Les Paul 20.12.2005 21:33:55 | |
---|
Elikkä mulla on marshallin valvestate vs100 combo. Vahvistimesta kuuluu soittaessa sellaista ihme poksumista ja rätisemistä. Vika ilmenee niin cleanilla kuin särölläkin. Olisiko teillä jotain pikavinkkiä että mistä tuo voisi johtua? Itse mietin, että johtuisiko se tuosta putkesta mikä taitaa olla alkuperäinen eli jostain kaukaa 90-luvulta. En halua tästä threadista sellaista valvestate-haukkumisketjua. Tiedän että vahvistin ei kaikkia miellytä, mutta ei tarvitse siitä tulla tänne avautumaan. T:Kimi "My my, hey hey
Rock and roll is here to stay
It’s better to burn out
Than to fade away
My my, hey hey." - Neil Young |
McNulty 20.12.2005 21:37:55 | |
---|
Onko tsekattu ettei tule kitarasta ja/tai piuhoista? Ei se etuasteen putki siinä juuri miksikään mene, enemmän epäilisin jotain muuta komponenttia piirilevyltä tai elementtiä. Mutta ensin tosiaan sulkisin pois kitaran ja piuhan tuosta ongelmavyyhdistä. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! |
myrtonen 20.12.2005 21:38:08 | |
---|
Valvestate=ongelma. Eiku... Ettei jakissa tai piuhassa vika? Jos ei niissä, eiköhän se putken vaihto ala olla paikallaan. Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin? |
rosberg 21.12.2005 09:36:50 | |
---|
se putki voi olla kans, mutta aikoinaan bändikaveri luukutti valvestatella kaapin kautta ja sieltä suli konnektsioonit aika nätisti, että vois olla jossain kontaktipinnassa? ostan fender-straton jossa floikka tai vastaava hässäkkä. miel.jpn. |
Aika pitkään itsekkin Valvea käyttänyt. Joten kyllä etuasteen putket kannattaa tarkistaa. Ainakin, jos luukutata paljon tosi kovalla. Sitten joskus löysin kosketushäiriöitä sieltä plugin osiosta. Tiestysti useimmiten vika löytyy kitaran (tai tietty piuha) puolelta noista paukehommista... Vahingonilo on..???.. Ihan kivaa!
(Kaikkien kitarasankarien sankari Danny"DEE"Rottenstar orkesterista theFabulous65) |
Niq 21.12.2005 10:34:05 | |
---|
Voi hyvinkin olla se putki. Kokeilepa kääntää se vahvari kyljelleen. Luit oikein, tällä tavoin "korjasin" yhden kaverin valvestaten, joka rätisi ja paukkui, käänsin sen sattumalta kyljelleen ja tsädäm, vahvari toimi moitteetta. Kokeile varmuuden vuoksi molempia kylkiä. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
mipp 21.12.2005 11:27:59 | |
---|
Se on yleensä potikka. Ja todennäkösimmin Master Volume. Reverb voi olla myös |
losli 21.12.2005 11:35:33 (muokattu 21.12.2005 11:36:03) | |
---|
Elikkä mulla on marshallin valvestate vs100 combo. Vahvistimesta kuuluu soittaessa sellaista ihme poksumista ja rätisemistä. Vika ilmenee niin cleanilla kuin särölläkin. Olisiko teillä jotain pikavinkkiä että mistä tuo voisi johtua? Itse mietin, että johtuisiko se tuosta putkesta mikä taitaa olla alkuperäinen eli jostain kaukaa 90-luvulta. En halua tästä threadista sellaista valvestate-haukkumisketjua. Tiedän että vahvistin ei kaikkia miellytä, mutta ei tarvitse siitä tulla tänne avautumaan. T:Kimi No mulla oli Valvestate stereo-combossa vastaava vika. Soittaessa kuullu rätinää ja poksumista ja ääni hiipu välillä. Vaihdon etusputken ja kolvasin kiinni juotoksistaan murtuneet jakin liittimet. Tää jakkiliitin ongelma on kuulema yleinen noissa marsuissa joissa ne on kolvattu piirilevylle. On aika vaikee huomata tuota juotosten murtumista, muuten kuin varovasti vääntelemällä. "Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve." |
Aki 21.12.2005 14:28:36 | |
---|
Useamman edullisen Marshallin olen korjannut vaihtamalla kytkimellisen jakkiliittimen efektiloopista. Kun kytkinosa hapettuu, vahvistin ei oikein itsekään tiedä kuunnellako efektilenkkiä vaiko suoraa signaalia. Tämä tietysti korjaantuisi myös pelkällä piuhalla efektilenkissä. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
Les Paul 21.12.2005 15:32:05 | |
---|
Okei! Kiitos vastanneille. Täytyypä kokeilla noita kikkoja tuohon jos se vaikka alkaisin toimimaan. Ja vika ei siis ole piuhassa eikä kitarassa. Olen kokeillut neljää kitaraa ja piuhojakin ainakin 5. Vahvistin pitää samaa meteliä riippumatta siitä onko siinä piuhaa edes kiinni. "My my, hey hey
It’s better to burn out
Than to fade away
mipp 21.12.2005 21:24:21 | |
---|
Aika hyvä yleisohje minkä tahansa vahvistimen ongelmille vois olla vaikka: 1. Kaikki missä on liikkuvia osia, eli potikat, liittimet 2. kaikki mitkä käy kuumana, powerit, putkien kannat. (3. Tämä on Vintage-ehto: Kaikki mitä ei saatana saa enää mistään) |
Barska 21.12.2005 21:28:53 | |
---|
(3. Tämä on Vintage-ehto: Kaikki mitä ei saatana saa enää mistään) Oikeesti ihan hyvä yleisohje... Mut tuo 3. kyllä räjäytti pankin!!! Totuuden sanoja... :D "Hai sie rumpali, siun rummuis o jotain vikaa, ku ei kuulu ku pient suhinaa..." |
mipp 22.12.2005 15:31:04 | |
---|
Useamman edullisen Marshallin olen korjannut vaihtamalla kytkimellisen jakkiliittimen efektiloopista. Kun kytkinosa hapettuu, vahvistin ei oikein itsekään tiedä kuunnellako efektilenkkiä vaiko suoraa signaalia. Tämä tietysti korjaantuisi myös pelkällä piuhalla efektilenkissä. Tuo on muuten näppärä kokeilla kun laitat piuhan efektilenkkiin sendistä returniin. Jos ongelmat häviää niin siinäpä se vika oli. |
Les Paul 22.12.2005 17:51:58 (muokattu 22.12.2005 17:52:42) | |
---|
Ei hävinnyt ongelma tuolla piuhalla loopissa! Kait se on huomenna vietävä tuo styrkka soitinkauppaan ja annettava ammattimiesten hoitaa hommat jos sen vaikka saisi vielä toimimaan tämän talven ajan niin keväällä olisi sitten uuden vahvistimen osto edessä. Tämä nyt täysin offtopiccina, mutta olen katsellut uusia putkinuppeja ja onko tosiaan niin, että tuossa Marshallin DSL50-nupissa on periaattessa 2 kanavaa ja yhteensä neljä "modea" ja TSL60-nupissa on 3 kanavaa ja yhteensä 6 erilaista "modea"? Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin? Noita nuppeja katselin tuolta soundslive.co.uk:sta ja siellä ne näyttivät olevan huomattavasti thomania halvempia! Tuleeko tuolta briteistä tilattaessa jotain lisämaksuja mukaan? t:kimi "My my, hey hey
It’s better to burn out
Than to fade away