Aihe: 8 raitaa kerralla?
1 2 3
Johnny Buzz
20.12.2005 11:26:17 (muokattu 20.12.2005 11:30:46)

Hah haa... Pikku juttu. Cubase LE äänittää korkeintaan neljää kanavaa kerralla (mutta toistaa 48 raitaa):
http://www.steinberg.fr/products/comparatif_le_se_sl3_sx3.pdf
Vähän kummallista, että Herculeksen 16-kanavaisen purkin mukana tulee korkeintaan neljää kanavaa äänittävä ohjelma.

Btw, toi Hercules näyttää olevan paljon halvempi Thomannilla, jos vertaa vaikka tämän kaupan hintaan: (349 puntaa)
http://www.etcetera.co.uk/products/HER010.shtml
"at the best price/performance currently available" ;) Niin varmaan, mutta jostain muusta kaupasta ostettuna.

On toi kyllä ihmeen halpa, kun nyt vaikka katsoo näitä liitäntöjäkin
http://www.etcetera.co.uk/products/images/HER010detailN.gif
Wordclockit ja kaikki. ;) Minkälaisessa kuosissa mahtaa olla muuntimet ja PLL:t tohon hintaan...

Kyl toi vaikuttaa vähän liian hyvältä ollakseen totta. Itsekin tuolta valmistajan saitilta noita speksejä tsekkailin ja niiden valossa se vaikuttaisi hyvältä. Laatu on tosiaan ihan täysi kysymysmerkki. Pitää kattoo, jos jossain ulkomailla tosiaan tietäisivät tosta enemmän.

EDIT: Tuossa siis valmistajan saitti: www.hercules.com
saikkpe
20.12.2005 11:27:49

Jep jep. Neljällä yhtäaikaisella kanavalla pystyy tekemään jo kohtuulliset moniraitarummutkin, jos teette kellaridemon päälleäänityksinä. Raidat voisi olla esim. basari, virveli, stereo-overhead. Tai basari, virveli, haikka, overhead. Tai jos rytmiryhmä vetää yhdessä niin basari, virveli, overhead, basso. Ja sitten laulut ja kitarat toisella pyyhkäisyllä. Tai toisin päin.

Komppaan. Tehtiin kesällä treenikämppädemo Omegalla ja Cubase LE:llä. Rummut otettiin: bassari, virveli ja overheadit stereona. Rumpumikityksen etuasteina käytettiin laulumikseriä (Soundcraft Spirit SX 20/4), jonka direct outeista vedettiin piuhat Lexiconin linjasisäänmenoihin. Kaikki muut siihen päälle raita kerrallaan, basso linjalla suoraan Omegaan ja skitat linjalla Omegaan multiefektin kautta. Laulujen otossa käytettiin Omegan omia mikkietuasteita.

Katsoin äsken, että biisit on miksattu kasaan maksimissaan 20 raidasta. Kaikki VST-plugarit Omegan mukana tulleen Pantheonin lisäksi ovat freewarekamaa netistä. Mun Oman sivun musiikkinäytteistä voi maistella lopputulosta.
"Bassohan on lyömäsoitin."
Johnny Buzz
20.12.2005 12:19:27

Onkohan tuossa Herculeen hinnassa virhe. Sama tuote on myynnissä myös asiakkaalla kerran käyneenä ja hinta onkin koekäytettynä tuplat

http://www.thomann.de/herst-1924.html?iwid=3

Kohde 5 !!!

Eli nyt pitäisi toimia nopsaan, jos sen haluaa tohon hintaan. Tuohon hintaanhan niiden on pakko myydä, kun ovat sen ilmoittaneet.
varakeef
20.12.2005 12:25:06
Eli nyt pitäisi toimia nopsaan, jos sen haluaa tohon hintaan. Tuohon hintaanhan niiden on pakko myydä, kun ovat sen ilmoittaneet.

Näinhän ei tietenkään ole. Myyjä voi vedota virheeseen hinnastossa.

