Aihe: Les Paul Standard kokemuksia?
1 2
nooramone
20.12.2005 18:55:14 (muokattu 24.12.2005 16:28:12)
Onko kokemuksia kyseisestä kitarasta? Olisin ostamassa..? Onko hyvä hankinta?
Siis Epiphone Lespa Standardi?
älä kysy vaan pogoo.
myrtonen
20.12.2005 18:58:29
Muista mainita valmistaja, kopioita kun löytyy firmalta jos toiselta. Eikä tämän takia kai toista topiccia tarvitse aloittaa?
Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin?
McNulty
20.12.2005 18:59:00 (muokattu 20.12.2005 19:01:24)
Onko kokemuksia kyseisestä kitarasta? Olisin ostamassa..? Onko hyvä hankinta?

Niitäkin on niin moneen junaan. Omaan LP Standardiin olen kyllä erittäin tyytyväinen.
Mitään suurempia vikoja ei ole viimeisen 13 vuoden aikana ilmennyt.

Hyvä hankinta jos on varaa sellaiseen ja osaa valita hyvän yksilön itselleen. Sikana säkissä en kuitenkaan ostaisi.

Muista mainita valmistaja, kopioita kun löytyy firmalta jos toiselta.

Ainoastaan Epiphonella on kilpaileva tuote jolla on tällä hetkellä oikeus käyttää Les Paul nimeä. En tiedä miten Heritagella, Orvillella, Grecolla ja parilla muulla valmistajalla on lisenssien suhteen. fox tietää niistä enempi.

Eli, tässä ei kai haettu mitään kopiota vaan aitoa asiaa... arvaisin.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
nooramone
20.12.2005 19:01:18
sori unohdin..Epiphone les paul standard??
älä kysy vaan pogoo.
myrtonen
20.12.2005 19:03:58 (muokattu 20.12.2005 19:04:09)
Eli, tässä ei kai haettu mitään kopiota vaan aitoa asiaa... arvaisin.

Luin aikaisempaa topiccia, "arvasin" että se oli Epäpuhelin. :) Melkeenpä sitä Tokaita lähtisin kuitenkin suosittelemaan.
Mega Man Club #010 - Gay Man
Älä oo tommonen. Ottaisitko sen sijaan pastillin?
J.Hollström
20.12.2005 19:15:42
Onko kokemuksia kyseisestä kitarasta?

On.

Olisin ostamassa..?

Ok.

Onko hyvä hankinta?

On.
J.Hollström
20.12.2005 19:16:29
sori unohdin..Epiphone les paul standard??

Ai, sori. Ei sitten. Yllä oleva koski alkuperäistä ja aitoa asiaa.
Jack D
20.12.2005 19:33:47
Itsehän omistan moisen pelin ja voin sanoa että ei oo tarvinu pettyä. Ainoa muutos minkä tein ni pistin SD:n Alnico II pro mikit paremman soundin tarpeessa. Pitää vireen tosi hyvin ja tosi munakas peli kaikin puolin.
Jesus did it for the chicks.
Jemppa
20.12.2005 21:12:25
Joo, kokemusta Les Paulista (Gibson, katso omakuva) on vuoden ajalta reilusti. Mallina mulla on Custom Plus, eli kaula on vanhempi/paksumpi '50 rounded mallinen. Hyvin toimii Ibanezien tikkukaulojen rinnalla ;o)

Muutaman kerran paikallisessa musakkikaupassa olen Epiphonen LP Strandardia testannut ja ihan asialliselta on tuntunut. Viimeistely on ollut ihan ok ja soitettavuus oikeilla säädöillä minun kädelle oikein asiallinen. Joskus olen jopa miettinyt tuota Epin LP:tä varakitaraksi tuon Gibsonin rinnalle, mutta nyt kovasti polttelee toinen JEM tuon vanhemman rinnalle.

