Aihe: Turpaanvetosärö :)
1 2 3 4
Ben_D
21.12.2005 22:23:52

Toi Peaveyn 6505 on ihan älytön tykki. Omasta mielestäni paras. Kun olis vielä rahaa siihen..

Onhan se, mutta tsekkaa myös ENGL ja Koch.
Kapane
21.12.2005 22:43:51

miten Line6:n über metall, kokeilin kaupassa ja se keskimmäinen moodi (niitä oli kai kolme) kuulosti ihan kivalta. jotain mokoma tyyppistä säröä tai sellasta jykevää junttausta haen

Mielestäni melkoinen lelusärö, mutta en ole testannut kovilla volumeilla.
Lopeta homoilu ja kuuntele Dillingeriä!
rosberg
21.12.2005 23:09:32
jekyll ja hyde, mutta saija varjuksen bändistä taitaa löytyä todellinen turpaavetosärö.
ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn.
Aki
21.12.2005 23:13:34

Toi mainittu harvahampaisuus on mulle tullut vastaan pelkästään DOD FX69 Grunge -pedaalissa. Se on niin silmittömän röyhkeä potkusin, ja ainakin tutun kamoilla 4x12" kaappiin siinä oli erittäin mieleenpainuva soundi.

Toisentyylinen "in your face" on sitten juuri ENGL:in armottoman energinen särö, josta tulee mieleen kromattu ja kiilloitettu 30cm pitkä metallipiikki joka lyödään otsasta läpi. Se on "in your face" jos mikä.

Valvetronixin Soldano-mallinnus on vähän tota harvahampaista tyyliä.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
pekurides
22.12.2005 00:44:09

pedaaleista toi sansampin tri-ac olis varmaan tiukka (menee suoraan pöytäänkin) ,periaatteessa pitäs olla aikalailla samanlainen ku psa-1 ja kyl se mulla ainakin keulii!
tosin on siin kyllä hintaakin...
Jehu
22.12.2005 01:06:54 (muokattu 22.12.2005 01:07:43)
Omien kokemusten kautta Ibanezin Smashbox on yllättävänkin kova.

Zoomin TriMetal (vaikka onkin Zoom!) on myös aika tykki ja myös todella hiljainen, palm mutet eivät vaan jostain syystä oikein toimi tuolla.

Bossin Metal Zone on sellainen keskialue-sirkkeli-honotus josta en oikein pitänyt.

Bossin SD-1 toimii hyvin boosterina ja myös lisämausteena vahvistimen omalle särölle. Yksinään siitä trankkustyrkan kanssa on turha kuvitella Wylde-soudeja repivänsä.

Joten jos noiden aikaisemmin keskustelussa mainittujen joukosta täytysi valita, suosittelen Ibanezin SM-7 -pedaalia lämpimästi. (Myös Valvestate-pinolla luukutettu, toimii.)

Nämähän olivat siis ainoastaan minun mielipiteitäni, mutta toivottavasti jollekin on noistakin apua.

ps. Enää ei toivottavasti tarvitse paljoa noiden kanssa pelehtiä, odottelen parhaillaan ENGL Fireballin ja ENGL Standard 4x12 - kaapin saapumista. Pieni joululahja itselle. :D
Bring me my kebab.
tommi_899
22.12.2005 08:11:00

Mielestäni melkoinen lelusärö, mutta en ole testannut kovilla volumeilla.

soittelin fenkun hot rod deluxella tuota, suht kovilla volumeilla. ihan kivalta se kyllä kuulosti.
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen shovi: eiks sua hävetä kuunnella himiä? -ota pastilli-
Kreivi_nolla
22.12.2005 11:39:19 (muokattu 22.12.2005 11:40:07)
behringer teki tossa äskettäin kopsut kaikista bossin klassista stompeista
ainakin parista paikasta helsingissä saa niitä.
kohtuuhinta tuollainen parikymppiä kun bossi on 80 - 100...
kenelläkään niistä kokemuksia? ei ne varmaan mitään kenkää kestä
samalla tavalla kuin bossit mutta kuitenkin. hyvä himatilutteluun?
meinaan että kun mt-2 metalzone löytyy siltäkin...

itte paukuttelen menemään strato-marshall gov'nor yhdistelmällä.
govnorilla saa stratoonkin sen verran etupotkua että melkein mikä
tahansa perussärö kelpaa duum-deth akselille, -->D-vireessä.
loppuhan on vaan pinosta kiinni.

kyllähän se vanha kunnon putkimarsu joku 120w ja kaappi 4x35w 12" celestioneilla
potkasee munat kurkkuun melkein millä vaan.

huonoja kokemuksia nuo marshallin stäkit, jotenkin niissä on unohdettu
että 100w trankkunuppi ei kyllä potkase parinsadan kaappia puhtaasti ruvelle, ja
sitten mietitään millä hitolla mööttöripäätkin ne saundit sai:D
ReBeat
22.12.2005 11:42:58

behringer teki tossa äskettäin kopsut kaikista bossin klassista stompeista...
kenelläkään niistä kokemuksia?

