faq1 18.12.2005 12:43:16 | |
---|
Onko noiden mikkien soundiero laadullinen vaiko vaan makuasia? Vertasin kerran vierekkäin Mexicon fenderiä ja Kiina-squieria. Ero oli tosi suuri. Squierin mikkien soundi voimaton, mitäänsanomaton. |
Jaba 18.12.2005 14:39:52 | |
---|
Onko noiden mikkien soundiero laadullinen vaiko vaan makuasia? Vertasin kerran vierekkäin Mexicon fenderiä ja Kiina-squieria. Ero oli tosi suuri. Squierin mikkien soundi voimaton, mitäänsanomaton. Etkös sä jo vastannut omaan kysymyksees...? |
J.Ahonen 18.12.2005 14:45:57 | |
---|
Mielestäni Mexico straton perus mikit on ihan helvetin hyvät. Soundi on jotenkin tuhdimpi sopivan tumma ja lämpimämpi kuin vaikkapa Jenkki straton mikeissä. |
Mika K 18.12.2005 15:06:54 | |
---|
Mielestäni Mexico straton perus mikit on ihan helvetin hyvät. Soundi on jotenkin tuhdimpi sopivan tumma ja lämpimämpi kuin vaikkapa Jenkki straton mikeissä. Minä olen myös ollut todella tyytyväinen tuon oman 70s Classicin orkkismikkeihin, vaikka jonkin verran olen kuullut kritiikkiä liian kirkkaasta tallamikistä. Minun mielestäni ei tarvetta mikkien vaihtoon. |
32788 18.12.2005 15:22:47 | |
---|
Minä olen myös ollut todella tyytyväinen tuon oman 70s Classicin orkkismikkeihin, vaikka jonkin verran olen kuullut kritiikkiä liian kirkkaasta tallamikistä. Minun mielestäni ei tarvetta mikkien vaihtoon. Sitä varten siinä vahvistimessa on EQ. Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
Mika K 18.12.2005 15:27:51 | |
---|
Sitä varten siinä vahvistimessa on EQ. Niin, kaikki ei sitä vissiin tajua. |
Niq 18.12.2005 16:33:35 | |
---|
Tallamikinhän pitää stratossa nimenomaan olla oikein läpitunkevan yliräikeä soundiltaan. Soolothan sillä vaan vedellään. Tallamikin ja keskimikin väliasento on sitä komppausta varten. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
rosberg 19.12.2005 14:26:30 | |
---|
Tallamikinhän pitää stratossa nimenomaan olla oikein läpitunkevan yliräikeä soundiltaan. Soolothan sillä vaan vedellään. Tallamikin ja keskimikin väliasento on sitä komppausta varten. :) mistäs sä noin oot päätelly? ynkkäkin vetää kaulalla! ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
Jouni 19.12.2005 22:10:17 (muokattu 19.12.2005 22:14:11) | |
---|
mistäs sä noin oot päätelly? ynkkäkin vetää kaulalla! Ja jos Ymggä vetää, niin sehän on ainut oikea ;) No, itsekin vedän kaulalla.. Piti. Tarkoitatko nyt siis Texas Specialeja vai TexMex-sarjaa. Texas Specialeissa olen Mexico-standardeihin verratessa huomannut olennaisena erona erottelevuuden ja selkeyden. Lähtötaso on hieman korkeampi ja räkää löytyy helpommin. En tottapuhuen omallakaan korvallani olisi erottanut, ellen ihan perätysten olisi testannut. Jos siis puhuit TexMexeistä, niin eisitmitään.. Elämä se on ihmisen parasta aikaa.
Bella Italia #17
Romantikkoitkijät #6
AKKK #14 |
Topa 20.12.2005 09:38:36 | |
---|
Mexico Telessä ainakin omasta mielestäni ne vakiomikit on ihan kuraa. Nyt on kiinni Emg:n 81/85 setti ja ainakin hevit irtoaa hyvin. : ) |
tomukka 20.12.2005 10:18:00 | |
---|
Onkohan kellään kokemuksia Fenderin 60's Classic:n orkkismikkien vertailusta Fenderin jenkkimikkeihin esim 57/62. Itselläni on 60's Classic ja miettinyt vaihtoa. Ei niissä orkkismikeissä mitään vikaa ole, mutta ajatus siitä, mitä soundi voisi olla, saa minut miettimään vaihtoa. Vituttaa laittaa 200€ mikkeihin, jos ero ei sitten olekaan huomattava. Mikkejä kun ei oikein voi testata ennen ostopäätöstä. |
superfly 20.12.2005 10:43:01 (muokattu 20.12.2005 10:43:19) | |
---|
Onkohan kellään kokemuksia Fenderin 60's Classic:n orkkismikkien vertailusta Fenderin jenkkimikkeihin esim 57/62. Itselläni on 60's Classic ja miettinyt vaihtoa. Ei niissä orkkismikeissä mitään vikaa ole, mutta ajatus siitä, mitä soundi voisi olla, saa minut miettimään vaihtoa. Vituttaa laittaa 200€ mikkeihin, jos ero ei sitten olekaan huomattava. Mikkejä kun ei oikein voi testata ennen ostopäätöstä. Mulla ihan sama soitin ja ihan samat ajatukset. Saundissa ei tällä hetkellä ole mitään vikaa minullakaan. 60´s Classicin mikit kuitenkin käsittääkseni ovat astetta laadukkaammat kuin perusmeksikostratossa. Kaulamikki miellyttää kovasti, mutta tallassa ehkä voisi olla enemmän hönkää. Texas Special -settiä mietin itse tuohon. Kertokaa ihmeessä joku joka on vaihtanut Classic-sarjan stratoon mikit. Kuinka kävi? Paljonko saundi muuttui? "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