Tokaista sen verran, että yhden keikan olen kakkoskitarana pitänyt kaverin Tokai ALS-48 Love Rockia joka muuten oli asiallinen peli, koko ajan sai vaan olla virittämässä. Voi tietty johtua kielistäkin...
Mitä tästä napista tapahtuu? Oho... Miks siitä nyt nousee savu?!
jepu010
20.12.2005 21:38:51
Itelläni tuo epin lessu on ainaki toiminu moitteettomasti. Parempi reilusti kuin vaikka tokain ne 500 e korealaiset ritsat. En ole vielä yhteekään surkeaan yksilöön törmännyt mutta muutamaan erittäinkin hyvään. Mä ainakin suosittelen tota lessuks.
You know where you are You're in the jungle baby You're gonna die
fox
21.12.2005 01:10:45

Ainoastaan Epiphonella on kilpaileva tuote jolla on tällä hetkellä oikeus käyttää Les Paul nimeä. En tiedä miten Heritagella, Orvillella, Grecolla ja parilla muulla valmistajalla on lisenssien suhteen. fox tietää niistä enempi.

Enemmästä en tiiä, mutta yksiselitteisesti Les Pauleja on muissa kun Gibsoneissa "luvan perästä" tytärfirma Epiphonen LP:t ja "Japanin Gibsonit" Orvillet.

Heritagen kanssa Gibsonilla on yhteys, löytyyhän sieltä firmasta mm. Marv Lamb, mies joka on tehnyt vuodesta 1956 Les Pauleja, sekä viimeinen Kalamazoon "pomo" Jim Deurloo, sekä leegio entisiä Giban soitinrakentajia. Tuo yhteys ei kuitenkaan oikeuta käyttämään Les Paul-nimeä.
Niinkuin kyseistä oikeutta ei ole millään muullakaan.. Hyviä kopioita toki tekee Tokai Japanin päässä, Greco, Fernandes SuperGrade ja moni muu. Toki ei vaadittane suurta kokemusta kitaroista eikä talouden realiteeteista käsittämään, ettei 300 euron kitara yksinkertaisesti voi olla "aivan samanlainen" kuin 6- 8 kertaa kalliimpi..

Itselläni on Epipuhelimen Std Plus LE (se vihreä.. 8) ) joka on puiltaan todella hyvä. Koska se tuli mulle "projektina" en sitten niistä mikeistä osaa sanoa. Virittimet oli Epin logolla olevat jotkut itämaan Kluson vintage-versiot, toimivat kyllä, mutta koska mulla oli "paremmat" koneet laatikossa, tein vaihdon...
Toki siihen "alkuperäiseen" on eroja, mutta hei, niinpä sitten on hinnassakin..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Ukko
21.12.2005 09:13:22

Hyvä hankinta jos on varaa sellaiseen ja osaa valita hyvän yksilön itselleen. Sikana säkissä en kuitenkaan ostaisi..

Mites kun minä olen ymmärtänyt että yksi sen kovan hinnan kriteereistä on tuotteiden tasalaatuisuus ja tuotevalvonta. Eli huonoja yksilöitä ei edes päästettäisi pois tehtaalta.
McNulty
21.12.2005 10:37:52
Mites kun minä olen ymmärtänyt että yksi sen kovan hinnan kriteereistä on tuotteiden tasalaatuisuus ja tuotevalvonta. Eli huonoja yksilöitä ei edes päästettäisi pois tehtaalta.

En silti sijoittaisi 2000e (12000mk) soittimeen jota en pääse testaamaan ja tsekkaamaan etukäteen. Aika monessa liikkeessä Suomessa joutuu LP:n tilaamaan Into-Luthmanilta ilman että ko. soitinta on päässyt hiplaileen. Ja kyllähän maanantaikappaleita tulee niin valmistajalta kuin valmistajalta, eikä sen tartte olla kuin se yksi miljoonasta niin foorumeilla on heti että "Gibson on ihan paska, kun siinä on sitä ja tätä" tai että "PRS Customissa on sitä ja tätä vikaa".

Eli, en lähtisi useita tuhansia ja satalappusia sijoittamaan sellaiseen soittimeen jota en ole nähnyt ja soittanut ensin.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
Ukko
21.12.2005 10:58:41

Eli, en lähtisi useita tuhansia ja satalappusia sijoittamaan sellaiseen soittimeen jota en ole nähnyt ja soittanut ensin.

