Aihe: Eliminatorin välitangon ruuvi poikki
1 2
Youni
21.12.2005 20:15:08 (muokattu 21.12.2005 20:16:27)
Tänään kasasin treeniksellä 5kk vanhoja Pearl Eliminatoreita. Välitangossa olevaa pedaalin akselin pyöreään kohtaan osuvaa ruuvia kiristäessäni sanoi ruuvi naps, ruuvi juuttui välitangon pään sisään. En kiristänyt mitenkään erityisen kovaa, sen verran vain, että tanko pysyy kiinni. No nythän se pysyykin kiinni, kun kanta on irti.

Kierteet, joihin tämä ruuvi tulee ovat olleet jo uutena takkuiset, myös slavepuolen vastaavat jengat ovat takkuiset. Takkuisella tarkoitan sitä, että ruuvi ei pyöri ilman avainta. Tyhmänä luulin pedaalit saadessani, että kyseessä on joku "lukitus", ettei ruuvi löysty.

Huomenna soitan Soitin-Laineelle. Toivottavasti ymmärtävät, eivätkä sano, että itsehän rikoit. Epäilen siis vahvasti, että tällä takkuisuudella on osuutta asiaan. Sitäpaitsi luulen, että ehjää ruuvia ei saa noin helposti poikki, valmistusvirhe? En ole ainuttakaan ruuvia saanut ennen rikki mistään rummuista.

Onneksi kitaristilla on välineet tämän korjaamiseen, jos Soitin-Laine tappelee. Mutta onko jollain muulla käynyt näin? Mitä sanon Soitin-Laineen sedille, että uskovat?
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
KnifeChase
21.12.2005 20:28:47
Mulla on ollut n. vuoden vanhan Eliminatorin kanssa paljon kestävyys ongelmia: viimeksi halkesi se motukka jossa ketju on kiinni ja ruuvit tuntuu olevan muutenkin hauraita!!! Pedaali on soittotuntumaltaan paras millä olen soittanut mutta nyt alkaa tuntua että paskan möivät. Onneksi varaosat eivät kuitenkaan maksaa paljoa ja niitä voi tilata ihan paikalliseen liikkeeseen, mutta jos osia alkaa hajota tähän tahtiin niin ei muutakuin spedu vaihtoon. Ja todellakaan en ole mikään kovaotteisin rumpalisti.

Onko muilla ollut samoja ongelmia???
---Ei kait siinä---
Youni
21.12.2005 20:32:09
Mulla on ollut n. vuoden vanhan Eliminatorin kanssa paljon kestävyys ongelmia: viimeksi halkesi se motukka jossa ketju on kiinni ja ruuvit tuntuu olevan muutenkin hauraita!!! Pedaali on soittotuntumaltaan paras millä olen soittanut mutta nyt alkaa tuntua että paskan möivät. Onneksi varaosat eivät kuitenkaan maksaa paljoa ja niitä voi tilata ihan paikalliseen liikkeeseen, mutta jos osia alkaa hajota tähän tahtiin niin ei muutakuin spedu vaihtoon. Ja todellakaan en ole mikään kovaotteisin rumpalisti.

Onko muilla ollut samoja ongelmia???

Juu, tuntuma on hyvä, mutta tämä kyllä antaa tukea Pearlin hardwaren vastaisille kommenteille. Saa nähdä alkaako muuta hajoilla. Käytän tätä kokemustasi argumenttina, jos alkavat Soitin-Laineella vaikeiksi.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
drum-monkey
21.12.2005 20:44:52
Mun Eliminatorit (ostin maaliskuussa) on toimineet kuin unelmat. Soitto on sujunut ja kaikki osat on kestänyt. Ainoa on, että joskus on virveliteline osunut liian lähelle välitankoa, josta on maali kulunut niistä kosketuskohdista.
Munletti on mulletti
pehmo
21.12.2005 20:47:45

Yleensä kannattaa ottaa suoraa yhteys maahantuojaan ja kysellä sieltä neuvoa. Liian usein kauppiaat eivät tiedä, mitä pitäisi tehdä. Tämä pätee siis yleisesti kaikkiin laitteisiin, jotka rikkoutuvat.
Täytyy olla riski jotta jaksaa kantaa hanuristin kamoja.
KnifeChase
21.12.2005 20:47:45
Mun Eliminatorit (ostin maaliskuussa) on toimineet kuin unelmat. Soitto on sujunut ja kaikki osat on kestänyt. Ainoa on, että joskus on virveliteline osunut liian lähelle välitankoa, josta on maali kulunut niistä kosketuskohdista.

Lucky Bastard. :)
---Ei kait siinä---
drum-monkey
21.12.2005 20:52:13
Lucky Bastard. :)

Hyvillä, toimivilla pedaaleilla voin kompensoida huonoja soittotaitojani.
Munletti on mulletti
Niskamies
21.12.2005 22:31:46
Huomenna soitan Soitin-Laineelle. Toivottavasti ymmärtävät, eivätkä sano, että itsehän rikoit. Epäilen siis vahvasti, että tällä takkuisuudella on osuutta asiaan. Sitäpaitsi luulen, että ehjää ruuvia ei saa noin helposti poikki, valmistusvirhe? En ole ainuttakaan ruuvia saanut ennen rikki mistään rummuista.

