Aihe: Peavey Classic meni särki
1
zorro
20.12.2005 20:56:18
Soittelin kitaraa ja yhtäkkä loppu kuulumasta ja classic päästi hajut pihalle. ainaki isommat putket hehkuu ihan normaalisti, nuista pienemmistä en osaa sanoa kun niistä ei ole sitä valoa kovin ikinä irronnnutkaan, ja ei kai putkien palamisesta hajuja varmaan tulekkaan. missähän vika?
saundi lähtee tukasta!
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
Spike
20.12.2005 20:59:54
Avaa se ja kato sinne vahvistimen sisälle missä siellä näkyy tavallisesta poikkeavaa.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Jag
20.12.2005 21:00:46

Kyllä tulee...nimin. kokemusta on. Päätepuket mullakin meni niin että haisi ja laitto kipinät pihalle. sen kyllä sain takuuseen korjattua.

Nyt on sitten tullut uusi vika itselle. Rätisee silleen ikävästi. Ilmeisesti joku putki mennyt vai?
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
zorro
20.12.2005 21:39:48 (muokattu 20.12.2005 21:47:38)
oiskohan mulla etuasteputket menny (ne pienemmät?)?
tuosta ei tosiaan kuulu yhtikäs mitään.. ei edes hurinaa, eikä edes pauketta siitä reverbistä.
saundi lähtee tukasta!
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
zorro
20.12.2005 22:36:12
Nyt on sitten tullut uusi vika itselle. Rätisee silleen ikävästi. Ilmeisesti joku putki mennyt vai?

jos se on sama vika ku täällä http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=111928
siinä on putkessa alkanu se joku katodi anodi mikälie hehkumaan. korjaantunee putket vaihtamalla. tuon näkee jos joku niistä putkista hehkuu eritavalla (voimakkaammin) ku muut. mulla oli sama vika joskus kun oli vielä alkuperäset putket paikoillaan.
saundi lähtee tukasta!
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
dmntn
20.12.2005 22:40:40

katodi anodi

Diodi?
Loistediodi=Ledi
Minä täällä moi!
zorro
20.12.2005 22:45:05
Diodi?
Loistediodi=Ledi

ei, vaan siinä vioittuneessa putkessa.. mulla ei oo termit hallussa, mutta veikkaan että täällä useampi tietää mistä puhun, joten kertokoon he :)
saundi lähtee tukasta!
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
dmntn
20.12.2005 23:01:51

Eihän ne mullakaan.
Minä täällä moi!
Aki
21.12.2005 14:18:17

Classic 30? Se on vallan usein ongelmallinen laite. Putkia tarttee vaihtaa aika usein, ja bias on tärkeää säätää ammattilaisella. En suosittele heittämällä vaihtamaan pääteputkia etenkään tohon, ongelmat on sitten taas helposti nurkan takana.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
Jag
21.12.2005 15:28:50

jos se on sama vika ku täällä http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=111928
siinä on putkessa alkanu se joku katodi anodi mikälie hehkumaan. korjaantunee putket vaihtamalla. tuon näkee jos joku niistä putkista hehkuu eritavalla (voimakkaammin) ku muut. mulla oli sama vika joskus kun oli vielä alkuperäset putket paikoillaan.

ei varmaankaan ole, koska mulla rätisee vain soitettaessa. Hieman vituttaa kun pitää jo toistamiseen takuuseen korjauttaa. (jos se nyt menee takuuseen)

Putkia varovasti kolistelin ja vaikuttas että reunimmainne putki vois olla paskana.
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Sintti
21.12.2005 15:49:15
Classic 30? Se on vallan usein ongelmallinen laite. Putkia tarttee vaihtaa aika usein, ja bias on tärkeää säätää ammattilaisella. En suosittele heittämällä vaihtamaan pääteputkia etenkään tohon, ongelmat on sitten taas helposti nurkan takana.

Ot, mutta: Kaveri osti viime talvena Classic 30:n saksasta. Viikon kerkesi olla, kun ensimmäinen hajosi. Vahvistin takaisin Saksaan -> uusi tilalle. Uusi kesti kesän loppuun asti -> elokuun alussa takaisin Saksaan -> Amerikkaan takuuhuoltoon -> Saksaan -> Suomeen Trademark 60. Ei enää laittanut Classiccia. Tuossa takuuhuolto reissussa menikin sitten yli kolme kuukautta. Ihan kiva.. :o

Tuntuu, että voi noissa varsinkin uusissa Classic 30:ssä olla aika paljon häikkää. Ainakin niistä paljon valitetaan. Ihan hyvä soundinen vahvistin muuten kyllä.
Sitä se teettää.. Ai niinkö?!?
zorro
21.12.2005 16:26:03 (muokattu 21.12.2005 16:27:02)
mihinköhän noita voi viedä/lähettää korjatteille? mulla ei ainakaan takuuta ole jäljellä kun oon omistanu ton jo parivuotta.

Tuo on ihan sama, kun sanoisit, että se piuha on akun plus miinus-liittimessä kiinni.

tuo oli vaan ku yritin muistella sitä termiä.. eli joku tollanen se oli.
saundi lähtee tukasta!
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
Mikko Kankaanpää
22.12.2005 08:17:23

mihinköhän noita voi viedä/lähettää korjatteille? mulla ei ainakaan takuuta ole jäljellä kun oon omistanu ton jo parivuotta.

MH PROJECT Isonniitynkatu 5 O 00520 HELSINKI 040-584 2095 Miika Helle 041-4919
364 Harri Raudaskoski

Ainakin ollut peaveyn virallinen huolto. Asiallisia ja mukavia kavereita ja osaamista löytyy. C30:a on nurkissa aina pari.

Mikko
http://www.uraltone.com
maza
22.12.2005 09:29:02

siinä on putkessa alkanu se joku katodi anodi mikälie hehkumaan

Joo, jos hommat kusee tietyllä tavalla, alkaa tosiaankin putken anodi loimottamaan punaisena kuin kamina teltassa. Vika on tällöin joko putkessa tai bias-kytkennässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)