Aihe: Jännittääkö keikka/eka keikka?
1 2 3 4 5 6
kitaraontahtoni
17.12.2005 16:59:53
Koulun pikkujouluissa oli viimeisin/ensimmäinen keikka.

Juttu meni siis niin, että meille annettiin kolme päivää aikaa harjoitella jotain settiä, eikä kerrottu mitä pitäis soittaa. Soitettiin sitten miehekkäästi kolme joululauluhevibiisiä (varpunen jouluaamuna, jouluyö juhlayö, kulkuset)
Saatiin toinen vokalisti hommattua 30 min ennen keikkaa, joten minun ei tarvinnut laulaa lainkaan :) 5 min ennen keikkaa kysyttiin että voimmeko soittaa kylmiltämme yhden biisin, koska eräs ihminen oli myöhässä ja yleisö oli jo paikalla.
Olin valmistautunut henkisesti hyvin, joten ei jännittänyt paljoa, mutta kun kosketinsoittaja aloitti alkusoitin huomasin, että mulla oli väärä nuotti ja plektra oli hukkunut ja toinen plektra oli hajonnut hetki sitten. Soitin sen sitten sormilla.
Biisi meni melkein hyvin, meille taputettiin. Mentiin pois lavalta ja porukka lähti matkaamaan toiselle puolelle koulua kuuntelemaan toista esitysä (rap).
Taustalaulaja ilmoitti, että hänen pitää lähteä puolentunnin kuluttua himaan. Rap esitys loppui ja menimme takaisin soittamaan, laulaja karjui ja kaikilla oli hyvä olla.
Seuraava biisi oli varpunen jouluaamuna, minua jännitti, sillä minun piti soittaa soolo, improvisointina. Soolo tökkäsi mutta otin kaikki muut kiinni ja sitten se jarkui hyvin, viimeinen biisi meni tarpeeksi hyvin, käveltiin pois lavalta, kunnes porukka huutaa "we want more!" Käppäiltiin sitten takaisin lavalle ilman kosketinsoittajaa, koska hänelle ei ollut osaa tässä biisissä. Omatekele, keskeneräinen, ratsastuskomppibiisi, kesti n 1min 30s. Porukka hevas ihan kybällä kappaleen aikana, raikuvat suosionosoitukset ja käveltiin pois lavalta. Menin yleisön eteen ja huusin: kiitos! Te olitte paras yleisö. Minulle taputettiin. Loppu.
Love me fender
aijommi
18.12.2005 00:32:51
Koulun pikkujouluissa oli viimeisin/ensimmäinen keikka.

Juttu meni siis niin, että meille annettiin kolme päivää aikaa harjoitella jotain settiä, eikä kerrottu mitä pitäis soittaa. Soitettiin sitten miehekkäästi kolme joululauluhevibiisiä (varpunen jouluaamuna, jouluyö juhlayö, kulkuset)
Saatiin toinen vokalisti hommattua 30 min ennen keikkaa, joten minun ei tarvinnut laulaa lainkaan :) 5 min ennen keikkaa kysyttiin että voimmeko soittaa kylmiltämme yhden biisin, koska eräs ihminen oli myöhässä ja yleisö oli jo paikalla.
Olin valmistautunut henkisesti hyvin, joten ei jännittänyt paljoa, mutta kun kosketinsoittaja aloitti alkusoitin huomasin, että mulla oli väärä nuotti ja plektra oli hukkunut ja toinen plektra oli hajonnut hetki sitten. Soitin sen sitten sormilla.
Biisi meni melkein hyvin, meille taputettiin. Mentiin pois lavalta ja porukka lähti matkaamaan toiselle puolelle koulua kuuntelemaan toista esitysä (rap).
Taustalaulaja ilmoitti, että hänen pitää lähteä puolentunnin kuluttua himaan. Rap esitys loppui ja menimme takaisin soittamaan, laulaja karjui ja kaikilla oli hyvä olla.
Seuraava biisi oli varpunen jouluaamuna, minua jännitti, sillä minun piti soittaa soolo, improvisointina. Soolo tökkäsi mutta otin kaikki muut kiinni ja sitten se jarkui hyvin, viimeinen biisi meni tarpeeksi hyvin, käveltiin pois lavalta, kunnes porukka huutaa "we want more!" Käppäiltiin sitten takaisin lavalle ilman kosketinsoittajaa, koska hänelle ei ollut osaa tässä biisissä. Omatekele, keskeneräinen, ratsastuskomppibiisi, kesti n 1min 30s. Porukka hevas ihan kybällä kappaleen aikana, raikuvat suosionosoitukset ja käveltiin pois lavalta. Menin yleisön eteen ja huusin: kiitos! Te olitte paras yleisö. Minulle taputettiin. Loppu.