Yamahalla on ollut jonkinverran valuvirheitä Flying Dragononien säätöruuveissa. Varmaan jotain samanoloista noissa Pearleissa. Eiköhän ne vaihda ne takuussa uusiin ilman mitään häsläilyjä. Ainakin Yamahat sai vaihdettua vastaavanlaisessa tilanteessa.
Silmalaatikko
21.12.2005 23:02:20
Tuli vain sellanen mieleen että millasia varaosia taman iron cobriin on?tarvis ne pelkästään ne päät mikä tulee välitankoon ja pedaaleihin kiinni,että saako niitä erikseen kun ei viitsis koko välitankoa hommata uutta
Tindrum
21.12.2005 23:51:56
Tuli vain sellanen mieleen että millasia varaosia taman iron cobriin on?tarvis ne pelkästään ne päät mikä tulee välitankoon ja pedaaleihin kiinni,että saako niitä erikseen kun ei viitsis koko välitankoa hommata uutta

Tuolta löytyy melko kattavasti osat:

http://www.tamadrum.co.jp/world/distributors/frame_lo.html

ja sieltä eteenpäin:

supports / parts / hardware parts / twin pedal

Eri asia on kuinka Levari pitää niitä hyllyssä. Tai tilaa niitä.

DrmBug
21.12.2005 23:57:36
Miullakin on toiminu Eliminatorit aivan niinku pitääkin, jo monta monituista vuotta. Välihuoltoja toki kannattaa tehdä.
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
Paas
22.12.2005 08:37:57
Mulla meni myös eliminaattoreista yks ruuvi hajalle uusista pedaaleista ensimmäisellä säätökerralla. Se oli vissiin se ruuvi jonka löysäämällä voi säätää sitä kantapää-mötikkää. Soitin SMI:lle ja kerroin tilanteen. Lähettivät sitten kirjekuoressa uuden samanlaisen ruuvin. Eli huoltopalvelu toimi kyllä nopeasti ja hyvin. Oli vaan turhauttavaa kun oli just hommannu pedaalit ja heti ensimmäisellä säätökerralla ruuvi rikki. Siinä oli jengat jotenkin kierot, aiheuttaen justiinsa sellasta takkuisuutta.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
KnifeChase
22.12.2005 09:25:24
Miullakin on toiminu Eliminatorit aivan niinku pitääkin, jo monta monituista vuotta. Välihuoltoja toki kannattaa tehdä.

Taitaa tässäkin tapauksessa olla yksilöistä kiinni (siis speduista), olen myöskin huoltanut ja pitänyt kunnossa mutta särkyivät silti. Toivotaan että kyse oli vain sattumista, vaikka koliseehan noi mun vehkeet keskenään keikkareissuilla siellä vanerilaatikossa aikalailla, joten syy hajoamisiin voi löytyä myös siitä. SMI:n kanssa olin myös yhteydessä ja hommat hoituivat viikossa, siis tänne pohjolaan asti ja pelkällä yhdellä puhelinsoitolla. Pisteet sinne päähän...
---Ei kait siinä---
Youni
22.12.2005 11:09:17 (muokattu 22.12.2005 11:10:38)
Noniin, SMI hoiti asian mallikelpoisesti. Siellä sanottiin heti, että ei tällaista pitäisi sattua. Sanoivat, että valokuvaa ja kuitin kopiota vastaan saan uuden välitangon. Kiitoksia vinkeistä, ties mitä olisivat Soitin-Laineella sanoneet.

E: Tässä topikissa voisi vaikkapa jatkaa sitten keskustelua varaosista, rikkoutumisista tms. Ettei jää ihan tyhjänpantiksi.
Ikkuli
24.12.2005 13:45:43
Mistä tuo SMI on lyhenne?
Suleima
24.12.2005 13:54:25
scandinavian musical instruments
LLLoyd
24.12.2005 15:25:19 (muokattu 24.12.2005 15:26:30)
itsellä katkesi myös muutaman kuukauden vanhoista eliminatoreista sen tangon pedaaliin yhdistävän nivelen ruuvi,nyt sitä tankoa ei enää saa irti toisesta pedaalista kun ruuvi on lukittanut sen siihen. ostin musamaailmasta, tosin ne oli ollut vähän aikaa yhdellä myyjällä siellä käytössä että enpä tie voinko mennä tästä avautumaan sinne enää..vitustana.
pitäiskö SMI:lle soittaa ?
moderndrummer88
24.12.2005 15:27:11
kylläpä on ollu paljon probeemaa noissa eliminaattoreissa
Zed is dead, baby...
Paas
24.12.2005 15:37:32
itsellä katkesi myös muutaman kuukauden vanhoista eliminatoreista sen tangon pedaaliin yhdistävän nivelen ruuvi,nyt sitä tankoa ei enää saa irti toisesta pedaalista kun ruuvi on lukittanut sen siihen. ostin musamaailmasta, tosin ne oli ollut vähän aikaa yhdellä myyjällä siellä käytössä että enpä tie voinko mennä tästä avautumaan sinne enää..vitustana.
pitäiskö SMI:lle soittaa ?

Kannattaa ottaa yhteyttä.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)