Aihe: sähkökannut kerrostalossa?!
1 2
Strumbali
18.12.2005 00:53:08 (muokattu 18.12.2005 00:53:43)
Erään sähkörumpalin alakerrassa asuvana ja itsekin meteliä melko hyvin sietävänä muusikkona voin sanoa, että kyllä se häiritsee ja vituttaa se pauke mikä niistä rummuista lähtee. Varsinkin kun kyseinen idiootti päätti viime viikonloppuna alkaa paukuttamaan klo 3 yöllä... no tässä läävässä kuuluu suunnilleen puhekin seinien läpi, onneksi pääsee pian muuttamaan pois.

Kuuluuko teillä myös se kapuloilla pädeihin hakkaaminen? Ei pelkästään tuo "bassarin". joka on sitä lattiaa vasten, lätkyttäminen. Pari kertaa tullut mietittyä, että miten se lätinä kuuluu muihin huoneistoihin. Tosin enpä minä niitä kovin lujaa kotosalla hakkaa. Hyvä, että sullekin löytyi foorumi. (En ollut minä tuo klo. 3:n trubaduuri.)
Mutuahan tämä.
south_of_heaven
18.12.2005 02:44:29
asun kerrostalossa ja mulla on noi td6kv t nii yks päivä huomasin et kuuluu ihan vitun selvästi ulko-oven ulkopuolelle vaik on väliovet kiinni ja kaikki! Mietin vaa ku ennen oon soittanu akustisilla siellä, mahto koko rappua vituttaa. Onneks soitin n. tunnin päivässä klo17-18 ku jouduttiin sopimaan asiasta. Nyt saan millon huvittaa, mut en viitti klo 21 jälkeen.
ilmoitti South_of_Heaven
Strumbali
18.12.2005 17:39:15 (muokattu 18.12.2005 18:52:23)
Tuossa muuten aloin ihmettelemään, että miksi näistä minun Roland PD6-pädeistä lähtee niin kova kopsaus. No avatahan se piti. Se muovikehikko on täysin ontto sisältä. Kun sitä itse kumipädiä kopsauttaa ilman kehikkoa, niin ääni on varsin pieni.

Voisikohan tästä saada Nobelin rauhanpalkinnon, jos saisi sen onton sisäosan sopivalla materiaalilla vaimennettua? Se pitänee tukkia ihan täyteen, koska vanhalla sukalla tilanne ei ainakaan paljoa muuttunut ;). Jatkan testiä.

(Älkää repikö niitä pädejä hajalle ja syyttäkö minua...)

Ei onnistunut, vaikka tungin lisää matskua sisään. Ääni kuitenkin voimistuu huomattavasti, jos tuon muovirungon laittaa kumipädin alle. Voimistumista aiheuttaa ilmeisesti tuo "kaikukoppa", mikä pitäisi saada vaimennettua. Jatkan tuumintaa.... (mitäpä, jos nykäisisi silikoonilla umpeen koko sisätilan)

Onko jollain ideoita?
Mutuahan tämä.
VicFirth
18.12.2005 20:09:53 (muokattu 19.12.2005 10:00:15)
Itse asuin jokunen aika sitten luhtitalossa jossa soittelin sähkörumpuja. Kerran naapurin rouva tuli huutamaan pää punaisena ovelle että nyt loppuu se helvetinmoinen pauke ja lähti siitä sitten kotiinsa. No, en soittanut enään samana päivänä mutta sen jälkeen kyllä eikä tullut valitusta, naapurin rouva kun oli muuttaanut pois. Eräänä toisena päivänä alakerran ukko tulee kysymään tanakassa humalassa että mistä pauke johtuu, sanoin että sähkörummuista ja että minun pitää harjoitella, tämän jälkeen ukko menee kotiinsa, mutta on kohta taas ovellani, tällä kertaa mies pyytää anteeksi että tuli kysymään ja sanoo että mulle on ihan sama vaikka soittaisit perkele flyygeliä täällä, että senkun soitat. Tämän jälkeen ei enään kukaan tullut valittamaan. Nyt asun omakotitalossa ja voin soittaa akustistakin settiä. Että näin minulla, vaikka tuskin tästä mitään apua nyt oli :)

-niin ja tuon ensimmäisen tapauksen jälkeen soitin isännöitsijälle ja ilmoitin että olen soitellut sähkörumpuja ja että on tullut vähän erimielisyyksiä. Isännöitsijä kuitenkin sanoi että voin soittaa kunhan soitan ihmisten aikoihin, joten tämän jälkeen olisi ollut helppo sanoa muille että on isännöitsijältäkin lupa.
mrk
19.12.2005 10:19:26
Kuuluuko teillä myös se kapuloilla pädeihin hakkaaminen? Ei pelkästään tuo "bassarin". joka on sitä lattiaa vasten, lätkyttäminen. Pari kertaa tullut mietittyä, että miten se lätinä kuuluu muihin huoneistoihin. Tosin enpä minä niitä kovin lujaa kotosalla hakkaa. Hyvä, että sullekin löytyi foorumi. (En ollut minä tuo klo. 3:n trubaduuri.)

Lujempaa kun innostuu soitteleen niin kyllä kuuluu myös pädien lätkytys. Mutta onneksi tuo ei kovin useasti innostu soittamaan ja _yleensä_ osaa senkin tehdä järkevään aikaan...
"What would we be without wishful thinking"
south_of_heaven
19.12.2005 17:27:36
Voisikohan tästä saada Nobelin rauhanpalkinnon, jos saisi sen onton sisäosan sopivalla materiaalilla vaimennettua?

kannattaa varoa, tämähän saattaa vahingoittaa sensoreita tms.
Kyllä sitä onttoa tilaa saattaa tarkoituksellakin olla.
ilmoitti South_of_Heaven
Strumbali
19.12.2005 19:23:54 (muokattu 19.12.2005 19:32:25)
kannattaa varoa, tämähän saattaa vahingoittaa sensoreita tms.
Kyllä sitä onttoa tilaa saattaa tarkoituksellakin olla.

No teen experimenttini ihan omalla vastuulla, että ei siinä mielessä hätiä.
Siellä on semmoinen metallilätyskä sen kumpibädin sisällä. Se siis "kelluu" tuon kumiosan sisällä ja sitä ei todennäköisesti saa asettaa tilaan värisemättömään.

Eli sen metallilevyn pohjassa on sitten se "lätkä", joka haistelee sen tärähdyksen ja laittaa sähköimpulssin eteenpäin soundimoduulille. Oletan, että tuon ison metallilätkän ja kumin(lyöntipinnan) välissä on jotain vaimenninta, kuten triggereissäkin, että se "lätkä" haistaa vain selkeät iskut. Vaikuttaisi siltä, että tämä tyhjätila tuon metallilevyn alla on turha ja johtuu mahdollisesti siitä, että tämä kuppimalli on kestävä, ok näköinen (ja helppo toteuttaa sarjatuotantona).

Nyt en ole ihan varma tästä sanastosta, mutta kaippa tuosta ymmärsi.
Palaan tähän, jos homma etenee positiiviseen suuntaan(mahdollisesti ensi vuoden puolella).

(Triggeri = se koko yhteen rumpuun kiinnitettävä härpäkkä?)
(Pietsokide = se joka antaa sähkösykäyksen tärähdyksestä?)
Mutuahan tämä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)