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=100624&co=30
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
skebajaba
22.12.2005 11:45:08 (muokattu 22.12.2005 11:46:35)
ite käytän visual soundin jekyll & hyde härpätintä ja se potkii kyllä erittäin mukavasti ja on kaiken lisäksi monipuolinen vehje. suosittelen ainakin testaamaan!

DIT: demon nauhotuksessa on käytetty siis tuota pedaalia jokaisessa biisissä, ja biisit löytyy meidän kotisivuilta:D
- WWW.CRANIUMBAND.COM -
Exhausted
22.12.2005 13:02:59

kyllähän se vanha kunnon putkimarsu joku 120w ja kaappi 4x35w 12" celestioneilla
potkasee munat kurkkuun melkein millä vaan.

astetta harvinaisempia vehkeitä?

huonoja kokemuksia nuo marshallin stäkit, jotenkin niissä on unohdettu
että 100w trankkunuppi ei kyllä potkase parinsadan kaappia puhtaasti ruvelle, ja
sitten mietitään millä hitolla mööttöripäätkin ne saundit sai:D

Yleensähän klassiseen marshallin stäkkiin kuuluu putkinuppi. Noilla halpisjutuillahan ei ole oikein mitään tekemistä kunnon vahvistimien kanssa.
spede from hell
22.12.2005 13:06:20 (muokattu 22.12.2005 13:06:29)

Bad monkeylla kyllä kelpaa buustailla.

Nimim. Onnellinen omistaja

Kerroppa lisää tosta pahasta apinasta ku oon sitä miettinyt. Mikä vaffari sulla on? Pidätkö säröä nupissa vaiko cleanina, you know...
Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B.
superfly
22.12.2005 13:20:17 (muokattu 22.12.2005 13:21:17)
Kerroppa lisää tosta pahasta apinasta ku oon sitä miettinyt. Mikä vaffari sulla on? Pidätkö säröä nupissa vaiko cleanina, you know...

Minä olen käyttänyt sitä särön buustina Peavey Classicin ja Vox Valvetronixin kanssa gainit nollassa. Molemmissa toimii oikein mainiosti. Molempien vahvarien kanssa olen saanut tuosta vielä sitten erittäin miellyttävän pikkuruttusaundinkin hieman gainia avaamalla ja volumea laskemalla. Säröä tuosta ei kovin paljoa irtoa, mutta se kuuluu asiaan overdrive-pedaalissa. Enivei, hyvin läpinäkyvä saundi tuossa on ja se ei väritä kitaran omaa saundia oikeastaan lainkaan. Puhtaan saundin päälle tuosta ei kovin hyvin sitä "laulavaa" soolosaundia saa oikein millään tosin, ainakaan yksikelaisilla.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
JLM
22.12.2005 13:54:06

Meinasitko buustata jotain vahvistinta vai kuinka?

Digitech Hot Head on mielestäni aika kova säröpedaali ainakin hevimättöön, buustaajina toimii hyvin saman merkin Bad Monkey, Bossin DS-1 tai SD-1, Ibanez Tube Screamer jne..Kokeilemallahan se selviää..:D

Hot Headiin suhtautuisin vähän varauksella. Ostin sellaisen huvikseni käytettynä, koska kansa oli puhunut paljon hyvää sen soundeista. Valitettavasti ainakin mun vahvarin edessä se kuulostaa vaan kertakaikkiaan huonolta, joten ilmeisesti vahvarilla on aika paljon merkitystä lopputulokseen ton pedaalin kanssa. Bändivoimakkuuksilla en ole vielä ehtinyt kokeilla mutta jotenkin tuntuu ettei se tule asiaa paljon parantamaan.
migreeni
22.12.2005 18:48:26

Onhan se, mutta tsekkaa myös ENGL ja Koch.

Kochista en ole oikeen ottanut selvää, mutta Engliä on kehuttu ja olen joskus sillä soittanutkin. Hyvä soundi siinäkin!
_coop_
22.12.2005 20:55:55
Pieni kevennys näin joulun kunniaksi: elikkäs, miten saisin mun Fender Frontman 15:sta semmoset uskomattomat säröt? Semmoset et kehtais soittaa edes.
Jucciz
22.12.2005 22:55:32
Pieni kevennys näin joulun kunniaksi: elikkäs, miten saisin mun Fender Frontman 15:sta semmoset uskomattomat säröt? Semmoset et kehtais soittaa edes.

Helposti. Kirjoitat vain joulupukille, että tahdot uuden vahvistimen. :)
kalamies#11 >-)))>
« OSTAKAA! · räpellystä »
apenaattori
22.12.2005 23:02:14 (muokattu 22.12.2005 23:03:07)

Mullakin on Voxin valvetronixi (AD30VT). Tosiaan, tosi makeet putkirosot siitä saa, mutta sitä laulavaa leadia ei kyllä irtoa. Lähinnä puhtaiden kanssa käytän ja ruuvaan mieleisen särön monkeysta.
"The harder you try the dumber you look."
tommiot
22.12.2005 23:20:01

Uskomattoman huonot siitä saa helposti. Pistää vaan särökanavan päälle. Siedettävät higainit saa esim Ibanez SM7:llä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)