Puhut paljon mutta asiaa.
edgehill
21.12.2005 11:14:15
En silti sijoittaisi 2000e (12000mk) soittimeen jota en pääse testaamaan ja tsekkaamaan etukäteen. Aika monessa liikkeessä Suomessa joutuu LP:n tilaamaan Into-Luthmanilta ilman että ko. soitinta on päässyt hiplaileen. Ja kyllähän maanantaikappaleita tulee niin valmistajalta kuin valmistajalta, eikä sen tartte olla kuin se yksi miljoonasta niin foorumeilla on heti että "Gibson on ihan paska, kun siinä on sitä ja tätä" tai että "PRS Customissa on sitä ja tätä vikaa".

Luulen, että tämä meidän markkinamme täällä on niin pieni, ettei ne parhaat yksilöt tänne asti kuitenkaan pääse. Mitenköhän tuo mahtaa olla, saavatkohan isot ostajat valita valmistuseristä parhaat päältä?
Esim. Fenderin osalta Suomen asioita hoidetaan kai Göteborgista ja sinnekin tavara saapuu Hollannin välivaraston kautta. Jos olisin joku iso ostaja niin kyllähän mä niin yrittäisin sen pelata, että saan valita myyntikappaleet...
fox
21.12.2005 11:40:43

Luulen, että tämä meidän markkinamme täällä on niin pieni, ettei ne parhaat yksilöt tänne asti kuitenkaan pääse. Mitenköhän tuo mahtaa olla, saavatkohan isot ostajat valita valmistuseristä parhaat päältä?
Esim. Fenderin osalta Suomen asioita hoidetaan kai Göteborgista ja sinnekin tavara saapuu Hollannin välivaraston kautta. Jos olisin joku iso ostaja niin kyllähän mä niin yrittäisin sen pelata, että saan valita myyntikappaleet...

Asiassa on vinha perä.. Olen pari-kuustoista kertaa esimerkkiä pistänyt... 8)
Oletetaan että puhumme eräästä tehtaasta, joka nyttemmin valmistaa kitaroita Nashvillen vehmaissa maisemissa. Perinteikäs ja hyviä enteitä suopa tapa siellä on tehdä kitaroita pienissä erissä, "rackeissa eli batcheissa", 40 kappaletta menee siihen. Sattuupa sitten tehtaalla vierailemaan endorsement-artisti, no, huippuammattilainen valitsee tuosta batchista parhaan hänelle, ei toki sitä ilmaiseksi saa, mutta ehkä vähän alennusta... no, seuraavaksi onkin kotimarkkina-alueen vuoro, valintaa tulee taas, hmm. sisäänostaja ajattelee. Tilaukseen onkin pistetty 25 kitaraa, siispä valkkaamaan.. Jäljellä on 14 valmistuserästä, ja tilauskirja sanoo, että puoliks Australia-Oseaanian ja Euroopan markkina-alueille pitäisi toimittaa.. Jaetaan satsi. Seitsemän kitaraa saapuu Eurooppaan, jossa keskeisen Euroopan liikkeitten sisäänostajat saattavat valita niistä viisi, kas, Skandinavian alueesta vastaavalle tukkurille jää kaksi....
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Hank Marvin_
23.12.2005 12:47:33
Kokemuksia on...! Hyvä skitta soundiensa puolesta ja vireen pitää vallan mainiosti...
Juzzu
23.12.2005 12:52:18
Oletetaan että puhumme eräästä tehtaasta, joka nyttemmin valmistaa kitaroita Nashvillen vehmaissa maisemissa.

Ämeriikan poijjaat muuten valittaa, että kaikkein komeimmat ja hienoimmat ja näteimmät custom shopin re-issuet painelee suorinta tietää Jaappaniin!
Ukko
23.12.2005 13:45:45

Kokemuksia on...! Hyvä skitta soundiensa puolesta ja vireen pitää vallan mainiosti...

Hank. Nämä puhuvat Gibsonista, kai ?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)