Ja oikeusoppineiden mielestä kaupassakaan esillä oleva hinta ei ole tarjous myydä tuote tuohon hintaan, vaan kutsu potentiaaliselle ostajalle tulla tekemään hintalapun mukainen ostotarjous, jonka kauppia voi hyväksyä (tai olle hyväksymättä). Ihan totta.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Johnny Buzz
20.12.2005 12:30:59

Ja oikeusoppineiden mielestä kaupassakaan esillä oleva hinta ei ole tarjous myydä tuote tuohon hintaan, vaan kutsu potentiaaliselle ostajalle tulla tekemään hintalapun mukainen ostotarjous, jonka kauppia voi hyväksyä (tai olle hyväksymättä). Ihan totta.

Eipä kuitenkaan. Muistatko, kun lehdessä oli juttu siitä, että kaupassa oli oluen hinnaksi 0 euroa? Tällöinkin lehdessä kommentoitiin, että tähän hintaa olisi pitänyt myydä. Kyllä kuluttajalla on oikeus vaatia tuote siihen hintaan kuin kauppias on sen ilmoittanut. Tässä kuluttajalta ei odoteta yleistä hintatietoutta.
cubasisti
20.12.2005 12:31:27
Ei muuta kuin kampe tilaukseen, ja jos sen saa postista ulos oikeaan hintaan, niin siinä se.
Deadline tekee mestarin.
Mikael
20.12.2005 12:43:25 (muokattu 20.12.2005 12:44:08)

Mä bongasin pari vuotta sitten AKG 391b -mikin T-kaupan etusivulta hyvinkin kohtuulliseen hintaan ja soitin heti. Hinnassa oli virhe, mutta möivät mulle parin niitä kuitenkin sitten ei nyt ihan siihen ilmoitettuun hintaan, mutta selvästi varsinaista oikeaa tarjoushintaa halvemmalla. Hinta muuttui sivulla ihan parissa minuutissa : )
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
Johnny Buzz
20.12.2005 12:45:24

Mutta jos mä nyt tilaan tuotteen ja maksan saman tien Visalla, niin silloinhan kauppa on syntynyt. Näin ollen tuote on vaihtanut omistajaa.
Locrian
20.12.2005 12:49:39
Näin on. Jos visalla mennään. Niillä ei o jälkeenpäin oikeutta vitun vertaa siihen kauppaan.
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi.
Johnny Buzz
20.12.2005 12:52:11

Näin on. Jos visalla mennään. Niillä ei o jälkeenpäin oikeutta vitun vertaa siihen kauppaan.

Tuossa juuri kolleegan kanssa juttelin. Visalla, kun maksan, niin Luottokunta & Visa ovat mun puolella tässä asiassa.
cubasisti
20.12.2005 12:54:16
Nniijjjooo mutta jos maksat visalla niin kun niillä kerran on se sun kortin numero niin nehän voi vaikka jälkikäteen veloittaa vielä lisää, eiks joo? :) Ainakin periaatteessa, jos joku huomaa jotain.

Sun täytyy vain toivoa, että saat tehtyä ostoksen niin, ettei kukaan asioita ymmärtävä henkilö tule vilkaisseeksi tilausta. Ja Thomannin varastossahan ei kukaan mitään tajua, sen verran leväperäiseksi on se homma osoittautunut vuosien varrella. Jos hauskasti käy niin ne toimittaa sulle audiointerfacen sijasta vaikka rumputuolin, ja sitten sä ainakin joudut selvittelemään asiaa jonkun myyjän kanssa.
Deadline tekee mestarin.
Johnny Buzz
20.12.2005 12:57:38

Nniijjjooo mutta jos maksat visalla niin kun niillä kerran on se sun kortin numero niin nehän voi vaikka jälkikäteen veloittaa vielä lisää, eiks joo? :) Ainakin periaatteessa, jos joku huomaa jotain.