rosberg 20.12.2005 12:37:37 | |
---|
Mexico Telessä ainakin omasta mielestäni ne vakiomikit on ihan kuraa. Nyt on kiinni Emg:n 81/85 setti ja ainakin hevit irtoaa hyvin. : ) no ei ne vakiot oo tosiaankaan slipknottia varten. ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
Topa 20.12.2005 14:05:36 | |
---|
no ei ne vakiot oo tosiaankaan slipknottia varten. Juu, ei olekaan, mutta ei niistä saanut oikein muutakaan irti. Olivat tosi häiriöalttiitkin. Tein kuparitarralevystä poteroihin suojauksen (ja maadoituksen) ja mikit huusi silti kuin pistetty sika. |
Lonesome 20.12.2005 14:20:36 | |
---|
Jos siis puhuit TexMexeistä, niin... Vaihtui Jaappanin Fenderin "Blueflower" Stratoon "Vintage USA"- mikkien tilalle TexMexit, kun sellaiset oli tullut hankittua aiemmin "projektia" varten. Nuo Vintage Usa:t ovat keraamiset, kuten myös Meksikon Standard Stratoissa, mutta käsittääkseni eri mikit. Lujaa tulee sekä noista ylikäämityistä alnico5 TexMexeistä, että alkuperäisistä keraamisista. TexMexit mainitaan usein varsin kirkkaalta/teräviltä soundaaviksi, eikä mullakaan tuohon mitään lisättävää juuri ole. Volumea ei tarvitse pitää koko ajan täysin auki, vaan ehkä paras soundi on "vähän vaille" ja mikit alhaalla. Eihän se esim. kaulamikillä ole yhtä "sweet & mellow" blues-tone, kuin -83 JV Squierissa (jossa alkuper jenkkimikit), mutta soveltuu TexMex-keppi paremmin erilaisiin soundimaailmoihin taipuvaksi yleiskitaraksi, kuin tuo aidosti '62 vintage-henkinen Squier. Ja stratollahan voi soittaa mitä vaan... Mikitys on tietysti vain yksi osatekijä kitaran soinnissa. Onhan noissa kahdessa Japsi-Stratossa eroja muutenkin. "The generation that would change the world is still looking for its car keys." Bob Walkenhorst/The Rainmakers: Drinkin' on the Job |
Crossroad 20.12.2005 15:18:25 | |
---|
mistäs sä noin oot päätelly? ynkkäkin vetää kaulalla! mullakin oli ynkka signature malli ja se tosiaan toimi juuri niin perin että tallamikki sopi paremmin riffeihin ja kaulamikki sooloihin. |
rosberg 20.12.2005 16:39:08 | |
---|
mullakin oli ynkka signature malli ja se tosiaan toimi juuri niin perin että tallamikki sopi paremmin riffeihin ja kaulamikki sooloihin. sehän on kyllä siitä kiinni mitä vetää, mutta kaikilla mikeillä voi kompata, sooloilla. ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
Crossroad 20.12.2005 17:07:36 | |
---|
sehän on kyllä siitä kiinni mitä vetää, mutta kaikilla mikeillä voi kompata, sooloilla. totta ,mutta yli 50(laatu)-keppiä omistaneena ,tuo on kyllä ainut missä tuo mulla toimi..aikaisemmin ihmettelin tuota kaulalle vaihtoa kovasti ynkan lead osuuksissa,mutta tuo yjm laulaa todella hyvin sooloissa ja hs-3 toimii taasen kompeissa/riffeissä loistavasti.tuo ynkka model on aivan loistava kitara,mutta tuo otelauta voi tuottaa ongelmia..soitinrakentaja tyysterin sanoin"soi kyllä tosi hyvin ,mutta ei tällä pysty mitään soittamaan" |
totta ,mutta yli 50(laatu)-keppiä omistaneena ,tuo on kyllä ainut missä tuo mulla toimi..aikaisemmin ihmettelin tuota kaulalle vaihtoa kovasti ynkan lead osuuksissa,mutta tuo yjm laulaa todella hyvin sooloissa ja hs-3 toimii taasen kompeissa/riffeissä loistavasti.tuo ynkka model on aivan loistava kitara,mutta tuo otelauta voi tuottaa ongelmia..soitinrakentaja tyysterin sanoin"soi kyllä tosi hyvin ,mutta ei tällä pysty mitään soittamaan" siinä on ihan himmeä tatsi. ei oikein tiedä osaako soittaa vai ei. mutta ilmeisesti silä ainakin joku osaa soittaa. ynkkä on kingi! itse tarkoitin lähinnä sitä, että varsinkin jos soittaa bändin ainoana kitaristina (ja omistaa speduja) on aika jees vetää eri soolojuttuja eri asennoissa. ja tallan puolitus on niin nannaa! ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
Niq 21.12.2005 14:45:43 (muokattu 21.12.2005 14:57:27) | |
---|
Tarkoitin tuota soolohommaa lähinnä sillai, että siitä saa pelkällä tallamikillä hyvän sooloboostin keskialueelle ilman mitään pedaaleita ja virityksiä. Samalla jää ne ihan alimmat alapäät sieltä sooloista pois huonontamasta tilutteluita. :) EDIT: Mun stratossa tosin on tuo Seymour Duncanin Alnico pro staggered -setti. Viimosen päälle hienot vintage-stratosaundit lähtee noista. "I have a cunning plan" -Baldrick |