Aihe: WAH pedaali?
1 2 3 4 5 6
Joees
16.12.2005 18:23:08
Tilasimpa tuossa RMC3:n tänään, saattaa ehtiä vielä ennen joulua perille. Pistän omia mielipiteitä kunhan saan sen.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Dr. Muff
16.12.2005 21:54:42
Minulla on sama ongelma RMC:ssäni. Potikka varmaan pitää irrottaa ja puhdistaa erikseen vai voiko sinne suihkutella ylt'ympäriinsä sitä puhdistussprayta?

Siinä potikan päällä on sellainen musta kumitutti. Sen otat irti ja suihkutat contact cleaneria paljastuvaan koloon. Pyörittelet sitten vähän ees-taas ja kauniisti soi blues. Mikäs Teese sulla on?
I can take about an hour on the tower of power 'Long as I get a little golden shower
etc
16.12.2005 23:12:10
Kiitoksia vastauksesta. Mulla on RMC3. Tämä on ensimmäinen wahini, joten olen vielä hieman ulalla. Siis ne 3 piuhaa pitää irrottaa ja sitten vetää se potikka pois siitä ja puhdistuksen jälkeen juottaa piuhat takas?
Dr. Muff
16.12.2005 23:45:43 (muokattu 16.12.2005 23:46:19)
Kiitoksia vastauksesta. Mulla on RMC3. Tämä on ensimmäinen wahini, joten olen vielä hieman ulalla. Siis ne 3 piuhaa pitää irrottaa ja sitten vetää se potikka pois siitä ja puhdistuksen jälkeen juottaa piuhat takas?

Eläs nyt mitään piuhoja lähe irrottelemaan :)

Eli sen potikan päässä on musta kuminen hattu. Sen saa liu'utettua pois. Mitään muuta ei tarvihe irrottaa. Alta paljastuu kolo joka on yhteydessä johdinpintaan, sinnne spreijaat. Eli katso profiilistani linkki RMC-artikkeliin. Siinä kuvassa näet ylhäällä vasemmalla sen mustan hupun minkä poistat..

Hyvän pelin oot valinnut ekaksi wahiksesi. Ei tartte vaihtaa.. Vai ootko ollut soundiin tyytyväinen?
I can take about an hour on the tower of power 'Long as I get a little golden shower
etc
16.12.2005 23:59:08 (muokattu 17.12.2005 00:08:06)
Kiitos jälleen kerran. Se vain näyttää niin ahtaalta se potikan ympäristö että ajattelin että ei sitä muuten sais irti :).Oon ollu tyytyväinen saundiin, toi rahina on vähän haitannu. Tiedätkö kärsiikö muut osat jos spraytä vahingossa suihkauttaa lurauttais niidenkin pintaan?
Dr. Muff
17.12.2005 00:38:16
Kiitos jälleen kerran. Se vain näyttää niin ahtaalta se potikan ympäristö että ajattelin että ei sitä muuten sais irti :).Oon ollu tyytyväinen saundiin, toi rahina on vähän haitannu. Tiedätkö kärsiikö muut osat jos spraytä vahingossa suihkauttaa lurauttais niidenkin pintaan?

My pleasure :)

Ei ne muut osat mitään kärsi, jos nyt et ihan holtittomuuksiin mene, kohtuudella. Toivottavasti sulla on semmonen pilli millä saa kivasti just eikä melkein oikeaan paikkaan sitä spraytä, ja tosiaan semmosta haihtuvaa elektroniikalle tarkoitettua puhdistusspraytä, ei mitään rasvapohjaista. Jos ruiskutat suoraan suuttimesta niin sillon voipi olla että menee enemmän perilli jos otat potikan irti. Sillonkaan ei johtoja tarvitse irroitella mutta merkkaa kohta että saat samaan asentoon takasin..
januszian
18.12.2005 16:28:03 (muokattu 18.12.2005 16:29:47)

Nonni, hyvinhän se koira toimii...

Ekat treenit polkimella. Virrat päälle, muutama waka waka. Rahisee... Muutama waka waka lisää ja paskaks! (olin tietysti tyypannut värkin aiemmin nopeesti. En sentään pussiporsaita ostele...)

Siitä tuli sitten basso wahi... yläpää hävisi jonnekin tyystin. Puolessa välissä liukua muuttuu takasin normaaliksi saundi...

Mitenkäs monta päivää se täysrahat takas palautusoikeus on voimassa lain mukaan? 14 pv? Ostin 8 päivä tätä kuuta ton.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
Joees
18.12.2005 17:07:41
Nonni, hyvinhän se koira toimii...

Ekat treenit polkimella. Virrat päälle, muutama waka waka. Rahisee... Muutama waka waka lisää ja paskaks! (olin tietysti tyypannut värkin aiemmin nopeesti. En sentään pussiporsaita ostele...)