Sun täytyy vain toivoa, että saat tehtyä ostoksen niin, ettei kukaan asioita ymmärtävä henkilö tule vilkaisseeksi tilausta. Ja Thomannin varastossahan ei kukaan mitään tajua, sen verran leväperäiseksi on se homma osoittautunut vuosien varrella. Jos hauskasti käy niin ne toimittaa sulle audiointerfacen sijasta vaikka rumputuolin, ja sitten sä ainakin joudut selvittelemään asiaa jonkun myyjän kanssa.

ei ne jälkikäteen voi veloittaa, sillä Visa hoitaa pitää tuossa asiassa mun puolta. Ei tuommoinen jälkikäteen veloitus ole mahdollista.
saikkpe
20.12.2005 13:10:46

Ei tuossa T-kaupan uuden laitteen hinnassa mitään virhettä ole. Music Storessa sama Hercules maksaa 269 euroa.
"Bassohan on lyömäsoitin."
varakeef
20.12.2005 13:10:49
Eipä kuitenkaan. Muistatko, kun lehdessä oli juttu siitä, että kaupassa oli oluen hinnaksi 0 euroa? Tällöinkin lehdessä kommentoitiin, että tähän hintaa olisi pitänyt myydä. Kyllä kuluttajalla on oikeus vaatia tuote siihen hintaan kuin kauppias on sen ilmoittanut. Tässä kuluttajalta ei odoteta yleistä hintatietoutta.

Lehdissä kommentoidaan monenlaisia asioita monella tapaa. En nyt tähän rupea energiaani tuhlaamaan, mutta totean jo ihan oikeudellisen elämän perusperiaatteena olevan se, että toisen virheestä ei pitäisi kenenkään päästä ylenmääräisesti hyötymään.

Mutta jos mä nyt tilaan tuotteen ja maksan saman tien Visalla, niin silloinhan kauppa on syntynyt. Näin ollen tuote on vaihtanut omistajaa.

Nehän ei taida laskuttaa luottokorttia, ennenkuin tavara on löytynyt ja lähdössä varastosta. Että jos huomaavat myyvänsä olutta ilmaiseksi, voivat puuttua asiaan tässäkin vaiheessa.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
cubasisti
20.12.2005 13:23:13 (muokattu 20.12.2005 13:24:59)
Lehdistotiedote sanoo notta "Hercules 16/12 FW will be available in December 2003 at a US$599 retail price". Jos OVH on 600 USD, niin onhan se 270 EUR ihan kohtuuhinta siitä boksista. Ja muutenkin. ;) Hassua ettei Herculeksella ole ollut enempää julkisuutta, jos se tosiaan on tullut kauppoihin jo 2003. ??? Ostajakandidaatin kannattaa toivoa hartaasti, että ajuritukea löytyy pitkälle tulevaisuuteen...
Deadline tekee mestarin.
oltsi88
20.12.2005 16:22:52

Hoi!

Itse olen omistanut kyseisen Herculeen noin ½ vuotta ja hyvin on pelittäny. Jos jotain erikoista kysyttävää on niin kysykää, vastaan parhaani mukaan =)
Ukko
20.12.2005 17:49:04

ei ne jälkikäteen voi veloittaa, sillä Visa hoitaa pitää tuossa asiassa mun puolta. Ei tuommoinen jälkikäteen veloitus ole mahdollista.

Onko sivuilla mitään mainintaa siitä ettei myyjä vastaa mahdollisista sivuilla olevista hintavirheistä ?
JPQ
20.12.2005 20:23:50

Onko sivuilla mitään mainintaa siitä ettei myyjä vastaa mahdollisista sivuilla olevista hintavirheistä ?

Thomannin sivulla lukee alaosassa: emme vastaa painovirheistä.
Oletan tämä on sellaiseksi tulkittavissa.
cubasisti
20.12.2005 21:51:54 (muokattu 20.12.2005 21:57:58)
Itse olen omistanut kyseisen Herculeen noin ½ vuotta ja hyvin on pelittäny. Jos jotain erikoista kysyttävää on niin kysykää, vastaan parhaani mukaan =)

Paljos maksoit? ;)

Ja niin joo, minkälaisiin latensseihin pääsee ASIO-ajureilla? Oletko mitannut, paljonko on piilotettua firewire-puskurointia, eli mikä on todellinen ulos-sisään-viive vs. ASIO-ajurin ilmoittama?
Deadline tekee mestarin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)