Aihe: Vox-kitarat
1
Jani The Rock
16.12.2005 23:11:55

Näitä ei oo juuri liikkeellä, mutta millaisissahan hinnoissa mahtavat pyöriä? Uustuotantokin alkoi joku vuosi sitten, lieköhän näitä tuotu maahan ollenkaan? Erityisesti se teardrop-malli (taitaa nykyinen ns. virallinen nimi olla droplet) kiinnostaisi.

Havaintoja, kokemuksia, mitä tahansa?
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
Jani The Rock
17.12.2005 14:47:48

No johan nyt... Kyselenkö mä taas liian vaikeita vaan muuten vaan omituisia?

Fox? Joku?
Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1
Joees
17.12.2005 14:50:13

Fox? Joku?

Ootko kysynyt Kitarapajalta? Siellä muistaakseni oli taannoin joku, ellei sitte ole vieläkin. Hintaa en muista, enkä kyllä ole varmakaan oliko siellä.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
fox
17.12.2005 14:53:01

Fox? Joku?

Häh? Voxia teki Eko...*mumisee..* Emminä niist juuri muuta tiiä, Rollarien Jones sellasta Teardroppia soitteli, ja yhen sellasen oon hätäsesti pitäny hallussa..en muista ees soittaneeni sillä..Sunbursti, outo.. jonkun suomalaisen oma tuonti..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Artist
17.12.2005 15:10:58
Melko kalliillakin olen noita alkuperäisiä Vox Teardropeja nähnyt menevän. Ainakin semmoinen mielikuva mulla on, että yli 1000€:stä puhutaan. Joskus muistan nähneeni ihan Suomessakin myynnissä.

Ebay:stä löytyy kyllä ihan sopuhintaan kopioita.
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
fox
17.12.2005 15:18:32

Ebay:stä löytyy kyllä ihan sopuhintaan kopioita.

Varmaan on tuon verran hintaa.. Tuost lainauksesta sen verran, että toki niitä näköiskopioitakin löytyy, mutta luulisin, että Jani kumminkin alkuperästä haluais mieluummin..
Huomasitkos muuten, kun olin 1978-80 hinnoissa sitte vihdoin viimein saanu aikaseks hintavertailua tuollasen Iban Artistin ja sitte Gibson LP Std:n välillä?
fox
17.12.2005 15:24:50

Huomasitkos muuten, kun olin 1978-80 hinnoissa sitte vihdoin viimein saanu aikaseks hintavertailua tuollasen Iban Artistin ja sitte Gibson LP Std:n välillä?

Piti editoida ja lisätä, mutta menköhön.. Siis yhen jenkkilähteen ynnä Baconin kirjan tietojen perusteella
1980 Gibson Les Paul Std listahinta vuonna 1980 oli 845 dollaria, kaks vuotta aiemmin 1978 Ibanez 2622 EQ Artisti $890 $2656 nykydollaria) eli siis Iban Artisti oli tuolloin 45 dollaria kalliimpi..
Artist
17.12.2005 15:27:48
Varmaan on tuon verran hintaa.. Tuost lainauksesta sen verran, että toki niitä näköiskopioitakin löytyy, mutta luulisin, että Jani kumminkin alkuperästä haluais mieluummin..

Juu, aito on tietysti aito, mutta välillä on näkynyt '60 luvulla valmistettuja kopioita, jotka on ainakin vaikuttanut hyviltä...mutta tiedä sitten. Olisiko Eko saattanut valmistaa jollain muulla nimellä noita teardropeja myös?

Noitahan on vissiin montaa malliakin noita Vox Teardropeja, mitä nyt olen kuvia nähnyt. On hollowbodya ja solidbodya, bigsbyllä ja ilman ja erilaisilla mikkivaihtoehdoilla, ainakin tällaisia muistan kuvissa nähneeni...

Mitä mitä? Missä? En siis huomannut.
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
Jani The Rock
17.12.2005 15:32:47

Jaappanissakin on noita teardroppikopioita tehty... Ja sitten on vielä se ns. ruumisarkkumalli.
Artist
17.12.2005 15:39:55 (muokattu 17.12.2005 15:42:25)
Tämän kyllä varmaan tiesitkin jo:

http://www.voxshowroom.com/us/guitar/nu_guitars.html

Mutta en ole noita uusia nähnyt Suomessa kaupattavan.

Tosiaan, Phantom Guitar Works ainakin valmistaa nykyään Teardropeja ja Phantomeita. En vaan oikein tiedä saatavuudesta, hienojahan noi kyllä ovat. Jahas, näyttää, että niitä saa suoraan nettisivujen kautta tilattua, hinnatkin ihan inhimilliset, 650:sta dollarista alkaen.
fox
17.12.2005 15:41:55

Juu, aito on tietysti aito, mutta välillä on näkynyt '60 luvulla valmistettuja kopioita, jotka on ainakin vaikuttanut hyviltä...mutta tiedä sitten. Olisiko Eko saattanut valmistaa jollain muulla nimellä noita teardropeja myös?

Vallan mahollista, kannattaa sun ja Janinki tsekata www.fetishguitars.com

Mitä mitä? Missä? En siis huomannut.

No tota..tuossa ylempänä se Artist-luokan päänäkökohta olikin.. Elikkäs, Ibanezin Artist-mallien, vallankin niitten kalliimpien, harvinaisuus Suomessa on ihan siit kiinni, ettei niille oikein ollu kysyntää.. Tuosta Gibsonin tasoisesta hinnasta johtu se..
Feggy
17.12.2005 16:23:50

Suomessa olen noita nähnyt muinaisen Cybermenin kitaristi Patrolla ja Barefoot Brothersin Tatilla. Ei ainakaan vanhoihin kyyneliin kovin helposti törmää.
Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963
varakeef
20.12.2005 21:48:10
Barefoot Brothersin Tatilla...

...ei kylläkään ole Voxin kitaraa. Se on Lehtola, eikä sen muotokaan itse asiassa muistuta kuin etäisesti teardroppia.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Jii
20.12.2005 21:52:51
Eipä sinänsä mitään tärkeää, mutta mulla näyttää olevan arkistoissa Hanoi Rocksin video "Don't You Ever Leave Me":sta, jossa Nasse soittaa mielestäni Voxilla ja on niin cool niin cool. Helvetti, noin soitetaan kitaraa visuaalisesti.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Artist
20.12.2005 22:05:33
Eipä sinänsä mitään tärkeää, mutta mulla näyttää olevan arkistoissa Hanoi Rocksin video "Don't You Ever Leave Me":sta, jossa Nasse soittaa mielestäni Voxilla ja on niin cool niin cool. Helvetti, noin soitetaan kitaraa visuaalisesti.

Tuo Nastyn kitara on ihka oikea Vox Teardrop. En tiedä omistaako sitä enää, mutta joskus jossain (olisiko ollut Kullmanin kirjassa?) kerrottiin kuinka se oli Nasselle päätynyt...
Eli Nasse oli lyönyt kitaran omistajan kanssa vetoa siitä, onko Hanoi parempi livenä kuin Stones, panoksena tuo Vox Teardrop (jota omistaja ei kyllä suostunut myymään, vaikka sitäkin oli yritetty). No, Nasse voitti vedon ja sai kepin...
Feggy
20.12.2005 23:08:58

...ei kylläkään ole Voxin kitaraa. Se on Lehtola, eikä sen muotokaan itse asiassa muistuta kuin etäisesti teardroppia.

Nonniin...Tavastian takasalista katsottuna kuitenkin erehdyttävän samannäköinen...varsinkaan kun noita ei liian usein näe ylipäätään.
Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)