Siitä tuli sitten basso wahi... yläpää hävisi jonnekin tyystin. Puolessa välissä liukua muuttuu takasin normaaliksi saundi...

Mitenkäs monta päivää se täysrahat takas palautusoikeus on voimassa lain mukaan? 14 pv? Ostin 8 päivä tätä kuuta ton.

En muista päivää mutta painut samantien viemään sen. Tai heti kun kauppa on auki. Tai mistä nyt ostitkaan. Kokeile jos saa vaihtaa. Tai sit rahat takas.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
januszian
18.12.2005 17:56:05 (muokattu 18.12.2005 18:01:53)

Joo, rupes meinaan houkuttaa noi crybabyt nyt tän kokeilun mukaan...

Terveisiä vaan F-musiikkiin.

EDIT:

http://koti.welho.com/jpappila/WAH/

tuolla on ehjää saundia ja nykyistä bassowahia sitten...

Vituttaa tommonen ku maksaa kuitenkin ihan rahaa laitteista.
januszian
19.12.2005 20:13:34

No niin. Pointsit F-musalle!

Sain fyrkat pois puodista. Menin tiskille ja sanoin "tää meni paskaks 2:lla käyttökerralla." Selvitin tilanteen ja setä ehdotti että vaihdetaanpa uuteen suoraan kun noin pian hajosi vai halusinko jonkun toisen tuotteen tilalle. Sitten kysyin että josko ihan reilun pelin nimissä saisin rahani takaisin kun petyin tuohon firmaan ja tuotteeseen. Siinä sitten pähkäilivät ja löivät 110 euroa kouraan.

Todella reilu peli. Kiitin ja tokaisin että varmasti asioin heidän puodissaan uudemmastikin. :)

Nyt sit taas pedaalia ettimään...

Nyt mä lähen kyllä ihan armottomasti potikattomalle polulle. Jos ne kerta noin nopeesti levii mitä muutkin on tässä jutellu... tai yleensä se vaihtaminen sun muu.

Nyt olisin George Dennis Elite Wahin kannalla. Optinen potikattomuus. True bypass ja ihan nasta wahi saundi.

Tai sit mä vittu ostan sen Roger Mayer Vision wahin ja lopetan kitinän... :)
janik
19.12.2005 20:21:25
Kirk Hammetilla on tämä http://www.jimdunlop.com/products/e … /crybaby/products/gcb95f/index.html

Onko tuossa Fasel 2-clipissä se punainen fasel?
-------------------------Fahrenheit
Dr. Muff
19.12.2005 20:34:32
Nyt mä lähen kyllä ihan armottomasti potikattomalle polulle.

Ihan suotta. Ei ne kaikki tosiaankaan ole mitään huonoja, Teese, Fultone, Pro Audio jne..

Tai sit mä vittu ostan sen Roger Mayer Vision wahin ja lopetan kitinän... :)

En tiä mikä on mutta tota ei juuri hypetetä missään. Pitäis mennä kokeilemaan.
juzi
19.12.2005 21:13:07
Tarkkaan testailisin minäkin tuon Mayerin ennen ostoa. Joskus ostin Red Lion wah kitin Crybabyyn ja en tykännyt yhtään sitten loppupelissä. Punainen Fasel & tbp-mod originaalin crybabyn piiriin on paaaaljon parempi.
januszian
19.12.2005 21:22:09

no näinpä näin...

Toi on niin kettumaista ku noita on ainakin 3 erilaista pedaalia... :)

Sitte ku ei oikeen itekkään tiedä mitä haluu. True Bypassin ja mieluusti potikattoman spedun.

Sweep sais olla lattiasta kattoon eli ihan alhaalta ihan ylös ja välissä sais sitten olla sitä vocal qualityä.

Pitäisi sitten vielä pitää puolensa Über särön kanssa eli tod. näk. jotain boostiakin pitäisi löytyä...

Tällä hetkellä eniten noista toimittais Dunlop Crybaby 535Q. Se on niinku lähinnä sitä mitä haetaan saundillisesti. Mutta crybabyissa on potikat ja tod. näk. true bypass saattaa puuttua kokonaan... Ja sweeppikin sais olla isompi...

Enkä vieläkään osta pussiporsaita eli tottakai spede testataan ennen ostoa. :)
McNulty
19.12.2005 21:23:39 (muokattu 19.12.2005 21:25:54)
Tuossa on yksi vaihtoehto Dunlopille!

http://www.custom-sounds.com/epages … 2e2741d94dcd01061f+FI/products/1828

The REAL MCCOY CUSTOM 2 starts with the same primary tuning as the RMC1. Instead of a volume boost like the RMC1, the RMC2 has a side mounted pot for control of volume, from dead quiet all the way to a slightly boosted signal. The second case mounted control on the RMC2 is for control of the Q, or sharpness of the wah's attack. This control goes from the "standard" smooth contour all the way to an ultra-sharp contour. The third control is a 5-position rotary switch to select the sweep range. The actual sweeps range from 2/3 of "normal" sweep range all the way to 1 1/2 times "normal" sweep range. Yes, "normal" is in the middle.

