SuoYlimys 16.12.2005 14:08:15 | |
---|
No olen ihan aloittelija, mutta kokeillut kumpaakin. Plektralla lähtee ihan kivasti ääntä, mutta mielummin käytän vain sormia. Minäkin olen jonkun puolitoista vuotta soittanut, että aloittelija minäkin olen. Sormilla pääasiassa on tullut soitettua. Paljon hienompaahan se on tietysti sormilla vetää ku plektralla. Pitäs vaan opetella pysymään tahdissa.. |
tiikelivauva 17.12.2005 10:00:24 | |
---|
ite soitan aina plektralla, ku se on mun mielestä paljon mukavempi tapa soittaa. ja paljon näppärämpää. :) No Shit Sherlock?! |
Grissom 17.12.2005 16:50:46 | |
---|
Valitkoon kukin soittaja itselleen sopivan tyylin ja noudattakoon sitä, mutta (tässä kohtaa myrsky yltyy) kyllä mun mielestä jos oikeesti haluaa SOITTAA BASSOA, niin se tapahtuu sormilla. Ainakin kolmasosa basson soiton esanssista on sormilla soittaminen. Basson soitto on fiilistelyä eikä mitään jumalatonta sahaamista tai hakkaamista, kuten kitaran(öh) soitto. Basson soittaminen plektralla on sitä kasari meininkiä, kun lavalla basistit halus pois kitaristien varjoista. Sitä toteutettiin plektran avulla ja yritettiin kitaristien kanssa samaan suosioon muusikista tietämättömien parissa (eli siis ihmisten jotka aliarvostavat basisteja sanomalla heitä bändin ylimääräisiksi jäseniksi). Toisaalta voi olla että olen täysi amatööri enkä tiedä asiasta yhtään mitään ja olen täysin väärässä. Mutta jos näin on, niin ystäväni sanoin "Mä en tiedä asiasta yhtään mitään, mutta tää on mun mielipide!" "There are three side effects of acid. Enchanced long term memory, decreased short term memory, and I forget the third."
-Timothy Leary (1920 - 1996) |
Teijo K. 17.12.2005 17:43:18 (muokattu 17.12.2005 17:44:49) | |
---|