Aihe: Sythogy Ivory/Eastwestin Bösendorfer 290 + CME UF8?
1
arcana
19.12.2005 06:23:00
Jompaa kumpaa noista olen aatellut softaksi, onko kenelläkään kokemusta? Ivory näyttää tarvitsevan 40gb kovalevytilaa niin se olisi vähän reilut 40% nykyisen koneen kovalevystä, niin se vähän mietityttää. Kasvaako latenssi liikaa jos ne laittaa ulkoiselle firewire-levylle, siellä kun tilaa olisi (vai onko se ylipäänsä edes mahdollista)?

Onko tuolle kontrollerille joitain vaihtoehtoja kenties? 76 kosketintakin riittää kyllä, kunhan mieluiten olisi täyspainotettuja. Koneena on 15" 1.67Ghz G4 Powerbook 7200rpm 100gb levyllä ja sitten siinä on muistia 1.5gb jahka se gigan palikka suvaitsee tulla postissa. Riittääkö koneen tehot vai pitäisikö katella jotain muuta vaihtoehtoa?
Veruon
19.12.2005 15:47:17
Kappas täällähä näkkee tuttuja:P

En tuosta softahommasta niin palijon tiedä, mutta nuo CME UF sarjan koskettimet ovat kuulemma olleet melko heppoisia esityksiä, näkeehän sen hinnastakin. Melkein kehottaisin maksamaan pikkusen enemmän vaikka siitä koskettimistosta, että sais kerralla hyvän. Varsinkin jos haluaa vartavasten painotetut. Miten on noi Doepferin laitteet? Entä mihin on hävinny kaikki Fatarit?
Tuota M-audion keystation prota kokkeilin kerran tuolla paikallisessa musiikkiliikkeessä, ja aika erikoiselta tuntu, niiku mustien ja valkoisten koskettimien välinen korkeusero olisi erilainen ku "normipianossa". Vähän heppoiselta vaikutti siinä nuo esim, nuo rullat koskettimiston päässä.
Member of DX-7 mafia
teroyk
19.12.2005 18:13:44
Ivory näyttää tarvitsevan 40gb kovalevytilaa

Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta muilta kuullutta:
40Gt on täysasennus kaikkilla soittimilla.
Soittimet voi asentaa yksi kerrallaankin ja kyllä ne voi ulkoisellekkin asentaa.

Koneena on 15" 1.67Ghz G4 Powerbook 7200rpm 100gb levyllä ja sitten siinä on muistia 1.5gb jahka se gigan palikka suvaitsee tulla postissa. Riittääkö koneen tehot vai pitäisikö katella jotain muuta vaihtoehtoa?

Hyvin pitäis riittää, ellet ala koko käsivarrella painamaan koskettimia ;)
arcana
19.12.2005 22:10:52
Kappas täällähä näkkee tuttuja:P

Empä kyllä äkkiseltään tunnistanut sua, kun ei oikein ole mitään mistä voisi tunnistaa :D

En tuosta softahommasta niin palijon tiedä, mutta nuo CME UF sarjan koskettimet ovat kuulemma olleet melko heppoisia esityksiä, näkeehän sen hinnastakin. Melkein kehottaisin maksamaan pikkusen enemmän vaikka siitä koskettimistosta, että sais kerralla hyvän. Varsinkin jos haluaa vartavasten painotetut. Miten on noi Doepferin laitteet? Entä mihin on hävinny kaikki Fatarit?
Tuota M-audion keystation prota kokkeilin kerran tuolla paikallisessa musiikkiliikkeessä, ja aika erikoiselta tuntu, niiku mustien ja valkoisten koskettimien välinen korkeusero olisi erilainen ku "normipianossa". Vähän heppoiselta vaikutti siinä nuo esim, nuo rullat koskettimiston päässä.

Mjoo. En oikein tältäkään sivulta löytänyt kunnollisia arvosteluja näistä täyspainotetuista midikoskettimista. Varmaankin puolipainotettuja saisi halvemmalla, mutta olis mukava olla yksi kunnollinen täyspainotettu. Onko noissa stagepianoissa sitten parempia koskettimistoja? Hmm.. Olen vähän kahden vaiheilla että ostanko uuden äänikortin tähän ja mikin ja kuulokkeet vai koskettimiston, ton softan ja kuulokkeet. noh.. Pitänee joulun jälkeen katsoa mitä tilin saldo sanoo :D Mutta saako noita täyspainotettuja kunnollisia edes alle tuhannen euron?
samulijp
19.12.2005 23:17:15
Suosittelisin kyllä ehdottomasti Yamahan tai Rolandin perus keikkapianoa. Soi heti kun laittaa virrat päälle ja voipi sitten läppärillä pyöritellä vaikka softasynia. Soundikin riittää pitkälle ja tatsi on noin tuhat kertaa parempi kuin noissa halpiskontrollereissa. Kannattaa käydä itse kokeilemassa ensin.

Ivory on iso ja hieno, kyllä. Toinen juttu on sitten että mihin niitä gigasia pianoja tarvitsee? Flyygeliprot, onko Ivory ja joku hyvä kontrolleri paljonkin parempi kuin normi keikkapianot? Entäs jos miksauksessa on enemmälti tavaraa ja piano ei olekkaan pinnassa enään?

Legendaa: näistä on juttua paljon, käytä hakua!
"Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet
arcana
20.12.2005 20:54:26 (muokattu 20.12.2005 20:55:54)
Vaihdatitko siis koneen alkuperäisen kovalevyn uuteen sisäiseen kovoon (Seagate?)? Onko toiminut hyvin? Mikä on tilanne esim. lisääntyneen akunkulutuksen suhteen? Missä vaihdatit (ja mitä maksoi) vai vaihdoitko itse?

Olen vaihtamassa myös omaan PowerBookkiini (15" 1.33Ghz G4, 2gb RAM) nopeamman sisäisen kovalevyn, eli juuri 7200rpm 80-gigaisen Seagaten. Kuulisin mieluusti käyttökokemuksia, joko tässä ketjussa tai pikaviestillä.

Sain tuon koneen tossa vajaa viikko sitten niin en oikein noista tehoista ole ihan varma 8) Tuo 7200rpm levy tuli siinä ihan mukana tilattuna, niin oikein vertailla en voi, mutta ainakin http://www.hardmac.com/news/2005-10-22/#4655 mukaan tuo 7200rpm levy on huomattavasti nopeampi. Kyllähän tuo melko vikkelältä tuntuukin 8)

samulijp:

Itse ainakin haluaisin keikkakäyttöön erästä pianovetoista......
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)