# The sweeps for the RMC2 are, from top to bottom:
# 1) J. Mascis (the RMC2 is the production version of a wah I built for J)
# 2) RMC3 "Factory Standard" sweep
# 3) "Normal" US wahs
# 4) Italian wahs
# 5) RMC1

The RMC2 is housed in our classic gray hammertone case, and features true-bypass switching, AC adapter jack, our stack-of-dimes inductor, precision low-noise metal film resistors, and our ROC-POT2 potentiometer. Of course, just like all our RMC wahs, the RMC2 is hand-built in the U.S. by Geoffrey Teese and features our limited FIVE-YEAR warranty.
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
januszian
19.12.2005 22:12:07 (muokattu 19.12.2005 22:33:00)

jep jep.

Noitahan se on lähettävä tsiigaamaan sit jos ei muuta...

George Dennis tarjoais vielä yhen edukkaan vaihtarin.

Se perus Wah True Bypass versio Tubesoundissa 116 euroo. Mut siitä uupuu vaan se boost ominaisuus, joten ei tiiä miten toi toimii ison särön kera. Muuten kyllä. optinen ja true bypass. Eikä oo pahan kuulonen clippikään... (ei ehkä mikään vintage hifi mut hintalaatu ehkä...)

Edit: Eikäpäkään ole pahan hintanen tuo GD65 parametric Wah volume jossa voi säätää wah alueita.
Dr. Muff
19.12.2005 22:30:10 (muokattu 19.12.2005 22:31:20)
Tuossa on yksi vaihtoehto Dunlopille!

http://www.custom-sounds.com/epages … 2e2741d94dcd01061f+FI/products/1828

The REAL MCCOY CUSTOM 2 starts with the same primary tuning as the RMC1. Instead of a volume boost like the RMC1, the RMC2 has a side mounted pot for control of volume, from dead quiet all the way to a slightly boosted signal. The second case mounted control on the RMC2 is for , or sharpness of the wah's attack. This control goes from the "standard" smooth contour all the way to an ultra-sharp contour. The third control is a . The actual sweeps range from 2/3 of "normal" sweep range all the way to 1 1/2 times "normal" sweep range. Yes, "normal" is in the middle.

# The sweeps for the RMC2 are, from top to bottom:
# 1) J. Mascis (the RMC2 is the production version of a wah I built for J)
# 2) RMC3 "Factory Standard" sweep
# 3) "Normal" US wahs
# 4) Italian wahs
# 5) RMC1

The RMC2 is housed in our classic gray hammertone case, and , AC adapter jack, our stack-of-dimes inductor, precision low-noise metal film resistors, and our ROC-POT2 potentiometer. Of course, just like all our RMC wahs, the RMC2 is hand-built in the U.S. by Geoffrey Teese and features our limited FIVE-YEAR warranty.

Perustone tossa on sama kuin RMC1ssä. Eli jos aattelee RMC3:n asetuksina niin bassot klo12 ja middle täysille. Tummanpuoleista...ei välttämättä ihan funkkaavin vaihtoehto humppareitten kanssa. Tota middleä mielellään wähemmän humppareitten kanssa, ja mulle muutenkin. Suosittelisin lääkkeeksi Wizard wahia, laaja sweeppi sopivasti kaikkea muutakin. Mulle ehkä jopa liian laaja sweeppi. Mut sekotus picturea ja RMC1stä. Ja halpa ku saippua.
Aki
20.12.2005 01:06:09

Vähän pelottaa tässä topikissa tuoda esille, mutta Boss PW-10 on tuonut itselleni aika paljon tyytyväisyyttä CryBaby-kärsimysten jälkeen. Hintaa 179€, ja soundit saa muuttuvan mielen mukaan aika hyvin kohdalleen.

6kpl AA paristoja ei pitkään iloa suo, joten muuntajalla liikutaan. Mutta eipä tule ainakaan 1Spotista (20€, pieni koko) brummia.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
kunnasja
20.12.2005 02:24:52 (muokattu 20.12.2005 02:25:27)
Kannattipa aloittaa uusi ketju. Ymmärrän, että haku on poissa käytöstä, mutta juuri tästä syystä tuli aikoinaan avattua ao ketju, että näitä wahi-topicceja alkaa muuten pullahdella kuin sieniä sateella kerran kuussa. Samat asiat tulee moneen kertaan, ja jotkut tiedonmurenat leviävät ympäri foorumia - eikö olisi fiksumpaa pistää yhteen paikkaan?

Ja sillä nyt ei ole merkitystä, että meikä ton ketjun on aloittanut, vaan sillä MIKSI se on aloitettu.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=77499&co=300

Kevennys-EDIT: Toivottavasti jokatapauksessa löydät etsimäsi waakun.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)