin purkkia. Olen itse tehnyt yhden GT-2:n, vieläpä Tonepadin viralliselle piirilevylle (taisi olla kuitenkin vanhempi versio kuin nykyinen), mutta se ei onnistunut kauhean hyvin. Kohinat ja häiriöt olivat aivan liian suuria vähänkään kovemmalla gainilla. Tuossa vehkeessä on niin paljon perättäisiä vahvistinasteita, että kohinoiden ja häiriöiden hallinta vaatii jo oikeasti asiaan paneutumista. kalamies#22 >-)))>
-Tieto lisää tuskaa, tiedottomuus ennakkoluuloja- |
Mike M. Hiirenloukku 10.01.2006 14:49:48 | |
---|
onko ongelma olemassa kaikilla kytkinten asennoilla? Ei. Maan ja jännitteen reitit tarkistin ensimmäisenä ja ne on täysin kunnossa. Seuraava homma sitten lienee koko signaalin kulkureitin tutkiminen... That's the spirit - Tuo on pirtua. |
Mike M. Hiirenloukku 10.01.2006 16:58:46 | |
---|
Noniin. Nyt vika on pakallistettu ja korjattu. Edellä mainitut oireet siis syntyy, jos menee sen 3k3:n kytkemään driven kera myöskin maahan :) Mutta jo sitä sai muuten etsiä että löysi, vaikka näkyvällä paikalla olikin. Saa tosiaan olla varovainen noitten asetusten (potikoiden ja kytkimien) kanssa. Hyvin kiertoherkkä - joskin oikein hyväsoundinen peli, ainakin kerrostalovolalla kokeiltuna. Kunhan treenis valmistuu, niin pääsee kunnolla tykittämään. Katotaan sitten miten äijän käy. Kiitos kaikille vastanneille ja varsinkin niille joiden vastauksista oli apua ;) That's the spirit - Tuo on pirtua. |