Kehtasit sentään huuta yleisölle, olisipa minullakin ollut tuohon pokkaa ensimmäisellä keikalla...
Skitta istuu kanssani. Kevät sulaa. Fiilis on palannut.
Zarmo
18.12.2005 14:48:35

Eilen oli eka keikka Interspectionalilla ja jännitti kyllä selvästi enemmän, kuin mikään keikka pitkiin aikoihin
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Lukekaa runoutta
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1
JCM
18.12.2005 15:08:28

Eilen oli eka keikka Interspectionalilla ja jännitti kyllä selvästi enemmän, kuin mikään keikka pitkiin aikoihin

Ylivieskassa! Kuin kävi?
Grazy Mama & Daddy Ritchie
Blood Rockers
"..tää oli ihan suunniteltu juttu!"
kitaraontahtoni
18.12.2005 15:11:57 (muokattu 19.12.2005 21:25:46)
Kehtasit sentään huuta yleisölle, olisipa minullakin ollut tuohon pokkaa ensimmäisellä keikalla...

Heti ku mentiin pois yleisön edestä, tuli semmone tunne et on pakko antaa viime silaus tälle, ku kerran oli ensimmäinen keikka.
Love me fender
Zarmo
18.12.2005 20:48:53

Ylivieskassa! Kuin kävi?

Eiku Oulaisissa. Ihan hyvin meni. End voitti. Meistäkin pidettiin, kumma kyllä :D
GAS ei kuole, GAS nukkuu!
Lukekaa runoutta
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1
aijommi
24.12.2005 22:38:42
Jännittää ja jännitti jälleen kerran viime perjantaina. Tosin ei läheskään niin paljon kuin bändin eka esiintyminen. Tällä kertaa jopa puhuin yleisölle! :D

On se muuten ekalla kerralla ihana tunne huutaa hävyttömyyksiä yleisölle! :D
baron
25.12.2005 01:17:38

On se muuten ekalla kerralla ihana tunne huutaa hävyttömyyksiä yleisölle! :D

Luuletko, että ne tykkäsi siitä?
Ja tulevat sen takia kuuntelemaan teidän seuraavaa keikkaa?
My name is Baron, Sir Baron.
Volle
25.12.2005 11:40:24

Varmaan vähän riippuu musatyylistä. Hääkeikalla tai firman pikkujouluissa ei kannattane hirveästi yleisölle vittuilla tai puhua hävyttömyyksiä, mutta esim. punk-keikoilla se voi jopa kuulua asiaan.
Nam.
JCM
25.12.2005 11:42:15

Varmaan vähän riippuu musatyylistä. Hääkeikalla tai firman pikkujouluissa ei kannattane hirveästi yleisölle vittuilla tai puhua hävyttömyyksiä, mutta esim. punk-keikoilla se voi jopa kuulua asiaan.

Jep, punkkarit ja jotkut rokkarit/hevarit voi pettyä pahasti, jos ei heille vittuillakaan. Ja tuo on ihan totta, moni odottaa tietynlaisilta bändeiltä vittuila spiikkien aikana ja sit mökötetään jos vaan puhutaanki nätisti:)
Grazy Mama & Daddy Ritchie
Blood Rockers
"..tää oli ihan suunniteltu juttu!" 100€ hetero -kerho.
oo-p
26.12.2005 23:32:12

Ensimmäinen keikka jännitti aika helevetisti, kaksi eka biisiä meni ihan p
äin prinkkalaa, mutta sitte ku otti parit rohkaisu ryypyt nii kyllä se siitä.. Sen jälkeen ei niin kovasti oo jännittänykkää, viime keikka meni ihan noin vain eikä jännittäny varsinaisesti missään vaiheessa... Seuraava keikka ois tammikuussa, pittää toivoa että ei nyt sentään ihan kauheesti jännittäis, tosin pieni adrenaliini määrä veressä on aina vain hyväksi.. ;)
Terve, ja kiitos kaloista!
aijommi
26.12.2005 23:38:27

Tuli vissiin jo selväksi että joskus pieni revittely kuuluu asiaan. :)
Keppis
27.12.2005 09:21:37
Tuohon yleisölle vittuiluun en ole kyllä vielä oikein panostanut. Edelliskeikalla vähän kokeilin(kts. allekirjoitus), ja pikkusen tuli sellaista mölinää yleisöstä, että valkeekosken poijjaat taisivat luulla, että oon tosissaniXDXDXD

No kehujahan sitä keikan jälkeen tuli selkäsaunan sijaan.
"Ei soiteta Paranoidia, nyt soitetaan heviä!" http://www.mikseri.net/fobia
Gulo
27.12.2005 11:32:08
Keikkoja on Ravage Machinerylle kertyny pari kappaletta (ei siis todellakaan mitään koulun juhlia, niitäkin tosin tuli aikanaan soiteltua), ja nyt tammikuussa on pari keikkaa samana viikonloppuna. Ei sitä tule kauhiasti jännitettyä, koska lavalla on kuitenkin se esiintymisrooli päällä. Just ennen keikkaa pukkaa yleensä vähän tärisyttämään, kun adrenaliinia kertyy, mutta kun sinne lavalle pääsee ja saa ensimmäiset jyrähdykset ilmoille, tilanne laukeaa.

Vielä ei täysin rutiinilla homma mene, etenkin kun tykätään muokkailla settiä (kovereiden osalta) kovalla kädellä.
I am the bringer of seed, I will bring eternity - I am what this world needs, I am CHAOS BREED!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)